סגר מעגל: שלומי לוי והנס שחווה

שלומי לוי הבטיח לאביו ז"ל לפני עשור שהוא לוקח על עצמו את מצוות הנחת תפילין | אך נעלמה לו ערכת התפילין בבסיס | לאחרונה בעל מוסך בעיר דאג לו לתפילין למהדרין

שלומי לוי (29) גדל בבית דתי-מסורתי ושומר שבת ועם הזמן התרחק מהדת. לאחרונה הוא הרגיש צורך לחזור ולהתפלל ואף דיבר עם הקב"ה, "אמרתי לו שאני רוצה לחזור ולהניח תפילין ואני לא עושה את זה", הוא שיתף. הימים עברו, והרצון רק התחזק. יום אחד הוא הלך לעשות טיפול לרכב באחד מהמוסכים המוכרים בעיר, ובזמן ההמתנה ניגש אליו בחור צדיק ושאל אותו, "הנחת היום?", לוי מיד נענה וכמה דקות לפני סגירת המוסך התחיל להניח תפילין. בעל המוסך חיפש אותו, כי הרכב שלו עמד בתור והדקות לפני כניסת השבת היו כבר מעטות. הוא קרא לו ורצה לזרז את הטיפול של הרכב, אבל לוי לא יכל להשיב לו, הוא היה עמוק בתוך התפילה ובעל המוסך הבין זאת. אחרי שלוי סיים, חזר מהר למוסך ומשם הכל כבר נראה אחרת, "בעל המוסך שאל אותי אם אני מניח כל יום. הסברתי לו שמתקופת הצבא לא הנחתי כי נעלמו לי התפילין בבסיס. למרות שממש רציתי, כי לקחתי על עצמי את המצווה אחרי שאבי נפטר. תוך כדי שאנחנו מדברים, הוא התחיל בחיפוש אחרי שקית במוסך שלו, לא הבנתי כל כך מה הוא מחפש ואז הוא אמר לי שאין מצב שלא אניח תפילין כל יום. הוא המשיך לחפש ולחפש ולא מצא כלום", הסביר לוי.

אחרי שבוע בערך, התקשר אליו בעל המוסך וביקש ממנו לבוא. "הוא הראה לי תפילין חדשים שהוא קנה ביחד עם עוד אנשים צדיקים ואמר לי זה שלך. הוא גם הסביר לי איך להניח, איך להתפלל ומה לומר ואפילו נתן לי את ספר התהילים האישי שלו", אמר בהתרגשות, "עכשיו כל בוקר אני הולך לפי ההסבר שלו ומניח", לוי משתף וקולו רועד מהתרגשות, "בכנות רכישת תפילין חדשים לא היו בראש סדר העדיפויות שלי וכמו לכולם היו לי הוצאת מפה ועד לונדון ושזה לא משהו שהרשתי לעצמי לקנות עכשיו, זה גם לא עולה מעט", הסביר.

לוי: "התפללתי לקב"ה ואמרתי לו שאני רוצה להניח תפילין"

"בעל המוסך שאל אותי אם אני מניח כל יום. הסברתי לו שמתקופת הצבא לא הנחתי כי נעלמו לי התפילין בבסיס. תוך כדי שאנחנו מדברים, הוא התחיל בחיפוש אחרי שקית במוסך שלו ואז הוא אמר לי שאין מצב שלא אניח תפילין כל יום"

"אחרי כמה ימים הוא הראה לי תפילין חדשים שהוא קנה ביחד עם עוד אנשים צדיקים ואמר לי זה שלך. הוא גם הסביר לי איך להניח, איך להתפלל ומה לומר ואפילו נתן לי את ספר התהילים האישי שלו. עכשיו כל בוקר אני הולך לפי ההסבר שלו ומניח"

איך הרגשת?
"וואי. אני לא מעכל את זה. שבועיים לפני המקרה ממש התפללתי להניח תפילין. הרבה זמן שלא הנחתי והרגשתי רע עם זה", מספר, "הייתי בסביבה שהרוב בה לא שומרים וכל הזמן הרגשתי שאני חייב לעצור את זה. אני נזכר שלפני חודש לקחתי את כל הכלים שהיו לי בבית שהיו מעורבים בשר וחלב ואמרתי לעצמי שדיי. הבאתי כלים כשרים. ממש בפסח זה מה שעשיתי. ואז הרגשתי רצון יותר חזק להניח תפילין. התפללתי לקב"ה ואמרתי לו אני מרגיש שאני צריך את זה. לחזק את הרוחניות. וככה כל זה קרה".

לוי חושף לראשונה שהתפילין שקיבל היה כמו סגירת מעגל, "שבוע לפני כן ביקרתי את אצל אבא שלי ז"ל בבית העלמין. התפרקתי שם וביקשתי ממנו שייתן לי הכוונה".

