שמואל גרינברג

הוא נכנס לתפקיד בחרדת קודש אך מוכן ומזומן לקבל את האתגרים הצפויים לו בקדנציה הקרובה. ראש העירייה הנבחר, שמואל גרינברג מפנה זמן להתראיין לפני החג וחושף לראשונה למגזין "שוס הדרך" את התכנית שלו לאיחוד בין המגזרים, מהי דעתו האמיתית על עליזה בלוך ועל הגרעון התקציבי העצום, שהחריף בקדנציה האחרונה | בלעדי
רימון

אם הייתם שואלים את גרינברג לפני שנה אם בכוונתו להתמודד לראשות עיריית בית שמש – הוא היה עונה "לא הייתי בכלל בכיוון". אך כשהגיעו פניות מתושבים מכל העדות והמגזרים על כך שיגיש מועמדות, הוא הבין את גודל השעה והחליט להתמודד בפעם הראשונה לראשות המקומית בבית שמש.

הוא קיבל תמיכה מכל כך הרבה חזיתות – מה שהוביל את מפלגתו לניצחון די מוחץ וברוב קולות. בימים אלו הוא נמצא בתהליך בניית קואליציה מקיר לקיר, ודואג גם לניקיון העיר לקראת חג הפסח. ובין לבין, הוא מוצא גם זמן משפחתי, משוחח עם תושבי העיר ומגיע לאירועים חשובים. יחד עם כל העשייה לגרינברג היה חשוב להתראיין בכנות, נחרצות ומקצועיות ולשתף עד כמה הוא מתרגש שהציבור בחר בו, מה הוא מתכנן בקדנציה הקרובה ואיך הוא מתכוון לאחד בין כל המגזרים וללא הבדלים.

רימון

שמואל מה שלומך בימים אלו?

"שלומי טוב מאד. מתרגש ושמח על הזכות שנפלה בחלקי להיות ראש עירייה של כל תושבי בית שמש. נכנסתי לתפקיד עם חרדת קודש אדירה לאור גודל השליחות, לא מבזבז רגע אחד, עובד קשה מבוקר עד ערב ועוסק בעשייה משמעותית סביב האתגרים הרבים שעל הפרק. כרגע אנחנו במאה הימים הראשונים גם עוסקים הרבה בלמידה וב"ה נעשה ונצליח חמש שנים".

איך המרגש אחרי הזכייה וכניסה לראשות עיריית בית שמש?

"הכניסה לתפקיד והעברת השלטון הייתה חלקה. גם חילופי המנכ"ל התבצעו בצורה מקצועית ומצוינת. התקבלתי על ידי עובדי העירייה בקבלת פנים חמה ומחבקת, יש לנו עובדות ועובדים מצוינים בעירייה ואני מתכוון לעבוד יחד איתם חמש שנים כדי לשמור על מה שטוב ולהצעיד את העיר קדימה בכל התחומים".

גרינברג (48) מתגורר ברמת בית שמש א' מזה 24 שנים, במקור מהיישוב רכסים. הוא נשוי ליוכי, אב לחמישה וסב לשלושה. הוא למד בישיבת כנסת חזקיהו בכפר חסידים, עסק בחמש השנים האחרונות כמנהל אגף חינוך חרדי בעיריית ירושלים, קודם לכן במשך כעשור כסגן ראש עיריית בית שמש, ולפני כן כיועץ פרלמנטרי ליו"ר ועדת הכספים ח"כ גפני. במשך שנים ניהל מוסדות חינוך. תוך כדי עשייתו הוא סיים תואר ראשון במשפטים ותואר שני במדיניות ציבורית מהאוניברסיטה העברית ומחזיק גם בתעודות גישור והסמכות רבות נוספות.

גרינברג מוכר כאדם חרדי לא שגרתי. כשסיים את הישיבה הוא התגייס לצה"ל, עשה שירות צבאי משמעותי ואף שירת במילואים מספר שנים. 

