תם עידן מרפאת הנשים בביג?

קופת החולים "כללית" מבצעת דיונים ארוכים בחודשים האחרונים לגבי הרצון לכאורה לסגור את מרפאת נשים בביג בית שמש ולפתוח במקומה סניפים ברמת בית שמש | נודע למערכת "שוס הדרך" כי טרם נסגרו הסכמים סופיים לגבי סגירת הסניף, אך לבינתיים היומנים של השנה החדשה לא נפתחו | כללית: "אנחנו ממשיכים להפעיל את מרכז בריאות האישה בביג"
עידן מערכות

שבוע מותח עבר על תושבות העיר בית שמש והמושבים, המטופלות במרפאת נשים של קופת החולים "כללית" ביג. חלקן פנו אלינו למערכת "שוס הדרך" בטענה כי צוות המרפאה קיבלו התראה על רצון לסגור לכאורה את מרפאת הנשים בביג ולחלופין לפתוח מרפאות נוספות ברמת בית שמש. מלבד זאת, נודע כי ד"ר דניס לווינסקי, רופא המטפל בהריונות בסיכון המטפל במטופלות רבות בעיר ובמושבים לאורך השנים, עלול לכאורה לאבד את עבודתו בשל אי התאמה לגבי הסכם השכר שלו.

אחרי הידיעה המצערת, תושבות העיר פרסמו פוסטים ברשת החברתית בנושא, והעלו את הבעייתיות של שני המקרים. אחת כתבה לגבי הרופא: "איפה אתן כל המטופלות של ד״ר דניס שאתן שותקות? קומו ונעשה משהו! קופת החולים 'כללית' איך ייתכן שאת רופא הנשים הכי טוב והרופא היחידי להריון בסיכון ד״ר דניס לווינסקי במרפאה בבית שמש אתם מוצאים מפה? לפני כמעט שנתיים עזבתי את הקופה וכשגיליתי שאני בהריון חזרתי ישר בגלל ד״ר דניס! לא ייתכן ולא נשתוק! אני אדאג שכולם יעזבו את כללית אם לא תעשו משהו בנדון".

עידן מערכות
ד"ר לווינסקי

תושבת העיר:

"לפני שלונסקי הגיע המרפאה הייתה קטסטרופה. לא היה סדר והייתי יכולה לחכות שעתיים רק לאולטרסאונד. מקווה מאוד בשביל כללית שהם נלחמים בשבילנו כי חבל הם הולכים להפסיד המון לקוחות"

אחת אחרת כתבה פוסט אחר לגבי הידיעה של סגירת מרפאת הנשים בביג, "העניין בכללית הוא לא רק ד"ר לווינסקי האלוף שכולנו מבכות על עזיבתו. העניין הוא מרפאת ביג נשים בבית שמש באופן כללי – כללית בדיונים כבר לא מעט חודשים על לסגור סופית את מרפאת הנשים הכי טובה בעיר בכדי לפתוח סניפים חדשים ברמה ד', ה' ו' ובקיצור בשכונות החרדיות. מה שאומר שאנחנו כל תושבות המושבים ובית שמש נצטרך ללכת לרמת בית שמש בכדי לקבל שירות ומעקב היריון. בעיני זו זילות נוראית של המערכת ואם אנחנו לא נקום על הרגליים ונפציץ את כללית במכתבים ואיומים לעזיבה המונית, אנחנו נפסיד פה לאט לאט את כל השירותים הטובים של כללית. אין לי משהו אישית נגד החרדים כמובן, אבל לא ייתכן שבגלל שבית שמש מתפתחת במגזר החרדי, אנחנו נאכל קש מזה. אז קדימה, תפציצו את כל מי שאתם רק מכירים מהצמרות שם למעלה. ואם זה לא יעזור, אנחנו צריכות לחשוב ברצינות על מעבר המוני משותף לקופה אחרת. אנחנו ראויות לשירות ולמיטב הרופאים פה בעיר, ואנחנו ראויות שכללית תשקיע עוד קצת כסף כדי להשאיר לנו את הרופאים הכי טובים שלה שדר' לווינסקי ביניהם".

