מה קורה בקופה? עשרות תושבים הגיבו השבוע על כתבת התחקיר שפרסמנו בשבוע שעבר על קופת החולים "כללית". כולם כועסים ומתוסכלים. לפי התגובות רובם החליטו לסיים את התקשורת איתם ועברו לקופת חולים אחרת. "כללית ממזמן איבדה את זה", אמרה אחת מהמגיבות, "היא רואה רק כסף לנגד עיניה – מזכירות שמדברות מגעיל ומאיימות להזמין אבטחה, תורים לשבועות קדימה לרופא משפחה, תורים חצי שנה קדימה לרפואה יועצת פלוס שיננית שנה קדימה, מרשמים/מחלה לוקח יותר משבוע, לא נותנים הפניות אישורים לבתי חולים והכי גרוע שבגלל הרשלנות שלהם אני נכנסתי לשני ניתוחים בעקבות מחלה כרונית. בקיצור איבדו את זה", סיכמה. אליה הצטרפה תושבת אחרת, "לנו משפחת חסיד יש כוויה לכל החיים בגלל קופה הזו. אבא שלנו נפטר מדום לב בקופה. הוא המתין עם התקף לב שעתיים כי הרופאה סירבה להזמין עבורו אמבולנס או לצאת לראות אותו בכלל. כשהיו צרכים לעשות על אבא שלי החיאה, לא היה ציוד, לא ידעו לנהל את זה והאחות הראשית לא נכחה כי הייתה בביקור בית. בסוף קבעו את מותו במקום".
כאמור אל שתי המגיבות הצטרפו עוד עשרות מתלוננים על השירות, היחס והשירותים שמגיעים להם מהקופה. תגובת קופת החולים שניתנה בשבוע שעבר הייתה: "הצוותים הרפואיים שלנו אמונים על מתן שירות רפואי איכותי מיטבי, בצורה מכבדת ומכובדת ואנו פועלים כל העת לשיפור הזמינות בעיר באמצעות הרחבת השירותים הרפואיים והגדלת מספר הרופאים בעיר. בהיעדר פרטיהם של המטופלים המופיעים בפנייתכם לא נוכל להתייחס לגופם של מקרים נשמח לקבל את פרטיהם ולברר כל מקרה לגופו וזאת כדי שנוכל באופן לבחון וללמוד באופן בלתי אמצעי על נקודות שניתן לשפר לטובת בריאות מטופלינו".
תמונה: סניף של קופת החולים "כללית"