שמואל גרינברג, ראש העירייה של בית שמש

"המקצועיות שלי והניסיון שלי היא לא נגזרת של מאיפה אני בא. אני בעד שילוב בין מגזרי, העיר הזו שייכת לכולם"

החיבור שלך לראשות המקומית הוא לא מקרי, היית סגן ראש העירייה בשתי קדנציות, התפטרת ואף הודחת. מה הסיבה שהחלטת להתמודד לראשות בבית שמש דווקא הפעם?

"התפטרתי מחברותי במועצת העיר כשמוניתי לנהל את אגף החינוך החרדי הגדול בישראל מכיוון שזו הייתה דרישת סף. לא הודחתי משום תפקיד. אם היו שואלים אותי שנה לפני הבחירות אם בכוונתי להתמודד – לא הייתי בכלל בכיוון. אך בחודשים שלפני ההכרזה על מועמדותי קיבלתי הרבה מאד פניות מתושבים מכל העדות והמגזרים, והסיבה שהחלטתי להתמודד היא בגלל שחשבתי הרבה והבנתי את הצורך ואת גודל השעה, צברתי ניסיון רב גם פוליטית וגם מקצועית ויש לי המון מה לתרום לעיר הזאת שאני חי בה את רוב חיי. אני קם כל בוקר ומזכיר לעצמי שאני נבחר ציבור ועובד אצל הציבור ולשם כך נשלחתי ואני אף פעם לא שוכח את זה".

האם חשבת שיש לך סיכוי מול עליזה בלוך?

"מהרגע הראשון ידעתי והאמנתי שיש לי סיכוי גבוה מאד. לאחר בדיקות מעמיקות וסקרים שביצענו עם אנשי מקצוע יצאנו לדרך. לא ידעתי אז שיהיה סיבוב שני ולא ידעתי שמשה אבוטבול יתמודד אבל לקחתי את כל האופציות בחשבון והבנתי שסיכויי לנצח גבוהים ביותר".

מספר חודשים לפני הבחירות גדולי התורה עודדו את הקהילות החרדיות לבחור בך. איך הרגשת שהאמינו בך כך? האם זה מה שעודד אותך עוד יותר להגיש מועמדות?

"אני שמח על כל תמיכה שקיבלתי במסגרת המועמדות שלי בבחירות. כל קבוצה שתמכה בי והתחברה לרעיון שלי התרגשתי, הוקרתי ושמחתי על כך. המועמדות שלי הייתה עוד לפני הכרזת התמיכה של הקבוצות השונות".

האם היית בשל לעזוב את עיריית ירושלים, אחרי שקיבלת תפקיד שמאוד אהבת ורצית?

"היו לי לבטים קשים. במהותי אני איש מקצוע, עוסק הרבה מאד שנים בניהול והתחברתי מאד לתפקיד המקצועי שהחזקתי בו. יחד עם זאת, הגעתי להבנה שאת הניסיון הפוליטי בוודאי יש לי, אך אם אני מביא לתוך התפקיד של ראש עירייה את הניסיון והידע המקצועי שלי, בכוחי להוביל את העיר למקום הראוי לה בכל התחומים, לכן קיבלתי החלטה והלכתי איתה עד הסוף ואני שמח על כך".

קמפיין בזמן בחירות

מלחמת "חרבות ברזל" פרצה שבועות ספורים לפני הבחירות המקומיות. גרינברג, שהיה בעיצומו של קמפיין שהושקע בו תקציב ומחשבה רבה, החליט בצעד מאוד ציוני – לעצור את הקמפיין, לסגור את מטה הבחירות ולהתמקד במתן מענה ועזרה לציבור בזמן המלחמה.

מה הסיבה שעצרת את הקמפיין?

"מכיוון שהיו לצידי עובדים ומתנדבים והבנתי שחובת השעה היא להתגייס. לכן הסטנו את כל הפעילות של העובדים והמתנדבים לסיוע למשפחות מפונים מהדרום ומהצפון וסייענו למאות משפחות להיקלט פה בעיר. אני שמח שהיה לנו חלק בזה".

כאשר פרצה המלחמה, האם יצא לך לשנות את המסלול? לחשוב איך להציג את מצע הקמפיין שלך בצורה שונה?

