מכת גניבות בבית העלמין

השבוע נחשפה תופעה גדולה, בה אנשים אלמוניים נכנסים לבית הקברות בבית שמש וגונבים מהמצבות את הנרות הסולאריים המובנים לטענת מנהל בית העלמין, "זה לא תושב אחד או שניים, יש המון תלונות על עקירת נרות" דיברנו השבוע עם מספר תושבים שנפלו קורבן לוונדליזם ואמרו, "אנחנו נדאג לאכיפה צמודה"

קבר אמו שי בן עמי

בתחילת השבוע שי בן עמי, תושב העיר, עלה לקבר של אמא שלו, בת שבע בן עמי ז"ל בבית שמש. להפתעתו הרבה, הוא גילה שככל הנראה עקרו לאימו זכרה לברכה את הנר הסולארי שהתקינו לה המשפחה בתשלום רב. הוא היה בשוק ובהלם והתחיל לברר מול גורמים רבים בתוך בית העלמין, מי האחראי לנזקים והאם ניתן לפתוח מצלמות. בנוסף לבדיקות המקיפות שעשה, הוא כתב פוסט בפייסבוק שמפרט את כל השתלשלות העניינים מאותו הרגע שגילה על ההזנחה. לפוסט היו תגובות רבות, בניהן תושבים, וותיקי העיר וצעירים שהלינו שגם להם עשו את אותו הנזק, לחלק מהם אפילו הרסו את המצבה. "היום הגעתי לבית העלמין להדליק נר לאמא שלי זכרה לברכה" כתב בן עמי בדף הפייסבוק,"והופתעתי לגלות שמישהו עקר את המנורה (הנר הקבוע סולארי) שהיה לה על הקבר. אחרי בירור קל הבנתי שהיו עוד כמה קברים שניזקו ככה. אם יש עוד מישהו שזה קרה לו שיפנה אליי. זה לא צחוק".

שוחחנו השבוע באופן אישי עם בן עמי, כדי לברר לגבי ההתפתחויות. הוא מספר על שמועות שמגיעים לשם נערים וילדים ומזיקים לקברים, יש גם שמועות שמי שמייצר את הנרות עוקר אותם. "הכל בגדר שמועות. אין שום הוכחה לזה עדיין", אמר בן עמי. "כרגע בודקים את המצלמות, הפעלתי לחץ איפה שאני יכול כדי למנוע את הגניבה הבאה", הסביר. לאורך השבוע הוא דיבר עם משה ניסני, מנהל בית העלמין ועם אדם נוסף שאחראי על המצבות. הם בימים אלו בודקים את המצלמות ומברר מי אחראי על המעשה.

לפי בן עמי, הוא ביקר השבוע בבית העלמין וניסני טען בפניו כי בלילה מתגנבים לשם נערים ונערות שחושבים שמדובר בפארק. "אני חושב שצריך לעשות שם סיורים של אבטחה או משטרה בלילה, אי אפשר להמשיך ככה. חייבת להיות שם אכיפה כדי למנוע את הנזקים לשאר הקברים בבית העלמין בבית שמש".

לאורך הפוסט שכתב בן עמי בפייסבוק, נכתבו שלל תגובות מזדהות עם המקרה והסבירו שגם להם זה קרה. אחת המתגוררת בעיר כתבה, "זה ממש לא משהו חדש בבית שמש. לפני מספר שנים התקינו להוריי שתי מנורות סולאריות. כעבור שנה הן כבר לא היו קיימות. כולל מוביילים שאני מכינה ותולה. ממש לא ברור לי איך בני אדם מסוגלים מצפונית לנהוג כך?". אחרת כתבה על גניבה מסוג אחר, "לנו שברו כד פרחים שהיה דבוק למצבה של סבתא שלי, וכשהבאנו אחד חדש לקחו גם אותו. נורא". תושבת העיר אחרת חיזקה את דבריהן, "גם בקבר של אבא שלי ז"ל זה קרה. עקרו את הדלת של הנר נשמה. לדעתי הם גונבים אותם ומוכרים לברזל".

