התוקף הסדרתי: הקורבנות יוצאות למאבק

בן 20, תושב העיר תקף, כך על פי החשד, עשרות ילדות, נערות ונשים במרחבים הציבוריים בעיר | הוא ניגש אליהן, נגע בהן ללא רשותן, ביקש לכאורה לאנוס אותן וחלק מהקורבנות קפאו | השבוע הן יצאו למאבק
בן הרוש

כבר חודשים שמסתובב בעיר בחור צעיר שמטריד ותוקף לכאורה מינית ילדות, נערות ונשים ברחובות בית שמש. במרכז, ליד תחנת האוטובוס, ברחוב, ביציאה מבית הספר ובפארקים. הוא מתקרב, לא מוריד את המבט וגורם להן לזוז באי נוחות, ואז משום מקום הוא נוגע ככל הנראה באיברים שלהן, ללא אישורן מבלי התראה מראש וכמעט כולן קופאות. לא מצליחות להגיב, הנשימה נעתקת, המבט מבועת ולמרות שמצבן ברור – הן במצוקה – הוא ממשיך לגעת עד שהוא משיג את מבוקשו.

התוקף הסדרתי הטריד ומטריד על פי החשד עשרות קורבנות ששותקות, לא מסוגלות להתלונן במשטרה, מעדיפות שהזעם יירגע, נמנעות ככל הנראה לצאת מהבית ולהסתובב ברחובות העיר.

נטלי נקש
המקום בו הותקפו מספר קורבנות בעיר | סמוך לביג בית שמש | צילום: שוס הדרך

המשטרה:
"החשוד נעצר לאחרונה על ידי המשטרה. זאת לאחר שהתקבל דיווח כי הוא יצא מביתו כשהוא חמוש בסכין ומאיים לפגוע בבת משפחתו. השוטרים עצרו את החשוד והוא הועבר לחקירה בתחנת משטרת בית שמש של מחוז ירושלים. בתוך כך, בתקופה האחרונה התקבלו תלונות נגד חשוד בביצוע עבירות מין ברחבי העיר העונה לתיאור של חשוד זה"

התוקף (20), ששמו לא הותר לפרסום עדיין, נעצר השבוע בחשד בביצוע מעשים מגונים והטרדה מינית נגד ארבע מתלוננות בודדות ושוחרר. ביום השחרור הוא נסע למשפחתו, עמם הוא מסוכסך ככל הנראה, איים לפגוע מינית באחותו ועל חייה לכאורה. לכן המשטרה עצרה אותו פעם נוספת. לפי הודעת המשטרה שפורסמה לאחרונה נמסר כי, "החשוד נעצר לאחרונה על ידי שוטרי תחנת בית שמש, זאת לאחר שהתקבל דיווח במשטרה כי הוא יצא מביתו כשהוא חמוש בסכין ומאיים לפגוע בבת משפחתו. השוטרים עצרו את החשוד והוא הועבר לחקירה בתחנת משטרת בית שמש של מחוז ירושלים. בתוך כך, בתקופה האחרונה התקבלו תלונות נגד חשוד בביצוע עבירות מין ברחבי העיר העונה לתיאור של חשוד זה. על פי החשד, במספר מקרים שאירעו במהלך השבועות האחרונים, פגש החשוד באקראי צעירות שחלקן קטינות, בעיקר בסמוך למרכזי קניות או בתחומם. שם ביצע כלפי קורבנותיו מעשים מגונים או הטריד אותן מינית, זאת תוך הצעות מיניות תמורת תשלום כספי.  החשוד שנעצר כאמור, הובא בפני בית המשפט שלום ירושלים לדיון הארכת מעצרו".

