נכנסים לסג'עייה

המ"פ הודיע ללוחמים שהם נכנסים לסג'עייה, עזה. הם לא ידעו מתי, אבל המחשבות כבר התחילו לרוץ | הלוחמים נערכו פיזית וגם נפשית, "ידענו כמה מטורפת הלחימה הולכת להיות שם", תיאר אלימלך, "זה הזמן שלנו להיות השכפ"צ של עם ישראל"
בן הרוש

מאת: בנימין אלימלך

בן הרוש

לאחר חודש של לחימה בעזה, קראו לגדוד שלנו להילחם בסג'עייה. המ"פ כינס אותנו והודיע לכולם שזה הולך לקרות בקרוב. אנחנו עוד לא יודעים מתי ואיך אבל כבר בראש רצו מחשבות על כמה מטורפת הלחימה הולכת להיות שם. ידענו שיש מחבלים רבים שם והבנו שאנחנו צריכים להיכנס שוב למתח מבצעי שקצת נשחק עם הזמן. היו חבר'ה שהתחילו לחשוש ואני מנסה לעודד אותם ולהחדיר בהם מוטיבציה ביחד עם לפידוס המ"פ שלפני כל כניסה ללחימה נותן לכל הפלוגה שיחת מוטיבציה. אני מבין שאנשים חוששים לחייהם ומנסה לעודד אותם במילים כמו "נולדנו לרגע הזה. זה הזמן שלנו להיות השכפ"צ של עם ישראל. העם איתנו וסומך עלינו. אסור לנו לשכוח את ה7- באוקטובר." ולאט לאט רואה איך הפנים המפוחדות נהפכות להיות פנים של לוחמים אמיצים.

לאחר מספר ימים קיבלנו את הפקודה ונכנסנו לסג'עייה. הייתה הליכה ארוכה מהארץ עד ליעד, משקל כבד על הגב, שמש על הראש אבל אנחנו נעולים על המטרה והולכים להכניע את האויב.

לבסוף הגענו והשתקענו באחד מהבתים. אחת מהפלוגות שנלחמה איתנו הלכה לכבוש מרפאה שנמצאת לידנו שהיא לא רק מרפאה תמימה, אלא גם בסיס של חמאס. פתאום נשמע פיצוץ חזק שהרעיד את הבית, אני מסתכל מהחלון ורואה שבמרפאה היה פיצוץ. רצנו לשם ופתאום הבנו שהיה שם פיר של מנהרה, כן כן, ממש בתוך מרפאה תמימה!. 2 חיילים שהיו שם נפצעו באורח בינוני וקשה. לפידוס ואני פינינו אותם באלונקות אל הרכבים שיפנו אותם בחזרה לארץ ושם יקבלו טיפול. הלב שלי כאב עליהם ממש, על הילדים בני ה-18 שרק התחילו את החיים וכבר צריכים להתמודד עם פציעה. אבל מהר מאוד המחשבות הללו התחלפו בחדות ובלחימה. חזרנו בחזרה והמשכנו להילחם.

"לאחר מספר ימים קיבלנו את הפקודה ונכנסנו לסג'עייה. הייתה הליכה ארוכה מהארץ עד ליעד, משקל כבד על הגב, שמש על הראש אבל אנחנו נעולים על המטרה והולכים להכניע את האויב"

לאחר מספר ימים, באחת מהפשיטות על שכונת סג'עייה מאור מצא חנוכייה באחד מהבתים של פעיל חמאס. מאור ואני נקראנו "צמד הגששים הבדואי של הפלוגה" דבק בנו השם הזה בצחוק, מאחר והיינו צמד חמד בעת פשיטות על בתים. תמיד היינו מחפשים ביחד מודיעין ואמל"ח. מאור היה "הגשש הבכיר" מבינינו ותמיד הרעיל אותי לחפש איתו כמו שצריך מודיעין כי אולי זה יקרב אותנו בעוד צעד למציאת החטופים. לאותה הפשיטה לא היינו צריכים לצאת אבל החבר'ה מהכוח שפשט רצו שנצא איתם ביחד כדי שנעזור בחיפושים. באותו הרגע מאור ואני התלהבנו וכמובן שענינו בחיוב שנצטרף אליהם. וכמו תמיד הלב התחיל לדפוק לקראת עוד פעילות, אני מסתכל על מאור ומאור מסתכל עליי בחזרה ובלי לדבר אנחנו מבינים שאנחנו פה אחד בשביל השני. הוא שומר על הגב שלי ואני על הגב שלו. לאחר ארגונים יצאנו לפעילות, נלחמנו והגענו אל הבית של פעיל החמאס. סיימנו לכבוש את הבית שלו ואז התחלנו בסריקות, לפתע מצאנו נשק ורימונים. המשכנו לחפש, ואז שפירא, הסמ"פ, קרא לנו לצאת אבל אנחנו התעקשנו להישאר ולחפש עוד מודיעין כי הרגשנו שיש עוד דברים מעניינים בבית הזה. לבסוף שפירא אישר לנו להמשיך לחפש ולפתע מצאנו תפילין בבית של פעיל חמאס בלב שכונת סג'עייה.

אנחנו ממשיכים לחפש ומאור כהרגלו סורק ממש טוב ופתאום הוא רואה חנוכייה מבצבצת. הוא שלף אותה מבין ההריסות, לקח אותה ולא וויתר עליה. כשהגענו חזרה למקום בו שהינו מאור התלהב כמו ילד קטן שמתלהב משוקולד. לקח את החנוכייה והראה לכולם ואז התרגש ואמר "אנחנו נדליק איתה נרות חנוכה" מי האמין שבאמצע מלחמה, בלב עזה נדליק חנוכייה… הדלקנו נר שישי, שביעי ושמיני של חנוכה בחנוכייה שמצא.

