רכישה חדשה: אמות השקעות רכשה 60% מקרקע בעיר

החברה הודיעה על רכישה של 40.5 דונם בכניסה לאזור התעשייה "לביא" בסך כ-55 מיליון שקל | מטרת הרכישה: הקמת מרכז לוגיסטי דו-קומתי שייתן מענה לשטחי לוגיסטיקה באזור המרכז

מרכז לוגיסטי חדש: חברת אמות השקעות הודיעה השבוע (יום שני) כי חתמה על עסקה נוספת בתחום ייזום והקמת מרכזים לוגיסטיים, כחלק ממימוש אסטרטגיית הצמיחה של החברה בתחום. אמות רכשה 60% מקרקע של כ-40.5 דונם בבית שמש, בתמורה לסך של כ-53.5 מיליון שקל. הזכויות נרכשו מחברת י.ד.ע. מניבים בע"מ (מקבוצת ערן י. ד. החזקות, בבעלות האחים יפרח), אשר נשארת בעלת 40% מהזכויות במתחם.

הקרקע ממוקמת בכניסה לאזור התעשייה "לביא" בבית שמש, בצמוד למחלף החדש, המקשר את אזור התעשייה לביא עם כביש 38.

בכוונת הצדדים להקים במשותף מרכז לוגיסטי דו-קומתי, בשטח בנוי כולל של כ-50 אלף מ"ר. התב"ע וטופוגרפיית השטח מאפשרים הקמת מרלו"ג דו-קומתי, בגובה של עד 40 מטר, כאשר לכל מפלס רחבת תפעול עצמאית. עקב הביקוש הגבוה לשטחי לוגיסטיקה באזור המרכז, מתכוונת אמות להתחיל בהקמת המבנה באופן מידי. אמות תנהל את הפיתוח היזמי, התכנון, ההקמה והשיווק של המתחם.

רכישת הזכויות במתחם זה, מצטרפת לעסקאות נוספות שביצעה החברה בתחום, כגון עסקה שהושלמה לאחרונה לרכישת מחצית מהזכויות במרכז לוגיסטי בחפץ חיים, ייזום והקמה של מרלו"ג רובוטי במודיעין עבור פעילות האון-ליין של חברת שופרסל, רכישת מרלו"ג טבע-סלא בשוהם, רכישת מרלו"ג יוניליוור בקריית שדה התעופה ועוד.

שמעון אבודרהם, מנכ"ל אמות השקעות: "מגמת התעצמות הסחר ב-Online, אשר קיבלה משנה תוקף בשנת הקורונה, הביאה לגידול משמעותי בביקושים לשטחי ומערכי אחסנה והפצה ברמה הגבוהה ביותר. לשמחתנו, כבר לפני חמש שנים סימנו את תחום המרלו"גים כמנוע צמיחה מרכזי בחברה, ואנו ממשיכים ליישם אסטרטגיה זו ביתר שאת, תוך הסטת ההשקעות בתחום המסחר מהמרכזיים הפיזיים אל מבני הלוגיסטיקה".

ערן ויובל יפרח, מנכ"לים משותפים בחברת י.ד.ע. מניבים: "לפני כעשור שמה לה הקבוצה כמטרה להתרחב בתחום הנדל"ן המניב בכלל ובתחום המרלו"גים בפרט. זאת לאור המגמה העולמית של עליית השימוש בסחר המקוון והדרישה לשטחי איחסון, ואנו ממשיכים להרחיב את פעילותנו בתחום זה".

מעיריית בית שמש נמסר כי בית שמש, הממוקמת בסמיכות לערים המרכזיות בישראל, הכפילה עצמה בעשור האחרון, והיא מאכלסת כיום כ-140 אלף תושבים, לצד בנייה אינטנסיבית, הצפויה להוסיף לעיר עוד כמאה אלף תושבים בחמש השנים הקרובות. כעת, לצד העיר המתרחבת במהירות, מתפתחים גם אזורי התעשייה של העיר, לאחר שנים ארוכות של תכנון. באזור התעשייה "לביא", בסמוך למפעל מנועי בית שמש הוותיק, שווקו בשנה האחרונה עשרות דונמים חדשים לתעשייה ולוגיסטיקה. אזור התעשייה התחדש גם במחלף חדש, המחבר אותו באופן ישיר לכביש 38 ולשכונות החדשות של העיר, וכן בתשתיות כבישים ותאורה בסך השקעה כולל של עשרות מיליוני שקלים.

מגמת הצמיחה בתעשייה ובתעסוקה בעיר קיבלה לאחרונה חיזוק נוסף, עם הפיכתה של בית שמש לאזור פיתוח א' בחוק לעידוד השקעות הון, המעניק הטבות מס ומענקים למפעלים בתחומי העיר. במכרזים נוספים של רשות מקרקעי ישראל, העתידים להתפרסם בקרוב, ישווקו עוד עשרות אלפי מטרים של תעשייה, לוגיסטיקה ותעסוקה.

ד"ר עליזה בלוך, ראשת העירייה אמרה: "הפיכתה של בית שמש לאזור פיתוח א' ממשיכה להביא תוצאות. אני שמחה על הצטרפותה של חברת אמות להתפתחותה של העיר. אני בטוחה שהם ימצאו כאן בית חם ואין לי ספק שחברות נוספות יצטרפו בעתיד הקרוב".

שמעון אבודרהם, מנכ"ל אמות, הוסיף: "העסקה הנוכחית בוצעה לאחר סקר שוק מעמיק ולאור ביקושים ערים לשטחי לוגיסטיקה באזור בית שמש. זוהי העסקה הראשונה שלנו בעיר, ואנו משוכנעים שהיא לא תהיה האחרונה".

