פרויקט החסד הגדול

12 ילדים בסיכון שלא יכלו לגדול בביתם – חלמו לקחת חלק מנופש שהם בחיים לא חוו | מיטב (23) ובעלה ידידיה (24) גוט החליטו להגשים את חלומם בכל מחיר - הם גייסו וילה, כספים, מארזי מתנות, ממתקים, גלידות והכל בתרומה
חשמל

אלו הם 12 ילדים בסיכון בגילאי 8-14. ילדים שלא יכלו לגדול בבית, חלקם יצאו בצו בית משפט וחלקם הוצאו על ידי הרווחה. כל חלומם היה לחוות נופש, משהו שמעולם הם לא הצליחו לקבל ומשפחה אחת שמגדלת אותם החליטה לעשות מעשה גדול, שגרם לתושבים רבים מהעיר לפתוח את הלב. הכל התחיל מפוסט אנונימי בקהילת "המאמות של בית שמש", שפורסם על ידי מנהלת הקהילה אושרת כהן. בו נכתב: "היי לכולם, אני מיטב, בת 23. אני ובעלי מדריכים בפנימיית 'בית הילד' לילדים בסיכון. אנחנו גרים עם 12 ילדים בסיכון בבית, מגדלים אותם לכל דבר, לוקחים לבית ספר, רופאים, טיפולים ופשוט הכל. ממש ההורים שלהם. אנחנו רוצים לעשות להם יום כיף לכבוד החופש הגדול, סוג של נופש קטן (משהו שהם לא חוו אף פעם). הרווחה לא נותנת לנו תקציבים לדברים כאלה, לכן אנחנו מגייסים הכל בתרומות. לוטן דדון, הבעלים של וילה-לה טוקה באדרת תרם לנו את הווילה שלו ליום שלם, מציל מירושלים מגיע בתרומה בשבילנו. אנחנו רוצים שהיום הזה יהיה להם הכי מפנק שיש. אם יש לכם דברים שיכולים לעזור לנו לשמח אותם אנחנו ממש נשמח.

הילדים חלמו וקיבלו נופש במתנה

"למעשה פרויקט החסד הזה התחיל מלוטן דדון הבעלים של וילה-לה טוקה באדרת", סיפרה למערכת "שוס הדרך" אושרת. "לוטן ואני מכירים כבר מספר שנים, סביב הפקות שקיימתי אצלו בוילה. הוא צלצל אליי ביום שישי, 5 ימים לפני היום החלומי של המשפחה וביקש ממני לסייע להם. תוך כדי בישולים והכנות לשבת העליתי פוסט והפרויקט הזה התחיל לרוץ ולצבור תאוצה. אנשי בית שמש שוב התגלו במלוא הדרם עם נתינה אינסופית"

עידן מערכות

"אנחנו מחפשים גלידות חלביות, ארטיקים פרווה, בשרים למנגל, החלום שלהם זה סטיקים- אם תצליחו להגשים להם זה יהיה מטורף!, גלגלי ים/ מצופים/מזרוני ים/משקפות. אולי צלם מגנטים שיגיע לאיזה שעה שיהיה להם מזכרת טובה מהיום הזה. אם יש לכם עוד דברים נשמח ממש. מדובר ב16 אנשים. 12 ילדים ועוד 4 אנשי צוות. הילדים מגיל 8-14".

אפקט הפוסט

אחרי פרסום הפוסט, תוך פחות מיממה התגייסו תושבים רבים לתרום מכספם, מזמנם ומניסיונם. כל אחד לפי יכולותיו. אושרת כהן, מנהלת קהילת ה"מאמות" ניהלה את כל הפרויקט מקרוב-רחוק ואף הצטרפה ליום המרגש שהתקיים ביום רביעי (3.8) בערב. "למעשה פרויקט החסד הזה התחיל מלוטן דדון הבעלים של וילה-לה טוקה באדרת", סיפרה אושרת למערכת "שוס הדרך". "לוטן ואני מכירים כבר מספר שנים, סביב הפקות שקיימתי אצלו בוילה. הוא צלצל אליי ביום שישי, 5 ימים לפני היום החלומי של המשפחה וביקש ממני לסייע להם. תוך כדי בישולים והכנות לשבת העליתי פוסט והפרויקט הזה התחיל לרוץ ולצבור תאוצה. אנשי בית שמש שוב התגלו במלוא הדרם עם נתינה אינסופית. אנשים רצו להגיע ולמנגל, לעזור בהכנות, בסלטים, מגשי פירות, להביא גחלים, מארזי מתנות, ממתקים, גלידות, ארטיקים ועוד המון. מרגש לדעת כמה אנחנו מאוחדים בזמן מצוקה", אמרה בהתרגשות.

