ירדו למחתרת

תושב העיר, בן 49 נפצע קשה כאשר נתקל במדרכה משובשת בזמן שיצא לריצה ברחוב הרצוג בעיר. הוא תבע את העירייה בגין כל נזקיו אך היא נמנעה מלהגיב

פסק דין חמור הוגש לאחרונה נגד עיריית בית שמש – תושב העיר, בן 49, בודק תוכנה. יצא לרוץ בשעות הערב כבשגרה. כשהגיע לרחוב הרצוג בעיר, מול בית הספר "אורות בנות", נתקל במדרכה משובשת ובקופסת תקשורת שיצרה בגלל מיקומה הפרש גבהים ביחס למדרכה. הוא נפל על המדרכה ונפצע קשות. אחרי טיפולים ארוכים והוצאות של כ-30 אלף שקלים הוא פנה לעורך הדין, מיכאל שטרית בבקשה לתבוע את כספו חזרה ולנסות לחזור אל חייו. לאחר שהוגש כתב תביעה ובו נדרש מהעירייה לפצות את התושב בגין נזקיו, העירייה החליטה שלא להגיב.

לפי פסק הדין שניתן על ידי השופט אבישי זבולון, "לאחר שהנתבעת (עיריית בית שמש) קיבלה לידה את כתב התביעה על נספחיו ולאחר שלא הגישה כתב הגנה עד ליום מתן פסק הדין, הינני מורה לנתבעת לשלם את סכום התביעה במלואו בצירוף הפרשי הצמדה וריבית מיום הגשת התביעה בפועל כולל אגרה, הוצאות ושכר טרחה של עורך הדין בצירוף מע"מ בסכום הכולל כ-700 אלף שקלים". מאחר שגם לאחר שהוגש פסק הדין העירייה נמנעה מלהגיב, עתיד להיפתח נגדה תיק הוצאה לפועל.

המדרכה המשובשת שממנה מעד

"מצבה של המדרכה בו נפגע התובע היה מן הירודים. במקום בו נפל היה חוסר של לבנים וקופסת התקשורת שמצויה על דרך המדרכה הייתה חשופה ונוצר הפרש גבהים ניכה במדרכה שיצר מכשול להולכים עליו. עקב המכשול נפל ונחבל התובע"

המקרה החל לפני ארבע שנים, בנובמבר 2018. התובע כאמור, תושב העיר בן 49 נפל ונחבל קשות בזמן שיצא לריצה שגרתית ברחוב ונתקל במדרכה משובשת. לפי כתב התביעה, "מצבה של המדרכה בו נפגע התובע היה מן הירודים. במקום בו נפל היה חוסר של לבנים וקופסת התקשורת שמצויה על דרך המדרכה הייתה חשופה ונוצר הפרש גבהים ניכה במדרכה שיצר מכשול להולכים עליו. עקב המכשול נפל ונחבל התובע", נטען בכתב התביעה שהוגש על ידי עו"ד מיכאל שטרית. "התאורה ברחוב לא הייתה מספקת, המדרכה הייתה חשוכה ולא מספיק מוארת ולכן לא היה ניתן להבחין בקופסת התקשורת. כתוצאה מהתאונה, נפגע התובע בפניו עם חתכים מעל גבה שמאל ועפעף תחתון משמאל", נכתב בתביעה, "מה שגרם לנכותו הרפואית והתפקודית. ממקום התאונה פונה למרכז לרפואה דחופה בהדסה עין כרם בירושלים כאשר סבל מכאבים עזים. במהלך הבדיקות אובחן התובע שהוא סובל מחתך מעל גבה שמאל ובאזור עפעף תחתון. בוצעו לו שטיפות רבות תחת הרדמה מקומית וסגירה של החתכים שכוסו בחבישה על ידי פלסטיקאי במרכז הרפואי. התובע קיבלו באותו הטיפול גם חיסון לטטנוס."במהלך הבדיקות אובחן התובע שהוא סובל מחתך מעל גבה שמאל ובאזור עפעף תחתון. בוצעו לו שטיפות רבות תחת הרדמה מקומית וסגירה של החתכים שכוסו בחבישה על ידי פלסטיקאי במרכז הרפואי. התובע קיבלו באותו הטיפול גם חיסון לטטנוס"

"בבית החולים הדסה עין כרם ביצע התובע בדיקה אצל רופא העיניים. הומלץ לו מנוחה בבית למשך מספר ימים וכן טיפול במשככי כאבים", נטען בכתב התביעה, "כמו כן הומלץ לו להשתמש במשחה לשיפור הצלקות. כתוצאה מהתאונה נפגע התובע גם בשיניו. בבדיקה אצל רופא השיניים נמצא כי בשן 26 הכתר נשבר ויש צורך בהחלפתו. כמו כן בשתי השיניים הקדמיות היה צורך בהשלמת כותרת. בנוסף, כתוצאה מהתאונה נשברו משקפיו של התובע והוא נזקק למשקפיים חדשים. בעקבות הכאבים והמגבלות אשר מקורם בתאונה, נפגעו הנאות חייו ושגרת יומו של התובע בצורה משמעותית.

