נדקרה על ידי אביה 28 פעמים

ליאנה סבנוק (21) נרצחה על ידי אביה, אלכסנדר (43) בדירת גרושתו ואז שם קץ לחייו | לפי חקירה ראשונית, הבן הצעיר, רונן (17) גם הוזמן על ידי אביו לדירה, אך הוא איחר להגיע וככל הנראה ניצל ממוות | מקורבים למשפחה אמרו: "ליאנה היתה ילדה יפהפייה וטובת לב" | יהי זכרה ברוך
חשמל

דקר את ליאנה למוות והתאבד: ליאנה סבנוק, בת 21 ותושבת העיר לא ידעה שיום שישי האחרון, יהיה היום האחרון שלה. שעות אחדות לפני שנרצחה באכזריות, היא העבירה את ליל שישי עם חברות. היא נראתה צוחקת ומשוחררת במועדון ותיעדה את הבילוי ברשתות החברתיות.

לפי חקירה ראשונית ליאנה ז"ל הוזמנה, ככל הנראה, על ידי אביה אלכסנדר סבנוק, בן 43 למפגש בדירה בעיר. במקביל הוא הזמין גם את אחיה הצעיר, רונן בן ה-17. ליאנה הגיעה בזמן למפגש, מבלי לדעת שאביה מתכנן לכאורה לרצוח אותה. כאשר היא הגיעה, עוד בפתח הדלת, הוא החל לדקות אותה 28 פעמים באזור הצוואר עד למותה. נמצאו כמה סכינים. לאחר מכן, אחיה ואימה החלו לצלצל אלייה, לבדוק שהכל בסדר. מאחר וכמות השיחות רק גברה, אלכסנדר ככל הנראה נלחץ והוא החליט לשים קץ לחייו בחדר אחר. שם הוא נמצא דקור בכל חלקי גופו.  

נטלי נקש
ליאנה ז"ל ואביה

רונן בן ה-17, אחיה של ליאנה סבנוק סיפר:

"אבא התקשר אליי ודרש שאבוא. הוא היה נשמע נסער מאוד. הגעתי הביתה והבנתי שמשהו לא בסדר. ראיתי טיפות דם במסדרון. פתחתי את הדלת וראיתי שליאנה מתה. זה היה מפחיד"

האח הקטן, רונן, שחיפש את ליאנה כמה רגעים קודם, הגיע באיחור למפגש. הוא נכנס לדירה, וראה כתמי דם בכל מקום. ומצא את אביו ואחותו ללא סימני חיים וכך למעשה ניצל ממוות. רונן בן ה-17, אחיה של ליאנה סבנוק סיפר: "אבא התקשר אליי ודרש שאבוא. הוא היה נשמע נסער מאוד. הגעתי הביתה והבנתי שמשהו לא בסדר. ראיתי טיפות דם במסדרון. פתחתי את הדלת וראיתי שליאנה מתה. זה היה מפחיד".

"פתאום שמענו צעקות של הילד שזועק לעזרה והבנתי שקרה משהו", מספר אחד השכנים לוואלה!, "במקביל הגיעו כוחות ההצלה ולאט לאט הבנו שהאבא רצח את הבת שלו והתאבד. האמא לא היתה פה אלא בחופשה בצפון".

מחקירה ראשונית עולה כי האב, שמוכר לשירותי הרווחה ולמשטרה, סבל מבעיות נפשיות ואף איים בעבר על כוונותיו להתאבד. סבנוק והאם התגרשו לפני יותר משנה כאשר לאב היה גם צו הרחקה בעקבות אירועי אלימות קודמים. "כולנו המומים מהמקרה המזעזע הזה", מספרת אחת השכנות. "מדובר באנשים שקטים ומאוד נחמדים. לפי מה שהבנתי ההורים גרושים והאבא כבר לא מעט זמן סובל מבעיות נפשיות. הוא כנראה ניצל את ההזדמנות שהאמא הייתה בנופש והבן לא היה בבית. פשוט כואב הלב שקורים דברים כאלה".

"היו לה אנרגיות מדהימות"

ליאנה סבנוק בת ה-21 ז"ל, רק לאחרונה השתחררה משירות סדיר בצה"ל והייתה בעיצומי לימודיה בסיעוד. בזמן הלימודים עבדה בחנות "טוונטי פור סבן" בקניון ביג פאשן בעיר. מנהלת החנות, ליזי כהן שהכירה אותה היטב כאבה את לכתה, "אני מרוסקת ולא מעכלת שליאנה האהובה שלי לא תהיה איתנו יותר", משתפת בכאב ליזי. "היא הייתה הלב של החנות, תמיד עם חיוך גדול על הפנים והיו לה אנרגיות מדהימות. עטפה את כולנו בחום ובאהבה ענקית. רק אתמול סידרנו את החנות ביחד והיא כהרגלה עשתה את עבודתה בשמחה גדולה. היא רק התחילה את החיים האמיתיים ואני יודעת שהיו לה תוכניות גדולות לעתיד. לעולם לא נשכח אותה, היא לעד תהיה חלק בלתי נפרד מחיינו. יהיה זכרה ברוך".

