נדקרה על ידי אביה 28 פעמים

ליאנה סבנוק (21) נרצחה על ידי אביה, אלכסנדר (43) בדירת גרושתו ואז שם קץ לחייו | לפי חקירה ראשונית, הבן הצעיר, רונן (17) גם הוזמן על ידי אביו לדירה, אך הוא איחר להגיע וככל הנראה ניצל ממוות | מקורבים למשפחה אמרו: "ליאנה היתה ילדה יפהפייה וטובת לב" | יהי זכרה ברוך
נטלי נקש

דקר את ליאנה למוות והתאבד: ליאנה סבנוק, בת 21 ותושבת העיר לא ידעה שיום שישי האחרון, יהיה היום האחרון שלה. שעות אחדות לפני שנרצחה באכזריות, היא העבירה את ליל שישי עם חברות. היא נראתה צוחקת ומשוחררת במועדון ותיעדה את הבילוי ברשתות החברתיות.

לפי חקירה ראשונית ליאנה ז"ל הוזמנה, ככל הנראה, על ידי אביה אלכסנדר סבנוק, בן 43 למפגש בדירה בעיר. במקביל הוא הזמין גם את אחיה הצעיר, רונן בן ה-17. ליאנה הגיעה בזמן למפגש, מבלי לדעת שאביה מתכנן לכאורה לרצוח אותה. כאשר היא הגיעה, עוד בפתח הדלת, הוא החל לדקות אותה 28 פעמים באזור הצוואר עד למותה. נמצאו כמה סכינים. לאחר מכן, אחיה ואימה החלו לצלצל אלייה, לבדוק שהכל בסדר. מאחר וכמות השיחות רק גברה, אלכסנדר ככל הנראה נלחץ והוא החליט לשים קץ לחייו בחדר אחר. שם הוא נמצא דקור בכל חלקי גופו.  

נטלי נקש
ליאנה ז"ל ואביה

רונן בן ה-17, אחיה של ליאנה סבנוק סיפר:

"אבא התקשר אליי ודרש שאבוא. הוא היה נשמע נסער מאוד. הגעתי הביתה והבנתי שמשהו לא בסדר. ראיתי טיפות דם במסדרון. פתחתי את הדלת וראיתי שליאנה מתה. זה היה מפחיד"

האח הקטן, רונן, שחיפש את ליאנה כמה רגעים קודם, הגיע באיחור למפגש. הוא נכנס לדירה, וראה כתמי דם בכל מקום. ומצא את אביו ואחותו ללא סימני חיים וכך למעשה ניצל ממוות. רונן בן ה-17, אחיה של ליאנה סבנוק סיפר: "אבא התקשר אליי ודרש שאבוא. הוא היה נשמע נסער מאוד. הגעתי הביתה והבנתי שמשהו לא בסדר. ראיתי טיפות דם במסדרון. פתחתי את הדלת וראיתי שליאנה מתה. זה היה מפחיד".

"פתאום שמענו צעקות של הילד שזועק לעזרה והבנתי שקרה משהו", מספר אחד השכנים לוואלה!, "במקביל הגיעו כוחות ההצלה ולאט לאט הבנו שהאבא רצח את הבת שלו והתאבד. האמא לא היתה פה אלא בחופשה בצפון".

מחקירה ראשונית עולה כי האב, שמוכר לשירותי הרווחה ולמשטרה, סבל מבעיות נפשיות ואף איים בעבר על כוונותיו להתאבד. סבנוק והאם התגרשו לפני יותר משנה כאשר לאב היה גם צו הרחקה בעקבות אירועי אלימות קודמים. "כולנו המומים מהמקרה המזעזע הזה", מספרת אחת השכנות. "מדובר באנשים שקטים ומאוד נחמדים. לפי מה שהבנתי ההורים גרושים והאבא כבר לא מעט זמן סובל מבעיות נפשיות. הוא כנראה ניצל את ההזדמנות שהאמא הייתה בנופש והבן לא היה בבית. פשוט כואב הלב שקורים דברים כאלה".

