פרידה קלה

סקרנו את השנה, מהרגעים הטובים ועד לרגעים שגרמו לנו לרצות להשאיר אותה מאחורינו
חזן

השנה האזרחית החולפת, הייתה שנה גדושה. היא התחילה טוב ואז הגיעה מגפת הקורונה שטרפה את כל הקלפים. סקרנו את השנה, מהרגעים הטובים ועד לרגעים שגרמו לנו לרצות להשאיר אותה מאחורינו

עידן מערכות

שנת 2020, היית וטוב שנגמרת. אחרי שני סגרים מייגעים ובפתחו של סגר שלישי, בחרנו להסתכל על הטוב שהבאת לעולמנו – גרמת לנו להעריך את הזמן עם המשפחות, את המאכלים המסורתיים, החגים המשותפים, את הסבים והסבתות, הנכדים ובעיקר לימדת אותנו שיעור חשוב: להעריך את הקיים. לרגל חגיגות השנה האזרחית החדשה, אספנו את הרגעים ההיסטוריים שידעה בית שמש בשנה אחרונה. רגעים שילוו אותנו עוד שנים ארוכות ויכניסו אותנו הישר לתוך ספר ההיסטוריה של מדינת ישראל.

הרגעים השמחים
בחרנו להתחיל דווקא בחצי החיובי של השנה הזו. האירועים שהצלחנו להיות נוכחים בהם מרחוק, למרות ובגלל נגיף הקורונה, התעלנו על משבר הבידוד, בחרנו לשמוח, לראות את הטוב ולהשתדל לחיות את המחר.

יום העצמאות ה-72
חגיגות יום העצמאות השאירו המון טעם טוב לתושבים. העירייה הפיקה אירוע לעילא ולעילא. מי היה מאמין שבמקום החגיגות באמפי המסורתי, אנחנו נמצא את עצמנו יוצאים לחלונות, שרים ורוקדים בבתים בזמן ששיירת ארוכה של משאיות נגררות מנגנות ושמחות משמחות אותנו ביום העצמאות ה-72 למדינת ישראל. 11 עגלות דיג'יי עברו בכל רחובות העיר הוותיקה, 33 אמני רחוב ו-88 מסלולים. העיר נצבעה בכחול ולבן והתושבים יצאו אחד אחרי השני למרפסות, לרחובות והצטרפו למוזיקה, למופעים ולהנאה הגדולה. משה שטרית, סגן ומ"מ ראשת העירייה אמר בזמנו, "הפקת עצמאות מיוחדת שהצליחה להגיע לעשרות אלפי אנשים בארבע שעות. 11 שיירות שעברו כמעט בכל רחובות העיר הוותיקה והצליחו להביא את חגיגות האמפי השנתיות לבתים רבים מאוד. התעקשנו להביא כמה שיותר עובדים מבית שמש ותושבי העיר ראו הרבה פנים מוכרות. ענף האירועים לא הולך לחזור בתקופה הקרובה, אבל אם עיריית בית שמש יכולה לעזור לפחות לחלק מעובדיו-דיינו".

