החדש של מטה יהודה

אבישי כהן (58) נבחר ברוב קולות לכהן כראש מועצת מטה יהודה - המועצה המקומית הגדולה בארץ. כהן גבר ב-46 אחוז על יריבתו הילה מיוסט לנקרי שקיבלה 35 אחוז ואמר, "עשיתי הרבה תפקידים בחיי, אבל תמיד מטה יהודה הייתה המרכז והלב האמיתי"
רימון

הבחירות למועצה האזורית מטה יהודה היו מותחות, אך התוצאות היו ברורות: אבישי כהן ניצח ברוב קולות וקיבל את כיסא הכבוד של המועצה. כהן יחליף את ניב ויזל, ראש המועצה היוצא שהודיע על סיום תפקידו מספר חודשים לפני הבחירות שהיו אמורות להתקיים בסוף אוקטובר 2023 ונדחו, עקב המלחמה.

המלחמה טרפה את הקלפים, וכך גם נראו הקמפיינים של המועמדים לראשות המקומית מטה יהודה. אבישי כהן, שנאלץ להתמודד לראשות בתקופה כל כך מורכבת אמר שפרוץ המלחמה עשה לו משהו ברמה האישית,  "אני חושב שכולנו השתנינו אחרי היום הזה", הסביר בכאב ואמר מדוע בחר בקמפיינים עם שיח חיובי ולא שלילי, "לקח מרכזי שלמדתי מאירועי אותה שבת וכל מה שקדם לה, זהו הדיבור והשיח שכל אחד ואחת מאיתנו אחראיים לו". כהן גדל בבית עם ערכים של נתינה, אדיבות ופעילות למען הכלל. אביו בנימין כהן, היה פוליטיקאי ועמד בראשות מועצת מטה יהודה במשך 14 שנים וממנו הוא ספג את הרצון להוביל ולשרת את הציבור, גם אם "לפעמים זה בא על החשבון האישי", אמר כהן.

רימון
אבישי כהן, המועמד הנבחר לראשות בימיו הראשונים במועצה

"כשהחלטתי לרוץ ידעתי שאני רוצה מטה יהודה מאוחדת. לא פעם בחוגי הבית, כשעולות טענות (ואף צודקות) על רמת השירותים הנוכחיים של המועצה, אני טורח לאזן את הדברים ולהזכיר גם את העשייה החיובית"

כהן סלל את דרכו הפוליטית באופן בו הוא האמין. הוא כיהן כמנכ"ל עיריית טירת הכרמל, מנכ"ל חברת יפה נוף ומנכ"ל נמל אילת. שימש כמג"ד חי"ר במילואים. ורגע לפני הבחירות המקומיות החליט להתפטר מתפקידו האחרון כמנכ"ל עיריית טירת הכרמל כדי להגיש את מועמדותו לראשות מטה יהודה. אל כהן פנו אנשי סיעה ו-8 ראשי מושבים במועצה האזורית מטה יהודה והעניקו לו את תמיכתם בבחירות הקרובות. מה שחיזק אותו שהצעד שביצע היה הנכון ביותר.

כעת אחרי בחירתו לראשות מטה יהודה, כהן מתכנס ומשתף איך עברה עליו תקופת הבחירות בייחוד בזמן מלחמה, על השינויים שחלו בו מאז אותה השבת השחורה, על כך שהתגייס בשירות המילואים להילחם למען המדינה ואיך הכל השפיע על חייו, על הבחירות והמסעות הרבים בהם החליט לקח חלק בחודשים האחרונים.

איך המלחמה השפיעה עליך באופן אישי?

"היום בו פרצה המלחמה, הייתי בבית במושב נס הרים עם המשפחה שלי. אחרי חג בו אירחנו בסוכה מאות אנשים", שיתף. "האזעקות באזור והדי הפיצוצים, הבהירו לי מיד שאנחנו באירוע מסוג אחר. גם הטלוויזיה והאינטרנט נפתחו באותה השבת ולמחרת כבר עליתי על מדים", נזכר. "אני סא"ל במיל' ומשמש כקצין אג"ם של אוגדת איו"ש. גזרה חמה בימי השיגרה, עם פיגועים שלא תמיד מקבלים דיווח תקשורתי. המלחמה בדרום העצימה את המתח בגזרה וצה"ל נדרש לתכנן כוחות ולתכנן את הפעלת הכוח בגזרות השונות, בהרבה מחשבה שנסמכת על פרמטרים רבים, אזרחיים וצבאיים. מאז אותו היום ועד לסוף ינואר הייתי כל כולי בניהול המערכה בחזית הזו והראש עדיין חושב על החיילים והחיילות שעזבו הכל ונלחמים למען ביטחוננו. הם הגיבורים האמיתיים".

