גן האירועים "הגן הקסום" נסגר

רשויות האכיפה הגיעו לאחרונה לגן האירועים הממוקם במושב מחסיה, בעקבות הקמה והפעלה לא חוקית על אדמות המדינה שמיועדות לחקלאות | רשות מקרקעי ישראל פתחה בהליכים משפטיים כנגד בעלי הגן והובילה להפסקת השימוש בו. בעקבות זאת, נאלצו הבעלים להרוס את המבנים שהוקמו ולסגור את הפעילות
רימון

סגירה בעקבות הקמת גן באופן לא חוקי: גן האירועים הבלתי חוקי "הגן הקסום" במושב מחסיה במטה יהודה נסגר בעקבות פעילות רשויות האכיפה.

גן האירועים "הגן הקסום" הפעיל בשנים האחרונות מבנה ייעודי לחתונות, בר ובת מצווה ואירועים נוספים ולאחרונה נודע למערכת "שוס הדרך" על סגירתו. הסיבה: הוקם והופעל באופן לא חוק על אדמות המדינה המיועדות לחקלאות, בניגוד לתנאי ייעוד הקרקע והסכם השכירות.

נטלי נקש

המקרה נחשף בעקבות צעדי האכיפה הרבים של רשות מקרקעי ישראל כנגד תופעת גני האירועים הבלתי חוקיים על אדמות המדינה. הרשות פתחה בהליכים משפטיים כנגד גן האירועים להפסקת השימוש העסקי החורג בשטח המיועד לחקלאות ולפינוי הבנייה הבלתי חוקית, ובעקבות זאת נאלץ גן האירועים להרוס את המבנים הבלתי חוקיים שהקים לסגור את פעילותו. רשות מקרקעי ישראל אמרה: "אנו קוראים למזמיני האירועים ולזוגות המתחתנים לוודא שגן האירועים איננו מופיע ברשימת גני האירועים ללא היתר כדי להימנע מעוגמת הנפש הכרוכה בסגירת גן אירועים בלתי חוקי לפני החתונה"

"רשות מקרקעי ישראל:

"אנו קוראים למזמיני האירועים ולזוגות המתחתנים לוודא שגן האירועים איננו מופיע ברשימת גני האירועים ללא היתר כדי להימנע מעוגמת הנפש הכרוכה בסגירת גן אירועים בלתי חוקי לפני החתונה"

"הגן הקסום",  אולם האירועים, נסגר בעקבות הליך משפטי. גן האירועים פעל בתוך מבנים בלתי חוקיים, ללא היתר, על קרקע חקלאית האסורה לשימוש מסחרי.

גן האירועים הופעל על קרקע בניהול רשות מקרקעי ישראל אשר נמסרה לחוכר למטרת שימוש חקלאי. למרות זאת, הקרקע הוסבה לגן אירועים ששטחו הכולל כ-4,700 מ"ר והוא הופעל בסמוך לבתי המגורים של נחלות המושב, תוך כדי גרימת מטרד לשכנים. בנוסף, הוקמו על הקרקע מבנים בלתי חוקיים.

הפעלת גני אירועים על קרקע חקלאית היא בלתי חוקית, ופרט לשימוש הבלתי חוקי בקרקע ולמטרד הנגרם לשכנים, מדובר גם בפעילות בלתי חוקית שיש בה לגרום עוגמת נפש למזמיני האירועים, אשר לעיתים מזמינים במקום אירוע בתום לב ואז מתבשרים על סגירת המקום עוד בטרם הגיע מועד האירוע.

גן האירועים "הגן הקסום" הופיע ברשימת גני האירועים ללא היתר שמפרסמת הרשות לאכיפה במקרקעין. רשימה זו נועדה להזהיר את הציבור מפני התקשרות עם גן אירועים בלתי חוקי, אשר עלול להיסגר על ידי הרשויות טרם מועד האירוע המתוכנן על ידי המזמינים, ולהעמיד את המזמינים ומשפחותיהם בפני עוגמת נפש רבה.

"גן האירועים הופעל על קרקע בניהול רשות מקרקעי ישראל אשר נמסרה לחוכר למטרת שימוש חקלאי. למרות זאת, הקרקע הוסבה לגן אירועים ששטחו הכולל כ-4,700 מ"ר והוא הופעל בסמוך לבתי המגורים של נחלות המושב, תוך כדי גרימת מטרד לשכנים"

מפקחי רשות מקרקעי ישראל, האמונים על השמירה על קרקעות המדינה, נקטו לאורך השנים האחרונות בצעדי אכיפה, במסגרתם הוזהרו בעלי הנחלה כי עליהם לפנות את גן האירועים מהשטח שנמסר לשימוש חקלאי, ושאם לא יעשה כן יהיו חשופים לתביעות. אך למרות אזהרות הרשות, הקרקע לא פונתה וגן האירועים המשיך לפעול על הקרקע בניגוד לחוק.