חגיגות יום העצמאות | צילום: רווח הפקות

הופעות בדרייב אין
הזמנים היפים בהם היינו ממלאים היכלי תרבות וצופים במופעים, אם במופעי תיאטרון או מוסיקה ונהנים מהבמה הגדולה, מתחושת האדרנלין ובנינו, גם מהיציאה מהבית – התחלף למתכונת דרייב אין מיתולוגי שלגמרי מילא את החסר בתקופת המגפה. נכון, ישיבה כמו בהיכל התרבות לא הייתה כאן, מה שכן, עיריית בית שמש בחרה לשחזר את הדרייב אין של שנות ה-70 שעשה שמח וטוב להרבה ילדים והורים בעיר. מחיאות הכפיים התחלפו בצפצופי רכבים, קריאות השמחה השתנו להבהובי וינקרים ואהדת הקהל קיבלה משמעות אחרת. מופע הדרייב אין הראשון וההיסטורי בישראל, התקיים בעירנו. עשרות רכבים מפוצצים במשפחות עם ילדים שמחים הגיעו, חנו מול בימת ההופעות במתחם "האמפי" ונהנו מצפייה בזמרים ואמנים מהשורה, ממילים חמות מפי שר הבריאות, יולי אדלשטיין, מברכות עזות מראשת העירייה, ד"ר עליזה בלוך, ומחיבוק מרחוק ממארגן הדרייב אין הראשון בישראל, משה שטרית, סגן ומ"מ ראשת העירייה, שלקח על עצמו את הקמת הפרויקט הנפלא שיצא לפועל ב-2020 מאז ימי הדרייב אין בישראל בשנת 73. הוא ביצע החייאה מודרנית לקונספט, שדרג אותו להופעות חיות ייחודיות לתקופת הקורונה המאתגרת וחיבר מחדש את תושבי העיר לתרבות אחרת שלא נצפתה במדינה כמעט מעל חמישה עשורים. שטרית, סיפר על ההכנות לאירוע לעיתון "שוס הדרך": "הכל התחיל בגל הראשון. היה לנו רצון לעשות דרייב אין בחנייה של מגרש הכדורגל. בדיוק כשפתחו את הקניונים ואז הייתה תחושה של אושר, רצינו להוסיף לזה את הדרייב אין, כדי לעשות משהו טוב לתושבים".

70 שנה לבית שמש
אם בחגיגות עסקנו, השנה העיר האהובה עלינו חגגה 70. מלבד כל הרגעים שצברנו בשנה האחרונה, החלטנו דווקא הפעם לדבר על העבר. איך העיר התחילה את דרכה ועל כברת הדרך שעברה עד היום. מהמעברות ועד לקו הבתים הראשון שנבנה, איך צפו בסרטים הודים בקולנוע המקומי, על בית הקפה הקטן אי שם בשכונת הרמב"ם, על ריקודי הפלמנקו והדיסקו ובעיקר הייתה האחווה, אהבה ועזרה הדדית, שהייתה אז הקו המקשר בין כולם. אם בעבר היו צופים בסרטים בקולנוע או יושבים בבית קפה קטן, השנה, על רקע החגיגות, היו אירועי רחוב יפים, כשמופע המרכזי היה בערוץ 98, לשם הגיעו אמנים מוכשרים, הוצג לוגו חדש ונכתב המנון לבית שמש, אותו שרו להקת "שלווה".

חיסוני קורונה
סוף דצמבר התחילו להגיע לישראל חיסוני הקורונה. כל מי שהגיע לגיל 60 ומעלה החל להתחסן. ראשת העירייה, ד"ר עליזה בלוך התחסנה בשביל לתת דוגמה וגם, אברהם קאפ, יו"ר והבעלים של ארגון החסד.

ההודעות הדרמטיות
ובמעבר חד לחצי הפחות חיובי של השנה, מה שרובנו זוכרים בעיקר.

מגרש הכדורגל נסגר. גם המשחקים
את פתיחת המגרש החדש חגגנו בשנת 2019. הגיעו לכאן שחקנים מבית"ר ירושלים ואחרים, ששימחו את חובבי הכדורגל בעיר. התושבים נהרו כל יום שישי בכדי לצפות בקבוצות המקומיות – מהבוגרים ועד לנוער ונהנו מהשריקות של השופט, מההתלהבות של השחקנים ומהמגרש החדש. אבל.. כשהגיעה מגפת הקורונה, הודיעו כי מפסיקים את כל משחקי ליגות הכדורגל במגרש המקומי. המשחקים בוטלו והתאחדות הכדורגל החליטה לעצור את הכל. לא רק אנחנו ספגנו מזה, אלא גם התושבים מרחבי הארץ. יו"ר מנהל הליגה ארז כלפון אמר באותה העת: "בלב כבד אנו נאלצים להודיע על עצירת משחקי הכדורגל בליגות המקצועניות וזאת בהתאם להנחיות הגורמים המקצועיים במשרד הבריאות".

