האויב שלי הוא בעלי

הוא חנק אותה בזמן שישנה, הכה אותה מול החברים ובני המשפחה, הטריד אותה מינית פעם אחר פעם ואף את חברה של אחיו, אחיות של חברים שלו ונשים נוספות – ד', תושבת העיר בת 31, חושפת זו הפעם הראשונה את מערכת היחסים האלימה עם בעלה
רימון

"יום אחד החברים שלו התארחו אצלנו בבית וראו משחק כדורגל. ביקשתי מהם להוריד את הווליום כי רציתי להיכנס לישון. הלכתי לכיוון המיטה, נכנסתי והתחלתי לעצום את העיניים ופתאום הרגשתי שאני לא מצליחה לנשום", סיפרה ד' (שמה המלא חסוי), "אני פוקחת את העיניים, רואה את בעלי כורך את הזרועות שלו על הגרון שלי וחונק אותי. בקושי נשמתי. ביקשתי ממנו לשחרר אותי, הוא אמר לי שזו הפעם האחרונה שאני מביישת אותו מול החברים שלו". ד', אמא לשתי בנות, מתגוררת היום בבית שמש יחד עם הוריה יצאה לאחרונה ממערכת יחסים אלימה פיזית ומינית והשבוע לראשונה היא מספרת למערכת "שוס הדרך" את סיפורה הפרטי, אותו שמרה במשך שנתיים וחצי לעצמה. עם המון אומץ ועוצמה היא מחליטה לחשוף את הפרטים הכואבים שחוותה מבעלה, נ' (שמו המלא שמור במערכת). איך בין לילה הוא התחיל לשתות ולעשן סמים, מה גרם לו בכל פעם לדחוף אותה לקיר, לחנוק, להכות, להטריד מינית לכאורה אותה ואת בנותיה, לבגוד בה, לצלם נשים אחרות לאחר ובזמן קיום יחסים, לשמור את התמונות בתיקייה סמויה בנייד ולהפיץ אותן לחברים ובני משפחה בעודו נשוי.

תמונת אילוסטרציה. לא הייתה מעורבות של אקדח בסיפור

"הוא היה חוזר המון שיכור ועצבני. אם משהו לא היה מוצא חן בעיניו, הוא היה הופך את הבית. כל פעם שהוא היה חוזר מיציאה, הוא היה שיכור ומסומם, תופס אותי המון פעמים מהצווארון של החולצה, פותח עליי עיניים גדולות ועצבניות ואומר לי שיש לי מזל שאני בהיריון"

נטלי נקש

איך את מרגישה?

"אני מנסה לעכל את כל מה שעברתי", משתפת ד'. "חוויתי אלימות כלכלית, חברתית, נפשית, פיזית, מילולית ומינית מבעלי. זה התחיל לפני כמעט שנתיים וחצי כשכל אירוע חרוט לי בראש עם כאב גדול".

תוכלי לתאר מה קרה?

"יש כמה נקודות שחרוטות לי בראש מאוד חזק. בגלל שקרו אירועים רבים, אני לא זוכרת את כולם. הייתה פעם אחת שישבנו אצל המשפחה שלו בסלון. זה היה בערב שישי. אחרי הסעודה, הנקתי את ביתי הגדולה ובזמן ההנקה בעלי קם, צעק, השתולל ואמר שאמא שלו לא הרימה את הילדה בכלל. הוא משך ממני את התינוקת, בזמן שאני מניקה ולקח אותה לאמא שלו כדי שהיא תחזיק אותה. אחר כך הוא המשיך להשתולל ולצעוק ואף אחד לא הרגיע אותו. אחר כך קרה מקרה אחר, באותו הערב. בעלי ואני, התינוקת, אחיו וחברתו יצאנו לשבת עם חברים. בעלי היה טעון ועצבני והרגשתי שקורה משהו בינו לבין האחות הקטנה של המשפחה. דיברתי איתו על זה, ואז הוא התחיל שוב להשתולל, לצרוח, לקלל ולאיים. הוא ממש בא להרביץ לי מול המשפחה והם הפרידו בנינו. בשלב הזה הוא ניסה למשוך ממני את התינוקת שהייתה בת חודש וחצי, וגם שם החברים והמשפחה שלו התערבו ועצרו אותו.