עד אותו רגע חגגתי 26 פעמים חנוכה, אבל בפעם הזאת שראיתי את החנוכייה דולקת באמצע מלחמה כשלידי חברים שלי על מדים בלב עזה, הבנתי שזאת הפעם הכי מיוחדת בחיים שאני חוגג את חג החנוכה. ממש ניצחון של האור על החושך. לא רציתי שהרגע הזה ייגמר לעולם…

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

new1
new1
new1

עוד כתבות שאולי יעניינו אותך:

עצמאות 76 למדינה

עם ישראל רגיל למעבר בין יום הזיכרון לעצמאות במשך 75 שנה. אך השנה המעבר היה קשה מהרגיל: עשרות טקסי זיכרון למען החללים שנהרגו ונרצחו במלחמת חרבות ברזל התקיימו בעיר, אליהם הגיעו תושבים רבים שכאבו את כאב המשפחות השכולות | המעבר החד היה מאתגר ולמרות זאת, המשפחות בחרו לחגוג למען הדור הבא. כי "אין לנו ארץ אחרת"

אין לה ארץ אחרת

מור חלפון התותחית, נצפתה עם מדי משטרת ישראל, מצדיעה כשמאחוריה דגל ישראל מרגש מתנופף

מתוקים

אור אדרי, תושבת העיר ובנה המתוק נסעו לאחרונה לטיול כיפי בגן החיות התנכ"י שבירושלים.

מצטיינת נשיא: סמ"ר אורית חן קיבלה הצטיינות

סמ"ר אורית מבית שמש, רק בת 20 וכבר זכתה במעמד ובאות הצטיינות מנשיא המדינה | אורית היא פרמדיקית צבאית שהצילה המון חיילים במהלך הלחימה בעזה וסיפרה על הוויתור שעשתה למען השירות, "כשהגיע הזמן, בחרתי לוותר על הקריירה כג'ודוקא ולהתגייס לשירות משמעותי"

אישום: יוגש נגד החשוד שרדף עם גרזן אחר תושב

לפני כחודש וחצי, החשוד ניסה לתקוף אדם אחר באלימות קשה וסיכן חיים בעת שהוא עם גרזן בידו | הוא נוטרל על ידי שוטרים, ונעצר. השבוע הוגש נגדו כתב אישום על ידי הפרקליטות

יום השואה: מיזם זיכרון בסלון נחל הצלחה

מאות מתושבי העיר נכחו במפגשי העדות במסגרת מיזם "זיכרון בסלון" | השנה המיזם התרחב והוא התקיים עבור כלל המגזרים, וכן גם בשפה האנגלית עבור קהילת העולים | רשת המרכזים הקהילתיים: "נפעל להרחיב את המיזם בשנים הבאות"

מרכינים ראש: טקס יום הזיכרון בבית העלמין

השבוע התקיים טקס יום הזיכרון לחללי מערכות ישראל ונפגעי פעולות האיבה בבית העלמין בעיר במעמד ראש העירייה, שמואל גרינברג | במהלך הטקס נאמרו מילותיהן של המשפחות השכולות, שאיבדו את ילדיהן במלחמת חרבות וברזל

גרינברג: משפר את התחבורה הציבורית בעיר

השבוע (ראשון) קיים ראש העירייה, שמואל גרינברג פגישת היכרות ראשונה עם הנהלת חברת "בית שמש אקספרס" מפעילת התחבורה הציבורית העירונית בעיר. בסוף הפגישה אמר גרינברג: "אני משוכנע שיחד נוכל להביא לשינוי משמעותי שישפר את מצב התחבורה הציבורית בעיר"

השר גולדקנופף: "נסייע לממש את פוטנציאל העיר"

שר הבינוי והשיכון יצחק גולדקנופף, קיים השבוע פגישת עבודה ראשונה עם ראש עיריית בית שמש שמואל גרינברג. במהלכה דנו בפרויקטים החדשים והעתידיים ובתכניות להתפתחות הבנייה בעיר לשנים הקרובות

לראשונה: התקיים טקס מעבר בין יום הזיכרון לעצמאות

המחלקה למורשת ישראל, עלייה ממונה רינה הולנדר – החליטה השנה לקיים טקס מעבר בין יום הזיכרון לעצמאות |בסיום הטקס התקיימה תפילת ערבית חגיגית ועוד

יום השואה: מיזם זיכרון בסלון נחל הצלחה

מאות מתושבי העיר נכחו במפגשי העדות במסגרת מיזם "זיכרון בסלון" | השנה המיזם התרחב והוא התקיים עבור כלל המגזרים, וכן גם בשפה האנגלית עבור קהילת העולים | רשת המרכזים הקהילתיים: "נפעל להרחיב את המיזם בשנים הבאות"

רמה א': טקס יום הזיכרון במתנ"ס

רינה הולנדר, המשנה לראש העירייה קיימה לאחרונה טקס יום הזיכרון לחללי מערכות ישראל ואמרה, "התורה מצווה עלינו לזכור" | לאורך הטקס ציינו את הגיבורים והגיבורות ומעשי גבורתם

סערה בערב עצמאות: חרדים הורידו דגלי ישראל; התושבים מנעו מהם

שידור חוזר משנה שעברה: חרדים קיצוניים ניסו לתלוש דגלי ישראל שנתלו בשכונת רמת בית שמש ד' | זאת אחרי שבשנה שעברה הם ניסו לעשות אותו הדבר – ברמה ב' | תושבי השכונה שהיו ערים למקרה, מנעו מהם לתלוש, הזעיקו משטרה ובכך מזערו את הנזק לדגלים

דילוג לתוכן