רק לאחרונה חזרו לשחק מספר קבוצות מקומיות. באחד המשחקים שהתקיים בשבוע שעבר,  עירוני בית שמש ניצחה את קבוצת מטה יהודה בתוצאה של 2-0. רגע מאוד מרגש לשחקנים ולתושבים.

אצטדיון הכדורגל חזר לחיים

גל פיטורים
מפעל מנועי בית שמש הודיע כי הוא מפטר כ־12% מכוח האדם שלו, 92 מבין 750 עובדי החברה נשארו ללא עבודה. פיטורי העובדים מצטרפים לקיצוצים נוספים שהתקיימו בחברות דומות, כמו חישולי הכרמל. המנכ”ל הנוכחי רם דרורי אמר: "אנו גם נשענים על שוק התעופה האזרחי, ש־70% ממטוסיו מקורקעים, וחברות התעופה עושות את ההערכות שלהן כדי לשמור על הקופה. שנת 2020 נמצאת באי-ודאות גבוהה".

הידיעות המסעירות

מוסדות החינוך בתחפושת
בזמן שאנחנו מתגעגעים לשגרת לימודים שפויה בקרב תלמידי העיר ומטה יהודה, במוסדות החינוך לגיל הרך בקיבוץ צרעה הציעו מצג שווא. בחודש שעבר תבעו את המוסדות על כך שהציגו עצמם כמוסדות פרטיים ואחרי שנים התגלה, שהם מוסדות מפוקחים על ידי משרד החינוך והתמ"ת. ההורים הוציאו אלפי שקלים שלא כדין תקופה ארוכה מאד וכעת פוצו בכ-120 אלף שקל על עוגמת הנפש ותשלומים מיותרים.

מרכזי "ביג" פתחו חנויות בניגוד להנחיות
מנכ"ל קבוצת הקניונים הודיע לפני כחודש לשוכרים כי, "מבחינתנו נאפשר פתיחת חנויות במרכזי ביג באוויר הפתוח בלבד, בערים ירוקות ונדרוש לשלם שכר דירה ודמי ניהול במלואם. בממשלה לא מבינים את עוצמת הפגיעה", כתב מנכ"ל ביג והוסיף, "היכולת לפתוח את העסקים בידכם, מעכשיו גם התוצאות עוברות לכתפיכם, שאו והצליחו".

אחרי ההודעה הדרמטית שהוציא מנכ"ל ביג, חלק מהשוכרים החליטו לפתוח מספר חנויות ברחבי העיר, שנפתחו לכמעט חודש. כעת הם חוזרים לסגר שלישי, קשה הרבה יותר משני הסגרים הקודמים.

פרשת מרינה ראטוש ז"ל
כולם זוכרים את מרינה ראטוש ז"ל, תושבת העיר, שנהרגה לפני מספר חודשים בנמל אשדוד על ידי מאבטח. רק לאחרונה הודיעה הפרקליטות על סגירת התיק. הסיבה: חוסר בראיות.  האירוע הטראגי אירע בליל 21.11.19, כאשר מסיבה שאינה ברורה, המנוחה פרצה עם רכבה את המחסום בכניסה לנמל אשדוד, לא עצרה את רכבה למרות שהמאבטח קרא לה לעצור, כשבהמשך אף ירה באוויר ולעבר גלגלי הרכב, והמשיכה בנסיעתה בתוך הנמל עד שהמאבטח נאלץ לירות לעברה ירייה אחת, אשר גרמה למותה.

שיבוץ גני הילדים
הורים רבים מבית שמש מחו על שיבוצי הילדים לגנים לשנת הלימודים תשפ"א. לטענתם השיבוץ כבר נעשה, אך נעשתה חלופה בצוותי הגנים, "למה משנים את ההרכבים אחרי השיבוץ?" זעקו ההורים. תגובת העירייה שניתנה: "ההכרעה בדבר היקף תוכנית ניוד הגננות בעיר".

