שריפה בווטרינריה: שני צעירים נעצרו בחשד לאיומים על הווטרינרית

לפני כחודש הציתו את המבנה הווטרינרי בעיר וריססו עליו כתובת נאצה כלפי הווטרינרית העירונית, ד"ר |מאיה קמחי השבוע נעצרו שני חשודים שהיו מעורבים ככל הנראה, באיומים על הווטרינרית ובהצתה
עידן מערכות

כעסו על קמחי כי החרימה להם כלב: שני צעירים, בגילאי 27 ו-22 נעצרו השבוע בחשד למעורבות באיומים על הווטרינרית העירונית, ד"ר מאיה קמחי על רקע החרמת הכלבים של אחד מהם. לטענת המשטרה שעצרה את החשודים, הכלבים הוחזרו לבעליהם בעקבות האיומים של החשודים.

כזכור, ב-11 בדצמבר המבנה הווטרינרי העירוני הוצת כליל. לוחמי האש שהגיעו למקום, הצליחו להשתלט על הלהבות, אך הרבה מהמסמכים והרכוש נהרס, לעומתם המבנה שרד. "כשהגענו ראינו אש בוערת בתוך המבנה בן שלושת החדרים", דיווח אז רשף משה ביטון משירותי כיבוי והצלה במחוז ירושלים, שפיקד על האירוע, "פרצנו את הדלת והתחלנו מיד בפעולות כיבוי. כשהבנו שהמקום משמש את המחלקה הווטרינרית חששנו שנמצאים בו בעלי חיים. לשמחתי לא מצאנו כאלה, רק כלובים ריקים".

עידן מערכות

"מאז המקרה נפתחה חקירה סמויה שהובילה למעצרם של שני צעירים תושבי העיר (השמות שמורים במערכת). היחידה ללחימה בפשיעה במשטרת מרחב ציון מייחסת לחשודים לא רק הצתת המבנה, אלא גם קשירת קשר לפשע וסחיטה באיומים של עובדת ציבור (הווטרינרית העירונית)"

ריסוסי הגרפיטי על מבנה הווטרינריה

מאז המקרה נפתחה חקירה סמויה שהובילה למעצרם של שני צעירים תושבי העיר (השמות שמורים במערכת). היחידה ללחימה בפשיעה במשטרת מרחב ציון מייחסת לחשודים לא רק הצתת המבנה, אלא גם קשירת קשר לפשע וסחיטה באיומים של עובדת ציבור (הווטרינרית העירונית).

לאחר חקירה ראשונית הובאו החשודים לבית משפט השלום בירושלים, שם ביקשה היחידה החוקרת להאריך את מעצרם בעשרה ימים. בפתח הדיון סיפר נציג המשטרה על השתלשלות הדברים שהובילו למעצר: "השניים חשודים שהיו מעורבים באירוע של הצתה של המשרד הווטרינרי העירוני בעיר בית שמש, על רקע הכעס שלהם על הווטרינרית העירונית על כך שהחרימה לחשוד את כלביו. שמם עלה כחשודים באירוע כבר ביום ביצוע העבירה. יחד עם זאת, התנהלה חקירה סמויה שאני סבור שביססה את החשד הסביר נגדם".

לדברי נציג המשטרה, ההצתה הגיעה לאחר איומים כלפי אותה עובדת ציבור. כמו כן צוין כי לשניים עבר פלילי הכולל הרשעות קודמות.

יש לציין כי אחד החשודים שוהה באיזוק אלקטרוני כבר תקופה לא קצרה, וכך היה גם ביום ההצתה. על רקע זה עלתה תמיהה – כיצד היה שותף להצתה אם אין אינדיקציה לכך שיצא מביתו? נציג המשטרה סירב להשיב אם החשד כלפי החשוד מייחס לו את הביצוע בפועל או שליחת המצית.

סנגורם של החשודים, עו"ד מיכאל עירוני, טען בדיון כי הכלבים כבר הוחזרו לחשוד, כך שאין לחשודים מניע. נציג המשטרה טען מנגד כי הכלבים הוחזרו לאחר איומים שהופנו כלפי הווטרינרית. הסנגור המשיך והכחיש את המיוחס למרשיו, וטען כי לגורמים אחרים יש סכסוך עם אותה וטרינרית.