איך הילדים הרגישו שהם ראו את כל התרומות?

"הילדים היו מרוגשים, יום כזה הוא הגשמת חלום עבורם. הם לא הפסיקו להודות".

איך הרגשת שהצלחת לגייס את כל הקהילה למען הסיפור?

"ידעתי שאנשי בית שמש הם אנשי חסד, כבר ידענו יחד מספר פרויקטים משותפים. אבל לא האמנתי שתהיה הענות בהיקף כזה".

אושרת כהן, מנהלת קהילת "מאמות של בית שמש"

"'לרובנו זה ישמע מוגזם, אבל עבור רוב הילדים לאכול סטייק היה בגדר הגשמת חלום. הם לא הפסיקו להתרגש מזה. שיתפו שלא רצו לאכול בערב קודם הרבה בארוחה כדי לשמור מקום בבטן לסטייק', סיכמה את הדברים המרגשים אושרת כהן"

התרומות והאהבה

התגובות לפוסט לא הפסיקו להגיע. היו שתרמו כספים על סך אלף שקלים וחמש מאות שקלים. אחרים רצו להגיע ולהכין לילדים על האש וברמה, להביא בשרים איכותיים וטריים, לפנק עם אוטו גלידה, ארטיקים ובשלל המטעמים המתוקים ועוד ועוד. הרצון של התושבים רק התגבר עם הימים וככל שהשעות עברו, כך התווספו אנשים נוספים שרצו לתרום כספים או מצרכים ולהגיע פיזית כדי לשמח אותם.

היו תורמים שהיו מוכנים להיחשף, חלק מהם ביקשו להישאר בעילום שם במערכת. דינה אלקסלסי "האקדמיה לגיל הרך" – הזמינה אוטו גלידה בהפתעה ופינקה את כולם בגלידות וארטיקים. ברוריה שרביט – מנהלת מועדון יולדות הדסה והבן שלה אוהד תרמו עולם ומלואו – פיתות, מלא שתיה, סלטים ועוד. "את ברוריה הכרתי לראשונה לפני מספר שנים בפרויקט נוסף (הפקת ברית של תינוק מעורב) שעשינו ביחד", שיתפה אושרת. את הבשרים תרמו – ״אנגוס שיווק בשר״ אלמוג ועידן בן שלום. שיר אסרף ביטון – תרמה באהבה מזרוני ים, גלגלים ומשקפות. היו גם שתרמו בעילום שם כאמור, הייתה תרומה של מארזים מבעלת עסק מקומי שהעדיפה להישאר בעילום שם. על כל מארז כתוב "ילד אתה עוד תזיז הרים". משפט בהפך בין רגע לחזון במהלך החגיגה. איש נדל"ן ואישתו תרמו סכום כספי מכובד שישמש לבר המצווה בשנה הבאה של מספר ילדים ועוד.

"לרובנו זה ישמע מוגזם, אבל עבור רוב הילדים לאכול סטייק היה בגדר הגשמת חלום. הם לא הפסיקו להתרגש מזה. שיתפו שלא רצו לאכול בערב קודם הרבה בארוחה כדי לשמור מקום בבטן לסטייק", סיכמה את הדברים המרגשים אושרת כהן.

ההורים שגרמו לכל זה לקרות

מיטב וידידיה גוט, זוג נשוי וצעיר והורים לילד בן שנה ו-7 חודשים, במקור מקרית ארבע והיום מתגוררים בירושלים – מטפלים ומגדלים את 12 הילדים בסיכון מרצונם, במסגרת פנימייה טיפולית בשם "בית הילד". הפנימייה פועלת על פי משפחתונים – יש במקום שלושה משפחתונים של בנים ובנות בגילאי 8-17. כל משפחתון בנוי מזוג נשוי ועוד שתי בנות שירות, שהם בעצם הצוות שמטפל בילדים. בנוסף, יש גם צוות טיפולים לכל משפחתון הכולל: עובדת סוציאלית, פסיכולוג, פסיכיאטר, רכזים, מנהלים, כל ילד מקבל טיפול בבעלי חיים, יש ילדים שמקבלים טיפול באומנות, במטבח בעשייה ובבישול. "אני הייתי בת שירות בפנימייה", סיפרה מיטב. "סיימתי שנה אחת, התחתנתי וכשבעלי סיים את הצבא הגנו ביחד לייעוץ בבית הילד. עכשיו בדיוק סיימנו את השנה הראשונה ומתחילים את השנה השנייה. אנחנו מגדלים 12 ילדים בסיכון, ממש ההורים שלהם. קונים להם את כל הדברים שהם צריכים, לוקחים אותם לרופא, לבית הספר, הולכים איתם לאספת הורים ולכל דבר שהם צריכים. את ההורים הביולוגיים הם פוגשים פעם ביומיים-שלושה יש שמגיעים גם יותר מזה", סיפרה מיטב.