איקאה אשתאול
המדינה הגישה עתירה מנהלית נגד וועדת ערר על כך שאישרו תכנית עם עבירות בנייה בדרגות חמורות ב"איקאה". בית המשפט פסק: אין להשתמש בשטחי החנות שנבנו בחריגה, 8 אלף מ"ר.
אחרי הכל, "איקאה" נפתחה למרות החריגה.

איקאה נפתחה למרות החריגה

מאבק שמות נשים ברחובות העיר
הוועדה לקידום מעמד האישה ולשוויון מגדרי בכנסת קיימה דיון בנושא הדרת שמות נשים משלטי רחובות בבית שמש. הדיון התקיים בעקבות החלטת עיריית בית שמש על השמטת שמותיהן הפרטים של נשים משלטי הרחובות. אך אף נציג מהעירייה לא נכח.

מסכת של בידודים

יועץ התקשורת נדבק בנגיף
מגפה הקורונה הביאה איתה משמעות חדשה למילה "בידוד". מתחילת המגפה, אדם שהיה קרוב לאדם אחר שהיה חולה בנגיף, היה צריך להיכנס לבידוד למשך 14 ימים, להיבדק ולאחר מכן לחזור לשגרה. רפי פרלשטיין, יועץ התקשורת למגזר החרדי בעיריית בית שמש נדבק בנגיף והכניס יחד איתו אנשי צוות נוספים בלשכת העירייה לבידוד. פרלשטיין כבר הבריא מהנגיף וחזר לשגרת עבודה וחיים רגילים.

ח"כ משה אבוטבול ובנו יצאו מבידוד
ח"כ משה אבוטבול ובנו נכנסו לאחרונה לבידוד למשך שבועיים בשל החשש להידבקות בנגיף. בתום השבועיים הם ביצעו בדיקה לגילוי הנגיף שיצא שלילית. אבוטבול אחרי ההודעה המשמחת: "ברוך השם יצאתי מהבידוד בתום הימים שנתבקשתי אני ובני לאחר שערכנו בדיקה לקורונה ואכן נמצאנו שליליים. אני ממשיך לקרוא לכולם להישמע להוראות משרד הבריאות והרבנים שליט"א להדברת נגיף הקורונה".

מייסד עזרת אחים הבריא מהנגיף
אברהם קאפ, יו"ר והבעלים של ארגון החסד, הודיע כי החלים מנגיף הקורונה. אחרי שעבר את הרגעים הקשים הוא שיתף, "להיות בבידוד זה דיכאון. הגעתי למסקנה שעד עכשיו לא עשיתי מספיק".

אברהם קאפ, מתחסן נגד הנגיף

הרגעים שהרגיזו

סילברסטין: "תפסיקו לקנות בביג פאשן בית שמש"
חנויות אופנה ברחבי הארץ וכן רשתות נוספות כמו, רשת קניוני "ביג", החליטו להתאגד ולמחות נגד ההנחיות שהתקבלו על ידי הממשלה – "נפתח את החנויות בסופי השבוע", אמרו. מדובר בהחלטה משותפת של הרשתות והמרכזים, בטענה כי כ-40 אחוז מהפדיון מגיע מקניות שנערכות בשבת. לאחרונה פורסם בדף הפייסבוק של "קניון ביג פאשן באשדוד" על תחילתה של מחאה. הפוסט הופנה לציבור הלקוחות להגיע ולקנות גם בשבתות על מנת לחזק את הכלכלה. אך סגן ראשת העירייה, ישראל סילברסטין (דגל התורה), שמע על המחאה, התנגד למהלך וקרא באופן מידי לחרדים המתגוררים בעיר להפסיק לקנות בקניוני ביג בעיר. לפי הפוסט שפרסם ברשת החברתית, "חרדים לא פראיירים, מפסיקים לקנות בביג פאשן, גם בבית שמש".