"הם רצו להזמין לו משטרה בגלל שהוא התחיל להשתולל. הם ממש חששו לחיי בגלל התגובה המפחידה שהייתה לו וביקשו שלא אלך איתו לבד ושאשאר איתם בשבת. הוא לא היה מוכן לכך וניסה למשוך שוב את התינוקת מידיי כי הוא ידע שזו הנקודה הרגישה שלי. הילדה. מרוב שכולם חששו על חיי, החברים והמשפחה ליוו אותי הביתה, נכנסו איתנו יחד, נשארו עד שהוא נרגע ולא הלכו עד שראו שהוא לא עצבני יותר".

ד': "אי אפשר להעביר את הפחד, הכאב והעצבות שחוויתי במילים"

"כמה פעמים הוא היה חוזר, מושך לי בשערות עד שצרחתי את נשמתי מכאב ואמרתי לו די, תפסיק. הוא היה ממשיך ומתעלם מהכאב שלי. מתחיל להשתולל, מקלל אותי נותן לי מכות וגם לתינוקת. זה יכל להימשך שעות"

"פעם נוספת שהרגשתי מאוימת על ידו הייתה בהיריון של הילדה הבכורה שלי. הוא היה חוזר שיכור ועצבני. אם משהו לא היה מוצא חן בעיניו, הוא היה הופך את הבית, יוצא ומשאיר אותי לבד. הייתי מתקשרת לבדוק מה קורה איתו, הוא היה דורש ממני לא לצלצל. כל פעם שהוא היה חוזר מיציאה, הוא היה שיכור ומסומם, תופס אותי המון פעמים מהצווארון של החולצה, פותח עליי עיניים גדולות ועצבניות ואומר לי שיש לי מזל שאני בהיריון.

"כל פעם שהוא היה חוזר הביתה, הוא היה שיכור. ואני מתכוונת לזה שהוא היה הולך לישון שיכור וקם ומתנהג כאילו לא קרה דבר. כמה פעמים הוא היה חוזר, מושך לי בשערות עד שצרחתי את נשמתי מכאב ואמרתי לו די, תפסיק. הוא היה ממשיך ומתעלם מהכאב שלי. מתחיל להשתולל, מקלל אותי נותן לי מכות וגם לתינוקת. זה יכל להימשך שעות".

איזה מקרה אחרון הכי זעזע אותך?

"יום שישי, זה היה יום הנישואים שלנו. חזרנו מהים, הוא כמובן היה שיכור ואני נהגתי חזרה. כל הדרך התפללתי שהוא לא יריב איתי. הגענו הביתה, זה היה חורף. הוא ביקש ממני לקלח את הילדה, ויצא לבית הכנסת. כשהוא חזר, הוא שאל אם קילחתי. אמרתי לו שלא. הוא ביקש ממני לקלח אותה מיד. אני זוכרת שלא היו מים חמים, היה חושך בשירותים בגלל השבת ונכנסתי לקלח אותה. כולי רועדת מפחד שהוא לא ישתולל, יתהפך וירים עלי את היד. באותה המריבה בסוף הייתה הרמת יד, חנק, צרחות, מעיכת פנים ואיומים. הוא סובב לי את היד, נתן לי סטירות ואגרופים בפנים. אי אפשר להעביר את הפחד, הכאב והעצבות שחוויתי במילים".

מצלם תמונות של נשים בזמן קיום יחסים ומפיץ | צילום: אילוסטרציה

"היה שולח לאחיות של חברים שלו תמונות של איבר המין שלו אחת מהם מגיל 14 הוטרדה מינית. את חברה של אחיו הוא הטריד וגרם לה לבצע מעשים מגונים. ממה שידוע לי, הוא צילם גם את חברה של אחיו בשעת מעשה ושלח את התמונה לקטינה שאותה הטריד"

ד', חוותה מנ' בעלה אלימות ותקיפות באופן כמעט יומיומי. לפיה יש סיכוי שהוא תקף והטריד נשים אחרות, "היה שולח לאחיות של חברים שלו תמונות של איבר המין שלו אחת מהם מגיל 14 הוטרדה מינית. את חברה של אחיו הוא הטריד וגרם לה לבצע מעשים מגונים. ממה שידוע לי, הוא צילם גם את חברה של אחיו בשעת מעשה ושלח את התמונה לקטינה שאותה הטריד".