ליאנה ז"ל

"פתאום שמענו צעקות של הילד שזועק לעזרה והבנתי שקרה משהו", מספר אחד השכנים "במקביל הגיעו כוחות ההצלה ולאט לאט הבנו שהאבא רצח את הבת שלו והתאבד. האמא לא היתה פה אלא בחופשה בצפון"

שכנה אחרת סיפרה: "האם עובדת כספרית ואותה אני רואה מידי פעם. את האב לא ראיתי לפחות שנה אבל אחד השכנים טוען שראה אותו ביום שישי והוא היה נראה מוזנח ומוזר. מי חשב בכלל שדבר כזה יכול לקרות, כולנו פה עדיין בהלם".

בראיון לכאן רשת ב' סיפרה לריסה, לקוחה של אם הנרצחת מבית שמש, על הבת ליאנה סבנוק ז"ל: "היא הייתה ילדה יפהפייה, שירתה בצבא, ורק התחילה ללמוד סיעוד". עוד אמרה כי לא היו סימנים שיש בעיה עם האב הרוצח: "ראיתי אותו לפני כשנתיים, לפני הגירושים. לא חשבתי שיש בו משהו לא בסדר, אבל אי אפשר לדעת מה קורה בתוך המשפחות. מבחוץ היה נראה חייכן, נותן נשיקות לאישתו". לשאלה האם היא ידעה על סכסוכים או מתחים בתוך המשפחה בעקבות הגירושים, ענתה לריסה בשלילה: "האם יוליה לא שיתפה אותי. לא ידעתי דבר".

כאמור, יוליה אם הנרצחת הייתה ספרית ידועה בבית שמש, ולריסה, שהייתה לקוחתה, אמרה כי ברגע ששמעה על דבר האסון לא יכלה להישאר אדישה: "הרגשתי צורך להגיע למקום, חשבתי שאולי יוליה שם, אולי אחבק אותה, למרות שזה לא יעזור. אני ממש נסערת ממה שהוא עשה, ואינני מבינה איך זה יכול להיות שהבת לא בחיים. קשה לעכל את זה. אני לא יודעת איך יוליה תמשיך מכאן".

אלכסנדר, שרצח ככל הנראה את ליאנה ז"ל | התמונה צולמה בימים מאושרים

"מחקירה ראשונית עולה כי האב, שמוכר לשירותי הרווחה ולמשטרה, סבל מבעיות נפשיות ואף איים בעבר על כוונותיו להתאבד. סבנוק והאם התגרשו לפני יותר משנה כאשר לאב היה גם צו הרחקה בעקבות אירועי אלימות קודמים. 'כולנו המומים מהמקרה המזעזע הזה', מספרת אחת השכנות. 'מדובר באנשים שקטים ומאוד נחמדים'"

אחד השכנים סיפר כי, "בתקופה האחרונה הוא היה מסתובב פה בגינה באזור, היה נראה תמהוני. לפני כשנתיים נעצר על תיק סמים ונכלא. אחר כך אושפז ובהמשך השתחרר, לא ברור לי מה הוא עשה אחרי אבל לא ראינו אותו במשך תקופה. איך אתה יכול לעשות את זה לבת שלך, זה לא נתפס".

חברותיה של ליאנה שהגיעו למקום סירבו לעכל את הבשורה הקשה ומיררו בבכי. אחת ממכרות המשפחה אמרה בשיחה עם וואלה!: "למה הוא הרג את הילדה? הייתה ילדה טובה ויפה, עיניים כחולות, כולה טוב לב. היא הלכה ללמוד רפואה אחרי שסיימה צבא. עד לפני שנה היה נראה שהכול טוב. הוא היה מגיע למספרה של האמא בעיר, ועשה רושם שהכול טוב ביניהם אבל מאז שהתגרשו לא ראינו אותו בסביבה".