ביטולי חתונות
תעשיית החתונות ספגה מכה קשה בשל התפשטות נגיף הקורונה, זוגות מהעיר דחו את תאריך החתונה ונאלצו לקבוע תאריך חדש. בעלי עסקים צמצמו את פעילותם ודיווחו על ירידה חדה בהכנסות החודשיות (70% לפחות).

הרב שמעון ביטון
זוכרים את פסק הדין המהפכני שניתן לטובת הרב שמעון ביטון, רב העיר? ביטון עבד 13 שנה מעל לגיל פרישה וקיבל פיצויים מהמועצה הדתית על סך 400 אלף שקל. זו הלכה מהפכנית של בית הדין הארצי שמשנה את משפט העבודה בכל המשק. הלכה שקובעת שעובדים שהמשיכו לעבוד מעבר לגיל פרישה ימשיכו לקבל מענק עבור כל שנת עבודה במקום הפנסיה בגובה של משכורת חודשית לכל שנת עבודה מעבר לגיל 67. הרב ביטון יוצג על ידי עו"ד מיכאל שטרית.

נקודות אור

פינוי בינוי בביאליק
כבר מעל 10 שנים שמתנהל משא ומתן עם דיירי השכונה לגבי פינוי בינוי של בתיהם. רק לאחרונה הצליחו להגיע להסכמה עם חברת נתיב פיתוח ונדל"ן והחליטו ללכת על זה. לכן יצא הודעה רשמית על כך שתוך שנה יתקיים פרויקט פינוי בינוי בשכונה. בתכנית: פינוי של 330 יחידות שנבנו בשנות ה-50 לטובת בנייה של 1,700 דירות חדשות
רק לאחרונה, כמו שפרסמנו בשבוע שעבר, הגיעו לבצע מדידות לבתים הישנים ולהיערך להריסות. בקרוב מאוד, נראה שכונה חדשה במקום השכונה שאנחנו מכירים מזה המון שנים.

אוהבים לגור בבית שמש
הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה פרסמה בתחילת השנה נתונים שהצביעו כי – 96% מתושבי העיר מאושרים לגור ולחיות בעיר. בעקבות פרסום הנתונים, רוב התושבים שראיינו לגיליון בפברואר האחרון, הודו שהם מאושרים לגור ולחיות בעיר.

דחיית תשלומי הארנונה
וועדת המל"ח היישובית בראשות ראשת העירייה, ד"ר עליזה בלוך, הנהלת העירייה, מנכ"ל העירייה ומנהלי האגפים התכנסו בגל הראשון והחליטו: דחיית ארנונה לבעלי עסקים.

תגלית ארכאולוגית חדשה
חוגי הסיירות של קק"ל פרצו שביל הליכה ובעקבותיו גילו תגלית היסטורית בת אלפי שנים במושב נס הרים. מדובר בגת עתיקה עם משטח דריכה ובור איגום שנבנו לפני כאלפיים שנה ומצטרפת לשלוש גתות נוספות הנמצאות בשטח מרכז השדה בנס הרים.

מפעל עתיק לייצור נרות חרס
במהלך חפירות סמוך לרמה ה' בעיר, אותרו פסלונים מהמאות השלישית והרביעית לפי הארכיאולוגים מדובר במפעל בן כ-1,700 שנה לייצור נרות חרס. החשיפה תרמה לבירור תעלומה ארכיאולוגית בת 86 שנה. עשרות נרות שמן מחרס, שניים מהם נושאים תיאורים של דגמי מנורת בית המקדש, התגלו בחפירות של רשות העתיקות, בהן השתתפו עשרות בני נוער ותלמידי מכינות קדם-צבאיות. במהלך החפירות התגלו גם תבניות אבן ששימשו לייצור הנרות ומספר גדול של פסלוני חרס בני כ-1,700 שנים. החפירה הארכיאולוגית הגדולה נערכה לפני הקמת השכונה החדשה על ידי משרד הבינוי והשיכון.