מיטב, ידידיה ובנם הקטן. הזוג שתחת חסותו יש 12 ילדים שנפלטו מבתים

"מבחינתנו אנחנו רואים את זה כשליחות", אמרה בהתרגשות מיטב. "מדובר בתפקיד שמישהו צריך לעשות ואנחנו חושבים שיש לנו את הכוח לעשות אותו. יש כאלה שעושים שליחות בחו"ל ואנחנו בחרנו לעשות את זה באופן הזה"

מה גרם לך ולבעלך לקחת 12 ילדים, ולהיות להם להורים?

"מבחינתנו אנחנו רואים את זה כשליחות", אמרה בהתרגשות מיטב. "מדובר בתפקיד שמישהו צריך לעשות ואנחנו חושבים שיש לנו את הכוח לעשות אותו. יש כאלה שעושים שליחות בחו"ל ואנחנו בחרנו לעשות את זה באופן הזה".

איך התחושה ללוות ילדים שנפלטו מבתים אחרים?

"תחושה מספקת, תחושה טובה. יש המון קושי בעבודה אבל יש גם המון כיף. אנחנו ממש מחנכים ומביאים את הערכים שלנו לילדים. מעבירים את זה הלאה את הערכים שאנחנו רוצים שיהיו להם".

איך הם מגיבים כשאתם שם בשבילם?

"המון ילדים רוצים לקרוא לנו אבא ואמא, אנחנו כל הזמן מסבירים להם שיש להם הורים אחרים. אנחנו מראים להם את המצב כמו שהוא, אנחנו לא אבא ואמא אלא מהווים להם את התפקיד של אבא ואמא. הם מעריכים מאוד, הם מבינים את המצב. אם הם לא, אנחנו שמים להם את המצב כמו שהוא. הם יודעים איפה הם עומדים ומה המורכבויות שלהם".

משהו שהיית רוצה להגיד לתושבים?

"קודם כל תודה ענקית לכל מי שתרם לנו ביום הזה. לילדים זה היה נופש של פעם בחיים. כל הילדים אמרו 'זו הפעם הראשונה שלנו בוילה'. המתנות, הסטייקים זה היה להם מטורף. אני רוצה להגיד לתושבים שתמיד יחשבו איפה אפשר לעזור לעוד ילדים ולא רק לנו. אנחנו נשמח לתקציבים או לכל תרומה. אנחנו תמיד נמצא מה לעשות איתם כדי לשמח את הילדים ולעשות להם טוב. יש לנו שנה הבאה בר מצוות בת מצוות, אז אם מישהו יכול לתרום דברים – נשמח. ושוב, תודה ענקית. התפעלנו לראות את טוב הלב של כולם. לעזור ולהיות חלק בדבר הזה".

הילדים מחייכים ונהנים מאוטו גלידה שניתן בתרומה

"תודה ענקית לכל מי שתרם לנו ביום הזה. לילדים זה היה נופש של פעם בחיים. כל הילדים אמרו 'זו הפעם הראשונה שלנו בוילה'. המתנות, הסטייקים זה היה להם מטורף. אני רוצה להגיד לתושבים שתמיד יחשבו איפה אפשר לעזור לעוד ילדים ולא רק לנו. אנחנו נשמח לתקציבים או לכל תרומה"

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

new1
new1
new1

עוד כתבות שאולי יעניינו אותך:

עצמאות 76 למדינה

עם ישראל רגיל למעבר בין יום הזיכרון לעצמאות במשך 75 שנה. אך השנה המעבר היה קשה מהרגיל: עשרות טקסי זיכרון למען החללים שנהרגו ונרצחו במלחמת חרבות ברזל התקיימו בעיר, אליהם הגיעו תושבים רבים שכאבו את כאב המשפחות השכולות | המעבר החד היה מאתגר ולמרות זאת, המשפחות בחרו לחגוג למען הדור הבא. כי "אין לנו ארץ אחרת"

אין לה ארץ אחרת

מור חלפון התותחית, נצפתה עם מדי משטרת ישראל, מצדיעה כשמאחוריה דגל ישראל מרגש מתנופף

מתוקים

אור אדרי, תושבת העיר ובנה המתוק נסעו לאחרונה לטיול כיפי בגן החיות התנכ"י שבירושלים.