על פי דיווח בחדשות 12, השכנים מספרים כי האב נראה בבגדים מוזנחים בשעות הלילה מחוץ לבניין לאחר שלא ביקר בעיר חודשים. האב אלכסנדר היה מוכר למשטרה, סבל מבעיות נפשיות ואף איים בעבר להתאבד. סגן ראש הממשלה ושר המשפטים גדעון סער צייץ בטוויטר בתגובה לרצח:"‏הלב נקרע. חייה של ליאנה סבנוק, בת ה-21, נגדעו באכזריות על ידי אביה. אין לקבל את טרור האלימות במשפחה כגזירת גורל. גם במקרה זה היה צו הרחקה נגד הרוצח. אני מחויב להשלים את הצעת החוק שהובלתי ושאושרה בקריאה ראשונה לפיקוח אלקטרוני לצורך אכיפת צווי הגנה במקרים של בני משפחה מסוכנים".

האנדרטה שהוקמה לזכרה בקניון ביג פאשן, היכן שליאנה עבדה

ליזי, מנהלת החנות שבה ליאנה עבדה:

"אני מרוסקת ולא מעכלת שליאנה האהובה שלי לא תהיה איתנו יותר", משתפת בכאב ליזי. "היא הייתה הלב של החנות, תמיד עם חיוך גדול על הפנים והיו לה אנרגיות מדהימות. עטפה את כולנו בחום ובאהבה ענקית"

יו"ר ארגון משפחות נרצחים ונרצחות: "אין משמעות לצווי הרחקה. אין שום פיקוח על הגברים האלימים ביותר, ולכן הם מגיעים בקלות למקום הימצאות בני משפחתם ומממשים את איומיהם. פעם אחר פעם. על המדינה לפעול לאלתר להצלת חיים. בכנסת ה-24 הצליחו להעביר בקריאה ראשונה הצעת חוק לפיקוח אלקטרוני על צווי הגנה, אך בשל התנגדות האופוזיציה נמנעה העברה בקריאה שניה ושלישית. אנחנו קוראים למשרדי הממשלה והמחוקקים להתכנס לדיון דחוף להשלמת החוק שיציל את חיי הנשים וילדיהם".

ראשת העירייה, ד"ר עליזה בלוך: "הייתה בביתה של ליאנה סבנוק ז"ל, תלמידתי לשעבר בברנקו וייס, בוגרת מסלול חיל האוויר. ילדה חכמה, חרוצה, מלאה באהבה. אזכור את החיוך שלה תמיד. צוותי הרווחה בעירייה פועלים מול המשפחה מהיוודע האירוע וימשיכו לעמוד לצידם ככל שיצטרכו. תושבי בית שמש כולה מחבקים את המשפחה, את האמא והסבתא, ונמשיך כולנו לפעול לעמוד לצידם. יהי זכרה ברוך".

מערכת "שוס הדרך" ותושבי בית שמש שולחים תנחומים מעומק הלב לאמה, אחיה ואוהביה של ליאנה ז"ל, וקוראים לממשלת ישראל להעביר את חוק הפיקוח האלקטרוני מיד – ולהציל את הנרצחת הבאה.

יו"ר ארגון משפחות נרצחים ונרצחות:

"אין משמעות לצווי הרחקה. אין שום פיקוח על הגברים האלימים ביותר, ולכן הם מגיעים בקלות למקום הימצאות בני משפחתם ומממשים את איומיהם. פעם אחר פעם. על המדינה לפעול לאלתר להצלת חיים. בכנסת ה-24 הצליחו להעביר בקריאה ראשונה הצעת חוק לפיקוח אלקטרוני על צווי הגנה"

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

new1
new1
new1

עוד כתבות שאולי יעניינו אותך:

שמואל גרינברג

הוא נכנס לתפקיד בחרדת קודש אך מוכן ומזומן לקבל את האתגרים הצפויים לו בקדנציה הקרובה. ראש העירייה הנבחר, שמואל גרינברג מפנה זמן להתראיין לפני החג וחושף לראשונה למגזין "שוס הדרך" את התכנית שלו לאיחוד בין המגזרים, מהי דעתו האמיתית על עליזה בלוך ועל הגרעון התקציבי העצום, שהחריף בקדנציה האחרונה | בלעדי

המנהיג החדש

הוא כיהן כמנכ"ל טירת הכרמל, מנכ"ל נמל אילת ומנכ"ל של חברת נוף, וכעת אחרי תפקידים בכירים ברחבי הארץ – אבישי כהן חוזר לתפקיד מקומי, כראש מועצת מטה יהודה וצועד בדרך שבה אביו צעד לפני 60 שנה | בראיון חגיגי הוא מדבר על תכנית העבודה ועל דעתו לגבי חלוקת נשקים לתושבים בעקבות המתיחות הביטחונית

סופ"ש כיפי בטבע

ליאור משעלי החתיך שבתמונה, ביקר בסוף השבוע האחרון במיין עין ורדי שנמצא סמוך לכרמי יוסף

