ביום שני השבוע נפגש ראש העירייה שמואל גרינברג, עם שרת התחבורה מירי רגב לסיכום סופי של אחד מהפרויקטים החשובים ביותר לעתיד התחבורה בעיר – פרויקט "המאיץ". הפרויקט, שמסתמן כהשקעה משמעותית בסך כ-1 מיליארד שקלים, נועד לשדרג את תשתיות התחבורה הציבורית בעיר, להפוך אותה ליעילה ונגישה יותר, ולשפר את איכות החיים של התושבים.
במסגרת הפרויקט, יוקמו נתיבי תחבורה ציבורית רציפים, ייסללו שבילי אופניים חדשים, יותקנו רמזורים חכמים וכיכרות, וישודרגו התמרורים והשילוט העירוני. בנוסף, תוקם מערכת תחנות אוטובוסים חדשות ומתקדמות שיכללו שלטי מידע בזמן אמת, הנגשה מלאה, וטכנולוגיות חדישות לשיפור חוויית הנסיעה.
בני לווינשטיין אחראי תחבורה ציבורית בעיר אומר כי השלב הראשון בפרויקט יתחיל ברחוב נהר הירדן, שם יוקם נתיב תחבורה ציבורית באורך של כ-2.5 ק"מ, עם צפי לתחילת העבודות במהלך חודש מרץ הקרוב. כחלק מתהליך זה, תלווה את המיזם הסברה מקיפה לתושבים. "העדפה לתחבורה הציבורית היא הפתרון הטוב ביותר לצמצום הפקקים, הפחתת זיהום האוויר והרעש, ושיפור איכות החיים בעיר," מסבירה תמר בר שי מנהלת מחלקת התנועה והתחבורה בעיריית בית שמש. לדבריה, הפרויקט נועד גם לשפר את שוויוניות הנגישות בעיר, ולאפשר חיבור טוב יותר בין התושבים לשירותי תחבורה ציבורית יעילים ומהירים.
ראש העירייה שמואל גרינברג: "תושבי בית שמש יכולים להתגאות בפרויקט שישנה את פני התחבורה בעיר. זוהי תחילתה של מהפכה תחבורתית שתציב את העיר שלנו בקדמת המפה הארצית. אני מודה ליו"ר סיעת הליכוד בבית שמש, שלום אדרי, שסייע רבות בהשגת התקציבים והתיאומים הנדרשים מול משרד התחבורה וכן למחזיק תיק התחבורה, אברהם פרנקל".
מהנדס העיר, גיא דוננפלד: "פרויקט בסדר גודל כזה דורש תכנון קפדני ושיתוף פעולה יוצא דופן בין הגורמים המקצועיים בעיר ובמשרד התחבורה. פרויקט 'המאיץ' לא רק יהפוך את התחבורה בעיר ליעילה ומהירה יותר, אלא גם ייצור מרחב עירוני נוח, בטיחותי ונגיש עבור כלל התושבים".
פרויקט "המאיץ" הוא לא רק שדרוג תחבורתי, אלא גם אמירה על עתיד העיר בית שמש: עיר שמקדמת קיימות, נגישות ושיפור איכות החיים לכלל תושביה.
תמונה: גרינברג ואדרי במפגש עם רגב