המעגל נסגר

שני לוק ה"יד שנרצחה בטבח ב-7 באוקטובר והובלה לעזה בטנדר מלא במחבלים, חולצה ביום שישי האחרון והובאה למנוחות | מאות תושבים ואזרחים ליוו אותה בדרכה האחרונה. אביה של שני, ניסים אמר בהלווייתה: "סליחה שלא הבנו את גודל הסיכון. כשלתי בהגנה עליך"
נטלי נקש

אל בית העלמין בשריגים הגיעו מאות תושבים ואזרחים ללוות את שני לוק הי"ד בדרכה האחרונה. לוק שנרצחה ב-7 באוקטובר והובלה לעזה על טנדר מלא במחבלים, חולצה רק ביום שישי האחרון אחרי 7 חודשים בהם ככל הנראה הוחבאה במנהרה. יחד איתה חזרו עוד שניים נוספים – עמית בוסקילה ויצחק גלרנטר. יום לאחר מכן גופה נוספת אותרה, והיא של החטוף רון בנימין. הי"ד.

שני לוק, בת 22 במותה, גדלה בשריגים ובצעירותה עברה עם משפחתה לפורטלנד, אורגון. בהמשך היא חזרה לישראל והייתה אומנית קעקועים ומשפיה ברשת. ב-7 באוקטובר היא נסעה לפסטיבל ליד רעים וברחה יחד עם בוסקילה וגלרנטר לצומת מפלסים, שם נרצחו בידי מחבלי חמאס. במשך מספר שעות הופץ סרטון בו תועדה גופתה נגררת לרצועת עזה על טנדר שוב ושוב בכל הרשתות החברתיות ובטלוויזיה.

בן הרוש

הלוויתה של שני לוק הי"ד בשריגים. מאות הגיעו

אימה ריקי ספדה לה:

"שלושה שבועות חשבנו שהיא בחיים ושהיא תחזור. כמו משפחות החטופים, כל לילה חשבנו עליה עד שהודיעו לנו שהיא מתה שם. לא האמנתי שיצליחו להחזיר את הגופה. הייתה הקלה כשאמרו לנו שמצאו אותה. זה היה כמו מתנה גדולה בתוך המצב הקשה"

בהלווייתה אמרה אימה, ריקי על הקבר: "לפני יותר משישה חודשים ישבנו שבעה ועכשיו באנו לסגור מעגל ולהיפרד מגופתה שחזרה אלינו. שלושה שבועות חשבנו שהיא בחיים ושהיא תחזור. כמו משפחות החטופים, כל לילה חשבנו עליה עד שהודיעו לנו שהיא מתה שם. לא האמנתי שיצליחו להחזיר את הגופה. הייתה הקלה כשאמרו לנו שמצאו אותה. זה היה כמו מתנה גדולה בתוך המצב הקשה. אנו מודים לחיילים שהוציאו אותה משם. אמרנו שאנחנו לא רוצים שאף חייל יסכן את חייו עבור זה. שני לא נתנה לאף אחד להגיד לה מה ללבוש ומה לעשות. היא חיה את החיים בצורה אינטנסיבית ועם כל הלב שלה".

אביה ניסים לוק ספד לה: "מסע הבלהות הזה של כולנו התחיל ב-7 באוקטובר ולמעשה עדיין לא הסתיים. בהמשך הבנו שגם את לא היית רוצה ששום שערה תיפול מראשו של חייל בשביל לחלץ את גופתך. תודה לחיילים שסיכנו את עצמם. שני, אני רוצה לבקש ממך סליחה שלא הבנו את גודל הסיכון, שנרדמנו בשמירה. ידענו שאת הולכת למסיבה, ידענו איפה היא והרגעת אותנו שיש שם שמירה ומשטרה. לא ידענו את גודל הסיכון שגדל וצמח כפסע מאיתנו. כשלתי בלהגן עלייך.