יוצאות למאבק

מעצרו של התוקף היה אמור להסתיים ביום שני האחרון (13.6). אך חגית בן עזרא, תושבת העיר פעילה ומתנדבת בנושאי אלימות ופגיעה מינית וכן חברה בפורום נשים העוסק בתחום, לא נשארה אדישה והחליטה לפעול להבאת תלונות נוספות למשטרה שיוכיחו שמדובר בתוקף סדרתי. היא יצאה למאבק וכתבה פוסט נוגע ללב ברשת החברתית שהניע עשרות נשים לחשוף את סיפוריהן בפניה, "לאחר בירור שעשיתי נמצא כי לא מעט נשים וילדות נפגעו על ידי טורף מיני זה", כתבה בן עזרא בדף הפייסבוק הפרטי שלה. "אך רק ארבע מהן הגישו תלונה במשטרה. התוקף מוכר למשטרה ונכון לעכשיו עצור. על מנת להשאירו מאחורי סורג ובריח ולשמור על ביטחונן של בנות העיר נדרשת הארכת מעצר וזו עשויה להיות מושגת באמצעות תלונות נוספות. השעון דופק והזמן דוחק, לכן מבקשת מכל מי שנפגעה לאחרונה מטורף מיני בעיר, כל מי שמכיר מישהי שנפגעה, אנא צרו איתי קשר בדחיפות. אני כאן בשבילכן, אלווה כל אחת ואחת מכן באופן אישי ולא אשאיר אתכן לרגע לבד. ישנה חשיבות עצומה להאריך את מעצרו. לבנותינו זכות מלידה לחיות בחופש ובביטחון, לצאת לחצר, להליכה או לחצות את הכביש בלי חשש ופחד. זו יכולה להיות האישה שלך, הבת שלך, האחות שלכם, אני יודעת בוודאות שקיימות נפגעות נוספות, היו ערניים והביאו אליהן את המידע. תקיפה מינית הורסת את הקורבן וממיטה חורבן על משפחה שלמה ובכוחנו כקהילה למנוע את הקורבן הבא. בואו נוודא שאם מישהי נפלה קורבן לטורף מיני זה, המידע יגיע אליה וגם ההבטחה שהיא לא לבד".

הכניסה למקום בו הותקפה מורן וחברתה | צילום: שוס הדרך

הפוסט של בן עזרא:
"על מנת להשאירו מאחורי סורג ובריח ולשמור על ביטחונן של בנות העיר נדרשת הארכת מעצר וזו עשויה להיות מושגת באמצעות תלונות נוספות. השעון דופק והזמן דוחק, לכן מבקשת מכל מי שנפגעה לאחרונה מטורף מיני בעיר, כל מי שמכיר מישהי שנפגעה, אנא צרו איתי קשר בדחיפות"

הפוסט שפרסמה קיבל עשרות תגובות ושותף במקומות רבים, כך למעשה גדלו הפניות לבן עזרא, היא שמעה על ילדות שהותקפו לכאורה על יד החשוד, בנות כיתה ו', על נשים רווקות, נשואות, חיילות ובהיריון, שהוא פנה אליהן ברחובות, נגע בהן ולא עזב. הסיפורים היו קשים, והיא פנתה אל ליבן של הנשים בבקשה להגיע לתחנת המשטרה להתלונן. הרבה מהן סירבו, לא היו מוכנות להתמודד עם התחקיר, אך בזכות בן עזרא, חלק מהן הלכו. "פגשתי את מפקד התחנה, הייתה לי שיחה מאוד רצינית איתו", סיפרה בן עזרא השבוע. "הבאתי עוד מתלוננות, אחת חיילת  ועוד שתיים שעשו הליכה בעיר. הוא היה מקסים, הוא דיבר על כך שיש לו גם ילדה וכשהוא שמע את הסיפור, אז הוא לקח את המקרה על עצמו. אספתי את כל התאריכים של הנשים שחוו את התקיפה, ומתי הן התלוננו במשטרה. רציתי לעשות רשימה לפני שאני מגיעה למפקד כדי להבין למה התוקף שוחרר בתאריכים הללו בעבר". כעת במשטרת בית שמש התלוננו כ-10 נשים נוספות שחוו בעצמן או בנותיהן, וזאת על מנת להאריך את מעצרו של התוקף ולמנוע את התקיפה הבאה שלו.

מורן עמרם:
"היינו בדרך לעבודה, הוא היה נראה קצת מעורער, חשבתי שהוא צריך משהו. הוא ענה לי, 'לא, אני רוצה לאנוס אותך. אני רוצה לאנוס אתכן. תחליטו מי רוצה להיות ראשונה את או את'. הסתכלנו עליו שתינו, חברה שלי בהיריון והיא פחדה. לא ידעתי מה הוא מסוגל לעשות"