מטורף. האם הגשת תלונה במשטרה?

"כן, לקח לי זמן לעשות את זה. הייתי צריכה המון כוחות. סיפרתי לחוקרים את השתלשלות הדברים, החוקרים הזדעזעו מהמקרה וחיזקו אותי. הם נתנו לי המון כוח לשתף למרות שהיה לי קשה. פחדתי נורא מהתגובה שלו, כי תמיד הוא היה אומר לי ש'מה שקורה בבית, נשאר בבית'. ככה לא הייתי משתפת אף אחד. בכיתי ורעדתי מפחד בזמן התלונה, כל הזמן חשבתי איך הוא יגיב אם הוא יגלה".

האם דיברת איתו על המעשים שעשה לך ולאחרות?

"כן. שאלתי אותו למה הוא עושה את כל זה, למה הוא פוגע בי, למה הוא מתנהג אליי בצורה אלימה. הוא תמיד היה מתנצל על הכל ואומר שהוא מתחרט שפגע בי, שבגד בי ושזה לא מגיע לי. שאני אישה ואמא טובה לבנות".

תוכלי לתאר אותו? בן כמה? מה הוא עושה בחיים?

"מדובר בגבר בסביבות גיל ה-40, עובד כשכיר בחברה ומתגורר באחד המושבים".

כשהגעת לתחנת המשטרה, נחשפת לפרטים נוספים על המקרה?

"כן, הבנתי שמצאו תמונות של נשים נוספות בנייד שלו, איתן ביצע כל מיני פעולות מיניות. הם קראו לי לזהות את הבנות האלו, כי הם לא הצליחו לזהות אותן לצערי. זיהיתי בחורה אחת מבית שמש, שהתמונות שלה צולמו בזמן שהם היו באקט מיני. לפי הבנתי הוא היה שולח את התמונות לגיסו, כשהוא מעולם לא זומן לחקירה".

"כולם ראו מה קורה אצלנו, ואף אחד לא ידע איך לעזור לי"

"הבנתי שמצאו תמונות של נשים נוספות בנייד שלו, איתן ביצע כל מיני פעולות מיניות. הם קראו לי לזהות את הבנות האלו, כי הם לא הצליחו לזהות אותן לצערי. זיהיתי בחורה אחת מבית שמש, שהתמונות שלה צולמו בזמן שהם היו באקט מיני"

איפה הוא החביא את התמונות?

"החוקרים שיתפו אותי שהייתה קיימת תיקייה נסתרת בנייד שלו. הוא החביא שם את כל התמונות. היו מלא בחורות, אני לא יודעת גילאים".

מה גרם לך להתלונן?

"בעקבות התחקיר של שירה איסקוב הרגשתי בדיוק כמוה".

מה הוא אמר לך על הרצון שלך לעזוב?

"הוא התחנן שלא אעזוב. היה מגיע יום יום לעבודה שלי והיה מבטיח שיהיה יותר טוב שישתנה שהכל יהיה כמו שאני רוצה. האמנתי בכל פעם מחדש".

האם את חושבת שעשית את הצעד הנכון?

"היום אחרי שגיליתי מספר רב של בגידות, שקרים וסמים בבית והבנתי שהצעקות מעולם לא יפסקו והאיומים הקללות והפחדים ממנו רק יתגברו – אני יודעת שעשיתי את הדבר הנכון. הגדולה שלי חוותה איתי הכל. היא נורא מפחדת מצעקות, היא נרתעת מגברים כל הזמן. הגעתי למסקנה חד משמעית שזה לא החיים שאני רוצה לבנותיי ועבורי".