מטעם אמות טיפלו בעסקה עוה"ד גבי דרוקר ואלון טיטלבוים ממשרד גולדפרב-זליגמן ומטעם המוכרים טיפלו בעסקה עוה"ד גלעד ברון וסמדר שאקי-גרוס.

תמונה: הדמיה לבניית המתחם ב"לביא" | קרדיט: אמות השקעות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שיתוף הכתבה:

עוד כתבות שאולי יעניינו אותך:

12 נערים חגגו בר מצווה

12 צעירים מבית שמש חגגו השבוע את בר המצווה שלהם ביחד בכותל המערבי בירושלים

מייצג אותנו בכבוד במנהטן

דביר יצחק, תושב העיר לשעבר נתפס בעדשת המצלמה של לכלוכית בעודו צועד במצעד במנהטן שכל מטרתו היה לתמוך במדינת ישראל ובעם היהודי

מינוי חדש בעירייה

יוסי גמליאל מבית שמש שכיהן מזה עשור כמנהל מחלקת הנוער בעירייה, מונה לסגן מנהל אגף התרבות ומנהל התרבות החרדית

יום הולדת שמח

ליטל שושן המהממת, המוכרת לכולנו ממשרד התיווך mi"נדלן" בעיר חגגה לאחרונה את יום הולדתה

מתחת לראדר

העירייה ניסתה להעביר תוכנית "פינוי בינוי" בשכונת הנשיא שנפגעה מהטיל האיראני במרץ האחרון ללא ידיעת התושבים והמשפחות השכולות | רק לאחר שהחלו עיכובים בתשלום הפיצויים על הנזקים, התושבים גילו שנותרו להם כמה ימים להתנגד לתוכנית | הסערה התפוצצה והעירייה הודיעה: "אנחנו מורידים את נושא פינוי בינוי"

המתכון של השף: טארט מסקרפונה

את טארט המסקרפונה אפשר להכין לימי הולדת, כקינוח אחרי ארוחה עם חברים ולסופ"ש של שישי-שבת. מה שמרגיש לכם | הכי חשוב שכל שכבה היא עונג צרוף לחך, טעימה, רכה ומרגישים שהיא נאפתה באהבה

המתכון של אושרת: פסטה תרד ברוטב שמנת

הכנת פסטה לא רק למשקיענים! לפעמים כשמתחשק לנו משהו מיוחד - להכין פסטה זה בדיוק הכיוון | הילדים שלי אוהבים אותה בכל מצב, אני אוהבת להכין אותה כמנת צהריים. מבטיחה לכם שהכל מתחסל

תושב העיר השתולל והחל לזרוק אבנים על רכבים

תושב בן 32, מבית שמש נעצר השבוע על ידי השוטרים לאחר שהחל לזרוק אבנים על רכבים חונים ונוסעים בירושלים | לפי המשטרה: הוא גרם נזק כבד | החשוד נעצר ולאחר חקירה התגלו מעשי אלימות נוספים

הציתו את תחנת המשטרה ונעצרו

שלושה תושבים מבית שמש בגילאי, 26, 46 ו-56 נעצרו השבוע בחשד שביצעו סדרת פעולות אלימות כלפי תחנת המשטרה בבית שמש: פרצו בכוח את שערי התחנה, נכנסו, הציתו, פגעו בעצים ובצמחיה ועוד | ממ"ז ירושלים אמר: "לא נסבול כל פגיעה בסמלי שלטון ובשוטרים היקרים"

גאווה לעיר: תלמידי בי"ס "שלב" העפילו לגמר הארצי ברובוטיקה

עשו דרך והגיעו לגמר: תלמידי בית הספר "שלב" השקיעו במשך חודשים של למידה עצמאית ומאתגרת של תוכנת רובוטיקה, ובסיום ניגשו לתחרות ארצית והצליחו להעפיל לגמר הגדול

זכו באליפות: קבוצת האריות המקומית, ניצחו 5:4 את אשקלון

קבוצת "אריות בית שמש" לקחו אליפות אחרי משחק מרשים מול הקבוצה מאשקלון וניצחון דרמטי של 5:4 | לאורך כל העונה הפגינו השחקנים נחישות, מחויבות ורוח לחימה יוצאת דופן – והתוצאות הגיעו

אמית נגה: התלמידות יצאו למרוץ לזכר נופלי "חרבות ברזל"

בנות שכבת י"ב מאולפנת אמית נגה בעיר, ניגשו השבוע למבחן הבגרות בחינוך הגופני והחליטו להקדיש אותו לזכר חללי מלחמת "חרבת ברזל" | במרוץ נכחו חלק מנציגי המשפחות השכולות שהגיעו לכבד את הבנות בנוכחותם

לוחם אש הגן על אישה מבוגרת במהלך אזעקה

המבצע שפרץ ל-24 שעות בלבד במדינת ישראל, הקפיץ את כל תושבי המדינה וגם בבית שמש | אנשים מבוגרים ששמעו את האזעקות החלו ללכת למרחבים המוגנים, ולוחם האש שראה את אחת מהם, עצר וסייע לה להגיע למקום מחסה

מטה יהודה: אזור היין זכה ב-9 מדליות בתחרות היין באיטליה

שנה שלישית ברציפות שאזור היין במועצה האזורית מטה יהודה, זוכה במדליות בתחרויות בינלאומיות | השבוע הייתה זכייה נוספת בתחרות היין היוקרתי Città del Vino שבאיטליה