אותו בעל מוסך לא דרש מלוי שום דבר חזרה, אלא רק אמר, "אם יש לך כמה שקלים, תשלשל בקופת צדקה". הבעלים של אותו מוסך רכבים בעיר לא כל כך רצה להיחשף, מבחינתו המעשה שעשה לא צריך להתפרסם כך, אבל בכל זאת פנינו אליו ורצינו לשמוע מה גרם לו כל כך להתמסר ולעשות הכל בכדי להשיג ללוי את התפילין, "אני מכיר את שלומי מגיל קטן ואת הסיפור שלו, הוא למד עם הבן שלי בבית הספר", סיפר, "כשראיתי אותו מניח תפילין ברחוב, ראיתי איך הפנים שלו קורנות מאור. וכשהוא אמר לי שאין לו תפילין ידעתי שזו המטרה שלי, לאפשר לו אחת. שאלתי אותו אם הוא שמאלי או ימני ומשם התגלגל הסיפור".

"אני רוצה להגיד לבעל המוסך –  אתה בן אדם כל כך צדיק וטוב וצנוע שאין דברים כאלה. כמה אין אנשים כאלה היום בכלל ואני לא ציפיתי לקבל תפילין ועוד במתנה בדיוק כמה שבועות אחרי שהרגשתי בתוכי שזה משהו שיעשה לי טוב. זה נס והשגחה ושוב פעם תודה רבה. זה לא מובן מאליו בכלל. תדע שאני אוהב ומעריך אותך מאוד. כל יום יורדות לי דמעות ועולה לי חיוך כל בוקר. הלוואי שכולנו נלמד ממך ונהיה כך אחד כלפי השני וניתן באהבה ללא תנאי".

"שבועיים לפני המקרה ממש התפללתי להניח תפילין. הרבה זמן שלא הנחתי והרגשתי רע עם זה. הייתי בסביבה שהרוב בה לא שומרים וכל הזמן הרגשתי שאני חייב לעצור את זה התפללתי לקב"ה ואמרתי לו אני מרגיש שאני צריך את זה. לחזק את הרוחניות. וככה כל זה קרה"

הדרך אל האור רצופה מכשולים

הילדות של לוי לא הייתה כל כך טובה – הוא הסתבך בסמים, עם אנשים לא טובים, נפתחו לו תיקים במשטרה וכשרצה להתגייס לצה"ל דחו אותו בכל פעם מחדש בגלל עברו. הוא לא ויתר וידע שהדרך היחידה לצאת מתוך כל העולם האפל הזה, הוא להתגייס, להתיישר ולעזוב את העיר. "הבית כבר לא היה מקום בטוח עבורי ולא רק הבית, גם בית שמש", סיפר. "זאת העיר שהיה לי בה כל כך הרבה בלגן ובשביל שאוכל להתקדם, הייתי צריך לצאת ולא לחזור". לכן הוא המשיך להילחם ובסוף הצליח להתגייס ליחידת גולני והפך ללוחם. "בגלל העבר שלי, הפכתי לחייל בודד וגרתי בדירות שהצבא מימן לי בצפון. ידעתי שזה יהיה הכי טוב בשבילי, כי אני חוזר לבית שמש אני מתפרק מחדש".

למה הרגשת שהבית לא היה בטוח?
"ההורים שלי התגרשו כשהייתי קטן. אמא שלי עשתה הכל כדי לשמור עלינו, אבל מצאתי את עצמי רוב היום בחוץ עם אנשים לא טובים, סמים, פשע והסתבכתי. הייתי במצב כל כך נמוך שבסוף החלטתי ללכת לטפל בהתמכרות שלי בסמים. הטיפול עזר, אחר כך התחלנו גם טיפול משפחתי שזה היה אחד הרגעים הרגישים שהיו לי בחיים. המשפחה שלי לא ידעה, מאוד הפתיעה אותה המקום אליו הגעתי".

לוי נפצע במהלך שירותו הצבאי ומלוחם הוא הפך לג'ובניק, "הייתה לי פציעה בברך שלא אפשרה לי להתקדם", הסביר. אחרי שסיים את שירותו הצבאי, הוא הרגיש שעכשיו זה הזמן הנכון לחזור לבית שמש. "הרגשתי יותר חזק נפשית וגם האנשים שהיו איתי אז כבר לא היו כאן. אחרי שחזרתי הלכתי ללמוד בישול וקונדיטוריה ועבדתי בכמה מקומות בתחום הזה".

לוי אחרי הנחת התפילין

בעל המוסך:
"אני מכיר את שלומי מגיל קטן ואת הסיפור שלו, הוא למד עם הבן שלי בבית הספר. כשראיתי אותו מניח תפילין ברחוב, ראיתי איך הפנים שלו קורנות מאור. וכשהוא אמר לי שאין לו תפילין ידעתי שזו המטרה שלי, לאפשר לו אחת. שאלתי אותו אם הוא שמאלי או ימני ומשם התגלגל הסיפור"

היום לוי מתעסק בהפקה מוזיקלית, יש לו מוזיקה משלו והוא עובד על הוצאת אלבום בקרוב. "מוזיקה מאז ומתמיד הייתה האהבה שלי. עוד בטיפול גמילה מסמים התחלתי להתעסק בזה ובשבילי זה כמו תרפיה".