"כאמור לא היה קמפיין בכלל. כשחזרנו בלית ברירה לעונת הבחירות בגלל החלטת המחוקק, התחלנו שלושה שבועות לפני הבחירות קמפיין מחודש. הוספנו מוטיב של ביטחון והוספנו הרבה מאד אספקטים מקצועיים, הציבור רצה את זה ונתנו לזה מענה וזה כמובן גם הוכיח את עצמו בקלפי. קיבלתי את האמון של התושבים ועכשיו חובת ההוכחה עלי".

גרינברג מבקר במחלקות העירייה, לאחר כניסתו לתפקיד

"העירייה תיתן שירותים לכל המגזרים אך גם לא מתערבת באורחות חייו של איש. אם במגזר החרדי יש מי שמחליט להתבדל במוסדות החינוך, זה בסדר גמור"

תושבי בית שמש הוותיקה ותושבים שאינם נמנים מהמגזר החרדי, מאוד חששו שתבחר. ואפילו הסתכלו על הבחירה בך כאיום. מה דעתך על זה?

"מירב יקרה", פנה אליי גרינברג בישירות. "אני מודה לך על השאלה הזו אך צר לי עלייה. כשתושב העיר הוותיקה נכנס לבנק שלו הוא לא חושב האם הפקיד הוא חרדי, חילוני, דתי או ערבי. הוא רוצה איש מקצוע. אותו דבר פה, מבחינתי התושב היה צריך לבחור האם הוא בוחר בי כאיש מקצוע או שלא, וזה בסדר.

"אבל בגלל שאני חרדי אני מהווה איום? גנבתי משהו למישהו? אני אוכיח לאלו שחששו שהם טעו בעניין הזה. נתוני הקלפיות גם מוכיחים שקיבלתי תמיכה רחבה גם בקרב ציבור דתי וחילוני ולא בכדי. אני מצר על העובדה שהיה מי שניהל קמפיין בימים האחרונים של מערכת הבחירות עם עליהום מיותר ומפלג. בקואליציה נמצאים כולם, אלה שתמכו בי ואלה שלא. העיר תהיה הרבה יותר טובה ממה שקיבלתי אותה".

ממבט חיצוני אפשר לשייך אותך למגזר החרדי, על פי לבוש ומראה ואפילו רקע. אך בתוך תוכך – מה הן הדעות שלך לגבי שילוב בין המגזרים בעיר? איך הקדנציה תראה לחילונים, לדתיים הלאומיים, לחרדים ולשאר המגזרים?

"אני משתייך למגזר החרדי, איש דגל התורה, נמנה על החוג הליטאי. זה מי שאני. המקצועיות שלי והניסיון שלי היא לא נגזרת של מאיפה אני בא. אני בעד שילוב בין מגזרי, העיר הזו שייכת לכולם. העירייה תיתן שירותים לכל המגזרים אך גם לא מתערבת באורחות חייו של איש. אם במגזר החרדי יש מי שמחליט להתבדל במוסדות החינוך, זה בסדר גמור, בדיוק כמו שלציבור החילוני יש חינוך ממלכתי ולציבור הדתי יש חינוך ממלכתי דתי. באופן כללי בכל חיי אני איש של שילוב. הקדנציה הזו תהיה פורייה מלאה בעשייה בשביל כולם, בשוויון, בשקיפות ובהוגנות".

גרינברג מתכנן לשמור על סטטוס קוו בעיר

"אם מישהו חושב שמחר אסגור כבישים בשבת או שמגרשי הספורט יהפכו לכוללים – טעות בידם. הסטטוס קוו יישמר לכל הצדדים, גם לחילוניים וגם לחרדים. אין להם סיבה לפחד והזמן יוכיח את זה"

האם יש לך מחשבה או איזו דרך – שתוביל לאיחוד בין המגזרים?