הוזלת הארנונה ובקרוב: בית קולנוע
לאחרונה בישרה עיריית בית שמש, כי הגישה בקשה לשינוי תעריפי הארנונה בכ-40%. לפיה: "מכיוון ואין כדאיות כלכלית להקים בתי קולנוע בתעריף הארנונה הקיים, הבקשה להפחית את התעריף ב-80 שקל". הסיבה: שכנוע יזמים להקים מתחמי מסחר גדולים המשלבים בתי קולנוע. לפי העירייה, מדובר בהפחתה משמעותית שתוביל לרכישה כדאית של היזמים. "מכיוון ואין כדאיות כלכלית להקים בתי קולנוע בתעריף הארנונה הקיים מאחר והתעריף הוא 131.49 שקל, הבקשה היא להפחית את תעריף הארנונה לבתי קולנוע ל-80 שקל", נמסר מהעירייה. "חשוב לציין כי למעלה מ-40 שנה אין בתי קולנוע בבית שמש”, סיכמו.

התמונות שהיממו
תושב רמת בית שמש ג' צנח עם רכבו אל אתר בנייה של קניון "השדרה" בשדרות הירקון. לפי חקירה ראשונית הנהג איבד את השליטה על הרכב מסיבה לא ברורה ונפצע קל. חובש רפואת החירום של "איחוד הצלה" מסניף בית שמש, מאיר פרל שהגיע ראשון למקום סיפר שמדובר בנהג רכב שלדברי עוברי אורח, מסיבה לא ברורה איבד את השליטה על רכבו ונפל מגובה רב לתוך האתר. החובש וכונני איחוד הצלה נוספים, הגיעו למקום והעניקו לו סיוע רפואי ראשוני בשטח כשלאחר מכן הוא פונה להמשך טיפול בבית החולים.

פקחית חילקה דוחות על אזרחי
פקחית מטעם עיריית בית שמש, חילקה דוח בשבוע שעבר לרכב שחנה ברחוב יצחק רבין כשהיא ללא מדים מזהים. מערכת "שוס הדרך" קיבלה צילום ווידאו מפורט ובדקה – על פי החוק, אסור לה לחלק דוחות ללא זיהוי מקדים.  העירייה לא מסרה תגובה בזמנו. אך הסרטון עורר סערה בעיר, תושבים רבים מחו והלינו גם על דוחות שקיבלו במועדים מאוחרים – אחרי שנה, חצי שנה ועוד.

פקחית חילקה דוחות, ללא מדים

המינויים והעזיבות
השנה החולפת הייתה עמוסה במינויים חדשים בעירייה. רבים מבין עובדי העירייה התפטרו והוחלפו.

ניהול אגף פיתוח הון אנושי
ענבל אלוש, תושבת מודיעין מונתה לניהול אגף לפיתוח הון אנושי בעירייה. אלוש בתגובה לבחירתה לתפקיד: "ההון האנושי הוא משאב קריטי להצלחת ארגון ולעמידה במשימותיו ויעדיו. אני מודה לראשת העיר ומחכה להתחיל וליישם את ניסיוני בעירייה"

חדש: יועץ תקשורת למגזר החרדי
רפי פרלשטיין, כתב ועורך בעברו, מונה ליועץ התקשורת למגזר החרדי של ראשת העירייה. לפי הודעת הדוברות שפורסמה נאמר כי, "עיריית בית שמש שוכרת את שירותיו של רפי פרלשטיין למתן שירותים בתחום ייעוץ תקשורת ודוברות חרדית לעירייה".
פרלשטיין העביר הודעות דוברות בקבוצת הווטסאפ של דוברות העירייה במהלך השנה, גם בנושאים שלא בהכרח קשורים למגזר החרדי.

דובר חדש
אחרי הודעת ההתפטרות של הדוברת, דפנה נוריאל כהן. רועי לחמנוביץ' משוהם נבחר לדובר העירייה. לחמנוביץ' החליף את דפנה כהן נוריאל שכיהנה בתפקיד כשנה ובנתה את מערך הדוברות והתקשורת בעירייה.
לחמנוביץ' מכהן כעשרה חודשים כדובר העירייה.