שוחחנו השבוע עם מורן עמרם, תושבת העיר בת 36, שסיפרה שאף היא חוותה תקיפה מינית מאותו החשוד, בזמן שהיא נסעה לעבודתה באחד מהסופרים בעיר, עם חברה נוספת שהייתה בהיריון. לפיה, "זה היה ביום רביעי שעבר. אני וחברה שלי נסענו לעבודה, אני לסופר והיא לבנק. אני זוכרת שזה היה בסביבות השעה 8:30 בבוקר, היינו בדרך לעבודה ופתאום הוא קפץ עליי. אמר לי, 'סליחה'. שאלתי אותו 'מה אתה רוצה? סיגריה?'. היינו בדרך לעבודה, הוא היה נראה קצת מעורער, חשבתי שהוא צריך משהו. הוא ענה לי, 'לא, אני רוצה לאנוס אותך. אני רוצה לאנוס אתכן. תחליטו מי רוצה להיות ראשונה את או את'. הסתכלנו עליו שתינו, חברה שלי בהיריון והיא פחדה. שמרתי עלייה, כי ראיתי שהיא מבוהלת, עמדה ולא זזה. לא ידעתי מה הוא מסוגל לעשות, קיללתי אותו, הרבצתי לו עם התיק ובסוף הוא המשיך לכיוון תחנת האוטובוס, שגם שם היו נשים. ישר הלכתי לשם, אמרתי להן תיזהרו הוא מטריד נשים והוא המשיך. משם הלכתי לתחנת המשטרה להתלונן, מה שהתברר בסוף שמדובר בפדופיל, אנס שמוכר למשטרה. הוא עבריין מין מורשע שגר בנרקיס, וכל פעם עוצרים אותו ומשחררים אותו. הוא משוגע", סיפרה בכאב.

החשוד כאמור, נעצר ומעצרו הוארך עד ליום רביעי (15.6) ועוד לא יודעים האם המעצר יימשך. "אני עצבנית", אמרה עמרם, "לא מצליחה להבין למה השופט משחרר אותו? מה יש לו שהוא משחרר אותו? זה בסדר לתקוף נשים ברחוב? לאנוס ולהטריד? מה יהיה עם המדינה שלנו?".

תגובת המשטרה: "משטרת ישראל פתחה בחקירה בעקבות תלונות שהוגשו כנגד חשוד בעבירות של מעשים מגונים ואיומים. החשוד שנעצר הועבר לחקירה ומעצרו הוארך בימים אלו (קיים איסור פרסום פרטיו)".

עד כה הוגשו מספר תלונות נגדו וחקירת המקרים טרם הסתיימה.

חגית בן עזרא:
"הבאתי עוד מתלוננות, אחת חיילת  ועוד שתיים שעשו הליכה בעיר. הוא היה מקסים, הוא דיבר על כך שיש לו גם ילדה וכשהוא שמע את הסיפור, אז הוא לקח את המקרה על עצמו. אספתי את כל התאריכים של הנשים שחוו את התקיפה, ומתי הן התלוננו במשטרה. רציתי לעשות רשימה לפני שאני מגיעה למפקד כדי להבין למה התוקף שוחרר בתאריכים הללו בעבר"

עדכון שהגיע היום: המשטרה החליטה להאריך את מעצרו של החשוד בעוד יומיים, וביקשו מהמתלוננות להגיע לתחנת המשטרה ולתת עדות. פרטים נוספים בהמשך.

תגובה אחת

  1. סיפור מזעזע. הוא מעורער בנפשו וברור שימשיך במעשים. אסור לתת לו להסתובב חופשי.חייב לעצור אותו מיד. מגיע לו להיות בכלא.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

new1
new1
new1

עוד כתבות שאולי יעניינו אותך:

שמואל גרינברג

הוא נכנס לתפקיד בחרדת קודש אך מוכן ומזומן לקבל את האתגרים הצפויים לו בקדנציה הקרובה. ראש העירייה הנבחר, שמואל גרינברג מפנה זמן להתראיין לפני החג וחושף לראשונה למגזין "שוס הדרך" את התכנית שלו לאיחוד בין המגזרים, מהי דעתו האמיתית על עליזה בלוך ועל הגרעון התקציבי העצום, שהחריף בקדנציה האחרונה | בלעדי

המנהיג החדש

הוא כיהן כמנכ"ל טירת הכרמל, מנכ"ל נמל אילת ומנכ"ל של חברת נוף, וכעת אחרי תפקידים בכירים ברחבי הארץ – אבישי כהן חוזר לתפקיד מקומי, כראש מועצת מטה יהודה וצועד בדרך שבה אביו צעד לפני 60 שנה | בראיון חגיגי הוא מדבר על תכנית העבודה ועל דעתו לגבי חלוקת נשקים לתושבים בעקבות המתיחות הביטחונית

סופ"ש כיפי בטבע

ליאור משעלי החתיך שבתמונה, ביקר בסוף השבוע האחרון במיין עין ורדי שנמצא סמוך לכרמי יוסף

מורת המאה

היילי וולפורט רכזת אנגלית המלמדת בישיבת אמית נחשון, קיבלה הצטיינות ואת תעודת "מורת המאה"