"אני עוסק בזה רבות. אני חושב שהמתכונת היא הידברות. אני דוגל בהידברות וחושב שהידברות תוביל להורדת הקיטוב וליצירת סיפור משותף שיש בו מקום לכולם. אני מבקש לחשוף כאן כי אני מקים בימים אלו צוות מאה ימים של דמויות מפתח בעיר מכל המגזרים שילווה אותי וישפיע על הדרך שהעיר הזו תלך בשנים הקרובות וכדי שכולם ירגישו חלק". 

בתקופת הבחירות היו המון סיסמאות לגבי החשש שתבחר. כמו: "בית שמש תהפוך לבני ברק" ו"מכרו את העיר לחרדים", האם הכאב שלהם מוצדק? איך אתה מתכנן לגרום להם להאמין שזה יהיה אחרת?

"אני שוב מצר על השאלה שנשאלת בשנת 2024. אני אוכיח להם שהם טועים. הכאב שלהם אינו מוצדק והוא נגזרת של עליהום שקרי ומיותר של צד מסוים. בעבודה קשה וסיזיפית אראה להם ואוכיח להם שסיסמת הבחירות שלי 'אפשר אחרת' היא לא רק סיסמה, היא משנה סדורה ואמיתית שתלווה אותי לאורך הקדנציה כולה".

ממה אנשים לדעתך הכי מפחדים שיהיה בעיר? בעקבות היותך ראש עירייה חרדי

"האמת? אני לא יודע. לא חושב שיש להם סיבה לפחד. אם מישהו חושב שמחר אסגור כבישים בשבת או שמגרשי הספורט יהפכו לכוללים – טעות בידם. הסטטוס קוו יישמר לכל הצדדים, גם לחילוניים וגם לחרדים. אין להם סיבה לפחד והזמן יוכיח את זה".

במהלך הקמפיין שלך חזרת על הסיסמה "אפשר אחרת" תוכל להסביר למה התכוונת? ומדוע צריך אחרת?

"כפשוטו. אפשר אחרת בכל תחומי החיים בעיר. צריך אחרת כי לתושבי העיר מגיע יותר והם יקבלו יותר. נקודה".

ולמה לדעתך אתה תצליח לקיים קדנציה אחרת?

"מתפלל בכל ליבי שיהיה לי סייעתא דשמיא ונצליח יחד עם חברי המועצה ושותפיי להביא הישגים משמעותיים".

ראש עירייה של כולם

החשש הכי גדול של הציבור הכללי בבית שמש הוא שבית שמש תתחרד או "תמכר לחרדים". אך גרינברג הרכיב סיסמה ותכנית סדורה שאומרת שבקדנציה הקרובה הוא יהיה ראש העירייה של כולם. "אהיה ראש העירייה של החרדים, של החילוניים ושל הדתיים", אמר. "לכולם יהיה מענה, לכולם תהיה כתובת, לכולם תהיה דלת פתוחה ובעיקר תהיה חלוקת משאבים שוויונית והוגנת".

ואיך תראה הבנייה בבית שמש? עיר שיש בה מעל 70 אחוז חרדים.

"אני מתכוון להמשיך לבנות בעיר לכלל המגזרים. יהיה מענה לדור ההמשך שיוכלו לגור פה ולמצוא את מקום בעיר המדהימה שלנו".

איך אתה מתכנן לקרב את המגזר החילוני/דתי לאומי לעיר? אחרי התדמית שנוצרה תושבים רבים עזבו לערים אחרות

"לא חושב שמאז שנכנסתי לתפקידי לפני כשבועיים הייתה נהירה החוצה של תושבים. אם יש מישהו שחושש ופוחד, אני קורא לו להישאר כאן כי הקדנציה הזו תהיה תור הזהב של העיר. בספורט, בתרבות, באירועים, באיכות החיים ובכל הדברים שחשובים לתושבים. אני מבטיח לאותו אחד שחושש שהוא יופתע לטובה ובענק".

עליזה בלוך, ראשת העירייה היוצאת

גרינברג על עליזה:

"זה לא סוד שהייתה לי ביקורת רבה עליה. הרי לכן התמודדתי.. אני בטוח שהיא תגיע למקומות משפיעים ומשמעותיים בציבוריות הישראלית ובכל מקום היא תהיה שגרירה נאמנה לעיר"

חרדים קיצוניים הם אומנם מיעוט בבית שמש. אך למרות מיעוטם, הם מייצרים פחד ועושים לא מעט בעיות בעיר – האם יש לך כוונה לטפל בנושא באופן נקודתי? ואם כן, איך?