"כל ההגנות כשלו – הביטחוניות וגם המדיניות. דמם של הנופלים אינו הפקר וצועק מהאדמה", המשיך לוק. "ההנצחה הראויה לך ולכל הנטבחים היא תקומה. תקומה מלאה ושלמה, בלי פחד או התנצלות. מגיע לנו לחיות במדינה המובטחת לנו בביטחון ואושר. זה יהיה הזיכרון. ההנהגה שלנו חוזרת על טעויות העבר מבלי ללמוד. אם נמשיך לעשות את אותן טעויות – אנו עלולים לאבד את מדינתנו. שני, במותך הפכת לסמל בכל עיתוני העולם, ברשתות הטלוויזיה וברשתות החברתיות. ואת כמלאך מול רוע צרוף".

הובאה למנוחות, אחרי 7 חודשים 

אביה ניסים ספד לה:

"אני רוצה לבקש ממך סליחה שלא הבנו את גודל הסיכון, שנרדמנו בשמירה. ידענו שאת הולכת למסיבה, ידענו איפה היא והרגעת אותנו שיש שם שמירה ומשטרה. לא ידענו את גודל הסיכון שגדל וצמח כפסע מאיתנו. כשלתי בלהגן עלייך"

משפחתה המורחבת של לוק ישבה סביב ארונה ועליו דגל ישראל ופרח קטן. סבתה הצביעה על הארון ואמרה. "היא פה", ופרצה בבכי. לאורך ההלוויה כולה היא כמעט ולא הסיטה את עיניה מהארון.

"בנר שמיני של חנוכה כתבתי פתק והנחתי מתחת לחנוכייה עם משאלה שאת תהיי פה היום", סיפרה בת דודתה. "מאז הסתכלתי על הפתק הזה כל יום. בפתק היה כתוב: 'מתפללת אליך השם, שתביא את גופתה של שני אלינו'. הבוקר הוצאתי את הפתק. אני מבטיחה שאקח אותך איתי לכל נוף שאראה ולכל ריקוד שארקוד".

חברותיה של שני, שאהבו אותה נורא ספדו לה: "אנחנו רוצות להגיד לך תודה. אחת-אחת אספת אותנו, חיברת בינינו. אנחנו מרגישות אותך. הצוואה שלך היא חופש, אהבת אדם ואמנות. לא תהיה עוד אחת כמוך, שני. בנית לנו שבט מיוחד, בית".

בסיום ההלוויה אחיה של שני, עמית, שר שיר שכתבה שתיאר כמעט במדויק את מה שקרה: "נגמר היום, בא לי הביתה, אך אין לי חרב ומגן ולא בא לי מלחמות. אז אטייל פה ושם איתם ואיתם, אך לבסוף אחזור הביתה. כשכבר חושך לאן אלך, כשאין עוד מקום שאוכל לקרוא לו בית. כשכבר חושך לאן אלך, אך לבסוף אחזור הביתה".

ראש העיר בית שמש, שמואל גרינברג נכח בהלוויה ואמר, "הלב של כל תושבי בית שמש עם משפחת לוק היקרה ואביה ניסים, בן העיר בית שמש, עם היוודע הבשורה על מציאת גופתה של שני לוק ז״ל, נכדתו של עמרם לוק ז״ל, ראש המועצה של בית שמש בעבר. שני נרצחה באכזריות בלתי נתפסת על ידי מחבלי חמאס וגופתה אותרה יחד עם גופות חטופים נוספים על ידי חיילי צה״ל האמיצים שפועלים יומם וליל כדי להשיב את כל החטופים – אלה שבחיים ואלה שלצערנו אינם בחיים.  אני משתתף בצער המשפחה ושולח תנחומים מעומק הלב בשם כל תושבי בית שמש. השם יקום דמה"

המטוס שהוביל את הגופות לארץ | צילום: דובר צה"ל

חברותיה של שני:

"אנחנו רוצות להגיד לך תודה. אחת-אחת אספת אותנו, חיברת בינינו. אנחנו מרגישות אותך. הצוואה שלך היא חופש, אהבת אדם ואמנות. לא תהיה עוד אחת כמוך, שני. בנית לנו שבט מיוחד, בית"