כהן בשירות המילואים. התגייס גם במלחמה

"כאיש שהתעסק בביטחון לא מעט שנים, ברור לי שכל יישוב הוא אתגר בפני עצמו ויש להסתכל על הצרכים של כל יישוב בנפרד. חלקם צמודים וקרובים מאד לקו הירוק. אני מאמין שאבחר להוסיף מגוניות, אדאג להשמשת מקלטים או תחזוק הגדרות, מערכות הכריזה והוספת מצלמות ואמצעי התראה אחרים וכמובן- כיתות הכוננות"

איך המלחמה השפיעה על קמפיין הבחירות? איך הצלחת לשלב?

"אני חושב שכולנו השתנינו אחרי היום הזה וזו לא קלישאה", הסביר כהן. "פעלתי בכל המסגרות ליצור שיח מאחד, חיובי. הכי קל היה לנהל מסע בחירות מכפיש, רדוד. יש אנשים שהסגנון הזה מתאים להם- לא לי. זה התגבר אצלי מאז ה-7 באוקטובר- ליצור מצב שבו מדברים עשייה חיובית למען שיפור החיים שלנו ביחד. כשהחלטתי לרוץ ידעתי שאני רוצה מטה יהודה מאוחדת. לא פעם בחוגי הבית, כשעולות טענות (ואף צודקות) על רמת השירותים הנוכחיים של המועצה, אני טורח לאזן את הדברים ולהזכיר גם את העשייה החיובית. לא הכל שחור, אולי זה לא פופולרי שאומר זאת מועמד שבא להחליף ראש מועצה מכהן, אני חושב שיושרה חשובה לאין שיעור מתפקיד כלשהו. אם יש לנו לקח מרכזי ללמוד מאירועי אותה שבת וכל מה שקדם לה, זהו הדיבור והשיח שכל אחד ואחת מאיתנו אחראיים לו".

בעקבות המלחמה והמצב הבטחוני, איך אתה מתכנן להגן ולשמור על התושבים?

"כאיש שהתעסק בביטחון לא מעט שנים, ברור לי שכל יישוב הוא אתגר בפני עצמו ויש להסתכל על הצרכים של כל יישוב בנפרד. חלקם צמודים וקרובים מאד לקו הירוק. אני מאמין שאבחר להוסיף מגוניות, אדאג להשמשת מקלטים או תחזוק הגדרות, מערכות הכריזה והוספת מצלמות ואמצעי התראה אחרים וכמובן- כיתות הכוננות. אני רוצה שננסה לשמור על הפסטורליות של מטה יהודה, אך אנו חייבים להיות ערוכים לכל תרחיש. יש מלחמה והיא קורית גם בגזרות שלנו. רמת בטחון אישי במושבים הוא הכרח עליו דיברתי גם לפני אוקטובר", הדגיש כהן. "זהו צורך בסיסי לכל אדם. גם ללא טרור ישנה עליה מידי שנה ברמת הפשיעה הפלילית שמחייבת אותנו לפעולה בנושא".

המליאה הראשונה בראשותו של כהן

"כל החיים שלי גדלתי על ערכים של נתינה, אדיבות ופעילות למען הכלל. לפעמים זה בא על חשבון האישי. עשיתי הרבה תפקידים בחיי, אבל תמיד מטה יהודה הייתה המרכז, הלב האמיתי. אני פה לטווח הרחוק ואני גם יודע שבחמש שנים אי אפשר להספיק את כל החזון שיש לי למטה יהודה"

ובזמן המלחמה מערכת הבחירות המשיכה והתחממה, מה דעתך על זה?