אחרי פרסומים של שני הפוסטים, נכתבו עשרות תגובות מתושבות העיר והמושבים, חלקן לא ידעו כלל על השינוי ועל העזיבה של ד"ר לווינסקי, ואחרות מבכות על הרצון להעביר את המרפאה לרמת בית שמש.

"עד שסוף סוף היה רופא נורמלי במתחם הזה. ביזיון. בכללי לא סבלתי את השירות של כללית 22 שנה בלאומית עקב מעבר לעיר ולצערי אין שירות לאומית בקרבתי אלא למגזר החרדי. לכן נאלצתי לעבור לכללית השנה והשירות על הפנים. עד שהכרתי את לוינסקי נרגעתי בכול המהלך היריון. כי המזכירות והשירות בביג על הפנים שאפו למגזר החרדי שמקבל מה שרוצה כי יש מי שיגבה אותם והעיר שותקת ונותנת לכם מה שרוצים", כתבה תושבת העיר. אחת נוספת אמרה, "זה פשוט חוצפה. אני אישית לא יישאר בכללית אם יסגרו את המרפאה הזאת. אין מצב שאצטרך לנסוע עד לרמת בית שמש בשביל רופא נשים". מישהי נוספת, שגם מטופלת במרפאה בביג רשמה, "זה לא הגיוני שלא מתחשבים במושבים ובאנשי בית שמש. שלחתי כבר לפני שבועיים מכתב על לוינסקי ועדיין לא קיבלתי מענה מכללית. זה חוצפה שרופא שהרים כל כך את הרמה של המרפאה ככה מזלזלים בו".

"לפני שלונסקי הגיע המרפאה הייתה קטסטרופה. לא היה סדר והייתי יכולה לחכות שעתיים רק לאולטרסאונד. מקווה מאוד בשביל כללית שהם נלחמים בשבילנו כי חבל הם הולכים להפסיד המון לקוחות", אמרה בכאב תושבת העיר. "קופה מגעילה שמזלזלת במטופלים שלה מא׳ ועד ת׳. אין תורים ורוב הרופאים למעט ספציפיים שמבינים שיכול להיות להם טוב יותר במקום אחר עושים טובה שהם נותנים שירות. עברתי למכבי, עולם אחר. תעברו בנות, אל תחשבו פעמיים. אם הקופה מוותרת עליכן תדאגו לעצמכן ופשוט תעברו", כתבה אישה מהעיר, שסבלה מהשירות בקופה ועברה למכבי.

"בעלי משכנע אותי כבר שנים לעבור קופה (הוא כבר עבר), אולי הגיע הזמן. גם אני הייתי מטופלת של ד"ר לוינסקי ולא הייתי רוצה לחשוב להיות שוב היריון בסיכון וליפול בידיים של מישהו אחר בגלל שיקולים טיפשיים של הקופה. ממש חוצפה בעיניי כל ההעברה הזאת", אמרה אישה נוספת אחרי ששמעה על הידיעה שד"ר לווינסקי ככל הנראה לא ימשיך לתת שירותים במרפאת נשים.

קופת החולים "כללית" | צילום: יח"צ

תושבת נוספת:

"קופה מגעילה שמזלזלת במטופלים שלה מא׳ ועד ת׳. אין תורים ורוב הרופאים למעט ספציפיים שמבינים שיכול להיות להם טוב יותר במקום אחר עושים טובה שהם נותנים שירות. עברתי למכבי, עולם אחר. תעברו בנות, אל תחשבו פעמיים. אם הקופה מוותרת עליכן תדאגו לעצמכן ופשוט תעברו"

" כמה זה הפוך כללית מזמן מזלזלת בלקוחות שלה", אמרה תושבת אחרת, "זו הקופה הכי גדולה שעושה הכי מעט עבור הפציינטים הן מבחינת זמינות תורים הן מבחינת זמן המתנה. רופאים מקצועיים, בדיקות הריון וכו' אתם פשוט לא יודעים בקופות אחרות, התרגלתם.

אתם צריכים לזעוק להרחיב שירותים ולא שיצמצמו אותם, הכוח בידיים שלכם תראו להם שאתם רציניים".