"נפגשתי עם מפקד משטרת בית שמש. שוחחנו על התפקוד המקצועי ומדיניות האכיפה של המשטרה. ביקשתי ממנו שתהיה אכיפה חסרת פשרות, לא עוברים לסדר היום על שום מקרה של הפרת הסדר הציבורי ואי ציות לחוק, זו הציפייה שלי. מי שאמון על אכיפת החוק זו משטרת ישראל ואני סמוך ובטוח שהם יעשו את תפקידם נאמנה".

גרינברג נפגש עם גפני

על הגרעון התקציבי:

"ישבתי עם הגזבר, נחרדתי עמוקות מהגירעון המצטבר. הגירעון הזה גדול משמעותית ממה שהיה בתחילת הקדנציה האחרונה. זה אירוע משמעותי שנצטרך להתעסק בו ולטפל בו כדי שנחלים את העירייה"

בתור מי שעסק בחינוך, מה העמדה שלך לגבי קיום חינוך ממלכתי-חרדי, וכן לימודי ליבה?

"כראש עירייה אין שום רלוונטיות בהבעת עמדתי האישית. כראש העירייה אשרת את כולם וכל מי שנמצא או רוצה זרם חינוך מסוים יקבל את המענה המיטבי מעיריית בית שמש".

חלק מהציבור החרדי טען לאורך הדרך, שאתה לא מספיק חרדי. למה לדעתך הם טענו ככה?

"לא יודע. תצטרכי לשאול את מי שטען את זה. הייתי בצבא ובאקדמיה וזה לא ממש מסלול קלאסי אבל אני נמנה על המגזר החרדי, באתי משם, משפחתי משם, ילדיי בחינוך החרדי וכן הלאה".

הבטחות והסכמים

אחד מהנושאים הכואבים שתושבי העיר הוותיקה מתמודדים איתה, היא: מתי תוקם הבריכה הציבורית והמעורבת? בתקופת בלוך היו הבטחות, ואפילו חוזים שהעידו על ההקמה. אך האם זה יקרה בקדנציה של גרינברג? ומה לגבי ההסכמים והתיקים, והסיבות למה חלק קיבלו תיקים וחלק פשוט לא.

תוקם בריכה בבית שמש?

"אני מצטער על כך שלא הוקמה בריכה בבית שמש. בתקופתי תוקם יותר מבריכה אחת בעיר. זה אתגר משמעותי עבורי ואני מתכוון לעמוד בו. זה מגיע לעיר וזה מגיע לתושבים".

מה הייתה הסיבה שלא שמרת תיקים למפלגת בית שמש מאוחדת? האם זה בגלל שהם התמודדו נגדך בבחירות או שיש סיבה אחרת?

"ממש לא. בחירות זה פרק אחד ואחרי הבחירות החל פרק חדש. מבחינתי כולם מוזמנים להיכנס לקואליציה בראשותי ואף קראתי להם להיכנס. היו תיקים שחשובים לציבור הכללי בעיר שהליכוד ביקשו ועיר מאוחדת רצו גם, הליכוד היה במו"מ וזה הבשיל לסיום אחרי שיח ארוך איתם. אני מביע כאן תקווה שמפלגתה של עליזה בלוך תהיה חלק מהקואליציה ואנו עובדים בימים אלו על פתרונות לכך".

סיעת הליכוד. שלום אדרי ומשה שטרית

איך היחסים שלך עם סיעת הליכוד? תוכל לשתף על ההסכם שחתמתם?

"יחסים מצוינים. מעריך את חבריי בליכוד, יש להם היסטוריה ארוכה ועשירה בעיר, יש להם ניסיון משמעותי ואוכל להיעזר בהם וגם בשרי הממשלה. ההסכמים הונחו על שולחנה של המועצה ושקופים לציבור ואני מזמין את כל מי שרוצה לקרוא את ההסכמים ולהיחשף לכל המידע בהרחבה".

