שנתיים לבחירות: מה היה ומי המועמד המועדף?

רגע לפני שיתחיל קמפיין בחירות נרחב לראשות המקומית, בדקנו עם התושבים האם הם מרוצים מההתקדמות של העיר בקדנציה הנוכחית, ואיזה מועמד הם מעדיפים שיוביל את העיר בשנים הבאות? | סיקור נרחב

שנתיים מהיום יפתחו הקלפיות לבחירת ראש עירייה לראשות המקומית. אחרי שלוש שנות כהונה, בהן ראשת העירייה, ד"ר עליזה בלוך ניהלה את העיר בפרויקטים שונים, החלו להעלות כל מיני הנחות לגבי העשייה שלה וכן לגבי מועמדים נוספים שעשויים להתמודד בקדנציה הבאה. שוחחנו עם כמה מתושבי העיר, חלקם מבית שמש הוותיקה, בעלי עסקים, תושבים שרכשו דירות ונוספים לגבי ההתנהלות של ראשת העירייה בקדנציה הנוכחית ולגבי ההמשך, האם לדעתם ראשת העירייה תמשיך לקדנציה נוספת? או שכעת יש צורך במועמד חדש, שמתאים יותר לצרכים של תושבי העיר?

"ביקשנו עזרה והיא דחתה אותנו"

חגי שוורצמן, בעל מכון הכושר "טופ טריינר", סיפר על הרצון שלו כבעל עסק להתפתח בעיר ועל כך שלמרות פניות חוזרות ונשנות לראשת העירייה, הוא לא קיבל מענה ראוי ומכבד, "אנחנו עסק קטן שרוצה לצמוח בעיר. אנחנו נמצאים במבנה שיש לו קשיי חנייה ובכלל קשיים של נגישות ללקוח", סיפר בכאב שוורצמן, "ביקשנו את העזרה של העירייה בעניין, פנינו לראשת העירייה והיא משכה אותנו תחילה. אחר כך היא אמרה שזה לא בחזקתם והמשך אמרה שכדאי שנקיים פגישה וגם אותה בסוף היא ביטלה תוך כדי שהיא מדברת בזלזול רב. לעולם לא דיברנו אליה לא יפה, היא זלזלה לחלוטין ברגשות שלי כתושב וכבעל עסק ולדעתי, זה הדבר הכי גרוע שראשת עירייה יכולה לעשות. אני מודה, בחרתי בה וזו הייתה טעות גדולה".

חגי שוורצמן: "בלוך לא נענתה לצורך שלי כתושב"

חגי שוורצמן, בעל עסק:
"אנחנו עסק קטן שרוצה לצמוח בעיר. אנחנו נמצאים במבנה שיש לו קשיי חנייה ובכלל קשיים של נגישות ללקוח", סיפר בכאב שוורצמן, "ביקשנו את העזרה של העירייה בעניין, פנינו לראשת העירייה והיא משכה אותנו תחילה. אחר כך היא אמרה שזה לא בחזקתם והמשך אמרה שכדאי שנקיים פגישה וגם אותה בסוף היא ביטלה תוך כדי שהיא מדברת בזלזול רב"

מצער לשמוע. עוד שנתיים יתקיימו בחירות, מי הייתה רוצה שיהיה ראש העירייה?

"אני בעד דם צעיר, עם נטייה חילונית ומסורתית. מאכזב לראות שעכשיו, לקראת סוף הקדנציה ולקראת הקמפיין החדש שצריך כנראה לעלות בעקבות הבחירות שמתקרבות בצעדי ענק, ראשת העירייה עושה שיפוצים. אבל אם רגע אני מסתכל על הצד שלי בעניין, פניתי אלייה כי הייתי זקוק לעזרה אמיתית והיא לא נענתה לצורך שלי כתושב".

אהרון א', ותיק העיר מצטרף לטענות של שוורצמן והיה מאוד טעון בשיחה שלנו. הוא דיבר על ההתנהלות של העירייה בקדנציה הנוכחית ועל כך שבכל פעם מחדש הם דוחים את ההתקדמות של שיפוצי הבניינים הישנים בעיר. הנושא עלה עם א' בעקבות פינוי בניין ברחוב ביאליק 6 שהתקיים השבוע (כתבה מורחבת במדור פני העיר). "העיריה מעכבת את תוכניות פינוי בינוי בעיר ובפרט בבית שמש הוותיקה. היא מזניחה את הרחובות ובעקבות המניעה של פרויקט פינוי בינוי העיר והרחובות כולן לא זוכות לראות התחדשות עירונית".

