הקרב על הראשות

אחרי ספירת כל הקולות שני המועמדים שעלו לגמר הבחירות המקומיות לשנת 2024 הם: עליזה בלוך והרב שמואל גרינברג שמוביל כעת בכאלף קולות | מי יקבל בסיבוב השני 40 אחוז תמיכה מהתושבים ויכהן כראש עיריית בית שמש? מה התושבים חושבים? והאם יהיה יום שבתון או לא? | הסיקורים והידיעות הכי עדכניות
חשמל

בית שמש יוצאת לסיבוב שני לבחירות ביום ראשון הקרוב (10.3) וזאת לאחר ספירת כל הקולות והתוצאות שחשפו ששמואל גרינברג הוביל עם 19,965 קולות (35.7%), אחריו בלוך עם 18,909 קולות (32.4%) ואחריה אבוטבול עם 17,958 קולות. מה שלמעשה הוביל לכך שאבוטבול יצא מהמשחק. וכעת בסיבוב השני הקרב יתנהל בין גרינברג לבלוך.

אבוטבול, שהיה בעברו ראש העירייה והתמודד שוב כנציג ש"ס היה מאוד קרוב לתוצאה של בלוך, אך הפעם הוא לא הצליח. כעת סיעתו מנסה להתאחד עם גרינברג, ויש גם שיח ודברים לאיחוד עם עליזה בלוך. כזכור, אבוטבול חתם הסכם עם הליכוד ובמהלך ספירת הקולות של החיילים ובעלי המוגבלויות – סיעת הליכוד התחזקו במנדט אחד.

רימון

הסיבוב השני והראשון בהיסטוריה שמתרחש בבית שמש, קורה ביום ראשון הקרוב. מה התושבים חושבים על התוצאות? במי הם מתכננים להצביע בסיבוב השני ומי יחליט לוותר ולא להצביע בשנית?

אחרי שנחשפו התוצאות של הקולות בקלפי, אחד מתושבי העיר הבין שעליזה בלוך לא זכתה בסיבוב הראשון ואמר, "בסיבוב השני כל אחד חייב לצאת ולהצביע לעליזה בלוך! מי שאומר אני לא יצביע אל תבכו אחר כך ותתחילו להתבכיין למה העיר תיראה כמו שהיה אז אצל משה אבוטבול. כי זה יהיה מאוחר מידי. כל אחד משפיע בהצבעה שלו חייבים להשאיר את עליזה כראשת העירייה של בית שמש". תושב אחר הוסיף, "צריך להילחם שעליזה תיבחר", אמר בכאב. "הכי עצוב זה שאנשים מתעניינים אם יהיה בסיבוב השני חופש או לא, במקום לחשוב על העתיד של העיר".

תושב נוסף הביע את כעסו על הליכוד, "תודה לליכוד", אמר בציניות, "שהרס לעליזה ולתושבי העיר הוותיקה קדנציה נוספת".

לעומתם, תושבת אחרת חושבת בצורה שונה. כך אמרה: "ברור שגרינברג מנצח בסיבוב השני. בית שמש היא עיר חרדית. אנשים לא הלכו להצביע. החרדים הולכים להצביע. אישה כורעת ללדת תלך תשים את הפתק, זקן בן 90 ילך. גרינברג לא נבחר בסיבוב הראשון כי היה פיצול. עכשיו החרדים יבינו וילכו איתו. הוא לא צריך להתאמץ. הרבנים קובעים גרינברג והחרדים יקומו וילכו להצביע״.