תושבת העיר, בדקה את הנושא יותר לעומק השבוע ועדכנה כי, "היומנים סגורים לתורים כי לא יודעים מה יעלה בגורל המרפאה. דר' לווונסקי כבר חתם הסכם עם מכבי ועוזב בסוף חודש אוגוסט הקרוב. המטה לא חתם הסכם עם מרפאת נשים בביג ולכן הכל באוויר ולא ידוע מה יעלה בגורל המרפאה. אז כל מי שאומר לכם אחרת- זה לא נכון! אולי סתם ניסיון להשתיק אותנו. ממליצה לכולכן לשבת, לכתוב ולפנות לפניות הציבור כדי לקבל מענה הולם שתואם עם המרפאה שלנו".

פנינו השבוע לכותבות הפוסט, כדי לברר לגבי התפתחויות לגבי סגירת המרפאה לכאורה וכן, לגבי עזיבת ד"ר לווינסקי לקופת חולים אחרת. אחת מכותבות הפוסטים אמרה, "לפי מה שהבנתי יש מחלוקות עם הכללית בגלל כסף. רצו לסגור את המרפאה ואיכשהו הגיעו להסכם עם העובדים ולא עם הרופאים. מה שאני יודעת זה שמסבנים אותנו המטופלות שאומרים לנו שמרחיבים את שעות הפעילות שבפועל הוא בכלל עוד כמה ימים מסיים בכללית".

האם העזיבה של ד"ר לווינסקי פוגעת בשירותים שתקבלו במרפאה לנשים בביג בית שמש?

"כן. ד"ר לווינסקי הוא רופא מעולה,  סבלני ואכפתי מה שלא קיים אצל כל רופא. דבר שני הוא הרופא היחידי בביג להריון בסיכון מה שאומר שכרגע הרבה נשים נשארו בלי רופא ובלי מענה".

פנינו גם לכותבת הפוסט השנייה ואלו היו דבריה, "יש לי קשר קרוב לכמה גורמים מתוך המרפאה. כבר לפני מספר חודשים נפגשו איתם מהכללית ואמרו להם שככל הנראה המרפאה תיסגר או תצומצם משמעותית מאד לטובת פתיחת סניפים נוספים בשכונות החדשות ברמה. כבר אז הודיעו לד"ר לווינסקי שהוא לא ימשיך ולא הסכימו איחו על תנאי שכר ולכן הוא עוזב בצער רב גדול בסוף החודש (והוא לא רוצה!). עד היום כללית טרם הגיעה להסכמות עם המרפאה והם עומדים באוויר בלי שום הסכם ובלי יומנים פתוחים לקביעת תורים כי רופאים לא יודעים אם יעבדו או לא. המצב הזה נוראי עבור נשות בית שמש ומטה יהודה ואם חלילה המרפאה תיסגר או תצומצם משמעותית זה ייפגע לנו מאד באיכות שירותי הרפואה בעיר".

מרפאת הנשים בביג בית שמש

אחת מכותבות הפוסט:

"היומנים סגורים לתורים כי לא יודעים מה יעלה בגורל המרפאה. דר' לווונסקי כבר חתם הסכם עם מכבי ועוזב בסוף חודש אוגוסט הקרוב. המטה לא חתם הסכם עם מרפאת נשים בביג ולכן הכל באוויר ולא ידוע מה יעלה בגורל המרפאה. אז כל מי שאומר לכם אחרת- זה לא נכון! אולי סתם ניסיון להשתיק אותנו. ממליצה לכולכן לשבת, לכתוב ולפנות לפניות הציבור כדי לקבל מענה הולם שתואם עם המרפאה שלנו"

אחרי השיחה המשותפת שלנו, ניסנו לפנות לצוות מרפאת הנשים בביג כדי לקבל מענה ישיר מהם, לפי כותבת הפוסט נאמר, "דיברתי עם אחד מהם. הם כבר קיבלו נזיפה וטלפונים מההנהלה כדי להבין מי מוציא מידע החוצה. הם לא רוצים להסתבך ולכן לצערי לא יוכלו לדבר".

את יודעת מה אמרו להם?

"אמרו להם שככל הנראה לא יסגרו כפי שרצו אבל עוד לא יודעים מה איתם ולכן אוקטובר סגור. זה ממש לוטה בערפל. אבל עצם זה שאנחנו מאבדים בעיר רופאים טובים כל כך בגלל תקציבים שהולכים לרמה, זה חבל ופוגע ביותר בתושבות העיר. את לא מבינה כמה הרופא רוצה להישאר פה למרות שהציעו לו שכר הרבה יותר גבוהה בלאומית. כללית לא מוכנים להתפשר ומוותרים עליו. זה עצוב שהם משקיעים משאבים רק ברמה".