מצטיינת נשיא: סמ"ר אורית חן קיבלה הצטיינות

סמ"ר אורית מבית שמש, רק בת 20 וכבר זכתה במעמד ובאות הצטיינות מנשיא המדינה | אורית היא פרמדיקית צבאית שהצילה המון חיילים במהלך הלחימה בעזה וסיפרה על הוויתור שעשתה למען השירות, "כשהגיע הזמן, בחרתי לוותר על הקריירה כג'ודוקא ולהתגייס לשירות משמעותי"

אישום: יוגש נגד החשוד שרדף עם גרזן אחר תושב

לפני כחודש וחצי, החשוד ניסה לתקוף אדם אחר באלימות קשה וסיכן חיים בעת שהוא עם גרזן בידו | הוא נוטרל על ידי שוטרים, ונעצר. השבוע הוגש נגדו כתב אישום על ידי הפרקליטות

יום השואה: מיזם זיכרון בסלון נחל הצלחה

מאות מתושבי העיר נכחו במפגשי העדות במסגרת מיזם "זיכרון בסלון" | השנה המיזם התרחב והוא התקיים עבור כלל המגזרים, וכן גם בשפה האנגלית עבור קהילת העולים | רשת המרכזים הקהילתיים: "נפעל להרחיב את המיזם בשנים הבאות"

מרכינים ראש: טקס יום הזיכרון בבית העלמין

השבוע התקיים טקס יום הזיכרון לחללי מערכות ישראל ונפגעי פעולות האיבה בבית העלמין בעיר במעמד ראש העירייה, שמואל גרינברג | במהלך הטקס נאמרו מילותיהן של המשפחות השכולות, שאיבדו את ילדיהן במלחמת חרבות וברזל

גרינברג: משפר את התחבורה הציבורית בעיר

השבוע (ראשון) קיים ראש העירייה, שמואל גרינברג פגישת היכרות ראשונה עם הנהלת חברת "בית שמש אקספרס" מפעילת התחבורה הציבורית העירונית בעיר. בסוף הפגישה אמר גרינברג: "אני משוכנע שיחד נוכל להביא לשינוי משמעותי שישפר את מצב התחבורה הציבורית בעיר"

השר גולדקנופף: "נסייע לממש את פוטנציאל העיר"

שר הבינוי והשיכון יצחק גולדקנופף, קיים השבוע פגישת עבודה ראשונה עם ראש עיריית בית שמש שמואל גרינברג. במהלכה דנו בפרויקטים החדשים והעתידיים ובתכניות להתפתחות הבנייה בעיר לשנים הקרובות

לראשונה: התקיים טקס מעבר בין יום הזיכרון לעצמאות

המחלקה למורשת ישראל, עלייה ממונה רינה הולנדר – החליטה השנה לקיים טקס מעבר בין יום הזיכרון לעצמאות |בסיום הטקס התקיימה תפילת ערבית חגיגית ועוד

יום השואה: מיזם זיכרון בסלון נחל הצלחה

מאות מתושבי העיר נכחו במפגשי העדות במסגרת מיזם "זיכרון בסלון" | השנה המיזם התרחב והוא התקיים עבור כלל המגזרים, וכן גם בשפה האנגלית עבור קהילת העולים | רשת המרכזים הקהילתיים: "נפעל להרחיב את המיזם בשנים הבאות"

רמה א': טקס יום הזיכרון במתנ"ס

רינה הולנדר, המשנה לראש העירייה קיימה לאחרונה טקס יום הזיכרון לחללי מערכות ישראל ואמרה, "התורה מצווה עלינו לזכור" | לאורך הטקס ציינו את הגיבורים והגיבורות ומעשי גבורתם

סערה בערב עצמאות: חרדים הורידו דגלי ישראל; התושבים מנעו מהם

שידור חוזר משנה שעברה: חרדים קיצוניים ניסו לתלוש דגלי ישראל שנתלו בשכונת רמת בית שמש ד' | זאת אחרי שבשנה שעברה הם ניסו לעשות אותו הדבר – ברמה ב' | תושבי השכונה שהיו ערים למקרה, מנעו מהם לתלוש, הזעיקו משטרה ובכך מזערו את הנזק לדגלים

דילוג לתוכן