תושב חרדי הצביע לבלוך

תושב חרדי:

"יש פה הרבה דברים שיביאו לידי ביטוי, מי שכועס יחבור לשני. לא כל האוהבים ישבו ביחד. השונאים עם האוהבים ילכו ביחד ויכול להיות שיהיו דברים מעניינים. הצבעתי לעליזה בלוך. הכרת הטוב"

שתי נשים אחרות תומכות בנאמר קודם, ומחזקות: "אנחנו רוצות ששמואל גרינברג ייבחר כדי שיהיה משהו חדש בעיר. אולי יבוא מישהו חדש ויעשה שינוי. אין מאבק בין חרדים לחילונים בבית שמש. כל אחד חי את החיים שלו. צריך לתת גם לצעירים מקום. דיור לצעירים, חוגים, התפתחות של הילדים שחיים פה״. חשוב לציין כי התושבות שדיברו אינן חרדיות, אך מרגישות בנוח לתמוך במועמד חרדי להוביל את העיר, ״אני מאמינה ואין לי בעיה להצביע למועמד חרדי. אם הוא יעשה משהו טוב ויסתכל על כולם כשווים אין לי בעיה. אם לא לוקחים את המושכות בידיים ומשנים פה את הכל, עוד 10 שנים כולם יברחו".

אתן חושבות שהבחירה בגרינברג, תגרום לעיר להתחרד עוד יותר?

"אני נותנת עוד שנתיים ובית שמש מתחרדת", אמרה אחת מהן. "אבל חשוב לי להגיד שהחרדים לא מפריעים לי ואני לא מפריעה להם. אני חיה את החיים שלי והם את החיים שלהם. בית שמש תהיה חרדית. זו רק שאלה של זמן. עליזה הייתה בסדר, אבל היא לא נתנה מספיק לבית שמש הישנה. לא משנה מי יהיה הם תמיד יתמכו בחרדים. העתיד של בית שמש הולך לכיוון חרדי. אני לא חרדית וגם לא דתיה".

בית שמש יוצאת לסיבוב שני

גדי דמרי:

"המאבק המוניציפלי בבית שמש הוא לא מאבק רק על 'וועד בית', אלא על הזהות הלאומית ציונית שלנו ועל אווירה של ניהול עסקני חרדי צר או של ניהול אמיתי וערכי לטובת כלל תושבי העיר"

לעומת התושבים הקודמים, תושב אחר החליט שהפעם הוא מוותר על הקול שלו, למה? כי הוא הצביע ש"ס ועדיין רוצה שש"ס יהיו. "משה אבוטבול יחזור בעזרת ה׳. רק ש״ס. אני לא בוחר בסיבוב השני", אמר. אליו מצטרף תושב נוסף שהחליט גם הוא לוותר על קולו, "אני לא מתכוון להפסיק עוד יום עבודה כדי לבוא ולבחור. אין צורך בקול שלי".

מי לדעתכם יבחר בסיבוב השני?

"היה מעניין ויהיה מעניין. מי ייבחר? שאלה קשה", אמרו שני גברים חרדים. "יש פה הרבה דברים שיביאו לידי ביטוי, מי שכועס יחבור לשני. לא כל האוהבים ישבו ביחד. השונאים עם האוהבים ילכו ביחד ויכול להיות שיהיו דברים מעניינים. הצבעתי לעליזה בלוך. הכרת הטוב. הדברים הטובים שהיא נתנה לבית הספר של הילדים שלי שלא קיבלו את זה עד היום, למרות שהיא לא מהציבור החרדי. הדבר הראשון שכולם שומרי תורה ומצוות. אני לא חושב שמישהו רדף את הציבור החרדי ב-5 השנים האחרונות. זה בסדר גמור שכל אחד יצביע מה שהוא רוצה. עכשיו מתחילים הדילים שינצחו את הסיבוב השני״.

חילוניים תומכים בגרינברג בסיבוב השני

תושבת חילונית:

"בית שמש תהיה חרדית. זו רק שאלה של זמן. עליזה הייתה בסדר, אבל היא לא נתנה מספיק לבית שמש הישנה. לא משנה מי יהיה הם תמיד יתמכו בחרדים. העתיד של בית שמש הולך לכיוון חרדי. אני לא חרדית וגם לא דתיה"

גדי דמרי, מהתושבים הוותיקים והפעילים בבית שמש, התייחס לדברים בצורה כוללת יותר: ״המאבק המוניציפלי בבית שמש הוא לא מאבק רק על 'וועד בית', אלא על הזהות הלאומית ציונית שלנו ועל אווירה של ניהול עסקני חרדי צר או של ניהול אמיתי וערכי לטובת כלל תושבי העיר. אני קורא לכל תושבי בית שמש, ובכלל זה לחברים מהליכוד שתמכו באבוטבול, לתמוך בעליזה בלוך לראשות העיר. זה לטובת כולנו, זה לטובת כלל עם ישראל ומדינת ישראל״.

