פעיל ש"ס: "יהיה ראש עירייה חדש עוד חצי שנה"

חמישה חודשים לפני הבחירות אנחנו חושפים לראשונה ראיון חד עם פעיל ש"ס שמספר על ההסכמים, השליטה של החרדים והסיכוי של בלוך להיבחר בפעם השנייה. לפיו, "הרוב חרדי ומאז שנבחרה, הרוב גדל ל-70 אחוז" | האם יש לה סיכוי? מי יהיה ראש העירייה הבא? | ראיון בלעדי
חזן

בקצרה: החרדים יחליטו. אם בעבר עליזה יכלה לגנוב כמה קולות ולנצח בחירות אז עכשיו תשכחו מזה. בחירות 2022 היו מאוד ברורות. קרוב ל60% מתושבי בית שמש הצביעו ליהדות התורה ולש"ס. אך המספר הזה אמור לקפוץ משמעותית בבחירות ב-2023. מדוע? "קודם כל שני שנתונים שלמים שלא יצאו להצביע כי היו צעירים מדי יהיו זכאים להצביע. רובם כמובן חרדים" אומר איש שטח בכיר במפלגת שלומי אמונים (נספר עליה עוד מעט). "תוסיף להם את האלפים שעברו לגור בבית שמש בשנה האחרונה, בעיקר ברמת בית שמש ד', וכמובן החרדים שהצביעו לבן גביר או לליכוד וברור שיצביעו למפלגה חרדית בבחירות המקומיות ומן הסתם כל מיני כאלה שלא מצביעים בארצי כי רבותיהם לא מסכימים והפעם יצאו".

מפלגת ש"ס: פעיל ש"ס מהוותיקה: "אני חושב שאיציק אלמליח וישעיהו אנרייך נמצאים בלשכה של בלוך יותר ממה שהיא נמצאת" | צילומים: רווח הפקות

פעיל ש"ס:

חשמל

"אם כל המפלגות החרדיות יתאחדו ברור שהסיפור נגמר", מסביר פעיל ש"ס מהוותיקה. "לא צריך בכלל את ממורמרי עליזה מהעיר. כל החילונים יכולים להיות איתה ביחד וגם החרדים לייט, המועמד החרדי ייקח בהליכה"

לכמה הגענו?

"אני מעריך שביום בהיר אנחנו רואים 70% ויום מעונן 65% מהקולות".

הנתונים הללו שונים מאוד מהמספרים שבלוך התמודדה איתם ב-2018, אז הציבור הכללי מנה קרוב לחצי מהאוכלוסייה. הבנייה המאסיבית ברמה ד' וברמת אברהם שהובלה בקדנציה של בלוך והגעתם של אלפי משפחות חרדיות שינו לחלוטין את המשוואה.

בלוך אולי חשבה שאם תשחרר לחרדים בנייה והקצאות הם יהיו איתה שוב אבל המצב שונה.

כיום פועלות באופן רשמי בבית שמש שלוש מפלגות חרדיות ובאופן לא רשמי אחת מהמפלגות מפוצלת לשלוש מה שהופך את המספר הכללי לחמש מפלגות חרדיות שונות. את ש"ס כולנו מכירים, המפלגה החרדית הספרדית מונה כיום שלושה מנדטים ולאור הגעתם של חרדים ספרדים רבים היא עתידה לגדול במנדט לפחות. הפלג הירושלמי (או עץ) מונים כיום מנדט אחד ולאור שינויים בחברה החרדית קיימת סכנה מוחשית לשמירת כוחה של המפלגה. יהדות התורה מפוצלת לשלוש: דגל התורה הליטאית אותה מנהיג ברמה הארצית משה גפני וכיום מונה ארבעה חברי מועצה ואגודת ישראל. גם אגודה מונה ארבעה חברים אך שם מחולקים לשתי סיעות: שלומי אמונים וציר גור-בלז.

צילום: רווח הפקות

"מפלגה שלא יצאה בהצהרות אבל ברור שהתרחקה מאוד מעליזה הם שלומי אמונים. שלומי אמונים מייצגים את החסידיות הקטנות והם למעשה הציבור שזינק משמעותית בשנים האחרונות. מי שמוביל את המפלגה ברמה המקומית הוא סגן ראשת העירייה ומחזיק תיק הנדסה שמעון גולדברג וברמה הארצית המנהיג הוא פורוש"

הערכה ש-12 המנדטים החרדים בבית שמש יגדלו לפחות בשלושה נוספים במליאה הבאה. מה שמבטיח שליטה אבסולוטית במקרה של אחדות חרדית.