מערכת "שוס הדרך" פנתה לדוברות קופת החולים כללית עם הטענות של תושבות העיר גם על סגירת המרפאה וכן על עזיבת ד"ר דניס לווינסקי. זו הייתה תגובתם: "כללית ממשיכה ותמשיך להפעיל את מרכז בריאות האישה בביג בית שמש ולתת מענה רפואי איכותי וזמין למטופלות כללית בעיר. בנוסף, כחלק מתהליך שאנו מובילים להרחבת השירותים הרפואיים בעיר , כללית תפתח מרכז בריאות האישה  חדש  בקניון השדרה בבית שמש במהלך שנת 2023. נמשיך להעניק שירותים רפואיים איכותיים  בתחום בריאות האישה לרווחת נשות העיר".

תגובת "כללית":

"כללית ממשיכה ותמשיך להפעיל את מרכז בריאות האישה בביג בית שמש ולתת מענה רפואי איכותי וזמין למטופלות כללית בעיר. בנוסף, כחלק מתהליך שאנו מובילים להרחבת השירותים הרפואיים בעיר , כללית תפתח מרכז בריאות האישה  חדש  בקניון השדרה בבית שמש במהלך שנת 2023. נמשיך להעניק שירותים רפואיים איכותיים  בתחום בריאות האישה לרווחת נשות העיר".

אחרי פרסום תגובתם, הנושא נבדק על ידי כותבות הפוסטים ורגע לפני סגירת הגיליון התקבל עדכון, "הנושא נבדק מול גורמים במרפאת נשים בכללית", סיפרה לראשונה אחת מכותבות הפוסט למערכת "שוס הדרך". "כרגע אסור לדוברות, לעובדים ולהנהלה לפרסם נתונים מדויקים כי אין עדיין החלטה ולא נחתמו הסכמים. לכן אי אפשר להוציא שום מידע. מה שכן ההנהלה התחייבה שהמרפאה לא תיסגר. יכול להיות שיהיו שינויים בחלק מהצוותים, בחלק ממי שמעסיק אותם כי יש הסכמי העסקה, שם יכולים להיות שינויים. המרפאה נשארת וזה אחרי שגם העובדים קיבלו מידע. פשוט אין להם יומנים כי עוד לא חתמו על הסכמי העסקה ותנאים חדשים. בקשר לרופא שרצה לעזוב, עכשיו הם נכנסו איתו למסע ומתן. כנראה הלחץ שלנו עזר".

למה נזפו קודם לכן על העובדים?

"כנראה שנזפו על העובדים כי ההסכמים עוד לא נחתמו, ואסור להם להוציא את זה עדיין ללא חתימות".

תגובת עיריית בית שמש: "העירייה לא מתערבת בעבודה השוטפת של המרפאה ובטח שלא עוסקת בהסכמים הפנימיים של כללית. עם זאת, עיריית בית שמש תמשיך לפעול על מנת לוודא ששירותי הרפואה הנצרכים יסופקו בכל רחבי העיר ולכלל הקהילות".

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

new1
new1
new1

עוד כתבות שאולי יעניינו אותך:

עצמאות 76 למדינה

עם ישראל רגיל למעבר בין יום הזיכרון לעצמאות במשך 75 שנה. אך השנה המעבר היה קשה מהרגיל: עשרות טקסי זיכרון למען החללים שנהרגו ונרצחו במלחמת חרבות ברזל התקיימו בעיר, אליהם הגיעו תושבים רבים שכאבו את כאב המשפחות השכולות | המעבר החד היה מאתגר ולמרות זאת, המשפחות בחרו לחגוג למען הדור הבא. כי "אין לנו ארץ אחרת"

אין לה ארץ אחרת

מור חלפון התותחית, נצפתה עם מדי משטרת ישראל, מצדיעה כשמאחוריה דגל ישראל מרגש מתנופף

מתוקים

אור אדרי, תושבת העיר ובנה המתוק נסעו לאחרונה לטיול כיפי בגן החיות התנכ"י שבירושלים.