"אני מאמין שלכל המתמודדים יש לב טוב וכוונות טובות, ותמיד לפני שעת השין כולם נעמדים על הקווים ומחממים מנועים. יחד עם זאת אני באמת מאמין שהניסיון שאני מביא איתי מתפקידיי הקודמים הוא הדבר היחיד שייתן מענה לתושבים בראשותי. מטה יהודה לא יכולה בשעה הזו להקל ראש ולהציב מועמד ללא ניסיון ניהולי מוכח, ללא ניסיון בראייה רחבה למען הכלל, בניהול מערכות רחבות היקף. אני מעדיף להתרכז בהכרת הטוב ובראיית הטוב ולהשתדל לעשות את המקסימום שלי".

מה דעתך על השמועות שאת עסקן וכי השירות הציבורי במטה יהודה הוא רק תחנה בדרך?

"שיש להם חוש הומור בריא ואני מחבב את זה", חייך. "אבא שלי היה ממקימי נס הרים ויו"ר המועצה הראשון. כל החיים שלי גדלתי על ערכים של נתינה, אדיבות ופעילות למען הכלל. לפעמים זה בא על חשבון האישי. עשיתי הרבה תפקידים בחיי, אבל תמיד מטה יהודה הייתה המרכז, הלב האמיתי. אני פה לטווח הרחוק ואני גם יודע שבחמש שנים אי אפשר להספיק את כל החזון שיש לי למטה יהודה – מבחינת קיימות ואיכות סביבה, מבחינת שיפור תשתיות ותחבורה, מבחינת חינוך ותעסוקה ועוד. כל עוד התושבים יבחרו בי- אני כאן כדי להישאר!".

ממשיך את דרכו של אביו, שכיהן במשך 14 שנה במועצה

"אין כבוד יותר ראוי מבן שממשיך את דרכו של אביו. אבי היה איש שניהל את המועצה במשך 14 שנים, ייסד את אחד היישובים היפים –  נס הרים, ושמר תמיד על צניעות ודיבור בגובה העיניים. בכל תפקידי הניהול שביצעתי היה זה אבי שעמד לנגד מולי ובדרכו הלכתי"

מה המשמעות עבורך לשבת בכיסא עליו ישב אביך בעבר?

"אין כבוד יותר ראוי מבן שממשיך את דרכו של אביו. אבי היה איש שניהל את המועצה במשך 14 שנים, ייסד את אחד היישובים היפים –  נס הרים, ושמר תמיד על צניעות ודיבור בגובה העיניים. בכל תפקידי הניהול שביצעתי היה זה אבי שעמד לנגד מולי ובדרכו הלכתי. אני רואה את המורשת שהוא הותיר במטה יהודה כיעד לשמור עליו ולהשריש בתושבי המקום שיתגאו לומר: 'אני ממטה יהודה'".

השבוע (יום שלישי) התקיימה המליאה הראשונה בכהונתו של אבישי כהן. חברי המליאה נשבעו אמונים ואושר פה אחד שיבוצים בוועדות המבטיחות את תפקודה השוטף של המועצה. בנוסף במליאה אושר פה אחד מינוי של שתי סגניות: אסנת וורטמן-ברוכים ואפרת טובול. כמו כן, חיים עוקשי קיבל תקפיד סגן ללא שכר.

במעמד המליאה עדכן כהן כי "תקציב הוועדים יוגדל ויותאם לשנה הקרובה ותכנית הקמת התשתית בכפרים הערביים תקודם באופן מידי.

העובדים והעובדות נפרדים מניב ויזל, ראש המועצה היוצא

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

new1
new1
new1

עוד כתבות שאולי יעניינו אותך:

עצמאות 76 למדינה

עם ישראל רגיל למעבר בין יום הזיכרון לעצמאות במשך 75 שנה. אך השנה המעבר היה קשה מהרגיל: עשרות טקסי זיכרון למען החללים שנהרגו ונרצחו במלחמת חרבות ברזל התקיימו בעיר, אליהם הגיעו תושבים רבים שכאבו את כאב המשפחות השכולות | המעבר החד היה מאתגר ולמרות זאת, המשפחות בחרו לחגוג למען הדור הבא. כי "אין לנו ארץ אחרת"

אין לה ארץ אחרת

מור חלפון התותחית, נצפתה עם מדי משטרת ישראל, מצדיעה כשמאחוריה דגל ישראל מרגש מתנופף

מתוקים

אור אדרי, תושבת העיר ובנה המתוק נסעו לאחרונה לטיול כיפי בגן החיות התנכ"י שבירושלים.