בעקבות זאת הגישה רשות מקרקעי ישראל תביעה לפינוי גן האירועים, ולאחר הליכים משפטיים ממושכים שכללו ערעור לבית המשפט המחוזי נוכחו היזמים לדעת כי הרשות נחושה לפנותם ולהחזיר את הקרקע החקלאית לשימושה החוקי. לאור זאת, החליטו היזמים כי עדיף להם לחסוך את עלויות ההריסה והפינוי שהרשות משיתה על עברייני מקרקעין, ועל כן העדיפו לפנות את הקרקע בעצמם.

"אנו קוראים לציבור להיזהר, ולוודא היטב, לפני בחירת גן אירועים , שמדובר במקום הפועל בהיתר כדי להימנע מהמבוכה והצער שכבר נגרמה למשפחות רבות שהגן בו הזמינו אירוע נסגר עקב הפרת דיני מקרקעין.  בנוסף, יש לציין כי הרשות מקיימת הליכים משפטיים שנועדו לפנות גן אירועים בלתי חוקי נוסף הפועל במושב מחסיה", אמר יואב ששון, הממונה על שמירת הקרקע במרחב ירושלים ברשות מקרקעי ישראל.

תגובת בעלי הגן הקסום: "בניגוד לנטען, גן האירועים הופעל במבנים אשר הוקמו כדין ועל פי היתר בנייה שניתן, בין היתר, על ידי רשות מקרקעי ישראל. יודגש כי המפעיל תמיד נהג באחריות כלפי לקוחותיו ומשכך מעולם לא הייתה סכנה שאירוע שנסגר בגן לא יוכל להתקיים וזאת בניגוד לחשש שמעלה הרשות בכתבה. המקום הופעל תוך קבלת כלל האישורים מהרשויות הרלבנטיות לבטיחות האורחים כגון: משטרת ישראל, משרד הבריאות, כבאות והצלה ועוד. במהלך השנים אכן הוחלפו דין ודברים ברוח טובה עם נציגי רשות מקרקעי ישראל שהיו אמורים להוביל לעסקת שימוש חורג, אך זאת מעולם לא נשלחה אל המפעיל, כפי שהתברר בדיעבד, העסקה (השומה) נשלחה אל בעלי אינטרסים אשר לא הביאו את דבר השומה לידי המפעיל. המפעיל פעל לכל אורך הדרך, ועודנו פועל להסדרת השימוש. במסגרת פסק הדין שניתן, וזאת מתוקף הסכמות, הפעילות מופסקת עד לקבלת האישורים המתאימים".

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

new1
new1
new1

עוד כתבות שאולי יעניינו אותך:

שמואל גרינברג

הוא נכנס לתפקיד בחרדת קודש אך מוכן ומזומן לקבל את האתגרים הצפויים לו בקדנציה הקרובה. ראש העירייה הנבחר, שמואל גרינברג מפנה זמן להתראיין לפני החג וחושף לראשונה למגזין "שוס הדרך" את התכנית שלו לאיחוד בין המגזרים, מהי דעתו האמיתית על עליזה בלוך ועל הגרעון התקציבי העצום, שהחריף בקדנציה האחרונה | בלעדי

המנהיג החדש

הוא כיהן כמנכ"ל טירת הכרמל, מנכ"ל נמל אילת ומנכ"ל של חברת נוף, וכעת אחרי תפקידים בכירים ברחבי הארץ – אבישי כהן חוזר לתפקיד מקומי, כראש מועצת מטה יהודה וצועד בדרך שבה אביו צעד לפני 60 שנה | בראיון חגיגי הוא מדבר על תכנית העבודה ועל דעתו לגבי חלוקת נשקים לתושבים בעקבות המתיחות הביטחונית

סופ"ש כיפי בטבע

ליאור משעלי החתיך שבתמונה, ביקר בסוף השבוע האחרון במיין עין ורדי שנמצא סמוך לכרמי יוסף

מורת המאה

היילי וולפורט רכזת אנגלית המלמדת בישיבת אמית נחשון, קיבלה הצטיינות ואת תעודת "מורת המאה"