גופתה נותרה שלמה

7 חודשים שני לוק ה"יד הוחבאה בעזה על ידי מחבלי החמאס. 7 חודשים שהם 230 יום. אביה, ניסים שזיהה את גופתה אמר, "היה זיהוי ודאי לגופה שלה, ויותר מזה – דבר שהפתיע אותי: היא הייתה שם 230 יום, שבעה חודשים, חשבתי שיהיו קצת עצמות וכולי. ראיתי תמונות, הגופה שלימה. חוץ מהפציעה שהייתה לה כבר מהתחלה בראש. הידיים, הראש, הצבע, כאילו היא חיה. ממש הופתעתי כי לא חשבתי שאחרי שבעה חודשים אראה דבר כזה. היה לי קשה. אבל זה שימח אותי כי אומרים שאנשים קדושים הגוף שלהם נשאר לאורך זמן".

הגיעו לנחם מכל קצוות הארץ. בהלוויתה של לוק הי"ד

ניסים על מראה גופתה:

"היה זיהוי ודאי לגופה שלה, ויותר מזה – דבר שהפתיע אותי: היא הייתה שם 230 יום, שבעה חודשים, חשבתי שיהיו קצת עצמות וכולי. ראיתי תמונות, הגופה שלימה. חוץ מהפציעה שהייתה לה כבר מהתחלה בראש. הידיים, הראש, הצבע, כאילו היא חיה. ממש הופתעתי כי לא חשבתי שאחרי שבעה חודשים אראה דבר כזה"

זה לא הזמן להפגנות

אחרי שגופתה של שני לוק הי"ד חזרה, אביה ניסים לוק, תקף את ההפגנות המתקיימות בתקופה האחרונה וביקש, "זה לא הזמן להפגנות", אמר בריאיון לערוץ 14. "כשהכל יגמר, כשהמלחמה תיגמר, כשננצח – תצאו אחר כך להפגנות. אבל עכשיו זה שיסוי אח באחיו, זה לא הזמן. זה דלק לאויבים שלנו".

הוא הוסיף וקרא: "אני מבקש גם מאנשי הליכוד ומאנשי הימין, לא לצאת להפגנות. פשוט עוד אחד ועוד אחד ועוד אחד והמדינה תקרוס. לדבריו, "התוניסאי יצא ושרף את עצמו באביב הערבי והלכה תוניס. המצרי שיצא ורק שרף את עצמו – הלכה מצרים ועד היום הם סובלים". עוד הוסיף: "מה אתם רוצים, שזה יקרה לנו? אני מבקש, לא לצאת להפגנות, לא ימין ולא שמאל ולא כרגע. זה הדלק לאויבים שלנו".

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

new1
new1
new1

עוד כתבות שאולי יעניינו אותך:

יפתחו מעונות במתנ"סים

בצעד מאוד יוצא מהכלל ראש העירייה הודיעה כי בעקבות המחסור במיקום למעונות, השנה יפתחו חלק מהמעונות במתנ"סים | תושב הרמה אמר ל"שוס הדרך": "למה אי אפשר למצוא מקום ייעודי למעונות ומקום למתנ"סים? | תושבת אחרת הוסיפה, "בתקופת עליזה נפתחו 2 מעונות ולא במתנ"סים, והפעם אנחנו מרגישים שלא דואגים לנו"

בשורות משמחות!

המאמן רפאל חזן חתם עם נערים ב' לעונה ועם אופציה לשלוש עונות נוספות בקבוצה המקומית "עירוני בית שמש"

מתחבקים עם סלב

תמר ובר אוחנה המהממים, נצפו בעדשת המצלמה של לכלוכית כשהם מצטלמים עם לא אחרת מאשר עדן בן זקן, הזמרת המטורפת

יוצאים מהשגרה

אבי עמר התותח ואישתו המהממת נתפסו בעדשה של לכלוכית כשהם במסעדה, שותים בירה ונהנים מכמה רגעים שקטים בשגרה

עוגיות שוקולד צ'יפס במילוי עוגת גבינה

עוגיות שוקולד צ'יפס קלאסיות נימוחות עם טוויסט משוגע של מילוי עוגת גבינה המבוסס על גבינת כנען של תנובה ושוקולד לבן | אל תגידו לא שמעתם או לא ראיתם – רוצו להכין!!