מנהלת חינוך חדשה
אחרי הפרישה של קובי עמר מתפקיד מנהל החינוך בעירייה, נכנסה לנעליו שרי דרור, אשת חינוך שהתמודדה לתפקיד במרכז הקודם ובגלל פרישתו של עמר, זומנה להיכנס לתפקיד. ראשת מנהל החינוך הנכנסת שרי דרור, אמרה: "אני שמחה מאד להצטרף לצוות המוביל את תחום החינוך בבית שמש תחת ההובלה של ראשת העירייה ד"ר עליזה בלוך. גדלתי במשפחה של א.נשי חינוך, ואני חשה כבוד והתרגשות על ההזדמנות לכהן כראש מנהל החינוך בעיר שבה התחלתי את דרכי בהוראה".

מנהל שפ"ע
במרץ האחרון הודיע מנהל אגף שפ"ע על התפטרותו מהתפקיד. חודש לפניו, מנכל"ית העירייה התפטרה וכאמור, גם דוברת העירייה. במקום נגולה נכנס לתפקיד דודו ג'מו, תושב חדרה.

יו"ר למועצה הדתית בעיר
אחרי שיהודה מדיזדה, יו"ר המועצה הדתית לשעבר, הגיש את מכתב התפטרותו, מחליפו – אלדד גדסי, שמכהן גם כיו"ר המועצה הדתית ברחובות נכנס לנעליו. מדובר במינוי נוסף לתפקיד מקומי, כאשר מקבלי התפקידים הם מחוץ לעיר.
הייתה שנה מסעירה, מלאה בידיעות חדשותיות, רגעים שמחים ופחות ועכשיו סוף סוף היא הגיעה לסופה. שנת 2021 מעבר לפינה. מקווים ומאחלים ששנה זו תהיה טובה יותר מקודמתה.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

new1
new1
new1

עוד כתבות שאולי יעניינו אותך:

שמואל גרינברג

הוא נכנס לתפקיד בחרדת קודש אך מוכן ומזומן לקבל את האתגרים הצפויים לו בקדנציה הקרובה. ראש העירייה הנבחר, שמואל גרינברג מפנה זמן להתראיין לפני החג וחושף לראשונה למגזין "שוס הדרך" את התכנית שלו לאיחוד בין המגזרים, מהי דעתו האמיתית על עליזה בלוך ועל הגרעון התקציבי העצום, שהחריף בקדנציה האחרונה | בלעדי

המנהיג החדש

הוא כיהן כמנכ"ל טירת הכרמל, מנכ"ל נמל אילת ומנכ"ל של חברת נוף, וכעת אחרי תפקידים בכירים ברחבי הארץ – אבישי כהן חוזר לתפקיד מקומי, כראש מועצת מטה יהודה וצועד בדרך שבה אביו צעד לפני 60 שנה | בראיון חגיגי הוא מדבר על תכנית העבודה ועל דעתו לגבי חלוקת נשקים לתושבים בעקבות המתיחות הביטחונית

סופ"ש כיפי בטבע

ליאור משעלי החתיך שבתמונה, ביקר בסוף השבוע האחרון במיין עין ורדי שנמצא סמוך לכרמי יוסף

מורת המאה

היילי וולפורט רכזת אנגלית המלמדת בישיבת אמית נחשון, קיבלה הצטיינות ואת תעודת "מורת המאה"

החברים מהבית

מיכאל אלמלם, תושב העיר נסע הרחק לנהריה כדי לבקר חברי ילדות שעברו מבית שמש אל העיר הצפונית

חוגגים משפחתיות

לא צריך חג כדי לחגוג משפחתיות – משפחת וטורי המהממת הצטלמה השבוע יחד, כשהם מחובקים ואוהבים

המסע לקיבוץ רעים

מאור רוזנפלד, תושב העיר יוצא פעם החודש יחד עם משפחות החטופים והנרצחים למסע לקיבוץ נובה