החברים מהבית

מיכאל אלמלם, תושב העיר נסע הרחק לנהריה כדי לבקר חברי ילדות שעברו מבית שמש אל העיר הצפונית

חוגגים משפחתיות

לא צריך חג כדי לחגוג משפחתיות – משפחת וטורי המהממת הצטלמה השבוע יחד, כשהם מחובקים ואוהבים

המסע לקיבוץ רעים

מאור רוזנפלד, תושב העיר יוצא פעם החודש יחד עם משפחות החטופים והנרצחים למסע לקיבוץ נובה

שבת על טרקטורון

אמיר בוהדנה נתפס בעדשת המצלמה של לכלוכית יחד עם בנו, כשהם נהנים ומבלים מסופ"ש על הטרקטורון

הרמת כוסית: עובדי העירייה הרימו כוסית לרגל חג הפסח

כמו בכל שנה, רק הפעם עם ראש עירייה חדש: מאות עובדי עיריית בית שמש התכנסו לאחרונה לרגל הרמת כוסית בהיכל התרבות לכבוד חג הפסח # גרינברג נאם, "בימים אלו אנחנו מברכים את ברכת האילנות. ברכה שבה אנו מודים על הטוב שיש וגם מודים על האנשים הטובים. ברכה זו מעניקה לי השראה בשליחותנו הציבורית"

מברוכ: גרינברג חתם הסכם קואליציוני עם סיעת דרך

מועצת העיר מתחילה לקבל צורה ואופי: ראש העירייה שמואל גרינברג חתם בימים האחרונים הסכם קואליציוני עם סיעת דרך בראשות מוטי לייטנר | גרינברג אמר: "אני שמח על החתימה עם סיעת דרך, זו שותפות אמת שתתבטא בעשייה משותפת. יחד נפתח את העיר ונצעיד אותה קדימה"

מלחמה בצפון: גרינברג נפגש עם מפקד פיקוד העורף

ראש העירייה נפגש לאחרונה עם אל"מ יגאל דהן, מפקד הנפה בפיקוד העורף לפגישת עבודה | במהלכה הם סיכמו על שיתוף פעולה ושורה של צעדים שיסייעו להיערך באופן הטוב יותר לאירועי חירום

נערכים: מועצת העירייה נערכת למצב הסלמה מהצפון

גרינברג כינס את מועצת העירייה לאחרונה על מנת להיערך למצב חירום והסלמה אפשרית מהצפון | במהלך הישיבה גרינברג בחן את המצבים השונים בעת חירום ואת המוכנות לכל תרחיש

נערכים לחג: גרינברג נפגש עם אגף שפ"ע

ראש העירייה שמואל גרינברג, כינס בשבוע האחרון ישיבת היערכות מקיפה לקראת חג הפסח | המטרה: לקבל תמונת מצב על מוכנות אגפי העירייה לקראת ימי החג | הדגש שהיה בישיבה: ניקיון העיר. גרינברג: המשימה לא פשוטה, אך אני סומך על העובדים"

יורם נעלם: "המדינה לא מתגייסת למצוא אותו"

יורם הלל פלייטר מצפת החל להתנדב באשקלון עם פרוץ המלחמה, וזמן קצר לאחר מכן נעלם. מכוניתו נמצאה נטושה ליד בית שמש בחודש שעבר, אך בני משפחתו טוענים שהמשטרה לא עושה מספיק: "היא חייבת להקדיש לזה יותר מאמצים", אמרו

מפחיד: בן 76 ביצע מעשים מגונים בבן 15

תושב בית שמש בן 76, ניצל את מצבו של נער בן 15 עם צרכים מיוחדים וביצע בו עבירות מין | שוטרי מחוז ירושלים עצרו את החשוד לאחרונה ולאחר שהחקירה הושלמה, צפויים להגיש נגדו כתב אישום

חשד: תושבת העיר ירתה האימה

תושבת בית שמש בסביבות גיל ה-40 חשודה שירתה באימה בת ה-70 ופצעה אותה באורח קל באמצעות נשק השייך לאביה | השבוע הוגשה נגדה הצהרת תובע ובימים הקרובים יוגש גם כתב אישום

מצה מגולגלת במילוי גבינה לבנה ובטטה

חג הפסח הגיע, ואיתו המתכונים הטעימים שהתגעגענו אליהם כל השנה – הנה מתכון למצה מגולגלת במילוי גבינה לבנה ובטטה | מדובר במנה קלה! טעימה, וזו שתמיד נגמרת

דילוג לתוכן