"אם כל המפלגות החרדיות יתאחדו ברור שהסיפור נגמר", מסביר פעיל ש"ס מהוותיקה "לא צריך בכלל את ממורמרי עליזה מהעיר. כל החילונים יכולים להיות איתה ביחד וגם החרדים לייט, המועמד החרדי ייקח בהליכה".

אז האם יהיה איחוד כלל חרדי לקראת הבחירות?

"בוא נבדוק את המצב במפלגות. שתי המפלגות שעליזה ככל הנראה לא תהנה מתמיכתן הן דגל התורה והפלג הירושלמי. משה גפני, מנהיג דגל התורה, כבר התבטא בחריפות נגד עליזה בביקורים שונים בבית שמש. דם רע מאוד זורם בין השניים לאור הבטחות שלא התממשו ומה שגפני רואה כהעדפה ברורה מצדה לחרדים אחרים בכל מה שקשור להקצאות שטחים. גם בפלג מצבה קשה מאוד, וכבר נצפו הודעות מצד חבר המועצה מלאכי כי טוב על כך שבקדנציה הבאה יהיה ראש עיר חרדי.

"עליזה שרפה את מערכת היחסים עם גולדברג"

"גולדברג התבטא רבות על כך שב-10 השנים הקרובות הוא יהיה ראש עיר לפחות 5 שנים (משמע או עכשיו או 2028) ורבות דובר על בישול דיל פנים-חרדי בנושא. אך האם יבחר עכשיו? ימים יגידו"

"מפלגה שלא יצאה בהצהרות אבל ברור שהתרחקה מאוד מעליזה הם שלומי אמונים. שלומי אמונים מייצגים את החסידיות הקטנות והם למעשה הציבור שזינק משמעותית בשנים האחרונות. מי שמוביל את המפלגה ברמה המקומית הוא סגן ראשת העירייה ומחזיק תיק הנדסה שמעון גולדברג וברמה הארצית המנהיג הוא פורוש. בתחילת הקדנציה היחסים בין בלוך לגולדברג היו כמו ירח דבש", אומר פעיל השטח משלומי אמונים. "אבל מאז הטעות שהיא עשתה עם הפיטורים והוצאת דגל, אגודה והליכוד לאופוזיציה היחסים הללו פחות או יותר הסתיימו".
גולדברג התבטא רבות על כך שב-10 השנים הקרובות הוא יהיה ראש עיר לפחות 5 שנים (משמע או עכשיו או 2028) ורבות דובר על בישול דיל פנים-חרדי בנושא. אך האם יבחר עכשיו? ימים יגידו.

שתי מפלגות שעל פניו עדיין לא ברור לאן הן הולכות הם גור-בלז וכמובן ש"ס. "מדובר במפלגות שנהנו הכי הרבה מהקדנציה של עליזה בלוך", מסביר פעיל ש"ס מהוותיקה. "אני חושב שאיציק אלמליח וישעיהו אנרייך נמצאים בלשכה של בלוך יותר ממה שהיא נמצאת" הוא ממשיך. "בתי ספר, בתי כנסת, בקשות שונות מהציבור. בקדנציה הזאת לא היה משתלם להיות ליטאי או חילוני או מזרוחניק. בקדנציה הזאת הכי משתלם להיות ספרדי או גורניק! מילא הספרדים אין להם תיקים בכלל. הנציג של גור, מנדט אחד אני מזכיר לך, מחזיק גם בתיק מי שמש וגם בתיק החינוך! כל ה-4 מנדטים של דגל או ה-3 של ש"ס לא קיבלו משהו שהתקרב לזה".

בבחירות הקרובות יש יותר סיכוי לחרדים 

שתי מפלגות שעל פניו עדיין לא ברור לאן הן הולכות הם גור-בלז וכמובן ש"ס. מדובר במפלגות שנהנו הכי הרבה מהקדנציה של עליזה בלוך", מסביר פעיל ש"ס מהוותיקה. "אני חושב שאיציק אלמליח וישעיהו אנרייך נמצאים בלשכה של בלוך יותר ממה שהיא נמצאת"

אז הם קיבלו, אבל האם הם יתמכו?