תושבת נוספת דיברה איתה, אישה שמתגוררת בוותיקה. גם לה הסיפור קרה ולצערה, היא נאלצה לקנות מנורה חדשה.

דיברנו עם משה ניסני, כעת מנהל בית העלמין בבית שמש שאמר שהוא דואג ומטפל בהכל, "אני מטפל לא רק בזה, אלא בכל התלונות שמגיעות אליי ועד כמה שידי משגת. בית העלמין מרושת במצלמות, אבל נשמרים הסרטונים רק מהשבועות האחרונים. מה שנעשה בקברים, כנראה קרה בחודשים הקודמים ולא עכשיו. אני מנסה להסתכל במצלמות ולא רואים. אנחנו מנסים בכל מיני דרכים לבדוק, אבל לצערי אין לי אפשרות לרשת את כל בית העלמין במצלמות".

יש איזו אבטחה במקום?

"יש מוקד של פריצות ומערכת אזעקה. אבל אין לנו אפשרות לראות את המצבות. כשמגיע בן אדם בחושך ומחליט לעקור את הנרות ולשבור מצבות, אין לנו שליטה על זה. במהלך היום, אנחנו יותר רואים ושמים לב. בלילה זו בעיה".

איך פותרים את זה?

"כרגע אנחנו מנסים כמה דברים בכל מיני דרכים".

מי להערכתך מגיע וגורם לנזקים?

"כנראה אנשים שרוצים להזיק. זה לא תושב אחד או שניים, יש המון תלונות בבית העלמין בבית שמש על עקירת נרות, דלת זכוכית וכדומה".

ניסני מסביר שהוא מטפל בכל הגנבות שמגיעות אליו. "מי שמגיע אליי עם בעיה כזו, אני מטפל בה. משתדל גם לתת את היחס הטוב ביותר".

ניסני רצה להוסיף לסיום: "למי שיש בעיה עם בית העלמין, אני אשתדל לעזור לו. כל מי שפנה עד היום והיה ביכולתי לעזור, עזרתי".

כעת הסטטוס של בעיית הגניבות בבית העלמין עומדו באוויר. יש הרבה ממצאים, הרבה אנשים שמתלוננים על אותה הבעיה אך לא נמצאו האשמים או פתרון בכדי למנוע את הגניבה הבאה. בימים אלו תושבים רבים ייקחו את הסיטואציה לידיים שלהם וינסו למגר את התופעה כמה שאפשר.

שי בן עמי:

"היום הגעתי לבית העלמין להדליק נר לאמא שלי זכרה לברכה והופתעתי לגלות שמישהו עקר את המנורה (הנר הקבוע סולארי) שהיה לה על הקבר. אחרי בירור קל הבנתי שהיו עוד כמה קברים שניזקו ככה"

משה ניסני, מנהל בית העלמין:

"כנראה אנשים שרוצים להזיק. זה לא תושב אחד או שניים, יש המון תלונות בבית העלמין בבית שמש על עקירת נרות, דלת זכוכית וכדומה"

תושבת העיר:

"זה ממש לא משהו חדש בבית שמש. לפני מספר שנים התקינו להוריי שתי מנורות סולאריות. כעבור שנה הן כבר לא היו קיימות. כולל מוביילים שאני מכינה ותולה. ממש לא ברור לי איך בני אדם מסוגלים מצפונית לנהוג כך?"

תושבת נוספת:

"גם בקבר של אבא שלי ז"ל זה קרה. עקרו את הדלת של הנר נשמה. לדעתי הם גונבים אותם ומוכרים לברזל"

שי בן עמי:

"אני חושב שצריך לעשות שם סיורים של אבטחה או משטרה בלילה, אי אפשר להמשיך ככה. חייבת להיות שם אכיפה כדי למנוע את הנזקים לשאר הקברים בבית העלמין בבית שמש"

כתיבה ועריכה : מירב בן יאיר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שיתוף הכתבה:

עוד כתבות שאולי יעניינו אותך:

תותח בכדורגל

הגיע היום והגיעה השעה – המאמן של הקבוצה המקומית "עירוני בית שמש" אלירן סגל התותח חגג את יום הולדתו