מה דעתך על הניהול של ראשת העירייה היוצאת עד לסיום הקדנציה?

"זה לא סוד שהייתה לי ביקורת רבה עליה. הרי לכן התמודדתי. לא חושב שיש מקום שאביע ביקורת כעת, הבחירות מאחורינו והמשכנו הלאה. אני בטוח שהיא תגיע למקומות משפיעים ומשמעותיים בציבוריות הישראלית ובכל מקום היא תהיה שגרירה נאמנה לעיר".

כאשר עליזה בלוך נכנסה לעירייה, היא עדכנה שהיה חוב גדול והתחייבויות שהיה צריך לכסות. בימים האלו שאתה מתאקלם, אך הפקידו בידך את העירייה מבחינה פיננסית ותקציבית?

"ישבתי עם הגזבר, נחרדתי עמוקות מהגירעון המצטבר. הגירעון הזה גדול משמעותית ממה שהיה בתחילת הקדנציה האחרונה. זה אירוע משמעותי שנצטרך להתעסק בו ולטפל בו כדי שנחלים את העירייה ונביא אותה לאיזון תקציבי וניהול שוטף נכון".

להבנתי נותרו חלק מתקציבי הממשלה שהתקבלו בקדנציה של בלוך, האם יש תכנית למימושם? תוכל לפרט חלק ממנה?

"בהחלט. והעירייה תממש את ההרשאות הקודמות. יכול להיות עם שינויים קלים אבל בוודאי שכל דבר טוב שנעשה לעיר, נמשיך אותו".

עליזה החליטה להתפטר מהמועצה למרות שהיא קיבלה מנדט. האם זה היה צפוי? היו לכם שיחות ואופציות לחשוב לצעוד יחד באותה העירייה?

"זה היה צפוי שאם עליזה לא תיבחר היא תתפטר. היו לנו שיחות וקיוויתי שהיא תישאר ותתרום מניסיונה. אך זו החלטתה ואני מכבד אותה".

מה הסיבה לדעתך שהיא וויתרה על זה?

"את זה צריך לשאול אותה".

ביטחון בזמן מלחמה

כל התושבים יגידו בפה מלא: שהם חוששים מהמתיחות בצפון, בדרום ובכל העולם. בזמן שהממשלה דואגת לקדם נושאים ביטחוניים מדיניים, היה לנו חשוב גם להבין איך הנושא הבטיחותי יקבל מענה מקומי.

האם יש רצון לתת נשקים לתושבים או למנות כמה אנשי אבטחה מקומיים שישמור על תושבי המושבים? בנוסף למשטרה

"צריך לעשות הכל על מנת להגביר את תחושת הביטחון, לחזק את כיתות הכוננות ולהוסיף נשקים וכל מה שצריך לשם כך. גורמי המקצוע שליוו אותי בנושא ימשיכו לעשות כך ונביא יחד פתרונות בנושא".

גרינברג עם משה שטרית, מסיעת הליכוד

בימי מלחמה לתושבים חשוב הביטחון ברחובות, בגנים, בבתי הספר, במתנ"סים ובכל מסגרות החינוך. האם אתה מתכנן לדאוג לכך? ואיך?

"חד משמעית. זה אחד הנושאים שעלו הכי הרבה. רואה בזה ערך עליון, זו אחריותי לדאוג לשלומם וביטחונם של התושבים ונפעל לשם כך.

"אנחנו בקשר שוטף עם גורמי הביטחון והחירום. עם אגף החירום והביטחון בעירוני, עם משטרת ישראל, פיקוד העורף ויתר זרועות הביטחון. נערכים לכל תרחיש ושומרים על קשר הדוק עם כלל הגורמים".

ובפן האישי, איך אתה ומשפחתך מרגישים בימי המלחמה?

"משפחתי ואני כמו כל תושב מביטים בחרדה על המצב הביטחוני. דואגים מאד, חרדים לשלומם של חיילי צה"ל וכוחות הביטחון ומתפללים יחדיו לשלומם של הפצועים ולשובם במהרה של החטופים והנעדרים".