כאמור הבחירות של הסיבוב השני יתקיימו ביום ראשון, ב-10.3. הבחירות שיקבעו מי יהיה ראש העירייה של בית שמש ב-5 שנים הקרובות.

——

אין חופש בבחירות

זוהי הפעם הראשונה שהעיר בית שמש רצה לסיבוב שני לבחירות ולכן יש המון ערפל בנוגע ליום הבחירות – האם יהיה יום חופש? האם שבתון? כעת ב"שוס הדרך" מודיעים: סיבוב השני לבחירות אינו יום חופש או שבתון | אך מה הזכויות שלכם ביום הבחירות? והאם תוכלו לצאת מהעבודה לבחור במועמד שלכם ולחזור?

בשונה מהסיבוב הראשון בבחירות, בסיבוב השני לא יהיה יום שבתון. כך שמי שמעוניין לממש את זכותו הדמוקרטית יכול לעשות זאת בשעות הפעילות של הקלפי.

מה הן שעות הפעילות?

החל מ-13:00 בצהריים ועד 22:00 בלילה. יכול להיות שיהיו קלפיות שיסגרו מוקדם יותר, בסביבות השעה 20:00 בערב. הקפידו לבדוק מראש עד איזו שעה הקלפי אליו אתם רשומים פתוח.

האם צריך מסמכים מיוחדים להצבעה בסיבוב שני?

לא. בדיוק כמו בסבב הראשון – מי שייגע להציע יביא איתו את אחד מפרטי הזיהוי הבאים: תעודת זהות, דרכון, רישיון נהיגה, תעודה צבאית או תעודת מעבר בתוקף.

ביום הבחירות אקבל הטבה ממקום העבודה?

מכיוון שיום הבחירות אינו יום שבתון, המעסיק לא מחויב לתת הטבות לעובדים או שכר נוסף.

ומה לגבי יום חופש?

אם החלטתם לקחת יום חופש מהעבודה על מנת להצביע, זה על חשבונכם. כלומר: עליכם לפנות למעסיק שלכם ולבקש חופשה כחלק מבנק השעות שצברתם.

למה הסבב השני מתקיים ביום ראשון ולא ביום שלישי כצפוי?

תאריך הבחירות המקורי אמור היה להיות ב-12 במרץ, שבועיים בדיוק לאחר הסיבוב הראשון. באופן חד-פעמי, הוחלט להקדים אותו ביומיים, כדי לא להצביע בחודש הרמדאן.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

new1
new1
new1

עוד כתבות שאולי יעניינו אותך:

המינוי המטלטל

ניצב אבשלום פלד ממושב זכריה ימונה בקרוב למפכ"ל המשטרה. כך לפי החלטתו של בן גביר | ברקע – נציבים בדימוס וגם המועצה האזורית מטה יהודה לא שמחים על המינוי | הסיבה: לפני 9 שנים פלד נחקר במח"ש על עבירות בנייה שביצע במושב, ובסיום החקירה הומלץ שלא למנות או לקדם אותו לתפקיד ניצב בשל מעשיו. אך מאז ועד היום הוא מתקדם בתפקידים | חשיפה

חוגג חג בכיף

קובי סולימני התותח נצפה בעדשת המצלמה של לכלוכית כשהוא נערך לחגיגות חג הפסח המשפחתיות

תרבחו ותסעדו

המימונה כיכבה בבית משפחתם של אסתי ובועז זיו, שארגנו ערב עם עוגיות ומופלטות בשפע

מפיקים מימונה

מרדכי דרעי ואישתו המהממים, התארגנו מהר לקראת סוף חג הפסח והחלו בהפקת אירוע המימונה המשפחתי והמרגש. לכלוכית שמעה שהיה בשפע, המון