"פרופסור דן מלר, מומחה בכירורגיה פלסטית בדק את התובע ב-26.7.20 ומצא כי לתובע יש צלקת הפוכה דמות האות S הקיימת במצח מעל גבת העין השמאלית כשהיא שקועה מפני השטח והקצה התחתון שלה חודר אל בין שערות הגבה", כך לפי כתב התביעה, "כיום שנה וחצי לאחר אותה פציעה נותרה במקום צלקת שקועה שמהווה פגם מוזר שבולט לעין ומהווה פגם אסתטי.

עו"ד מיכאל שטרית

"כתוצאה מהתאונה נפגע התובע גם בשיניו. בבדיקה אצל רופא השיניים נמצא כי בשן 26 הכתר נשבר ויש צורך בהחלפתו. כמו כן בשתי השיניים הקדמיות היה צורך בהשלמת כותרת"

"בנוסף, כתוצאה מהתאונה נשברו משקפיו של התובע והוא נזקק למשקפיים חדשים. בעקבות הכאבים והמגבלות אשר מקורם בתאונה, נפגעו הנאות חייו ושגרת יומו של התובע בצורה משמעותית"

"פרופסור מלר קבע את חוות דעתו כי בגין אותה התאונה סובל התובע מנכויות, "לאור צורת הצלקת ומיקומה, אין סיכוי לשיפור כלשהו בה והיא מקנה לתובע נכות צמיתה בשיעור של 10% על בסיס תקנת הנכות", אמר מלר.

"עיריית בית שמש לא נקטה זהירות סבירה והפרה במעשיה את החובות המוטלות עליה מכוח חיקוקים", נכתב בכתב התביעה. "התובע יטען כי לא הייתה לו הידיעה או היכולת לדעת מה היו למעשה הנסיבות שגרמו לתאונה וכי התאונה נגרמה על ידי מהמורה במדרכה משובשת שלעירייה הייתה השליטה המלאה עליה וכי נראה שאירוע התאונה מתיישב יותר עם המקנה שהעירייה לא נקטה זהירות סבירה מאשר עם המסקנה שהיא נקטה זהירות כאמור.

"התובע יטען כי החובות הראשוניות של העירייה כלפי האזרח בנוגע לשטח ציבורי היא לתיקונו, ניקיונו, סלילתו, תאורתו וניקוזו. האחריות המוטלת על הרשות המקומית לנקות אמצעי זהירות מפני אפשרות פגיעה של עוברי אורח. התובע יוסיף ויטען כי בנסיבות המקרה בה הנתבעת אפשרה את משך קיומו של המפגע במדרכה המשמשת מעבר לתושבי המקום מהווה העניין דבר מסוכן לפיכך על הנתבעת הראיה שלא הייתה לגבי האירוע התרשלות שתחוב עליה.

כך נראה רחוב הרצוג היום

"עיריית בית שמש לא נקטה זהירות סבירה והפרה במעשיה את החובות המוטלות עליה מכוח חיקוקים", נכתב בכתב התביעה. "התובע יטען כי לא הייתה לו הידיעה או היכולת לדעת מה היו למעשה הנסיבות שגרמו לתאונה וכי התאונה נגרמה על ידי מהמורה במדרכה משובשת שלעירייה הייתה השליטה המלאה עליה"

לחלופין יטען התובע כי חוסר הזהירות של הנתבעת מתבטאת בין היתר במחדלים הבאים: החזיקה או אפשרה את החזקת המדרכות כאשר הן פגומות או לקויות או בלתי תקינות. שהחזיקה או אפשרה את החזקת המדרכות באופן שכזה שנוצרו בו בורות ושלא פעלה בזמן סביר לתיקונם. שהחזיקה את המדרכות הכוללים מפגעים להולכי רגל העלולים להיפגע מבורות אלו. שלא דאגה לתקן את הבורות, שלא דאגה לטיפול תקופתי ולא שמרה על תקינותם, שלא הציבה שלטי אזהרה אשר יזהירו את הולכי הרגל או עוברי אורח מפני הבורות או הדרך המשובשת. שלא דאגה לגדר את המקום בו נוצרו הבורות או השקעים וכדומה".

הוצאות הנזקים שנגרמו מאז אותה הנפילה עומדים על כ-30 אלף שקלים: עזרת צד ג' ועזרה לעבר, הוצאות רפואיות, הוצאות נסיעות נלוות, הפסדי שכר וזכויות סוציאליות, הוצאות משקפיים, טיפולי שיניים, כאב וסבל, הוצאות רפואיות והוצאות נסיעה לעתיד, הוצאות עבור עזרת הזולת בעתיד בטיפול וסיעוד, בעבודת משק הבית ואחזקת הבית, הפסדי השתכרות ופגיעה בשכר העתידי, אובדן תנאים סוציאליים כמו פנסיה לאחר גיל פרישה ונוספים".

