נערכים לנורא מכל | חלק א'

המ"פ מודיע לחולייה שלנו שאנחנו נכנסים לעזה. הוא מציע לנו להיפרד מהמשפחות כי מעתה ואילך לא נוכל ליצור קשר עם הסביבה. אני נפרד מהמשפחה שלי, מצטער אם פגעתי בהם ומתחיל ביחד עם כל הצוות להיערך. חיכינו לרגע הזה, לרגע שבו נגן על המדינה שלנו, למען המשפחות שלנו, למען כל אלו שנרצחו ונהרגו
חזן

מאת: בנימין אלימלך

לא ידעתי עד כמה היום-יום של הלוחמים בעזה מעניין את האזרחים במדינה. רק כשהגעתי להתרעננות בבית, עצרתי לשתות קפה באמצע הדרך ואנשים שאני לא מכיר היו שואלים אותי שאלות ומתעניינים לגבי ההתמודדות היום יומית שלנו. ופתאום הבנתי שמעניין אנשים מה היינו עושים במשך היום-יום חוץ מלהילחם.

חשמל

אני נזכר בכניסה הראשונה לעזה. המ״פ כינס אותנו לאיזשהו חדר בבסיס ואומר לנו שאסור להכניס טלפונים לחדר שלא יאזינו בטעות. הלב מתחיל לדפוק מהתרגשות, אני לוקח נשימה עמוקה, תחושת הציונות וכל הסיפורים שגדלנו עליהם מכל מלחמות ישראל מתחילים לבעבע בנו. זה קורה. אני חושב לעצמי ״כמה חיכתי לרגע הזה! סוף סוף הולכים להילחם ולחסל את חמאס אחרי כל מה שהיה ב-7.10. הולכים לשמור על המדינה היחידה שיש לנו. אני חייב להגן עלייה. למען המשפחות שלנו, ולמען כל אלו שנרצחו.

המפקד מודיע לנו שב-2 בלילה מתעוררים ויוצאים לכיוון עזה. התחלנו לארגן דברים אחרונים לפני השינה ואני ניסיתי להירדם. וכשישנים עם אלייקים בחדר, אי אפשר באמת להירדם מהר, כרגיל הוא נוחר הכי חזק בגדוד. ועד שהצלחתי להירדם, נשארה חצי שעה עד 2 בלילה. אחרי חצי שעת שינה, בקושי, קמנו… ואנחנו קמים בידיעה שהולכים היום להיכנס ולהילחם בעזה. כולנו מתעוררים אחרי לילה רווי מחשבות. אני מסתכל על החולייה שלי, חברים שלי שבחדר, הם אלה שהולכים להילחם איתי, הם אלה שישמרו לי על הגב ואני אשמור עליהם, ואומר לעצמי ״אולי לא אראה אותם יותר״ וכמובן מחשבות על היקרים לנו ״אם יקרה לי משהו אני לא רוצה שיהיו עצובים״.

"אני מסתכל על החולייה שלי, חברים שלי שבחדר, הם אלה שהולכים להילחם איתי, הם אלה שישמרו לי על הגב ואני אשמור עליהם, ואומר לעצמי – אולי לא אראה אותם יותר? וכמובן מחשבות על היקרים לנו – אם יקרה לי משהו אני לא רוצה שיהיו עצובים"

מאור הי״ד מתחיל להתלבש, שם טלק בגרביים וגוזז ציפורניים כדי שלא יהיו לו חתכים באצבעות של הרגליים, הוא אומר שזה הלקח הכי חשוב שלו ממבצע ״צוק איתן״ ואני חצי צוחק וחצי לוקח ברצינות את הטיפ הזה. הוא הולך לשירותים ושנייה לפני זורק בדיחה באוויר שגורמת לכולנו לחייך באמצע הלילה. כשהוא חוזר אל החדר, הוא מגיע עם טונות ולחמניות בשביל כל החבר׳ה, תמיד היה כוכב בקטע של לדאוג לאחרים, ואני מבין שהגיע הזמן לקום מהמיטה ולהתחיל להכין סנדוויצ׳ים. מאור, כשהיה מסדר את התיק, תמיד היה לוקח יותר משקל מכולם, אם זה אוכל, קפה, אמגזית, ציוד לכולם וכו׳ וכו׳ ותמיד כשהיינו מתווכחים איתו שלא יביא כל כך הרבה ציוד כי זה כבד הוא היה צוחק, ואומר ״הכל טוב!״ ואנחנו ידענו שסתם אנחנו מתווכחים איתו כי בסוף הוא יעשה מה שבא לו.