"זו התקווה הגדולה של בלוך, אבל מי שמכיר את העולם החרדי יודע כמה זה יהיה בלתי אפשרי. מישהו ראה פעם את ש"ס לא עושים מה שביהדות התורה אמורים לעשות? הרי ש"ס בסוף יתקפלו אחריהם זה חוזר על עצמו כל פעם מחדש וזה מוכר לנו. אתה באמת רואה מצב שחרדי ירוץ מול בלוך והם יתמכו בה? אני לא" אומר פעיל ש"ס מהוותיקה.

ומה לגבי גור?

"יש מערכת יחסים מורכבת וסבוכה ואין שום סיבה שהחסידים יריבו בינם לבין עצמם. שלומי אמונים יסתדרו בסוף גם עם גור וגם עם בלז ויעבדו ביחד", מסביר פעיל השטח משלומי אמונים. "יש להם דילים בכל הארץ וגם אם גור פונקו בקדנציה הזאת מה זה אומר בכלל? גם דני וקנין פינק אותם זה עזר לו?"

וגם פה אנחנו רואים מוטיב חוזר, שוב כמו יחסי בלוך עם המפלגות החילוניות גם כאן נושא מערכת היחסים והאמינות משחקים תפקיד.

"צריך לזכור שבפוליטיקה בסוף הכל אישי" 'אומר פעיל השטח. "עליזה עסוקה כל היום בלריב עם המפלגות ועם הרבנים. להבטיח ולא לקיים. אגב לא רק היא, יש לה צוות שעושה לה מדורות כל שני וחמישי. זה משהו לא רגיל. אתה חושב שהיא לא שרפה יחסים עם משה גפני או שמעון גולדברג או אפילו כאלה ממפלגות שכביכול פחות נגדה בגלל ההתנהגות שלה? בטח שהיא שרפה. בסוף הם כמו אנשי עסקים. הם רוצים לעשות עסקה ושתהיה עסקה טובה בלי שקרים ובלי טריקים. אם הד"ר לא מסתדרת עם הולנדר או שטרית שהם אמורים להיות איתה באש ובמים. אז מה היא תעשה לחרדי הזר שהיא בכלל לא מחויבת לו ולא רוצה לקדם באמת את מה שהוא רוצה. אתה חושב שזה לא שיקול? בוא נאמר שאם היא הייתה מרגיעה את מה שהיה אמור להיות המחנה שלה הסיכויים שלה היו הרבה יותר גבוהים", וכאן נכנס משפט המחץ לסיכום – "אבל לבלוך אין מחנה. זה היא נגד כל העולם. היא באמת חושבת שהיא יכולה לנצח את כולם. אז או שהיא תביא ניצחון לא יאומן או שהיא תלך בבושת פנים הביתה"

ומה אתה חושב שיהיה?

"אני חושב שיהיה לנו ראש עירייה חדש עוד חצי שנה".

ומה בפרק הבא? חכו ותראו…

הכתבה נכתבה על ידי מבקרי פוליטיקה ותושבי העיר, שהלך הרוח שלהם הוא להוביל ולקדם עירייה טובה עבור כולנו ומעבר להכל, לשקף עבור התושבים את המציאות כפי שהיא באמת ולא רק לפי מה שמספרים או שומעים לכם.

כותבי המדור הם אנונימיים ששולחים מידי שבוע מכתבים למערכת.

לתגובות ולטקסטים בעילום שם על הפוליטיקה המקומית, מוזמנים לשלוח למייל המצורף
[email protected]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

new1
new1
new1

עוד כתבות שאולי יעניינו אותך:

עצמאות 76 למדינה

עם ישראל רגיל למעבר בין יום הזיכרון לעצמאות במשך 75 שנה. אך השנה המעבר היה קשה מהרגיל: עשרות טקסי זיכרון למען החללים שנהרגו ונרצחו במלחמת חרבות ברזל התקיימו בעיר, אליהם הגיעו תושבים רבים שכאבו את כאב המשפחות השכולות | המעבר החד היה מאתגר ולמרות זאת, המשפחות בחרו לחגוג למען הדור הבא. כי "אין לנו ארץ אחרת"

אין לה ארץ אחרת

מור חלפון התותחית, נצפתה עם מדי משטרת ישראל, מצדיעה כשמאחוריה דגל ישראל מרגש מתנופף

מתוקים

אור אדרי, תושבת העיר ובנה המתוק נסעו לאחרונה לטיול כיפי בגן החיות התנכ"י שבירושלים.