בנוסף, יש לציין כי לפני יותר מחודש אם ובנה נעצרו בחשד לאיומים על הווטרינרית על רקע עבודתה, אך בשלב זה לא ברור אם ישנו קשר בין המקרים.

השופט אלעד לנג, שעיין בחומרי החקירה – ובין היתר בסרטונים שהוצגו לו – קבע כי הראיות מניחות חשד סביר לביצוע העבירות המיוחסות לחשודים. לדברי השופט, כיוון שאחד החשודים היה נתון במעצר בית באיזוק אלקטרוני, החשד הוא שלכל הפחות הוא הזמין את ביצוע מעשה ההצתה על רקע הסכסוך. השופט הוסיף וציין כי לחובת החשודים הרשעות קודמות מהעת האחרונה, בגינן ריצו עונשי מאסר בפועל. בסיום הדיון, מעצרם הוארך עד 9 בינואר.

"השניים חשודים שהיו מעורבים באירוע של הצתה של המשרד הווטרינרי העירוני בעיר בית שמש, על רקע הכעס שלהם על הווטרינרית העירונית על כך שהחרימה לחשוד את כלביו. שמם עלה כחשודים באירוע כבר ביום ביצוע העבירה. לדברי נציג המשטרה, ההצתה הגיעה לאחר איומים כלפי אותה עובדת ציבור. כמו כן צוין כי לשניים עבר פלילי הכולל הרשעות קודמות"

ד"ר מאיה קמחי, הווטרינרית העירונית הגיבה ברשת החברתית על המקרה ואמרה, "די לאלימות נגד רופאים רשותיים ועובדי המחלקות הווטרינריות ברשויות. אני אתחיל ואומר שבבית שמש יש אוכלוסייה מדהימה, אנשים טובים עם לב רחב. בשוליים ישנו מספר מצומצם מאוד של אנשים אחרים, כמו בכל הרשויות.מי שמכיר אותי ואת התהליך שעברנו יחד בבית שמש בכל הקשור לווטרינריה יודע כמה רחוק הגענו. כמה נלחמתי למען בעלי החיים בבית שמש ובעליהם, למען שיפור תנאים, שירותים ובכלל רווחת בעלי החיים בעיר.

"הקמנו מרפאה וטרינרית עירונית, נתנו מענה לאלפי פניות תושבים, עיקרנו וסרסנו חתולים, חיסנו כלבים, הקמנו גינות כלבים. הצלנו כלבים מבתים מתאכזרים, כלבים שהוחזקו בתנאים הנוגדים את החוק, אף כלב שהוחרם לא הורדם, אלא יחד עם פעילים ועמותות מצאנו לכולם בתים מאמצים ועוד ועוד. כל אלו הם דברים שלא היו קיימים ומי חלם עליהם.

"השופט אלעד לנג, שעיין בחומרי החקירה – ובין היתר בסרטונים שהוצגו לו – קבע כי הראיות מניחות חשד סביר לביצוע העבירות המיוחסות לחשודים. לדברי השופט, כיוון שאחד החשודים היה נתון במעצר בית באיזוק אלקטרוני, החשד הוא שלכל הפחות הוא הזמין את ביצוע מעשה ההצתה על רקע הסכסוך"

החשודים בשריפה נעצרו | צילום: מתוך סרטון, כבאות והצלה

"ביום שבת האחרון, תושב העיר קם והחליט, שחוקי מדינת ישראל אינם מתאימים לו ועל מנת שלא לכבד את החוק הוא פשוט יפגע בגורם האכיפה האמון על החוק. כך, ביום שבת בבוקר האדם הצית את משרדי המחלקה הווטרינרית. כתב שקרים בגנותי, קרא לי מתעללת ועוד כדי להצדיק את מעשיו. מתעללת אני לא, ובמעשיו הוא לא ריחם על אותם בעלי חיים שהיו עשויים להיות במחלקה ולהישרף חיים, הוא לא ריחם על אותם חתולים שאנו לא יכולים לטפל בהם, כי המרפאה נשרפה.