ולפידוס המ״פ כהרגלו תמיד ממהר, מזנק מהמיטה, עולה על מדים ותוך כדי שהוא יוצא מהחדר הוא נותן לנו פקודות, ״אלימלך (ככה קוראים לי בצבא) תארגן מפות״, ״מאור תדאג לי לקשר״, ״יוגב תדאג שכל הציוד סגור״ ואז הולך לסידורים שלו. 

יוגב שישן בשק שינה, תמיד פותח את היום שלו עם בקבוק מים לידו, מסתכל על תמונה של הילדה שלו שהשאיר בבית, ומחייך לעצמו. תמיד כשהייתי מביט בו כשהוא מסתכל על הילדה שלו זה היה גורם לי לרצות להביא ילדים. הוא היה פשוט מאוהב בה וזה היה ממיס אותנו.

בקיצור, אחרי התארגנויות, כל אחד מסדר את הציוד הפרטי שלו, קסדה, ווסט, נשק, תיק. משאירים הודעות ליקרים שלנו בקבוצות הווטצאפ המשפחתיות ״אוהב אתכם, סליחה אם פגעתי״, שאם חלילה לא נחזור לפחות ביקשתי סליחה. מכבים את הטלפון, עולים לאוטובוס, נוסעים לכיוון הגבול של עזה ופתאום באמצע הדרך, מתקשרים ללפידוס המ״פ ואומרים לו שהכניסה לעזה נדחתה.

ואנחנו מתחילים לדבר בינינו ״ברצינות? עכשיו?? זה לא יכול לקרות״ ובשנייה אחת באוטובוס עם כל ה-50 חיילים פשוט התחלנו לצחוק. איך זה קורה לנו עכשיו?! אנחנו כבר נפרדנו מכל המשפחות, איזה פאדיחות זה לחזור ולהדליק את הטלפון ולהגיד להם שבסוף נדחתה היציאה.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

new1
new1
new1

עוד כתבות שאולי יעניינו אותך:

יפתחו מעונות במתנ"סים

בצעד מאוד יוצא מהכלל ראש העירייה הודיעה כי בעקבות המחסור במיקום למעונות, השנה יפתחו חלק מהמעונות במתנ"סים | תושב הרמה אמר ל"שוס הדרך": "למה אי אפשר למצוא מקום ייעודי למעונות ומקום למתנ"סים? | תושבת אחרת הוסיפה, "בתקופת עליזה נפתחו 2 מעונות ולא במתנ"סים, והפעם אנחנו מרגישים שלא דואגים לנו"

בשורות משמחות!

המאמן רפאל חזן חתם עם נערים ב' לעונה ועם אופציה לשלוש עונות נוספות בקבוצה המקומית "עירוני בית שמש"

מתחבקים עם סלב

תמר ובר אוחנה המהממים, נצפו בעדשת המצלמה של לכלוכית כשהם מצטלמים עם לא אחרת מאשר עדן בן זקן, הזמרת המטורפת

יוצאים מהשגרה

אבי עמר התותח ואישתו המהממת נתפסו בעדשה של לכלוכית כשהם במסעדה, שותים בירה ונהנים מכמה רגעים שקטים בשגרה

עוגיות שוקולד צ'יפס במילוי עוגת גבינה

עוגיות שוקולד צ'יפס קלאסיות נימוחות עם טוויסט משוגע של מילוי עוגת גבינה המבוסס על גבינת כנען של תנובה ושוקולד לבן | אל תגידו לא שמעתם או לא ראיתם – רוצו להכין!!