חוגגת מימונה

אתי אביכזר המהממת שבתמונה חגגה השבוע את חג המימונה עם המשפחה והחברים הטובים, ואף הספיקה להצטלם

יאללה בית"ר

יוסי דהן ההורס, תושב העיר נסע ביחד עם חברים למשחק הכדורגל של בית"ר ירושלים בבלומפילד שבתל אביב

המתכון של השף: מתכון לפנקייק מתוק מקוטג׳

אנחנו אוהבים פנקייקים מתוקים. בייחוד שהם אווריריים, עבים ושאפשר לאכול אותם מינימום זו מנה עיקרית | הפעם את הפנקייקים הכנו עם קוטג' 12 אחוזים של תנובה. תודו לנו אחר כך

קובה סלק צמחוני במילוי פטריות ובצל מטוגן

אחרי שאכלנו כל כך הרבה בשר ומצות, יש יותר טוב ממנת קובה עסיסית עם רוטב שנמס בתוך הפה? | השבוע החלטתי לפנק אתכם עם מתכון של קובה סלק צמחוני טעים ומתאים בדיוק לצוהרי שישי

החום לא מנע: עשרות מטיילים ביקרו בתל ירמות

למרות עומס החוום הכבד ששרר בחול המועד, עשרות מטיילים הגיעו לבילוי וטיול בתל ירמות ונהנו מפעילויות שונות: הצגות, חפירה ארכיאולוגית, יצירת אגרטלים מחימר ועוד

חג בתל בית שמש

במהלך חול המועד הגיעו מעל מאה מטיילים לסיורים מודרכים בעברית ובאנגלית בתל בית שמש | כל הנוכחים נהנו ממזג אוויר מעולה, מהדרכות מדויקות ומאווירה מקצועית ומאורגנת

בלוך: השיקה את ספרה "גשרים של אור"

ראשת העירייה לשעבר, ד"ר עליזה בלוך השיקה את ספרה החדש "גשרים של אור" מספר ימים לאחר שסיימה את תפקידה באופן רשמי בעירייה | במהלך ההשקה אמרה: "בית שמש היא במידה רבה תמונת מראה של מדינת ישראל ואתגריה"

חדש: נפתח משרד לניהול פרויקט פינוי בינוי

לאחרונה נערך טקס חניכת המשרד החדש של "התחדשות ביאליק" מקבוצת נתיב וישרקאפ גרנג | מטרת המשרד: קידום פרויקט פינוי בינוי בשכונת ביאליק

תאונות בעיר: רוכב אופנוע החליק ואישה נפגעה מרכב

השבוע אירעו שתי תאונות דרכים בעיר; רוכב אופנוע בן 23 נפצע בזמן שהחליק עם האופנוע בשדרות נהר הדן ואישה בת 24, נפצעה מתאונת דרכים בין שני כלי רכב – כי הייתה בסביבה | המזל: שניהם נפצעו במצב קל

ניקיון העיר: הפרויקט הגדול של עובדי העירייה

לפני חג הפסח היה חשוב לראש העירייה, שמואל גרינברג לנקות את העיר לעילא ולעילא ולכן, עשרות עובדי מינהל תפעול בעירייה, יחד עם צוותי תגבור, משאיות, פקחי תברואה ובלווי כלים מיוחדים – דאגו כולם לניקיון העיר

מסוכן: שריפה פרצה בזמן שכל המשפחה ישנה

שריפה גדולה פרצה בדירה ברמת בית שמש א' בשעות הבוקר המוקדמות וכאשר כל בני המשפחה ישנים | אחד מהילדים התעורר בנס מהריח השרוף וכך הציל את כל משפחתו

מפחיד: פעוטה נכוותה ממים רותחים

מתנדבי מד"א הוזעקו לבית בשכונת רמה ג' בבית שמש, בעקבות דיווח על פעוטה שנכוותה ממים רותחים. פראמדיק שהגיע למקום סיפר: "היא פונתה על ידי ניידת טיפול נמרץ של מד"א במצב בינוני"

דילוג לתוכן