החברים מהבית

מיכאל אלמלם, תושב העיר נסע הרחק לנהריה כדי לבקר חברי ילדות שעברו מבית שמש אל העיר הצפונית

חוגגים משפחתיות

לא צריך חג כדי לחגוג משפחתיות – משפחת וטורי המהממת הצטלמה השבוע יחד, כשהם מחובקים ואוהבים

המסע לקיבוץ רעים

מאור רוזנפלד, תושב העיר יוצא פעם החודש יחד עם משפחות החטופים והנרצחים למסע לקיבוץ נובה

שבת על טרקטורון

אמיר בוהדנה נתפס בעדשת המצלמה של לכלוכית יחד עם בנו, כשהם נהנים ומבלים מסופ"ש על הטרקטורון

הרמת כוסית: עובדי העירייה הרימו כוסית לרגל חג הפסח

כמו בכל שנה, רק הפעם עם ראש עירייה חדש: מאות עובדי עיריית בית שמש התכנסו לאחרונה לרגל הרמת כוסית בהיכל התרבות לכבוד חג הפסח # גרינברג נאם, "בימים אלו אנחנו מברכים את ברכת האילנות. ברכה שבה אנו מודים על הטוב שיש וגם מודים על האנשים הטובים. ברכה זו מעניקה לי השראה בשליחותנו הציבורית"

מברוכ: גרינברג חתם הסכם קואליציוני עם סיעת דרך

מועצת העיר מתחילה לקבל צורה ואופי: ראש העירייה שמואל גרינברג חתם בימים האחרונים הסכם קואליציוני עם סיעת דרך בראשות מוטי לייטנר | גרינברג אמר: "אני שמח על החתימה עם סיעת דרך, זו שותפות אמת שתתבטא בעשייה משותפת. יחד נפתח את העיר ונצעיד אותה קדימה"

מלחמה בצפון: גרינברג נפגש עם מפקד פיקוד העורף

ראש העירייה נפגש לאחרונה עם אל"מ יגאל דהן, מפקד הנפה בפיקוד העורף לפגישת עבודה | במהלכה הם סיכמו על שיתוף פעולה ושורה של צעדים שיסייעו להיערך באופן הטוב יותר לאירועי חירום

נערכים: מועצת העירייה נערכת למצב הסלמה מהצפון

גרינברג כינס את מועצת העירייה לאחרונה על מנת להיערך למצב חירום והסלמה אפשרית מהצפון | במהלך הישיבה גרינברג בחן את המצבים השונים בעת חירום ואת המוכנות לכל תרחיש

נערכים לחג: גרינברג נפגש עם אגף שפ"ע

ראש העירייה שמואל גרינברג, כינס בשבוע האחרון ישיבת היערכות מקיפה לקראת חג הפסח | המטרה: לקבל תמונת מצב על מוכנות אגפי העירייה לקראת ימי החג | הדגש שהיה בישיבה: ניקיון העיר. גרינברג: המשימה לא פשוטה, אך אני סומך על העובדים"

יורם נעלם: "המדינה לא מתגייסת למצוא אותו"

יורם הלל פלייטר מצפת החל להתנדב באשקלון עם פרוץ המלחמה, וזמן קצר לאחר מכן נעלם. מכוניתו נמצאה נטושה ליד בית שמש בחודש שעבר, אך בני משפחתו טוענים שהמשטרה לא עושה מספיק: "היא חייבת להקדיש לזה יותר מאמצים", אמרו

מפחיד: בן 76 ביצע מעשים מגונים בבן 15

תושב בית שמש בן 76, ניצל את מצבו של נער בן 15 עם צרכים מיוחדים וביצע בו עבירות מין | שוטרי מחוז ירושלים עצרו את החשוד לאחרונה ולאחר שהחקירה הושלמה, צפויים להגיש נגדו כתב אישום

חשד: תושבת העיר ירתה האימה

תושבת בית שמש בסביבות גיל ה-40 חשודה שירתה באימה בת ה-70 ופצעה אותה באורח קל באמצעות נשק השייך לאביה | השבוע הוגשה נגדה הצהרת תובע ובימים הקרובים יוגש גם כתב אישום

מצה מגולגלת במילוי גבינה לבנה ובטטה

חג הפסח הגיע, ואיתו המתכונים הטעימים שהתגעגענו אליהם כל השנה – הנה מתכון למצה מגולגלת במילוי גבינה לבנה ובטטה | מדובר במנה קלה! טעימה, וזו שתמיד נגמרת

דילוג לתוכן