המתכון של אושרת כהן: שווארמה ביתית

במקור שווארמה (מהשורש שווירמה בערבית, מלשון להסתובב) מגיעה מטורקיה, ושם השם שלה הוא דונר קבאב. מדובר בשכבות שכבות של בשר, לרוב בקר ולפעמים גם טלה, שמסתובב על שיפוד לצד גחלים לוהטות עד שהוא מזהיב מבחוץ | שווארמה מכינים מהודו נקבה, פרגית עוף או בשר עגל וטלה - במתכון שלי שילבתי פרגית ושומן כבש

ההצלחה הגדולה של "ילדי מטריה"

המחזמר "ילדי המטריה" שיצא בהפקת פסגות השבע ברשת מרכזים קהילתיים הצליח ובגדול | גרינברג אמר: "המחזמר הוא אחד מתוך מגוון אירועי תרבות ייחודיים שבלטו בעיר ואף גרפו הצלחה גדולה"

היכרות למצב חירום

במסגרת הערכות למצבי חירום בבית שמש התקיימה ישיבה בהולה | גרינברג אמר: "אנחנו מתכנסים במסגרת ההערכות שלנו לחירום" | הממונה חירום מוטי לייטנר הוסיף: "אני מדגיש את השכונות החדשות ואזורים שנמצאים בתהליך אכלוס. אזורים אלו לא היו חלק מאירועי החירום שהיו לאחרונה"

מרגש: האקדמיה לכדורגל סיימה מחזור

השבוע התקיים סיום מחזור באקדמיה לכדורגל בית שמש | ראש העירייה גרינברג והמומנה על התרבות, אירועים וספורט משה שטרית הגיעו למפגש הסיום וברכו. גרינברג אמר: "אין לי ספק שבעתיד הלא רחוק תחזקו את הכדורגל העיר"

משרד העבודה: נערך מבצע אכיפה באתרי בנייה בעיר

השבוע משרד העבודה דיווח כי התקיים מבצע אכיפה נרחב בעיר | במהלך הביקורים נמצאו ליקויים רבים באתרי בנייה בעיר. כמו: ליקויי חשמל, ליקויי בגידור, ליקויי בביצוע עבודה בגובה וליקויי בעסקת קטינים באתרי בנייה

המשת"פ של איראן קיבל כתב אישום

כתב אישום הוגש נגד אלימלך שטרן, תושב העיר בן 21 לאחר שקיים מערכת יחסים עסקית עם סוכן איראני וביצע משימות בהנחייתו בתמורה לתשלום בקריפטו | כתב האישום מייחס לנאשם עבירות של מגע עם סוכן חוץ וקשירת קשר לאיומים

טרגדיה: בית שמש: גבר כבן 72 התמוטט בתוך חנות

"צוות הצלה" הוזעקו לרחוב השבעה בעיר בעקבות דיווח על גבר בן 72 שהתמוטט בתוך חנות | לדברי עוברי אורח הוא התמוטט בפתאומיות ונמצא ללא דופק או נשימה | לאחר מכן הוא פונה לבית החולים להמשך טיפול

חשד: הגישו טפסים מזויפים על מחלות נפש

תלונה שהתקבלה מהמוסד הרפואי "איתנים" על כך שהוגשו מסמכים מזויפים על מחלות נפש לביטוח לאומי, והוציאו במרמה מכספי המדינה שלא כדין בסכום של למעלה ממיליון שקל | המשטרה עצרה 11 חשודים במעשים

רמה ג': מתחם בן 120 יחידות ישווק למגורים ומסחר

רשות מקרקעי ישראל ומשרד הבינוי והשיכון הודיעו לאחרונה כי אחד מהמגרשים האחרונים בשכונת רמת בית שמש ג' ישווק למסחר, משרדים ומגורים | מדובר בכ-90 דונם ומחירו יהיה מינימום | בקרוב יפורסם המכרז להגשת מועמדות

דילוג לתוכן