25 שנה לטבח בנהריים

טקס עצוב ומרגש נערך השבוע לזכרן של 7 הבנות שנרצחו בנהריים בגבעת הפרחים שנקטפו | סגן ומ"מ משה שטרית אמר, "עבור ילידי שנות ה-80 של בית שמש הטבח הזה היה אירוע מוחשי ומכונן. זה היה רצח רבין שלנו"
חזן

יהיו בליבנו עד תום: הטקס השנתי לזכר שבע הבנות שנרצחו בנהריים, התקיים השבוע בגבעת הפרחים שנקטפו, אחרי שבשנה שעברה הם קיימו את הטקס מרחוק ובזום בשל נגיף הקורונה. הורים שכולים, ראשת העירייה ובכירים נוספים הגיעו ושם נאמו כל אחד בתורו. אותן משפחות שכולות וחברים שזכו להכיר את אותן נערות שמחות ומלאות חן, נזכרו בחוויות ובזיכרונות וסיפרו סיפורים קורעי לב שגורמים מידי שנה ללב להתכווץ.

25 שנים חלפו מאז אותו יום בהן יצאו לטיול שנתי וחייל ירדני גדע ברגע את חייהן. מי היה מאמין שבטיול כל כך תמים, אליו יצאו עשרות תלמידים לפני כן, יסתיים כך. "תלמידות שלמדו בכיתות ז' ו-ח', תלמידות שזה עתה חגגו את בת המצווה ועתיד עוד לפניהן – היום הייתן צריכות להיות נשים בשיא עשייתכן, אימהות לילדים, בעלות עסק ובוודאי עושות חיל בחברה וקהילה", אמרה ראשת העירייה, בלוך. "במקום להתכנס וליהנות משיא פריחתכן אנחנו מתכנסים מדי שנה ומציינים את היום בו נקטפתן, במקום לדבר איתכן, אנחנו מדברים עליכן.

נטלי נקש

משה שטרית:
"ארץ ישראל נקנית בדם וייסורים. זה קרה לפני הרצח בנהריים, ולצערנו זה קרה גם אחרי. לפעמים זה עובר מעלינו, לפעמים אנחנו מנסים להבין את הסיפור, אבל עבור ילידי שנות השמונים של בית שמש הטבח הזה היה אירוע מוחשי ומכונן. זה היה רצח רבין שלנו. לא במובן הפוליטי של העניין כמובן"

"השילוב הבלתי אפשרי הזה שקורה רק כאן של תום, נעורים, טבח ושכול הטביע בנו את חותמו", הוסיף משה שטרית, "שמות הבנות, משפחותיהן, הגבעה שמאחוריי וכל מה שמסביב לעד יהיו חלק ממה שאנחנו וממי שהפכנו להיות. יהי זכרן של שבע הבנות נצור ושמור בליבנו לעד"

"לפני 25 שנים היו כל כך הרבה אנשים שרצו לעשות טוב, מנהיגים שחתמו על חוזה השלום עם ירדן, אנשי ביטחון שאפשרו לטייל בטבע, מורים שבחרו מסלול טיול שמזמן יופי ושמחה. אתן בנות יקרות שהגעתן לראות את היופי והשמחה בארצנו ומול כל הטוב הזה עמד אדם אחד ובחר ברע וברוע גדע הכל והשחיר את תמונת היופי.

"לו הייתן עמנו היום, הייתן צריכות להסביר לילדיכן את החשיבות בבחירה בטוב ולחזק בהם את הכלים לזיהוי הרע. אני רוצה לפנות לצעירי העיר, אני רואה בכם נערים ונערות, את הכוח המניע של הטוב. אתם ההוכחה לכך שאפשר להוציא טוב, להכיל את הזולת ולחזק אותנו בכוח האמונה שלכם".

משה שטרית, סגן ומ"מ ראשת העירייה אמר, "ארץ ישראל נקנית בדם וייסורים. זה קרה לפני הרצח בנהריים, ולצערנו זה קרה גם אחרי. לפעמים זה עובר מעלינו, לפעמים אנחנו מנסים להבין את הסיפור, אבל עבור ילידי שנות השמונים של בית שמש הטבח הזה היה אירוע מוחשי ומכונן. זה היה רצח רבין שלנו. לא במובן הפוליטי של העניין כמובן, אלא כאירוע שהיה לו לפני והיה לו אחרי והמשמעות שלו הייתה רבה כל כך והיא מהדהדת בנו עד היום.