"היו לה אנרגיות מדהימות"

ליאנה סבנוק בת ה-21 ז"ל, רק לאחרונה השתחררה משירות סדיר בצה"ל והייתה בעיצומי לימודיה בסיעוד. בזמן הלימודים עבדה בחנות "טוונטי פור סבן" בקניון ביג פאשן בעיר. מנהלת החנות, ליזי כהן שהכירה אותה היטב כאבה את לכתה, "אני מרוסקת ולא מעכלת שליאנה האהובה שלי לא תהיה איתנו יותר", משתפת בכאב ליזי. "היא הייתה הלב של החנות, תמיד עם חיוך גדול על הפנים והיו לה אנרגיות מדהימות. עטפה את כולנו בחום ובאהבה ענקית. רק אתמול סידרנו את החנות ביחד והיא כהרגלה עשתה את עבודתה בשמחה גדולה. היא רק התחילה את החיים האמיתיים ואני יודעת שהיו לה תוכניות גדולות לעתיד. לעולם לא נשכח אותה, היא לעד תהיה חלק בלתי נפרד מחיינו. יהיה זכרה ברוך".

ליאנה ז"ל

"פתאום שמענו צעקות של הילד שזועק לעזרה והבנתי שקרה משהו", מספר אחד השכנים "במקביל הגיעו כוחות ההצלה ולאט לאט הבנו שהאבא רצח את הבת שלו והתאבד. האמא לא היתה פה אלא בחופשה בצפון"

שכנה אחרת סיפרה: "האם עובדת כספרית ואותה אני רואה מידי פעם. את האב לא ראיתי לפחות שנה אבל אחד השכנים טוען שראה אותו ביום שישי והוא היה נראה מוזנח ומוזר. מי חשב בכלל שדבר כזה יכול לקרות, כולנו פה עדיין בהלם".

בראיון לכאן רשת ב' סיפרה לריסה, לקוחה של אם הנרצחת מבית שמש, על הבת ליאנה סבנוק ז"ל: "היא הייתה ילדה יפהפייה, שירתה בצבא, ורק התחילה ללמוד סיעוד". עוד אמרה כי לא היו סימנים שיש בעיה עם האב הרוצח: "ראיתי אותו לפני כשנתיים, לפני הגירושים. לא חשבתי שיש בו משהו לא בסדר, אבל אי אפשר לדעת מה קורה בתוך המשפחות. מבחוץ היה נראה חייכן, נותן נשיקות לאישתו". לשאלה האם היא ידעה על סכסוכים או מתחים בתוך המשפחה בעקבות הגירושים, ענתה לריסה בשלילה: "האם יוליה לא שיתפה אותי. לא ידעתי דבר".

כאמור, יוליה אם הנרצחת הייתה ספרית ידועה בבית שמש, ולריסה, שהייתה לקוחתה, אמרה כי ברגע ששמעה על דבר האסון לא יכלה להישאר אדישה: "הרגשתי צורך להגיע למקום, חשבתי שאולי יוליה שם, אולי אחבק אותה, למרות שזה לא יעזור. אני ממש נסערת ממה שהוא עשה, ואינני מבינה איך זה יכול להיות שהבת לא בחיים. קשה לעכל את זה. אני לא יודעת איך יוליה תמשיך מכאן".

אלכסנדר, שרצח ככל הנראה את ליאנה ז"ל | התמונה צולמה בימים מאושרים

"מחקירה ראשונית עולה כי האב, שמוכר לשירותי הרווחה ולמשטרה, סבל מבעיות נפשיות ואף איים בעבר על כוונותיו להתאבד. סבנוק והאם התגרשו לפני יותר משנה כאשר לאב היה גם צו הרחקה בעקבות אירועי אלימות קודמים. 'כולנו המומים מהמקרה המזעזע הזה', מספרת אחת השכנות. 'מדובר באנשים שקטים ומאוד נחמדים'"

אחד השכנים סיפר כי, "בתקופה האחרונה הוא היה מסתובב פה בגינה באזור, היה נראה תמהוני. לפני כשנתיים נעצר על תיק סמים ונכלא. אחר כך אושפז ובהמשך השתחרר, לא ברור לי מה הוא עשה אחרי אבל לא ראינו אותו במשך תקופה. איך אתה יכול לעשות את זה לבת שלך, זה לא נתפס".

חברותיה של ליאנה שהגיעו למקום סירבו לעכל את הבשורה הקשה ומיררו בבכי. אחת ממכרות המשפחה אמרה בשיחה עם וואלה!: "למה הוא הרג את הילדה? הייתה ילדה טובה ויפה, עיניים כחולות, כולה טוב לב. היא הלכה ללמוד רפואה אחרי שסיימה צבא. עד לפני שנה היה נראה שהכול טוב. הוא היה מגיע למספרה של האמא בעיר, ועשה רושם שהכול טוב ביניהם אבל מאז שהתגרשו לא ראינו אותו בסביבה".