למה את חושפת את הסיפור היום?

"היום יש בי אומץ וכוח אני מבינה שאני לא לבד".

למה את לא חושפת את שמך?

"אני מפחדת שידע שמדובר בו. אני מפחדת מהנקמה".

מה המטרה של הריאיון שלך השבוע?

"הייתי רוצה שאם עוד בנות שחוות אלימות ממנו או בכלל ולא משנה באיזה סוג – שידברו. שלא יפחדו. אתן לא לבד. אני רוצה שהמשטרה ובית המשפט יעשו כל מה שביכולתם למנוע את המקרה הבא".

הבנתי שבקרוב יוגשו נגדו שני כתבי אישום. בגין אילו מעשים?

"לפי מה שהבנתי כתב אישום אחד בעקבות התלונה שלי והשני בעקבות הבנות שהטריד אותן מינית והפיץ את התמונות שלהן".

מה הם הצעדים הבאים שלך?

"כעת אני דואגת לי ולבנות שלי, לסיים את הליך הגירושין".

האם את מפחדת שהוא ייקח משמורת על הבנות?

"אני חוששת מאוד. הבן אדם שיכור מסומם ונוהג גם כשהוא עם הבנות. למרות שביקשתי ממנו המון פעמים, הייתי שותקת מפחד ממנו".

היום הוא מסתובב חופשי?

"כן".

עו״ד אדם יציב ועו״ד מיכאל עירוני המייצגים את האישה: "בעידן פרוגרסיבי בו אנו חיים, לא ייתכן מצב שמשטרת ישראל תפגין חוסר אכפתיות ולא תפעל לשמירה על אישה מפני בעל אלים ומסוכן, בטח שלא במקום בו כל האמצעים עומדים לרשותה".

תגובת משטרת מג"ב: "מיד עם קבלת התלונה, נפתחה חקירה שבוצעה במקצועיות ורגישות הנדרשת תוך מיצוי כלל הפעולות להגעה לחקר האמת. לאחר שחקירת המקרה הסתיימה, הועבר התיק לבחינת התביעה לקראת כתב אישום"

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

new1
new1
new1

עוד כתבות שאולי יעניינו אותך:

שמואל גרינברג

הוא נכנס לתפקיד בחרדת קודש אך מוכן ומזומן לקבל את האתגרים הצפויים לו בקדנציה הקרובה. ראש העירייה הנבחר, שמואל גרינברג מפנה זמן להתראיין לפני החג וחושף לראשונה למגזין "שוס הדרך" את התכנית שלו לאיחוד בין המגזרים, מהי דעתו האמיתית על עליזה בלוך ועל הגרעון התקציבי העצום, שהחריף בקדנציה האחרונה | בלעדי

המנהיג החדש

הוא כיהן כמנכ"ל טירת הכרמל, מנכ"ל נמל אילת ומנכ"ל של חברת נוף, וכעת אחרי תפקידים בכירים ברחבי הארץ – אבישי כהן חוזר לתפקיד מקומי, כראש מועצת מטה יהודה וצועד בדרך שבה אביו צעד לפני 60 שנה | בראיון חגיגי הוא מדבר על תכנית העבודה ועל דעתו לגבי חלוקת נשקים לתושבים בעקבות המתיחות הביטחונית

סופ"ש כיפי בטבע

ליאור משעלי החתיך שבתמונה, ביקר בסוף השבוע האחרון במיין עין ורדי שנמצא סמוך לכרמי יוסף

מורת המאה

היילי וולפורט רכזת אנגלית המלמדת בישיבת אמית נחשון, קיבלה הצטיינות ואת תעודת "מורת המאה"

החברים מהבית

מיכאל אלמלם, תושב העיר נסע הרחק לנהריה כדי לבקר חברי ילדות שעברו מבית שמש אל העיר הצפונית

חוגגים משפחתיות

לא צריך חג כדי לחגוג משפחתיות – משפחת וטורי המהממת הצטלמה השבוע יחד, כשהם מחובקים ואוהבים