"נלחם כדי שנמשיך לחיות"

סמ"ר נוה חבשוש (20) נהרג בתקרית הטנק בלבנון. יחד איתו נהרגו עוד שלושה חברי צוות | "היה ילד של אור, טוב לב, צנוע ואוהב אדם", שיתף חיים חבשוש, אביו. "תמיד ראה את האחר לפני שראה את עצמו" | יהי זכרו ברוך

המתכון של השף: טארט תרד וגבינות

מתכון קל להכנה לקיש פריך עם בצק מלוח עשוי מעשבי תיבול ומלית תרד וגבינות | השילוב של גבינת בולגרית פיראוס וגבינת שמנת מבטיח טעם עשיר וקרמי. הקיש הזה מתאים לארוחה קלה, ויכול לשמש גם כתוספת לפיקניק או לארוחת ערב קלילה

המתכון של אושרת: גושגושדה בוכרי

מאפה בצק קריספי במילוי בשר עסיסי. מנה שאני אוהבת להכין לארוחת צהריים ולארוחת ביניים | אבל מי שממש אוהב את המנה – לכו על מנה עיקרית. שאף אחד לא יעצור אתכם | מומלץ לקרוא את הטיפים תחילה

נערכים לעשור הבא: העירייה הציגה תוכנית פיתוח בסך כ-200 מיליון

השבוע נפגשו בכירי העירייה, בניהם ראש העירייה עם יו"ר מפעל הפיס לגבי תוכנית פיתוח העיר בסך של כ-200 מיליון שקל | התוכנית נועדה לתת מענה לקצב הצמיחה המהיר של העיר

מפחיד: פיצוץ ענק תועד ליד בית שמש

פיצוץ גדול תועד השבוע סמוך לעיר בית שמש והפיץ אור גדול | החברה הביטחונית "תומר" אמרה כי מדובר בפיצוץ מבוקר וכי אין חשש לציבור | בשלב זה לא הוברר מדוע הפיצוץ המבוקר לדבריהם, התקיים בשעות הלילה - וללא התרעה לציבור

מרכז חדש להתפתחות הילד נחנך ברמה ד'

שלוחה חדשה של מרכז "קשת" - המרכז העירוני לגיל הרך, נחנכה השבוע במתנ"ס דורות שברמה ד' | השלוחה הוקמה במטרה להנגיש שירותי התפתחות הילד למשפחות המתגוררות בשכונה ובסביבתה

אישום: חרדי בן 46 הצית צמחיה סמוך למשטרה

פרקליטות המדינה הגישה השבוע לבית המשפט המחוזי, כתב אישום חמור כנגד חרדי בן 46 מהעיר בחשד שהצית שלוש פעמים צמחייה סמוך למשטרת בית שמש במהלך המחאות

מפחיד: אם ובנה נמחצו ברכב בתאונת דרכים וניצלו בנס

אישה בת 26 ותינוק בן חצי שנה נלכדו ברכב לאחר שהתנגשות עם משאית | לוחמי האש הוזעקו למקום וחילצו אותם מתוך הרכב המעוך תוך רגישות ומקצועיות ולאחר מכן, הם פונו לבית החולים כשמצבם הוגדר בינוני

יחידת החילוץ העירונית: הצטרפו עשרות מתנדבים חדשים

אחרי מלחמת "שאגת אר" והצורך להרחיב את המענה העירוני לשעת חירות – העירייה הודיעה על קורס הכשרה למתנדבי יחידת סע"ר העירונית והכשירה מתנדבים בתחומי החילוץ

כ-500 בני נוער נהנו מאירועי קיץ

השבוע נפתחו אירועי הקיץ בבית שמש. מעל 500 בני נוער מהעיר הגיעו, ונהנו מלהקת הייפ קרו ואושיית הטיקטוק אייל לוי שהופיעו באמפי ברנקו וייס | משה שטרית אמר: "האירוע מהווה את פתיחת סדרת אירועי הקיץ שיתקיימו ברחבי העיר במהלך החודשים הקרובים"