אהרון א', וותיק העיר:
"העיריה מעכבת את תוכניות פינוי בינוי בעיר ובפרט בבית שמש הוותיקה. היא מזניחה את הרחובות ובעקבות המניעה של פרויקט פינוי בינוי העיר והרחובות כולן לא זוכות לראות התחדשות עירונית"

ומה לגבי הגנים? אימהות רבות פנו אלינו למערכת בימים האחרונים בטענה שילדיהם סובלים מהתנהלות חריפה בגנים. "שבוע שעבר בעקבות חוסר שליטה ילד פתח את הראש", סיפרו השבוע ההורים, "השבוע הילדים התאפקו לשירותים עד שסיימו לשטוף את הגן בזמן פעילות הצהרון. האם גננת מחליפה וסייעת (אם אפשר לקרוא לנערה כך) יכולות לשלוט ב-35 ילדים? האם לא מגיע לילדים לפגוש דמות קבוע ומוכרת? על מה אנחנו משלמים לכם? אנחנו לא ניתן שהילדים שלנו יפגעו. נגיע בכל יום אם נצטרך בשעה 14 למתנ"ס עם הילדים עד שיימצא לנו פתרון הולם".

"אין מועמד אחר שיכול להחליף אותה"

לעומת שוורצמן, א' והאימהות – ציפי גולד, תושבת ותיקה בעיר ובעלת עסק במרכז העיר אמרה בנחרצות שהקדנציה של ראשת העירייה הייתה מצוינת, שרק בעוד כמה שנים נבין את זה. לדעתה, "אין אף מועמד ראוי שיכול להחליף אותה, את המעשים והפרויקטים שלה נראה בעוד כמה כמה שנים. אני חושבת שאף מועמד לא יכול לגשר כמוה בין שני מגזרים והיא המועמדת המועדפת עלי גם בתור אישה. כל הנשים צריכות לתמוך בה. מדובר באישה נאורה ומובילה ורק היא תהיה גם בקדנציה הבאה. נתפלל שכך יהיה כי היא יכולה להגיע גם לכנסת מקווה שלא נפסיד אותה.

גולד: "ראשת העירייה היא המועמדת המועדפת עליי"

ציפי גולד, בעלת עסק במרכז:
"אין אף מועמד ראוי שיכול להחליף אותה, את המעשים והפרויקטים שלה נראה בעוד כמה כמה שנים. אני חושבת שאף מועמד לא יכול לגשר כמוה בין שני מגזרים והיא המועמדת המועדפת עלי גם בתור אישה. כל הנשים צריכות לתמוך בה. מדובר באישה נאורה ומובילה ורק היא תהיה גם בקדנציה הבאה"

מה דעתך על המהלך עם הליכוד, את חושבת שזה היה צעד נכון?

"הליכוד כל הזמן ניסה לטרפד אותה. הם הפכו להיות אופוזיציה לא קואליציה. לא היה שיתוף פעולה פורה. מנסים להקטין אותה. כנראה כבר מכינים בסיס לבחירות. כל מה שהיא עושה הוא בחוכמה, על אף שפיטרה אותם אחרי שהעבירה תקציב היא יכולה לנהל בלעדיהם את העיר. לא ראיתי איזה פרויקט או מהלך שלהם שראוי לשבח חוץ מדברים קטנים ונקודתיים".

בתור בעלת עסק, מכרז העיר התפתח לדעתך בשנים האחרונות?

"תראי, הליכוד אחראי על בית שמש הוותיקה והתלונות של התושבים על הזנחה לא מפסיקות. אנשים מתקשרים ל-106 ושום דבר לא נעשה. את האחריות מטילים על ראשת העירייה. ותפקיד הליכוד הוא לטפל בעיר הוותיקה ולא להצטלם על ידי זמר או משהו מפונפן אחר. שלום אדרי קיבל 6 מיליון שקלים לשיפור הוותיקה וכל זה היה באחריותו. לכן חוץ ממופעי קיץ במרכז, פאב בירה שזו התקדמות משמעותית לצעירים, מבחינת תחזוקה לא נעשה כלום. וזה מאכזב".