עיריית בית שמש כאמור לא שלחה כתב הגנה עבור כתב התביעה שנשלח. על כן, השופט הוציא פסק דין ובו פירט: "לאחר שהנתבעת קיבלה לידה את כתב התביעה על נספחיו ולאחר שלא הגיבה כתב הגנה על ליום מתן פסק הדין, עליה לשלם את סכום התביעה במלואו".

על פי החוק, על הנתבעת חל לשלם את החוב 30 יום מיום מתן פסק הדין. אך העירייה לא שילמה. כעת עתיד להיפתח נגדה תיק הוצאה לפועל.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עוד כתבות שאולי יעניינו אותך:

יום הולדת לאתי

אתי סידי המהממת שבתמונה, חגגה את יום הולדתה לאחרונה

זכו בטורניר בהצלחה

בשבוע שעבר התקיים טורניר כדורעף לכיתות ח'. מי שזכתה במקום הראשון הייתה נבחרת ישיבת "אהבת ישראל"

מזל טוב!

אסצילאו מולה, תושב העיר שמוכר לנו כחבר במועצת העיר לשעבר – קיבל לאחרונה את התואר הראשון שלו בחינוך וחברה בקריה האקדמית אונו

הניצחון שלנו

האבל והשכול של משפחת כץ היו קשים מנשוא כשאיבדו את אב המשפחה, אורן כץ ז"ל מנפילת הטיל האיראני בתחילת המלחמה האחרונה | אבל החיים חזקים מהכל: ביתו לירז חגגה בת מצווה ועשרות תושבים ובעלי עסקים תרמו, לקחו חלק ועזרו למשפחה לשמוח למרות הכל | צילומים: מאור בן חיים

נחנקה, ניצלה ונפגשה עם מי שהציל את חייה

יעל אתרוג, רק בת 5 נחנקה לפני כמה שבועות מג'לי שבלעה | חובשי איחוד הצלה שהגיעו למקום זיהו כי הייתה מחוסרת הכרה, וסייעו לה לחזור למצב שהיא נושמת ומתייצבת | חייה ניצלו בעקבות ההחייאה שקיבלה. והשבוע נפגשה עם מי שהצילו את חייה

ממשיכה לגדול: שכונת אברהם תורחב

הוועדה המקומית לתכנון ובנייה המליצה לעירייה על הרחבת שכונת אברהם, ועל הכוונה להקים כ-4 אלף יחידות דיור חדשות לצד פיתוח מאסיבי של מוסדות ציבור, תשתיות, שטחים ירוקים ועוד | מדובר באחת מתוכניות הבנייה הגדולות המקודמות כיום בעיר

בשורה לתושבים: יבנו עוד 131 דירות בנווה שמיר

השבוע משרד הבינוי והשיכון הודיע כי קבוצת י.ד ברזאני זכתה במרכז בנווה שמיר, והיא זו שתהיה אחראית על השטח ועל בניית 131 יחידות דיור בשכונה | החברה תשלם כ-92 מיליון שקלים עבור הקרקע והפיתוח. מה שאומר שכל יחידת דיור תהיה שווה כ-650 שאלף שקל לפני מע"מ

מפחיד: מאות חרדים פרצו לתחנת המשטרה; 8 נעצרו

החרדים הנמנים מהפלג הקיצוני ניסו לפרוץ לתחנת המשטרה בבית שמש | הם השתמשו באלימות, תקפו שוטרים ולבסוף – 8 נעצרו | הסיבה למהומה: בחור ישיבה נעצר כי סירב להתגייס

אישום: קטין עלה טרמפ, והותקף מינית

תושב העיר רק בן 12.5 המתין לטרמפ לבית הכנסת בבית שמש | תושב העיר, דב אופנהיים בן 36 עצר ואסף אותו כטרמפ | במהלך הנסיעה הוא סטה לכביש עפר באזור כביש 10, וביצע בו מעשים מגונים ברכב

עליזה בלוך: מוכנה עם תוכנית לבחירות לכנסת

בעוד שהתושבים מחכים שעליזה בלוך, ראשת העירייה לשעבר תרים דגל ותגיד "אני מגישה מועמדות לראשות העיר בפעם הנוספת" היא מפנה את הגב ומדברת על הרצון להתמודד לכנסת

תמי זוסמן: "תעצרו את הבנייה, ותאזנו את הגירעון הכלכלי"

חברת מועצת העיר תמי זוסמן התנגדה השבוע במכתב לראש העירייה, וביקשה לעצור את הבנייה המואצת בתירוץ "תהיה הכנסה עתידית". היא אמרה: "העירייה מתמודדת עם גירעון תקציבי של עשרות מיליוני שקלים ועם קושי הולך וגובר לספק שירותים ראויים לתושביה"

העבירות נחשפות

אחרי קריסת המבנה הזמני לפני כחצי שנה במוסד לחינוך המיוחד ברחוב בן עזאי בעיר, הרשות לאכיפה במקרקעין חשפה כשל מבני עמוק בחסות העירייה הכולל: היעדר פיקוח, עבירות בנייה ושטחים שאינם מאוכלסים על פי חוק | מסתבר שזו תופעה רחבה בבית שמש וברשויות בערים אחרות חוששות "לא רוצות להיות בית שמש 2"