יש לך מחשבות שמדאיגות אותך בעקבות המצב?

"כן. שלא נחווה פה בעיר מצב חירום. שנחזור סוף סוף לשגרה, ואני מקווה שהתרגולים שאנחנו עושים יהיו מה שנקרא 'על יבש' ולא בפועל. אני יכול להרגיע את התושבים שהעיר ערוכה ומוכנה לכל תרחיש".

ובמעבר חד, הערב אנחנו חוגגים את חג הפסח, אילו אירועים צפויים לתושבים במהלך חול המועד?

"כניסתי לתפקיד אירעה שלושה שבועות לפני החג כך שלצערי לא הייתה לי את האפשרות להיערך בזמן כה קצר. כינסתי את כלל הגורמים הרלוונטיים בעיר וביקשתי מהם לעשות כל מה שאפשר. יהיו שורה של אירועים לכלל המגזרים והם יפורסמו לציבור. אני מצר על כך שהשלטון הקודם לא דאג לכך שלושה וארבעה חודשים לפני החג אך מכיוון שזו הירושה שקיבלנו נעשה את כל מה שאפשר".

מה היית רוצה לאחל לתושבים לכבוד החג?

"אני מאחל לכלל תושבי העיר האהובים חג פסח שמח וכשר, חג החירות, שנצא מעבדות לחירות. זמן לשבת עם המשפחה, עם הילדים והנכדים. אני מתפלל שנעבור את החג בשלום ובטוב ונשמור על עצמנו".

משהו שהיית רוצה לבקש מהתושבים?

"אני מבקש מתושבי העיר להיות סבלניים. תנו לנו את ימי החסד. יחד עם זאת. בכוונתי לצאת למהלך רחב של שיתוף ציבור על מנת לאפשר לתושבי העיר לקחת חלק אמיתי בתהליכי קבלת ההחלטות בעיר וקורא לציבור להעלות רעיונות ולקחת חלק. הרעיונות הכי טובים שקידמתי כאיש ציבור אלו דברים שהגיעו מהתושבים, אני מאד מאמין בזה. בנוסף אני מבקש להזכיר שעיריית בית שמש השקיעה משאבים אדירים בניקיון העיר, בואו נשמור על זה שתהיה לנו עיר נקייה, נעימה ומזמינה".

לסיום, על מה היית רוצה להודות?

"רוצה להודות למשפחתי היקרה. אני מודה להם ועליהם. אשתי היקרה וילדיי האהובים שתמכו בי לאורך כל הדרך ועמדו מאחוריי מציידיי ומלפניי ורק בזכותם היה לי את הכוח לצלוח את התקופה הזו ברוך השם ולהגיע לניצחון שהשגנו".

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

new1
new1
new1

עוד כתבות שאולי יעניינו אותך:

המינוי המטלטל

ניצב אבשלום פלד ממושב זכריה ימונה בקרוב למפכ"ל המשטרה. כך לפי החלטתו של בן גביר | ברקע – נציבים בדימוס וגם המועצה האזורית מטה יהודה לא שמחים על המינוי | הסיבה: לפני 9 שנים פלד נחקר במח"ש על עבירות בנייה שביצע במושב, ובסיום החקירה הומלץ שלא למנות או לקדם אותו לתפקיד ניצב בשל מעשיו. אך מאז ועד היום הוא מתקדם בתפקידים | חשיפה

חוגג חג בכיף

קובי סולימני התותח נצפה בעדשת המצלמה של לכלוכית כשהוא נערך לחגיגות חג הפסח המשפחתיות

תרבחו ותסעדו

המימונה כיכבה בבית משפחתם של אסתי ובועז זיו, שארגנו ערב עם עוגיות ומופלטות בשפע

מפיקים מימונה

מרדכי דרעי ואישתו המהממים, התארגנו מהר לקראת סוף חג הפסח והחלו בהפקת אירוע המימונה המשפחתי והמרגש. לכלוכית שמעה שהיה בשפע, המון