בקרוב מאוד לוי יוציא לאור שיר ראשון "תן לי מנוחה" שמדבר על כל החיים שעבר מתחילתם ועד היום. "אני מרגיש שזו סוג של תפילה עבורי ועוד סגירת מעגל טובה לתקופה שהייתה ולתקופה שתהיה".

התפילין שקיבל במתנה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שיתוף הכתבה:

עוד כתבות שאולי יעניינו אותך:

עושים ספורט בעיר

התושבים הוותיקים בעיר נתפסו בעדשת המצלמה של לכלוכית כשהם שומרים על הכושר ועל הבריאות ברחבי העיר

יובל חוגג

יובל יפרח האלוף, תושב העיר חגג את יום הולדתו לצד המשפחה האהובה, העובדים והחברים הטובים

אלוף שלנו

דוד וקנין התותח, המוכר לנו כעובד בכיר בעיריית בית שמש סיים לאחרונה את התואר הראשון שלו

"כאילו ירו בי"

דבורה זייבלד תלמידת סמינר חרדי בעיר נקלעה לסיטואציה מורכבת בה 2 חברות לספסל הלימודים העלילו עלייה שקרים באמצעות הרשת החברתית "אינסטגרם" | הם פרסמו שהיא מנהלת רומן עם הבוס שלה, שנכנסה להיריון והפילה | השמועות האלו בייחוד במגזר החרדי, הזיקו לשמה הטובה בקהילה. היא תבעה וניצחה

המתכון של השף: קוביות סלמון בציפוי פריך ברוטב דבש חם

מתכון סופר קליל עם תוצאה ממכרת: קוביות סלמון עסיסיות, עטופות בציפוי פריך וזהוב שנאפות בתנור (בלי טיגון ובלי לטרוח לצפות אחת-אחת), ומקבלות שדרוג עם רוטב דבש חם וחרפרף שמשלים את הביס המושלם

המתכון של אושרת: מעדן סלמון כבוש במלח

סלמון כבוש במלח (גראבלקס) הוא אחד המעדנים האהובים עליי. השילוב בין המליחות והטעם הופך אותו לכוכב של כל ארוחת בוקר, בראנץ' או פלטת אירוח | החלק הכי טוב? זה נראה מיליון דולר, אבל דורש אפס מאמץ. אמיתי

לזכר דניאל קסטיאל: הוכנס ספר תודה חדש בפתח תקווה

עמותת "חסד שלמה" קיימה השבוע מעמד מרגש של הכנסת ספר תורה חדש בעיר פתח תקווה | מדובר במהלך שהוא חלק ממיזם הנצחה ייחודי לחללי צה"ל | בין שמות הלוחמים שהונצחו בספר התורה נמנה גם רס"ר דניאל קסטיאל ז"ל שנפל במלחמת "חרבות ברזל"

ילדי משפחות המילואים: "הגעגוע לאבא לא נגמר"

ילדים מבית שמש, שהאבות שלהם גויסו במלחמות האחרונות ונמצאים בסבבי מילואים ממושכים - נפגשו השבוע עם ראש העירייה ושיתפו על הקשיים, על ההיעדרות והחוסר של האבות והאתגרים

גרינברג למשפחות השכולות: "נמצא דרך לפצות את התושבים כדי שיוכלו לשקם את ביתם"

אחרי סערת פינוי הבינוי בשכונת הנשיא שנחשפה בגיליון האחרון, השבוע ראש העירייה הגיע לכנסת לדיון מיוחד בוועדת הכספים שיזמה חברת הכנסת ותושבת העיר, קטי שטרית | הדיון היה בנושא: שיקום הנזקים שנגרמו בעיר בעקבות הטיל האיראני

התפרעו בבית המשנה לנשיא ונעצרו

4 תושבים מבית שמש התפרעו לאחרונה בבית השופט סולברג | לשניים מהם יוחסה גם הסגת גבול | הפרקליטות: מדובר באירוע חמור וחסר תקדים"

מפחיד: ניסתה להתאבד במעצר וניצלה

משטרת מטה יהודה דיווחה לאחרונה על כך שהצליחה למנוע התאבדות של עצורה, החשודה במעורבות באלימות במוסד לבריאות נפש, מפני התאבדות בתא השירותים | לפי השוטרים: ניסתה לפגוע בעצמה בחפץ חד, ובזכות ערנות השוטרים לא הצליחה

מפחיד: כלבים הוחזקו בתנאים קשים במושב בקוע

לאחרונה התקיים מבצע אכיפה ופיקוח מצד השירות הווטרינרי של המועצה האזורית מטה יהודה | מה התגלה?  11 כלים הוחזקו בתנאים קשים במבנה במשק חקלאי במושב בקוע | הכלבים חולצו. מחזיק הכלבים נעצר