"הוא גם לא ריחם על אותם בעלי כלבים וכלביהם שנשכו, שלא נוכל לאפשר להם הסגר ביתי, כי המרפאה הווטרינרית נשרפה ולא נוכל לבדוק אותם ולכן הכלבים יועברו להסגר. אותו אדם החליט לשרוף את הדבר הכי טוב שקם בבית שמש לאלפי תושבים אוהבי בעלי חיים.

"אז בזמן שהמשטרה עושה את עבודתה החשובה אני רוצה להודות בראש ובראשונה לכיבוי אש בית שמש, שהגיעו וכיבו את השריפה ומנעו ממנה להתפשט ולשרוף את המבנים הסמוכים, טיפת חלב וגני הילדים. למפקד כיבוי אש בית שמש ראובן יצחק דובצ'ק שהתקשר לשאול לשלומי, למפקד תחנת בית שמש, מחלקת החקירות והשוטרים הנפלאים של תחנת בית שמש. אני רוצה להודות לתושבי בית שמש הנהדרים שמיד עם צאת השבת ופרסום האירוע המתועב הציפו אותי בטלפונים והודעות חיזוק.

"תודה ענקית לעובדי העיריה, למנהלים ולהנהלה על התמיכה שקיבלתי מהם ולראשת העירייה ד"ר עליזה בלוך  ולמנכ"ל איתמר ברטוב שמחזקים את ידיי ועושים ככל יכולתם, כדי להחזיר כמה שיותר מהר את המחלקה הווטרינרית לשגרה למען רווחת התושבים. ותודה מיוחדת מכל הלב לראש מינהל חינוך שרי דרור שתמכה בי וסידרה לי משרד לעבוד בו, עד שהמחלקה תשופץ. תודה לכולם!".

צילום: מתוך דף הפייסבוק של ד"ר קמחי

ד"ר מאיה קמחי:
"תושב העיר קם והחליט, שחוקי מדינת ישראל אינם מתאימים לו ועל מנת שלא לכבד את החוק הוא פשוט יפגע בגורם האכיפה האמון על החוק. כך, ביום שבת בבוקר האדם הצית את משרדי המחלקה הווטרינרית. כתב שקרים בגנותי, קרא לי מתעללת ועוד כדי להצדיק את מעשיו. מתעללת אני לא, ובמעשיו הוא לא ריחם על אותם בעלי חיים שהיו עשויים להיות במחלקה ולהישרף חיים"

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

new1
new1
new1

עוד כתבות שאולי יעניינו אותך:

שמואל גרינברג

הוא נכנס לתפקיד בחרדת קודש אך מוכן ומזומן לקבל את האתגרים הצפויים לו בקדנציה הקרובה. ראש העירייה הנבחר, שמואל גרינברג מפנה זמן להתראיין לפני החג וחושף לראשונה למגזין "שוס הדרך" את התכנית שלו לאיחוד בין המגזרים, מהי דעתו האמיתית על עליזה בלוך ועל הגרעון התקציבי העצום, שהחריף בקדנציה האחרונה | בלעדי

המנהיג החדש

הוא כיהן כמנכ"ל טירת הכרמל, מנכ"ל נמל אילת ומנכ"ל של חברת נוף, וכעת אחרי תפקידים בכירים ברחבי הארץ – אבישי כהן חוזר לתפקיד מקומי, כראש מועצת מטה יהודה וצועד בדרך שבה אביו צעד לפני 60 שנה | בראיון חגיגי הוא מדבר על תכנית העבודה ועל דעתו לגבי חלוקת נשקים לתושבים בעקבות המתיחות הביטחונית

סופ"ש כיפי בטבע

ליאור משעלי החתיך שבתמונה, ביקר בסוף השבוע האחרון במיין עין ורדי שנמצא סמוך לכרמי יוסף

מורת המאה

היילי וולפורט רכזת אנגלית המלמדת בישיבת אמית נחשון, קיבלה הצטיינות ואת תעודת "מורת המאה"

החברים מהבית

מיכאל אלמלם, תושב העיר נסע הרחק לנהריה כדי לבקר חברי ילדות שעברו מבית שמש אל העיר הצפונית

חוגגים משפחתיות

לא צריך חג כדי לחגוג משפחתיות – משפחת וטורי המהממת הצטלמה השבוע יחד, כשהם מחובקים ואוהבים