מצטיינת נשיא: סמ"ר אורית חן קיבלה הצטיינות

סמ"ר אורית מבית שמש, רק בת 20 וכבר זכתה במעמד ובאות הצטיינות מנשיא המדינה | אורית היא פרמדיקית צבאית שהצילה המון חיילים במהלך הלחימה בעזה וסיפרה על הוויתור שעשתה למען השירות, "כשהגיע הזמן, בחרתי לוותר על הקריירה כג'ודוקא ולהתגייס לשירות משמעותי"

אישום: יוגש נגד החשוד שרדף עם גרזן אחר תושב

לפני כחודש וחצי, החשוד ניסה לתקוף אדם אחר באלימות קשה וסיכן חיים בעת שהוא עם גרזן בידו | הוא נוטרל על ידי שוטרים, ונעצר. השבוע הוגש נגדו כתב אישום על ידי הפרקליטות

יום השואה: מיזם זיכרון בסלון נחל הצלחה

מאות מתושבי העיר נכחו במפגשי העדות במסגרת מיזם "זיכרון בסלון" | השנה המיזם התרחב והוא התקיים עבור כלל המגזרים, וכן גם בשפה האנגלית עבור קהילת העולים | רשת המרכזים הקהילתיים: "נפעל להרחיב את המיזם בשנים הבאות"

מרכינים ראש: טקס יום הזיכרון בבית העלמין

השבוע התקיים טקס יום הזיכרון לחללי מערכות ישראל ונפגעי פעולות האיבה בבית העלמין בעיר במעמד ראש העירייה, שמואל גרינברג | במהלך הטקס נאמרו מילותיהן של המשפחות השכולות, שאיבדו את ילדיהן במלחמת חרבות וברזל

גרינברג: משפר את התחבורה הציבורית בעיר

השבוע (ראשון) קיים ראש העירייה, שמואל גרינברג פגישת היכרות ראשונה עם הנהלת חברת "בית שמש אקספרס" מפעילת התחבורה הציבורית העירונית בעיר. בסוף הפגישה אמר גרינברג: "אני משוכנע שיחד נוכל להביא לשינוי משמעותי שישפר את מצב התחבורה הציבורית בעיר"

השר גולדקנופף: "נסייע לממש את פוטנציאל העיר"

שר הבינוי והשיכון יצחק גולדקנופף, קיים השבוע פגישת עבודה ראשונה עם ראש עיריית בית שמש שמואל גרינברג. במהלכה דנו בפרויקטים החדשים והעתידיים ובתכניות להתפתחות הבנייה בעיר לשנים הקרובות

לראשונה: התקיים טקס מעבר בין יום הזיכרון לעצמאות

המחלקה למורשת ישראל, עלייה ממונה רינה הולנדר – החליטה השנה לקיים טקס מעבר בין יום הזיכרון לעצמאות |בסיום הטקס התקיימה תפילת ערבית חגיגית ועוד

יום השואה: מיזם זיכרון בסלון נחל הצלחה

מאות מתושבי העיר נכחו במפגשי העדות במסגרת מיזם "זיכרון בסלון" | השנה המיזם התרחב והוא התקיים עבור כלל המגזרים, וכן גם בשפה האנגלית עבור קהילת העולים | רשת המרכזים הקהילתיים: "נפעל להרחיב את המיזם בשנים הבאות"

רמה א': טקס יום הזיכרון במתנ"ס

רינה הולנדר, המשנה לראש העירייה קיימה לאחרונה טקס יום הזיכרון לחללי מערכות ישראל ואמרה, "התורה מצווה עלינו לזכור" | לאורך הטקס ציינו את הגיבורים והגיבורות ומעשי גבורתם

סערה בערב עצמאות: חרדים הורידו דגלי ישראל; התושבים מנעו מהם

שידור חוזר משנה שעברה: חרדים קיצוניים ניסו לתלוש דגלי ישראל שנתלו בשכונת רמת בית שמש ד' | זאת אחרי שבשנה שעברה הם ניסו לעשות אותו הדבר – ברמה ב' | תושבי השכונה שהיו ערים למקרה, מנעו מהם לתלוש, הזעיקו משטרה ובכך מזערו את הנזק לדגלים

דילוג לתוכן