"הרמתי ידיים"

עמליה בוחבוט, מובילת דעת קהל ופעילה חברתית בעיר, הסבירה שלדעתה מי שמוביל את העיר הם בכלל החרדים, "אם הגענו למצב שראשת העירייה שבחרנו בה, דוחה את בריכת בית שמש. זו בושה. הרמתי ידיים ולא אכפת לי מה יהיה פה. כי אם אחת משלנו מנעה את הבריכה, זו בעיה רצינית. היו עוד דברים שהיא מנעה ולא עשתה, אז מה שווה שהיא תמשיך ותנהל?", אמרה בצער.

בוחבוט: "הרמתי ידיים, לא אכפת לי מה יהיה פה"

מי לדעתך יבחר בבחירות הקרובות?

"מועמד חרדי. כנראה ששמעון גולדברג".

"התחילה טוב"

אושרית קלטר, מובילת ההפגנות בשכונת המשקפיים ובשבוע שעבר מול בניין העירייה, מדברת השבוע מהמקום הכואב שלה ושל התושבים הרבים שמתלוננים כבר תקופה על צפיפות ותחושת התנערות מהבקשות שלהם. "ראיתי בד"ר עליזה בלוך מנהיגה. יש לה כושר ביטוי גבוה היא שאפתנית ומקדמת תהליכים. ואני חושבת שהיא התחילה בצורה מושלמת להנהיג את העיר. אך לצערי בזמן האחרון אני מרגישה הרבה דיבורים ולא רואה התקדמות. מקווה מאוד בשבילה שתחזיר את ההגה לידיים כמו בהתחלה כי הבסיס הוא מצוין ויכול להיות טוב לעיר".

מי לדעתך ראוי לנהל את העיר?

"את האמת, אני חוששת מאוד מראש עירייה חרדי או חסידי. לא מכירה את משה שטרית, סגן וראשת העירייה מספיק טוב בכדי לדעת אם יכול להנהיג את העיר".

ההפגנה במשקפיים: "העירייה מתעסקת בדיבורים ולא במעשים"

אושרית קלטר, מובילת מחאת המשקפיים:
"ראיתי בד"ר עליזה בלוך מנהיגה. יש לה כושר ביטוי גבוה היא שאפתנית ומקדמת תהליכים. ואני חושבת שהיא התחילה בצורה מושלמת להנהיג את העיר. אך לצערי בזמן האחרון אני מרגישה הרבה דיבורים ולא רואה התקדמות. מקווה מאוד בשבילה שתחזיר את ההגה לידיים כמו בהתחלה כי הבסיס הוא מצוין ויכול להיות טוב לעיר"

מה הייתה מצפה או רוצה שיקרה?

"אני חושבת שיש בעיר תושבים חמים וטובי לב, שהמיקום שלה הוא מצוין. יש פה מרחבים יפים ואווירה מדהימה. זו עיר שיכולה להתפתח בצורה מושלמת אם רק יהיה לה מנהיג שיעשה את העבודה שלו באמת ובתמים, בלי משחקי אגו, כבוד ובלי שכל אחד ימשוך בחוטים לכיוון שלו. קשה לי מאוד שבעירייה כל אחד מושך לטובתו ולא רואים לפעמים את טובת התושבים הפשוטים שרוצים רק לעשות טוב בעיר".

יש שמועות שגולדברג יתמודד בבחירות הקרובות. דעתך?

"גולדברג? בשום פנים ואופן. הוא דואג רק לקהל שלו. לדעתי הוא לא מתאים לנהל את העיר".

בחודשים הקרובים מועמדים שיהיו מעוניינים להתמודד לראשות העיר יתחילו את קמפיין הבחירות שלהם, העיר תתמלא בשלטים ומודעות ובעוד שנתיים כאמור, נעמוד בעמדות הקלפי ונבחר. מי יהיה המועמד הבא לראשות העיר?

צילום תמונה ראשית: יעקב לדרמן

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עוד כתבות שאולי יעניינו אותך:

יום הולדת לאתי

אתי סידי המהממת שבתמונה, חגגה את יום הולדתה לאחרונה

זכו בטורניר בהצלחה

בשבוע שעבר התקיים טורניר כדורעף לכיתות ח'. מי שזכתה במקום הראשון הייתה נבחרת ישיבת "אהבת ישראל"

מזל טוב!