מצטיינת נשיא: סמ"ר אורית חן קיבלה הצטיינות

סמ"ר אורית מבית שמש, רק בת 20 וכבר זכתה במעמד ובאות הצטיינות מנשיא המדינה | אורית היא פרמדיקית צבאית שהצילה המון חיילים במהלך הלחימה בעזה וסיפרה על הוויתור שעשתה למען השירות, "כשהגיע הזמן, בחרתי לוותר על הקריירה כג'ודוקא ולהתגייס לשירות משמעותי"

אישום: יוגש נגד החשוד שרדף עם גרזן אחר תושב

לפני כחודש וחצי, החשוד ניסה לתקוף אדם אחר באלימות קשה וסיכן חיים בעת שהוא עם גרזן בידו | הוא נוטרל על ידי שוטרים, ונעצר. השבוע הוגש נגדו כתב אישום על ידי הפרקליטות

יום השואה: מיזם זיכרון בסלון נחל הצלחה

מאות מתושבי העיר נכחו במפגשי העדות במסגרת מיזם "זיכרון בסלון" | השנה המיזם התרחב והוא התקיים עבור כלל המגזרים, וכן גם בשפה האנגלית עבור קהילת העולים | רשת המרכזים הקהילתיים: "נפעל להרחיב את המיזם בשנים הבאות"

מרכינים ראש: טקס יום הזיכרון בבית העלמין

השבוע התקיים טקס יום הזיכרון לחללי מערכות ישראל ונפגעי פעולות האיבה בבית העלמין בעיר במעמד ראש העירייה, שמואל גרינברג | במהלך הטקס נאמרו מילותיהן של המשפחות השכולות, שאיבדו את ילדיהן במלחמת חרבות וברזל

גרינברג: משפר את התחבורה הציבורית בעיר

השבוע (ראשון) קיים ראש העירייה, שמואל גרינברג פגישת היכרות ראשונה עם הנהלת חברת "בית שמש אקספרס" מפעילת התחבורה הציבורית העירונית בעיר. בסוף הפגישה אמר גרינברג: "אני משוכנע שיחד נוכל להביא לשינוי משמעותי שישפר את מצב התחבורה הציבורית בעיר"

השר גולדקנופף: "נסייע לממש את פוטנציאל העיר"

שר הבינוי והשיכון יצחק גולדקנופף, קיים השבוע פגישת עבודה ראשונה עם ראש עיריית בית שמש שמואל גרינברג. במהלכה דנו בפרויקטים החדשים והעתידיים ובתכניות להתפתחות הבנייה בעיר לשנים הקרובות

לראשונה: התקיים טקס מעבר בין יום הזיכרון לעצמאות

המחלקה למורשת ישראל, עלייה ממונה רינה הולנדר – החליטה השנה לקיים טקס מעבר בין יום הזיכרון לעצמאות |בסיום הטקס התקיימה תפילת ערבית חגיגית ועוד

יום השואה: מיזם זיכרון בסלון נחל הצלחה

מאות מתושבי העיר נכחו במפגשי העדות במסגרת מיזם "זיכרון בסלון" | השנה המיזם התרחב והוא התקיים עבור כלל המגזרים, וכן גם בשפה האנגלית עבור קהילת העולים | רשת המרכזים הקהילתיים: "נפעל להרחיב את המיזם בשנים הבאות"

רמה א': טקס יום הזיכרון במתנ"ס

רינה הולנדר, המשנה לראש העירייה קיימה לאחרונה טקס יום הזיכרון לחללי מערכות ישראל ואמרה, "התורה מצווה עלינו לזכור" | לאורך הטקס ציינו את הגיבורים והגיבורות ומעשי גבורתם

סערה בערב עצמאות: חרדים הורידו דגלי ישראל; התושבים מנעו מהם

שידור חוזר משנה שעברה: חרדים קיצוניים ניסו לתלוש דגלי ישראל שנתלו בשכונת רמת בית שמש ד' | זאת אחרי שבשנה שעברה הם ניסו לעשות אותו הדבר – ברמה ב' | תושבי השכונה שהיו ערים למקרה, מנעו מהם לתלוש, הזעיקו משטרה ובכך מזערו את הנזק לדגלים

דילוג לתוכן