"השילוב הבלתי אפשרי הזה שקורה רק כאן של תום, נעורים, טבח ושכול הטביע בנו את חותמו… שמות הבנות, משפחותיהן, הגבעה שמאחוריי וכל מה שמסביב לעד יהיו חלק ממה שאנחנו וממי שהפכנו להיות. יהי זכרן של שבע הבנות נצור ושמור בליבנו לעד".

אחיה של עדי מלכה ז"ל, שנרצחה באסון הנהריים נאם בטקס ברגישות וכאב, "עדי, אחותי. 25 שנה חלפו מאז היום השחור, והנה אני ניצב כאן באי השלום, ואת יותר איננה מאשר היית איתנו, אין יום ורגע שאת לא בזיכרונות ובמחשבות אילו ואילו? אומרים שהזמן עושה את שלו שהזמן מרפא, אין לי מושג מי המציא את זה. הזמן לא מרפא ולא משכיח, אדרבה הוא מנציח את הרגע שאת לא איתנו מנציח את הכאב והצביטה שהילדים שלנו גדלים לסיפורים עליך ולא איתך, גדלים לתוך השכול והכאב שמתפרץ בכל פעם בצער", אמר מלכה, "אך לצד הכאב יש גם רגעים של שמחה ואושר.

חיים מלכה:
"אחותי. 25 שנה חלפו מאז היום השחור, והנה אני ניצב כאן באי השלום, ואת יותר איננה מאשר היית איתנו, אין יום ורגע שאת לא בזיכרונות ובמחשבות אילו ואילו? אומרים שהזמן עושה את שלו שהזמן מרפא, הזמן לא מרפא ולא משכיח, אדרבה הוא מנציח את הרגע שאת לא איתנו מנציח את הכאב והצביטה שהילדים שלנו גדלים לסיפורים עליך ולא איתך, גדלים לתוך השכול והכאב שמתפרץ בכל פעם בצער"

"אני ויהודה זכינו להקים משפחה לתפארת", המשיך יהודה, "ואני זכיתי להפוך את תאריך הפטירה שלך 13.3 מיום אבל וזיכרון ליום של אושר, שמחה ופרסום הנס. לפני 4 שנים רוני שלנו נולדה ביום הזה. יום שהיה קדוש ואבל נהפך ליום של חג ושמחה בבית, ליום של שירים שהבריחו את הכאב, הבריחו ליום אחד את העצב"

"אני ויהודה זכינו להקים משפחה לתפארת, ואני זכיתי להפוך את תאריך הפטירה שלך 13.3 מיום אבל וזיכרון ליום של אושר, שמחה ופרסום הנס. לפני 4 שנים רוני שלנו נולדה ביום הזה. יום שהיה קדוש ואבל נהפך ליום של חג ושמחה בבית, ליום של שירים שהבריחו את הכאב, הבריחו ליום אחד את העצב.

"עדי שלי, תכשיט יקר את כאילו שידעת שלא תהפכי לאמא, כאילו ידעת שתעזבי אותנו מהר מאוד – הפכת אותנו, אותי ואת יהודה לילדיך שלך, טיפלת דאגת ואף ארגנת לנו את מסיבת יום ההולדת ה-9 הבלתי נשכחת. ממש מסיבת פרידה עדי. זה יום חגך, כולנו כאן באים להיזכר ולהזכיר באדמה הרטובה והספוגה בדם שלך ושל חברותיך לעולם לא נשכח אתכן שבע חמדות רקיע".

נטלי אלקלעי, שירי בדייב, נירית כהן, קרן כהן, יעלא מאירי, עדי מלכה, סיון פתיחי, השם יקום דמן.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

new1
new1
new1

עוד כתבות שאולי יעניינו אותך:

המינוי המטלטל

ניצב אבשלום פלד ממושב זכריה ימונה בקרוב למפכ"ל המשטרה. כך לפי החלטתו של בן גביר | ברקע – נציבים בדימוס וגם המועצה האזורית מטה יהודה לא שמחים על המינוי | הסיבה: לפני 9 שנים פלד נחקר במח"ש על עבירות בנייה שביצע במושב, ובסיום החקירה הומלץ שלא למנות או לקדם אותו לתפקיד ניצב בשל מעשיו. אך מאז ועד היום הוא מתקדם בתפקידים | חשיפה

חוגג חג בכיף

קובי סולימני התותח נצפה בעדשת המצלמה של לכלוכית כשהוא נערך לחגיגות חג הפסח המשפחתיות