המתכון של אושרת כהן: שווארמה ביתית

במקור שווארמה (מהשורש שווירמה בערבית, מלשון להסתובב) מגיעה מטורקיה, ושם השם שלה הוא דונר קבאב. מדובר בשכבות שכבות של בשר, לרוב בקר ולפעמים גם טלה, שמסתובב על שיפוד לצד גחלים לוהטות עד שהוא מזהיב מבחוץ | שווארמה מכינים מהודו נקבה, פרגית עוף או בשר עגל וטלה - במתכון שלי שילבתי פרגית ושומן כבש

ההצלחה הגדולה של "ילדי מטריה"

המחזמר "ילדי המטריה" שיצא בהפקת פסגות השבע ברשת מרכזים קהילתיים הצליח ובגדול | גרינברג אמר: "המחזמר הוא אחד מתוך מגוון אירועי תרבות ייחודיים שבלטו בעיר ואף גרפו הצלחה גדולה"

היכרות למצב חירום

במסגרת הערכות למצבי חירום בבית שמש התקיימה ישיבה בהולה | גרינברג אמר: "אנחנו מתכנסים במסגרת ההערכות שלנו לחירום" | הממונה חירום מוטי לייטנר הוסיף: "אני מדגיש את השכונות החדשות ואזורים שנמצאים בתהליך אכלוס. אזורים אלו לא היו חלק מאירועי החירום שהיו לאחרונה"

מרגש: האקדמיה לכדורגל סיימה מחזור

השבוע התקיים סיום מחזור באקדמיה לכדורגל בית שמש | ראש העירייה גרינברג והמומנה על התרבות, אירועים וספורט משה שטרית הגיעו למפגש הסיום וברכו. גרינברג אמר: "אין לי ספק שבעתיד הלא רחוק תחזקו את הכדורגל העיר"

משרד העבודה: נערך מבצע אכיפה באתרי בנייה בעיר

השבוע משרד העבודה דיווח כי התקיים מבצע אכיפה נרחב בעיר | במהלך הביקורים נמצאו ליקויים רבים באתרי בנייה בעיר. כמו: ליקויי חשמל, ליקויי בגידור, ליקויי בביצוע עבודה בגובה וליקויי בעסקת קטינים באתרי בנייה

המשת"פ של איראן קיבל כתב אישום

כתב אישום הוגש נגד אלימלך שטרן, תושב העיר בן 21 לאחר שקיים מערכת יחסים עסקית עם סוכן איראני וביצע משימות בהנחייתו בתמורה לתשלום בקריפטו | כתב האישום מייחס לנאשם עבירות של מגע עם סוכן חוץ וקשירת קשר לאיומים

טרגדיה: בית שמש: גבר כבן 72 התמוטט בתוך חנות

"צוות הצלה" הוזעקו לרחוב השבעה בעיר בעקבות דיווח על גבר בן 72 שהתמוטט בתוך חנות | לדברי עוברי אורח הוא התמוטט בפתאומיות ונמצא ללא דופק או נשימה | לאחר מכן הוא פונה לבית החולים להמשך טיפול

חשד: הגישו טפסים מזויפים על מחלות נפש

תלונה שהתקבלה מהמוסד הרפואי "איתנים" על כך שהוגשו מסמכים מזויפים על מחלות נפש לביטוח לאומי, והוציאו במרמה מכספי המדינה שלא כדין בסכום של למעלה ממיליון שקל | המשטרה עצרה 11 חשודים במעשים

רמה ג': מתחם בן 120 יחידות ישווק למגורים ומסחר

רשות מקרקעי ישראל ומשרד הבינוי והשיכון הודיעו לאחרונה כי אחד מהמגרשים האחרונים בשכונת רמת בית שמש ג' ישווק למסחר, משרדים ומגורים | מדובר בכ-90 דונם ומחירו יהיה מינימום | בקרוב יפורסם המכרז להגשת מועמדות

דילוג לתוכן