מצטיינת נשיא: סמ"ר אורית חן קיבלה הצטיינות

סמ"ר אורית מבית שמש, רק בת 20 וכבר זכתה במעמד ובאות הצטיינות מנשיא המדינה | אורית היא פרמדיקית צבאית שהצילה המון חיילים במהלך הלחימה בעזה וסיפרה על הוויתור שעשתה למען השירות, "כשהגיע הזמן, בחרתי לוותר על הקריירה כג'ודוקא ולהתגייס לשירות משמעותי"

אישום: יוגש נגד החשוד שרדף עם גרזן אחר תושב

לפני כחודש וחצי, החשוד ניסה לתקוף אדם אחר באלימות קשה וסיכן חיים בעת שהוא עם גרזן בידו | הוא נוטרל על ידי שוטרים, ונעצר. השבוע הוגש נגדו כתב אישום על ידי הפרקליטות

יום השואה: מיזם זיכרון בסלון נחל הצלחה

מאות מתושבי העיר נכחו במפגשי העדות במסגרת מיזם "זיכרון בסלון" | השנה המיזם התרחב והוא התקיים עבור כלל המגזרים, וכן גם בשפה האנגלית עבור קהילת העולים | רשת המרכזים הקהילתיים: "נפעל להרחיב את המיזם בשנים הבאות"

מרכינים ראש: טקס יום הזיכרון בבית העלמין

השבוע התקיים טקס יום הזיכרון לחללי מערכות ישראל ונפגעי פעולות האיבה בבית העלמין בעיר במעמד ראש העירייה, שמואל גרינברג | במהלך הטקס נאמרו מילותיהן של המשפחות השכולות, שאיבדו את ילדיהן במלחמת חרבות וברזל

גרינברג: משפר את התחבורה הציבורית בעיר

השבוע (ראשון) קיים ראש העירייה, שמואל גרינברג פגישת היכרות ראשונה עם הנהלת חברת "בית שמש אקספרס" מפעילת התחבורה הציבורית העירונית בעיר. בסוף הפגישה אמר גרינברג: "אני משוכנע שיחד נוכל להביא לשינוי משמעותי שישפר את מצב התחבורה הציבורית בעיר"

השר גולדקנופף: "נסייע לממש את פוטנציאל העיר"

שר הבינוי והשיכון יצחק גולדקנופף, קיים השבוע פגישת עבודה ראשונה עם ראש עיריית בית שמש שמואל גרינברג. במהלכה דנו בפרויקטים החדשים והעתידיים ובתכניות להתפתחות הבנייה בעיר לשנים הקרובות

לראשונה: התקיים טקס מעבר בין יום הזיכרון לעצמאות

המחלקה למורשת ישראל, עלייה ממונה רינה הולנדר – החליטה השנה לקיים טקס מעבר בין יום הזיכרון לעצמאות |בסיום הטקס התקיימה תפילת ערבית חגיגית ועוד

יום השואה: מיזם זיכרון בסלון נחל הצלחה

מאות מתושבי העיר נכחו במפגשי העדות במסגרת מיזם "זיכרון בסלון" | השנה המיזם התרחב והוא התקיים עבור כלל המגזרים, וכן גם בשפה האנגלית עבור קהילת העולים | רשת המרכזים הקהילתיים: "נפעל להרחיב את המיזם בשנים הבאות"

רמה א': טקס יום הזיכרון במתנ"ס

רינה הולנדר, המשנה לראש העירייה קיימה לאחרונה טקס יום הזיכרון לחללי מערכות ישראל ואמרה, "התורה מצווה עלינו לזכור" | לאורך הטקס ציינו את הגיבורים והגיבורות ומעשי גבורתם

סערה בערב עצמאות: חרדים הורידו דגלי ישראל; התושבים מנעו מהם

שידור חוזר משנה שעברה: חרדים קיצוניים ניסו לתלוש דגלי ישראל שנתלו בשכונת רמת בית שמש ד' | זאת אחרי שבשנה שעברה הם ניסו לעשות אותו הדבר – ברמה ב' | תושבי השכונה שהיו ערים למקרה, מנעו מהם לתלוש, הזעיקו משטרה ובכך מזערו את הנזק לדגלים

דילוג לתוכן