חוגגת מימונה

אתי אביכזר המהממת שבתמונה חגגה השבוע את חג המימונה עם המשפחה והחברים הטובים, ואף הספיקה להצטלם

יאללה בית"ר

יוסי דהן ההורס, תושב העיר נסע ביחד עם חברים למשחק הכדורגל של בית"ר ירושלים בבלומפילד שבתל אביב

המתכון של השף: מתכון לפנקייק מתוק מקוטג׳

אנחנו אוהבים פנקייקים מתוקים. בייחוד שהם אווריריים, עבים ושאפשר לאכול אותם מינימום זו מנה עיקרית | הפעם את הפנקייקים הכנו עם קוטג' 12 אחוזים של תנובה. תודו לנו אחר כך

קובה סלק צמחוני במילוי פטריות ובצל מטוגן

אחרי שאכלנו כל כך הרבה בשר ומצות, יש יותר טוב ממנת קובה עסיסית עם רוטב שנמס בתוך הפה? | השבוע החלטתי לפנק אתכם עם מתכון של קובה סלק צמחוני טעים ומתאים בדיוק לצוהרי שישי

החום לא מנע: עשרות מטיילים ביקרו בתל ירמות

למרות עומס החוום הכבד ששרר בחול המועד, עשרות מטיילים הגיעו לבילוי וטיול בתל ירמות ונהנו מפעילויות שונות: הצגות, חפירה ארכיאולוגית, יצירת אגרטלים מחימר ועוד

חג בתל בית שמש

במהלך חול המועד הגיעו מעל מאה מטיילים לסיורים מודרכים בעברית ובאנגלית בתל בית שמש | כל הנוכחים נהנו ממזג אוויר מעולה, מהדרכות מדויקות ומאווירה מקצועית ומאורגנת

בלוך: השיקה את ספרה "גשרים של אור"

ראשת העירייה לשעבר, ד"ר עליזה בלוך השיקה את ספרה החדש "גשרים של אור" מספר ימים לאחר שסיימה את תפקידה באופן רשמי בעירייה | במהלך ההשקה אמרה: "בית שמש היא במידה רבה תמונת מראה של מדינת ישראל ואתגריה"

חדש: נפתח משרד לניהול פרויקט פינוי בינוי

לאחרונה נערך טקס חניכת המשרד החדש של "התחדשות ביאליק" מקבוצת נתיב וישרקאפ גרנג | מטרת המשרד: קידום פרויקט פינוי בינוי בשכונת ביאליק

תאונות בעיר: רוכב אופנוע החליק ואישה נפגעה מרכב

השבוע אירעו שתי תאונות דרכים בעיר; רוכב אופנוע בן 23 נפצע בזמן שהחליק עם האופנוע בשדרות נהר הדן ואישה בת 24, נפצעה מתאונת דרכים בין שני כלי רכב – כי הייתה בסביבה | המזל: שניהם נפצעו במצב קל

ניקיון העיר: הפרויקט הגדול של עובדי העירייה

לפני חג הפסח היה חשוב לראש העירייה, שמואל גרינברג לנקות את העיר לעילא ולעילא ולכן, עשרות עובדי מינהל תפעול בעירייה, יחד עם צוותי תגבור, משאיות, פקחי תברואה ובלווי כלים מיוחדים – דאגו כולם לניקיון העיר

מסוכן: שריפה פרצה בזמן שכל המשפחה ישנה

שריפה גדולה פרצה בדירה ברמת בית שמש א' בשעות הבוקר המוקדמות וכאשר כל בני המשפחה ישנים | אחד מהילדים התעורר בנס מהריח השרוף וכך הציל את כל משפחתו

מפחיד: פעוטה נכוותה ממים רותחים

מתנדבי מד"א הוזעקו לבית בשכונת רמה ג' בבית שמש, בעקבות דיווח על פעוטה שנכוותה ממים רותחים. פראמדיק שהגיע למקום סיפר: "היא פונתה על ידי ניידת טיפול נמרץ של מד"א במצב בינוני"

דילוג לתוכן