המסע לקיבוץ רעים

מאור רוזנפלד, תושב העיר יוצא פעם החודש יחד עם משפחות החטופים והנרצחים למסע לקיבוץ נובה

שבת על טרקטורון

אמיר בוהדנה נתפס בעדשת המצלמה של לכלוכית יחד עם בנו, כשהם נהנים ומבלים מסופ"ש על הטרקטורון

הרמת כוסית: עובדי העירייה הרימו כוסית לרגל חג הפסח

כמו בכל שנה, רק הפעם עם ראש עירייה חדש: מאות עובדי עיריית בית שמש התכנסו לאחרונה לרגל הרמת כוסית בהיכל התרבות לכבוד חג הפסח # גרינברג נאם, "בימים אלו אנחנו מברכים את ברכת האילנות. ברכה שבה אנו מודים על הטוב שיש וגם מודים על האנשים הטובים. ברכה זו מעניקה לי השראה בשליחותנו הציבורית"

מברוכ: גרינברג חתם הסכם קואליציוני עם סיעת דרך

מועצת העיר מתחילה לקבל צורה ואופי: ראש העירייה שמואל גרינברג חתם בימים האחרונים הסכם קואליציוני עם סיעת דרך בראשות מוטי לייטנר | גרינברג אמר: "אני שמח על החתימה עם סיעת דרך, זו שותפות אמת שתתבטא בעשייה משותפת. יחד נפתח את העיר ונצעיד אותה קדימה"

מלחמה בצפון: גרינברג נפגש עם מפקד פיקוד העורף

ראש העירייה נפגש לאחרונה עם אל"מ יגאל דהן, מפקד הנפה בפיקוד העורף לפגישת עבודה | במהלכה הם סיכמו על שיתוף פעולה ושורה של צעדים שיסייעו להיערך באופן הטוב יותר לאירועי חירום

נערכים: מועצת העירייה נערכת למצב הסלמה מהצפון

גרינברג כינס את מועצת העירייה לאחרונה על מנת להיערך למצב חירום והסלמה אפשרית מהצפון | במהלך הישיבה גרינברג בחן את המצבים השונים בעת חירום ואת המוכנות לכל תרחיש

נערכים לחג: גרינברג נפגש עם אגף שפ"ע

ראש העירייה שמואל גרינברג, כינס בשבוע האחרון ישיבת היערכות מקיפה לקראת חג הפסח | המטרה: לקבל תמונת מצב על מוכנות אגפי העירייה לקראת ימי החג | הדגש שהיה בישיבה: ניקיון העיר. גרינברג: המשימה לא פשוטה, אך אני סומך על העובדים"

יורם נעלם: "המדינה לא מתגייסת למצוא אותו"

יורם הלל פלייטר מצפת החל להתנדב באשקלון עם פרוץ המלחמה, וזמן קצר לאחר מכן נעלם. מכוניתו נמצאה נטושה ליד בית שמש בחודש שעבר, אך בני משפחתו טוענים שהמשטרה לא עושה מספיק: "היא חייבת להקדיש לזה יותר מאמצים", אמרו

מפחיד: בן 76 ביצע מעשים מגונים בבן 15

תושב בית שמש בן 76, ניצל את מצבו של נער בן 15 עם צרכים מיוחדים וביצע בו עבירות מין | שוטרי מחוז ירושלים עצרו את החשוד לאחרונה ולאחר שהחקירה הושלמה, צפויים להגיש נגדו כתב אישום

חשד: תושבת העיר ירתה האימה

תושבת בית שמש בסביבות גיל ה-40 חשודה שירתה באימה בת ה-70 ופצעה אותה באורח קל באמצעות נשק השייך לאביה | השבוע הוגשה נגדה הצהרת תובע ובימים הקרובים יוגש גם כתב אישום

מצה מגולגלת במילוי גבינה לבנה ובטטה

חג הפסח הגיע, ואיתו המתכונים הטעימים שהתגעגענו אליהם כל השנה – הנה מתכון למצה מגולגלת במילוי גבינה לבנה ובטטה | מדובר במנה קלה! טעימה, וזו שתמיד נגמרת

דילוג לתוכן