תרבחו ותסעדו

המימונה כיכבה בבית משפחתם של אסתי ובועז זיו, שארגנו ערב עם עוגיות ומופלטות בשפע

מפיקים מימונה

מרדכי דרעי ואישתו המהממים, התארגנו מהר לקראת סוף חג הפסח והחלו בהפקת אירוע המימונה המשפחתי והמרגש. לכלוכית שמעה שהיה בשפע, המון

חוגגת מימונה

אתי אביכזר המהממת שבתמונה חגגה השבוע את חג המימונה עם המשפחה והחברים הטובים, ואף הספיקה להצטלם

יאללה בית"ר

יוסי דהן ההורס, תושב העיר נסע ביחד עם חברים למשחק הכדורגל של בית"ר ירושלים בבלומפילד שבתל אביב

המתכון של השף: מתכון לפנקייק מתוק מקוטג׳

אנחנו אוהבים פנקייקים מתוקים. בייחוד שהם אווריריים, עבים ושאפשר לאכול אותם מינימום זו מנה עיקרית | הפעם את הפנקייקים הכנו עם קוטג' 12 אחוזים של תנובה. תודו לנו אחר כך

קובה סלק צמחוני במילוי פטריות ובצל מטוגן

אחרי שאכלנו כל כך הרבה בשר ומצות, יש יותר טוב ממנת קובה עסיסית עם רוטב שנמס בתוך הפה? | השבוע החלטתי לפנק אתכם עם מתכון של קובה סלק צמחוני טעים ומתאים בדיוק לצוהרי שישי

החום לא מנע: עשרות מטיילים ביקרו בתל ירמות

למרות עומס החוום הכבד ששרר בחול המועד, עשרות מטיילים הגיעו לבילוי וטיול בתל ירמות ונהנו מפעילויות שונות: הצגות, חפירה ארכיאולוגית, יצירת אגרטלים מחימר ועוד

חג בתל בית שמש

במהלך חול המועד הגיעו מעל מאה מטיילים לסיורים מודרכים בעברית ובאנגלית בתל בית שמש | כל הנוכחים נהנו ממזג אוויר מעולה, מהדרכות מדויקות ומאווירה מקצועית ומאורגנת

בלוך: השיקה את ספרה "גשרים של אור"

ראשת העירייה לשעבר, ד"ר עליזה בלוך השיקה את ספרה החדש "גשרים של אור" מספר ימים לאחר שסיימה את תפקידה באופן רשמי בעירייה | במהלך ההשקה אמרה: "בית שמש היא במידה רבה תמונת מראה של מדינת ישראל ואתגריה"

חדש: נפתח משרד לניהול פרויקט פינוי בינוי

לאחרונה נערך טקס חניכת המשרד החדש של "התחדשות ביאליק" מקבוצת נתיב וישרקאפ גרנג | מטרת המשרד: קידום פרויקט פינוי בינוי בשכונת ביאליק

תאונות בעיר: רוכב אופנוע החליק ואישה נפגעה מרכב

השבוע אירעו שתי תאונות דרכים בעיר; רוכב אופנוע בן 23 נפצע בזמן שהחליק עם האופנוע בשדרות נהר הדן ואישה בת 24, נפצעה מתאונת דרכים בין שני כלי רכב – כי הייתה בסביבה | המזל: שניהם נפצעו במצב קל

ניקיון העיר: הפרויקט הגדול של עובדי העירייה

לפני חג הפסח היה חשוב לראש העירייה, שמואל גרינברג לנקות את העיר לעילא ולעילא ולכן, עשרות עובדי מינהל תפעול בעירייה, יחד עם צוותי תגבור, משאיות, פקחי תברואה ובלווי כלים מיוחדים – דאגו כולם לניקיון העיר

מסוכן: שריפה פרצה בזמן שכל המשפחה ישנה

שריפה גדולה פרצה בדירה ברמת בית שמש א' בשעות הבוקר המוקדמות וכאשר כל בני המשפחה ישנים | אחד מהילדים התעורר בנס מהריח השרוף וכך הציל את כל משפחתו

מפחיד: פעוטה נכוותה ממים רותחים

מתנדבי מד"א הוזעקו לבית בשכונת רמה ג' בבית שמש, בעקבות דיווח על פעוטה שנכוותה ממים רותחים. פראמדיק שהגיע למקום סיפר: "היא פונתה על ידי ניידת טיפול נמרץ של מד"א במצב בינוני"

דילוג לתוכן