המסע לקיבוץ רעים

מאור רוזנפלד, תושב העיר יוצא פעם החודש יחד עם משפחות החטופים והנרצחים למסע לקיבוץ נובה

שבת על טרקטורון

אמיר בוהדנה נתפס בעדשת המצלמה של לכלוכית יחד עם בנו, כשהם נהנים ומבלים מסופ"ש על הטרקטורון

הרמת כוסית: עובדי העירייה הרימו כוסית לרגל חג הפסח

כמו בכל שנה, רק הפעם עם ראש עירייה חדש: מאות עובדי עיריית בית שמש התכנסו לאחרונה לרגל הרמת כוסית בהיכל התרבות לכבוד חג הפסח # גרינברג נאם, "בימים אלו אנחנו מברכים את ברכת האילנות. ברכה שבה אנו מודים על הטוב שיש וגם מודים על האנשים הטובים. ברכה זו מעניקה לי השראה בשליחותנו הציבורית"

מברוכ: גרינברג חתם הסכם קואליציוני עם סיעת דרך

מועצת העיר מתחילה לקבל צורה ואופי: ראש העירייה שמואל גרינברג חתם בימים האחרונים הסכם קואליציוני עם סיעת דרך בראשות מוטי לייטנר | גרינברג אמר: "אני שמח על החתימה עם סיעת דרך, זו שותפות אמת שתתבטא בעשייה משותפת. יחד נפתח את העיר ונצעיד אותה קדימה"

מלחמה בצפון: גרינברג נפגש עם מפקד פיקוד העורף

ראש העירייה נפגש לאחרונה עם אל"מ יגאל דהן, מפקד הנפה בפיקוד העורף לפגישת עבודה | במהלכה הם סיכמו על שיתוף פעולה ושורה של צעדים שיסייעו להיערך באופן הטוב יותר לאירועי חירום

נערכים: מועצת העירייה נערכת למצב הסלמה מהצפון

גרינברג כינס את מועצת העירייה לאחרונה על מנת להיערך למצב חירום והסלמה אפשרית מהצפון | במהלך הישיבה גרינברג בחן את המצבים השונים בעת חירום ואת המוכנות לכל תרחיש

נערכים לחג: גרינברג נפגש עם אגף שפ"ע

ראש העירייה שמואל גרינברג, כינס בשבוע האחרון ישיבת היערכות מקיפה לקראת חג הפסח | המטרה: לקבל תמונת מצב על מוכנות אגפי העירייה לקראת ימי החג | הדגש שהיה בישיבה: ניקיון העיר. גרינברג: המשימה לא פשוטה, אך אני סומך על העובדים"

יורם נעלם: "המדינה לא מתגייסת למצוא אותו"

יורם הלל פלייטר מצפת החל להתנדב באשקלון עם פרוץ המלחמה, וזמן קצר לאחר מכן נעלם. מכוניתו נמצאה נטושה ליד בית שמש בחודש שעבר, אך בני משפחתו טוענים שהמשטרה לא עושה מספיק: "היא חייבת להקדיש לזה יותר מאמצים", אמרו

מפחיד: בן 76 ביצע מעשים מגונים בבן 15

תושב בית שמש בן 76, ניצל את מצבו של נער בן 15 עם צרכים מיוחדים וביצע בו עבירות מין | שוטרי מחוז ירושלים עצרו את החשוד לאחרונה ולאחר שהחקירה הושלמה, צפויים להגיש נגדו כתב אישום

חשד: תושבת העיר ירתה האימה

תושבת בית שמש בסביבות גיל ה-40 חשודה שירתה באימה בת ה-70 ופצעה אותה באורח קל באמצעות נשק השייך לאביה | השבוע הוגשה נגדה הצהרת תובע ובימים הקרובים יוגש גם כתב אישום

מצה מגולגלת במילוי גבינה לבנה ובטטה

חג הפסח הגיע, ואיתו המתכונים הטעימים שהתגעגענו אליהם כל השנה – הנה מתכון למצה מגולגלת במילוי גבינה לבנה ובטטה | מדובר במנה קלה! טעימה, וזו שתמיד נגמרת

דילוג לתוכן