על פי דיווח בחדשות 12, השכנים מספרים כי האב נראה בבגדים מוזנחים בשעות הלילה מחוץ לבניין לאחר שלא ביקר בעיר חודשים. האב אלכסנדר היה מוכר למשטרה, סבל מבעיות נפשיות ואף איים בעבר להתאבד. סגן ראש הממשלה ושר המשפטים גדעון סער צייץ בטוויטר בתגובה לרצח:"‏הלב נקרע. חייה של ליאנה סבנוק, בת ה-21, נגדעו באכזריות על ידי אביה. אין לקבל את טרור האלימות במשפחה כגזירת גורל. גם במקרה זה היה צו הרחקה נגד הרוצח. אני מחויב להשלים את הצעת החוק שהובלתי ושאושרה בקריאה ראשונה לפיקוח אלקטרוני לצורך אכיפת צווי הגנה במקרים של בני משפחה מסוכנים".

האנדרטה שהוקמה לזכרה בקניון ביג פאשן, היכן שליאנה עבדה

ליזי, מנהלת החנות שבה ליאנה עבדה:

"אני מרוסקת ולא מעכלת שליאנה האהובה שלי לא תהיה איתנו יותר", משתפת בכאב ליזי. "היא הייתה הלב של החנות, תמיד עם חיוך גדול על הפנים והיו לה אנרגיות מדהימות. עטפה את כולנו בחום ובאהבה ענקית"

יו"ר ארגון משפחות נרצחים ונרצחות: "אין משמעות לצווי הרחקה. אין שום פיקוח על הגברים האלימים ביותר, ולכן הם מגיעים בקלות למקום הימצאות בני משפחתם ומממשים את איומיהם. פעם אחר פעם. על המדינה לפעול לאלתר להצלת חיים. בכנסת ה-24 הצליחו להעביר בקריאה ראשונה הצעת חוק לפיקוח אלקטרוני על צווי הגנה, אך בשל התנגדות האופוזיציה נמנעה העברה בקריאה שניה ושלישית. אנחנו קוראים למשרדי הממשלה והמחוקקים להתכנס לדיון דחוף להשלמת החוק שיציל את חיי הנשים וילדיהם".

ראשת העירייה, ד"ר עליזה בלוך: "הייתה בביתה של ליאנה סבנוק ז"ל, תלמידתי לשעבר בברנקו וייס, בוגרת מסלול חיל האוויר. ילדה חכמה, חרוצה, מלאה באהבה. אזכור את החיוך שלה תמיד. צוותי הרווחה בעירייה פועלים מול המשפחה מהיוודע האירוע וימשיכו לעמוד לצידם ככל שיצטרכו. תושבי בית שמש כולה מחבקים את המשפחה, את האמא והסבתא, ונמשיך כולנו לפעול לעמוד לצידם. יהי זכרה ברוך".

מערכת "שוס הדרך" ותושבי בית שמש שולחים תנחומים מעומק הלב לאמה, אחיה ואוהביה של ליאנה ז"ל, וקוראים לממשלת ישראל להעביר את חוק הפיקוח האלקטרוני מיד – ולהציל את הנרצחת הבאה.

יו"ר ארגון משפחות נרצחים ונרצחות:

"אין משמעות לצווי הרחקה. אין שום פיקוח על הגברים האלימים ביותר, ולכן הם מגיעים בקלות למקום הימצאות בני משפחתם ומממשים את איומיהם. פעם אחר פעם. על המדינה לפעול לאלתר להצלת חיים. בכנסת ה-24 הצליחו להעביר בקריאה ראשונה הצעת חוק לפיקוח אלקטרוני על צווי הגנה"

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

new1
new1
new1

עוד כתבות שאולי יעניינו אותך:

המינוי המטלטל

ניצב אבשלום פלד ממושב זכריה ימונה בקרוב למפכ"ל המשטרה. כך לפי החלטתו של בן גביר | ברקע – נציבים בדימוס וגם המועצה האזורית מטה יהודה לא שמחים על המינוי | הסיבה: לפני 9 שנים פלד נחקר במח"ש על עבירות בנייה שביצע במושב, ובסיום החקירה הומלץ שלא למנות או לקדם אותו לתפקיד ניצב בשל מעשיו. אך מאז ועד היום הוא מתקדם בתפקידים | חשיפה

חוגג חג בכיף

קובי סולימני התותח נצפה בעדשת המצלמה של לכלוכית כשהוא נערך לחגיגות חג הפסח המשפחתיות