מורת המאה

היילי וולפורט רכזת אנגלית המלמדת בישיבת אמית נחשון, קיבלה הצטיינות ואת תעודת "מורת המאה"

החברים מהבית

מיכאל אלמלם, תושב העיר נסע הרחק לנהריה כדי לבקר חברי ילדות שעברו מבית שמש אל העיר הצפונית

חוגגים משפחתיות

לא צריך חג כדי לחגוג משפחתיות – משפחת וטורי המהממת הצטלמה השבוע יחד, כשהם מחובקים ואוהבים

המסע לקיבוץ רעים

מאור רוזנפלד, תושב העיר יוצא פעם החודש יחד עם משפחות החטופים והנרצחים למסע לקיבוץ נובה

שבת על טרקטורון

אמיר בוהדנה נתפס בעדשת המצלמה של לכלוכית יחד עם בנו, כשהם נהנים ומבלים מסופ"ש על הטרקטורון

הרמת כוסית: עובדי העירייה הרימו כוסית לרגל חג הפסח

כמו בכל שנה, רק הפעם עם ראש עירייה חדש: מאות עובדי עיריית בית שמש התכנסו לאחרונה לרגל הרמת כוסית בהיכל התרבות לכבוד חג הפסח # גרינברג נאם, "בימים אלו אנחנו מברכים את ברכת האילנות. ברכה שבה אנו מודים על הטוב שיש וגם מודים על האנשים הטובים. ברכה זו מעניקה לי השראה בשליחותנו הציבורית"

מברוכ: גרינברג חתם הסכם קואליציוני עם סיעת דרך

מועצת העיר מתחילה לקבל צורה ואופי: ראש העירייה שמואל גרינברג חתם בימים האחרונים הסכם קואליציוני עם סיעת דרך בראשות מוטי לייטנר | גרינברג אמר: "אני שמח על החתימה עם סיעת דרך, זו שותפות אמת שתתבטא בעשייה משותפת. יחד נפתח את העיר ונצעיד אותה קדימה"

מלחמה בצפון: גרינברג נפגש עם מפקד פיקוד העורף

ראש העירייה נפגש לאחרונה עם אל"מ יגאל דהן, מפקד הנפה בפיקוד העורף לפגישת עבודה | במהלכה הם סיכמו על שיתוף פעולה ושורה של צעדים שיסייעו להיערך באופן הטוב יותר לאירועי חירום

נערכים: מועצת העירייה נערכת למצב הסלמה מהצפון

גרינברג כינס את מועצת העירייה לאחרונה על מנת להיערך למצב חירום והסלמה אפשרית מהצפון | במהלך הישיבה גרינברג בחן את המצבים השונים בעת חירום ואת המוכנות לכל תרחיש

נערכים לחג: גרינברג נפגש עם אגף שפ"ע

ראש העירייה שמואל גרינברג, כינס בשבוע האחרון ישיבת היערכות מקיפה לקראת חג הפסח | המטרה: לקבל תמונת מצב על מוכנות אגפי העירייה לקראת ימי החג | הדגש שהיה בישיבה: ניקיון העיר. גרינברג: המשימה לא פשוטה, אך אני סומך על העובדים"

יורם נעלם: "המדינה לא מתגייסת למצוא אותו"

יורם הלל פלייטר מצפת החל להתנדב באשקלון עם פרוץ המלחמה, וזמן קצר לאחר מכן נעלם. מכוניתו נמצאה נטושה ליד בית שמש בחודש שעבר, אך בני משפחתו טוענים שהמשטרה לא עושה מספיק: "היא חייבת להקדיש לזה יותר מאמצים", אמרו

מפחיד: בן 76 ביצע מעשים מגונים בבן 15

תושב בית שמש בן 76, ניצל את מצבו של נער בן 15 עם צרכים מיוחדים וביצע בו עבירות מין | שוטרי מחוז ירושלים עצרו את החשוד לאחרונה ולאחר שהחקירה הושלמה, צפויים להגיש נגדו כתב אישום

חשד: תושבת העיר ירתה האימה

תושבת בית שמש בסביבות גיל ה-40 חשודה שירתה באימה בת ה-70 ופצעה אותה באורח קל באמצעות נשק השייך לאביה | השבוע הוגשה נגדה הצהרת תובע ובימים הקרובים יוגש גם כתב אישום

מצה מגולגלת במילוי גבינה לבנה ובטטה

חג הפסח הגיע, ואיתו המתכונים הטעימים שהתגעגענו אליהם כל השנה – הנה מתכון למצה מגולגלת במילוי גבינה לבנה ובטטה | מדובר במנה קלה! טעימה, וזו שתמיד נגמרת

דילוג לתוכן