שבת על טרקטורון

אמיר בוהדנה נתפס בעדשת המצלמה של לכלוכית יחד עם בנו, כשהם נהנים ומבלים מסופ"ש על הטרקטורון

הרמת כוסית: עובדי העירייה הרימו כוסית לרגל חג הפסח

כמו בכל שנה, רק הפעם עם ראש עירייה חדש: מאות עובדי עיריית בית שמש התכנסו לאחרונה לרגל הרמת כוסית בהיכל התרבות לכבוד חג הפסח # גרינברג נאם, "בימים אלו אנחנו מברכים את ברכת האילנות. ברכה שבה אנו מודים על הטוב שיש וגם מודים על האנשים הטובים. ברכה זו מעניקה לי השראה בשליחותנו הציבורית"

מברוכ: גרינברג חתם הסכם קואליציוני עם סיעת דרך

מועצת העיר מתחילה לקבל צורה ואופי: ראש העירייה שמואל גרינברג חתם בימים האחרונים הסכם קואליציוני עם סיעת דרך בראשות מוטי לייטנר | גרינברג אמר: "אני שמח על החתימה עם סיעת דרך, זו שותפות אמת שתתבטא בעשייה משותפת. יחד נפתח את העיר ונצעיד אותה קדימה"

מלחמה בצפון: גרינברג נפגש עם מפקד פיקוד העורף

ראש העירייה נפגש לאחרונה עם אל"מ יגאל דהן, מפקד הנפה בפיקוד העורף לפגישת עבודה | במהלכה הם סיכמו על שיתוף פעולה ושורה של צעדים שיסייעו להיערך באופן הטוב יותר לאירועי חירום

נערכים: מועצת העירייה נערכת למצב הסלמה מהצפון

גרינברג כינס את מועצת העירייה לאחרונה על מנת להיערך למצב חירום והסלמה אפשרית מהצפון | במהלך הישיבה גרינברג בחן את המצבים השונים בעת חירום ואת המוכנות לכל תרחיש

נערכים לחג: גרינברג נפגש עם אגף שפ"ע

ראש העירייה שמואל גרינברג, כינס בשבוע האחרון ישיבת היערכות מקיפה לקראת חג הפסח | המטרה: לקבל תמונת מצב על מוכנות אגפי העירייה לקראת ימי החג | הדגש שהיה בישיבה: ניקיון העיר. גרינברג: המשימה לא פשוטה, אך אני סומך על העובדים"

יורם נעלם: "המדינה לא מתגייסת למצוא אותו"

יורם הלל פלייטר מצפת החל להתנדב באשקלון עם פרוץ המלחמה, וזמן קצר לאחר מכן נעלם. מכוניתו נמצאה נטושה ליד בית שמש בחודש שעבר, אך בני משפחתו טוענים שהמשטרה לא עושה מספיק: "היא חייבת להקדיש לזה יותר מאמצים", אמרו

מפחיד: בן 76 ביצע מעשים מגונים בבן 15

תושב בית שמש בן 76, ניצל את מצבו של נער בן 15 עם צרכים מיוחדים וביצע בו עבירות מין | שוטרי מחוז ירושלים עצרו את החשוד לאחרונה ולאחר שהחקירה הושלמה, צפויים להגיש נגדו כתב אישום

חשד: תושבת העיר ירתה האימה

תושבת בית שמש בסביבות גיל ה-40 חשודה שירתה באימה בת ה-70 ופצעה אותה באורח קל באמצעות נשק השייך לאביה | השבוע הוגשה נגדה הצהרת תובע ובימים הקרובים יוגש גם כתב אישום

מצה מגולגלת במילוי גבינה לבנה ובטטה

חג הפסח הגיע, ואיתו המתכונים הטעימים שהתגעגענו אליהם כל השנה – הנה מתכון למצה מגולגלת במילוי גבינה לבנה ובטטה | מדובר במנה קלה! טעימה, וזו שתמיד נגמרת

דילוג לתוכן