אסצילאו מולה, תושב העיר שמוכר לנו כחבר במועצת העיר לשעבר – קיבל לאחרונה את התואר הראשון שלו בחינוך וחברה בקריה האקדמית אונו

הניצחון שלנו

האבל והשכול של משפחת כץ היו קשים מנשוא כשאיבדו את אב המשפחה, אורן כץ ז"ל מנפילת הטיל האיראני בתחילת המלחמה האחרונה | אבל החיים חזקים מהכל: ביתו לירז חגגה בת מצווה ועשרות תושבים ובעלי עסקים תרמו, לקחו חלק ועזרו למשפחה לשמוח למרות הכל | צילומים: מאור בן חיים

נחנקה, ניצלה ונפגשה עם מי שהציל את חייה

יעל אתרוג, רק בת 5 נחנקה לפני כמה שבועות מג'לי שבלעה | חובשי איחוד הצלה שהגיעו למקום זיהו כי הייתה מחוסרת הכרה, וסייעו לה לחזור למצב שהיא נושמת ומתייצבת | חייה ניצלו בעקבות ההחייאה שקיבלה. והשבוע נפגשה עם מי שהצילו את חייה

ממשיכה לגדול: שכונת אברהם תורחב

הוועדה המקומית לתכנון ובנייה המליצה לעירייה על הרחבת שכונת אברהם, ועל הכוונה להקים כ-4 אלף יחידות דיור חדשות לצד פיתוח מאסיבי של מוסדות ציבור, תשתיות, שטחים ירוקים ועוד | מדובר באחת מתוכניות הבנייה הגדולות המקודמות כיום בעיר

בשורה לתושבים: יבנו עוד 131 דירות בנווה שמיר

השבוע משרד הבינוי והשיכון הודיע כי קבוצת י.ד ברזאני זכתה במרכז בנווה שמיר, והיא זו שתהיה אחראית על השטח ועל בניית 131 יחידות דיור בשכונה | החברה תשלם כ-92 מיליון שקלים עבור הקרקע והפיתוח. מה שאומר שכל יחידת דיור תהיה שווה כ-650 שאלף שקל לפני מע"מ

מפחיד: מאות חרדים פרצו לתחנת המשטרה; 8 נעצרו

החרדים הנמנים מהפלג הקיצוני ניסו לפרוץ לתחנת המשטרה בבית שמש | הם השתמשו באלימות, תקפו שוטרים ולבסוף – 8 נעצרו | הסיבה למהומה: בחור ישיבה נעצר כי סירב להתגייס

אישום: קטין עלה טרמפ, והותקף מינית

תושב העיר רק בן 12.5 המתין לטרמפ לבית הכנסת בבית שמש | תושב העיר, דב אופנהיים בן 36 עצר ואסף אותו כטרמפ | במהלך הנסיעה הוא סטה לכביש עפר באזור כביש 10, וביצע בו מעשים מגונים ברכב

עליזה בלוך: מוכנה עם תוכנית לבחירות לכנסת

בעוד שהתושבים מחכים שעליזה בלוך, ראשת העירייה לשעבר תרים דגל ותגיד "אני מגישה מועמדות לראשות העיר בפעם הנוספת" היא מפנה את הגב ומדברת על הרצון להתמודד לכנסת

תמי זוסמן: "תעצרו את הבנייה, ותאזנו את הגירעון הכלכלי"

חברת מועצת העיר תמי זוסמן התנגדה השבוע במכתב לראש העירייה, וביקשה לעצור את הבנייה המואצת בתירוץ "תהיה הכנסה עתידית". היא אמרה: "העירייה מתמודדת עם גירעון תקציבי של עשרות מיליוני שקלים ועם קושי הולך וגובר לספק שירותים ראויים לתושביה"

העבירות נחשפות

אחרי קריסת המבנה הזמני לפני כחצי שנה במוסד לחינוך המיוחד ברחוב בן עזאי בעיר, הרשות לאכיפה במקרקעין חשפה כשל מבני עמוק בחסות העירייה הכולל: היעדר פיקוח, עבירות בנייה ושטחים שאינם מאוכלסים על פי חוק | מסתבר שזו תופעה רחבה בבית שמש וברשויות בערים אחרות חוששות "לא רוצות להיות בית שמש 2"