תרבחו ותסעדו

המימונה כיכבה בבית משפחתם של אסתי ובועז זיו, שארגנו ערב עם עוגיות ומופלטות בשפע

מפיקים מימונה

מרדכי דרעי ואישתו המהממים, התארגנו מהר לקראת סוף חג הפסח והחלו בהפקת אירוע המימונה המשפחתי והמרגש. לכלוכית שמעה שהיה בשפע, המון

חוגגת מימונה

אתי אביכזר המהממת שבתמונה חגגה השבוע את חג המימונה עם המשפחה והחברים הטובים, ואף הספיקה להצטלם

יאללה בית"ר

יוסי דהן ההורס, תושב העיר נסע ביחד עם חברים למשחק הכדורגל של בית"ר ירושלים בבלומפילד שבתל אביב

המתכון של השף: מתכון לפנקייק מתוק מקוטג׳

אנחנו אוהבים פנקייקים מתוקים. בייחוד שהם אווריריים, עבים ושאפשר לאכול אותם מינימום זו מנה עיקרית | הפעם את הפנקייקים הכנו עם קוטג' 12 אחוזים של תנובה. תודו לנו אחר כך

קובה סלק צמחוני במילוי פטריות ובצל מטוגן

אחרי שאכלנו כל כך הרבה בשר ומצות, יש יותר טוב ממנת קובה עסיסית עם רוטב שנמס בתוך הפה? | השבוע החלטתי לפנק אתכם עם מתכון של קובה סלק צמחוני טעים ומתאים בדיוק לצוהרי שישי

החום לא מנע: עשרות מטיילים ביקרו בתל ירמות

למרות עומס החוום הכבד ששרר בחול המועד, עשרות מטיילים הגיעו לבילוי וטיול בתל ירמות ונהנו מפעילויות שונות: הצגות, חפירה ארכיאולוגית, יצירת אגרטלים מחימר ועוד

חג בתל בית שמש

במהלך חול המועד הגיעו מעל מאה מטיילים לסיורים מודרכים בעברית ובאנגלית בתל בית שמש | כל הנוכחים נהנו ממזג אוויר מעולה, מהדרכות מדויקות ומאווירה מקצועית ומאורגנת

בלוך: השיקה את ספרה "גשרים של אור"

ראשת העירייה לשעבר, ד"ר עליזה בלוך השיקה את ספרה החדש "גשרים של אור" מספר ימים לאחר שסיימה את תפקידה באופן רשמי בעירייה | במהלך ההשקה אמרה: "בית שמש היא במידה רבה תמונת מראה של מדינת ישראל ואתגריה"

חדש: נפתח משרד לניהול פרויקט פינוי בינוי

לאחרונה נערך טקס חניכת המשרד החדש של "התחדשות ביאליק" מקבוצת נתיב וישרקאפ גרנג | מטרת המשרד: קידום פרויקט פינוי בינוי בשכונת ביאליק

תאונות בעיר: רוכב אופנוע החליק ואישה נפגעה מרכב

השבוע אירעו שתי תאונות דרכים בעיר; רוכב אופנוע בן 23 נפצע בזמן שהחליק עם האופנוע בשדרות נהר הדן ואישה בת 24, נפצעה מתאונת דרכים בין שני כלי רכב – כי הייתה בסביבה | המזל: שניהם נפצעו במצב קל

ניקיון העיר: הפרויקט הגדול של עובדי העירייה

לפני חג הפסח היה חשוב לראש העירייה, שמואל גרינברג לנקות את העיר לעילא ולעילא ולכן, עשרות עובדי מינהל תפעול בעירייה, יחד עם צוותי תגבור, משאיות, פקחי תברואה ובלווי כלים מיוחדים – דאגו כולם לניקיון העיר

מסוכן: שריפה פרצה בזמן שכל המשפחה ישנה

שריפה גדולה פרצה בדירה ברמת בית שמש א' בשעות הבוקר המוקדמות וכאשר כל בני המשפחה ישנים | אחד מהילדים התעורר בנס מהריח השרוף וכך הציל את כל משפחתו

מפחיד: פעוטה נכוותה ממים רותחים

מתנדבי מד"א הוזעקו לבית בשכונת רמה ג' בבית שמש, בעקבות דיווח על פעוטה שנכוותה ממים רותחים. פראמדיק שהגיע למקום סיפר: "היא פונתה על ידי ניידת טיפול נמרץ של מד"א במצב בינוני"

דילוג לתוכן