נציגות מקומית בכנסת ה- 23

בן הרוש

בפנים: קטי שטרית בליכוד, יועז הנדל, יחיאל חילי טרופר ועומר ינקלביץ' בכחול לבן ומשה אבוטבול בסיעת ש"ס תוצאות הבחירות – כמה הצביעו בבית שמש לליכוד? ואיזה מושב נתן את מירב הקולות לגוש שמאל? סיקור בחירות מקיף

רימון

השבוע התקיימו הבחירות השלישיות ההיסטוריות למדינת ישראל. עד לסגירת הגיליון המצב הפוליטי עדיין אינו ברור, אך תוצאות האמת ממשיכות לזרום, והן מסמנות ניצחון גדול לליכוד בצפון, בדרום ובפרברים.

לפי הקולות שנספרו, הליכוד התחזק במעוזיו – תמונת המנדטים התעדכנה עם 59 מנדטים לגוש הימין, 54 לגוש המרכז-שמאל ו-7 לאביגדור ליברמן אחרי ספירה של 92% מהקולות. תמונת חלוקת המנדטים לפי שעה: הליכוד עם 36 מנדטים, כחול לבן 32, הרשימה המשותפת 15, ש"ס 10, יהדות התורה 7,העבודה-גשר-מרצ 7, ישראל ביתנו 7 וימינה 6.

לפי הנתונים של וועדת הבחירות: הליכוד מוביל בכ-123,500 קולות על כחול לבן. 29.33% לליכוד לעומת 26.31% לכחול לבן. הרשימה המשותפת 12.98%, ש"ס 7.78%, יהדות התורה 6.18%, ישראל ביתנו 5.87%, העבודה-גשר-מרצ 5.72%, ימינה 5.05% ועוצמה יהודית 0.42%.

מהנתונים עולה עוד כי מפלגת הליכוד קיבלה לבינתיים 93 אלף קולות יותר לעומת הבחירות בספטמבר, והרשימה המשותפת התחזקה ב-60 אלף קולות יותר לעומת הבחירות הקודמות.

נתונים מקומיים

בבית שמש הצביעו 43,317 תושבים. 11,349 מתוכם בחרו בליכוד לעומת 1,942 שבחרו במפלגת כחול לבן. 8,450 מהתושבים הצביעו למפלגת ש"ס ותושב אחד בודד הצביע לרשימה המשותפת. ומה קורה במטה יהודה? בקיבוץ צרעה הצביעו 555 תושבים, מתוכם 181 הצביעו מרצ-גשר. מדובר בנתון הגבוה ביותר בין כל המושבים במטה יהודה. 302 הצביעו למפלגת כחול לבן ו-21 בלבד הצביעו לליכוד. במושב נס הרים ההצבעות היו חלוקות – 206 קולות ניתנו למפלגת כחול לבן ו266 קולות לליכוד. גם כאן הצביעו מעט למפלגות שמאל, אבל בודדים מאוד. מושב שדות מיכה דיי הלך עם נתניהו בבחירות בקלפי עם 111 הצבעות ו-5 הצבעות בלבד הלכו למפלגת שמאל.

הנציגים שלנו בכנסת

חמישה נציגים מקומיים מייצגים אותנו בשתי המפלגות הגדולות ושמים את בית שמש על המפה – ח"כ קטי שטרית, מפלגת הליכוד, ח"כ משה אבוטבול, סיעת ש"ס, עומר ינקלביץ', מפלגת "כחול לבן", יחיאל טרופר, מפלגת "כחול לבן" ויועז הנדל, מפלגת "כחול לבן". אנחנו מזכירים כי בבחירות לכנסת ה-21, רועי פולקמן מאזורנו גם נכנס לכנסת, אך בבחירות ה-22, החליט לוותר ולהישאר בחוץ. הנה סיקור של הדברים שאמרו חברי הכנסת החדשים והמקומיים בחצי שנה החולפת, אילו דברים חשובים להם לקדם ואיך בית שמש תושפע מהכוח שלהם בכנסת.

כותרת קטנה אשת הליכוד

להכניס את זה כבולד. שימי לב – יש כאן בולטים.

 היא הייתה ראש הלשכה של דני וקנין בעירייה, ראש מטה של שר התחבורה והחינוך והחליטה לנסות את מזלה בכנסת # ח"כ קטי שטרית, כמעט נפלטה מהפוליטיקה בכנסת ה-22 וכעת נכנסה במקום ה- 32. קבלו אותה.

טקסט קטי שטרית (58), תושבת בית שמש נכנסה לרשימת ה"ליכוד" במקום ה-32. שטרית נשואה, ואם לשלושה ילדים, בוגרת תנועת הנוער של בית"ר, בעלת תואר ראשון במדעי המדינה ותואר שני במינהל ציבורי באוניברסיטת בר-אילן ובוגרת המכללה האקדמית בית ברל, עם הסמכה של מורה. שימשה כמחנכת בבתי ספר יסודיים בבית שמש ובדימונה, הייתה שותפה להקמת בית-ספר למחול מודרני בכפר סבא, עבדה במשך מספר שנים כראש לשכתו של ראש עיריית בית שמש דניאל וקנין וכיהנה כיו"ר איגוד מנהלי לשכות במרכז השלטון המקומי. במשך שלוש שנים הייתה חברה במועצה הציבורית המייעצת לתרבות ואומנות בשכונות וערי הפיתוח, וב-2005 מונתה על ידי שרת החינוך, לימור לבנת לחברה במועצה הישראלית לתרבות ואמנות. לאחר הבחירות לכנסת ה-19, בהם התמודדה כנציגת ליכוד ונפלטה החוצה, מונתה כראש מטה שר התחבורה ישראל כץ.

בריאיון למערכת "שוס הדרך" אמרה כי תחום הדגל שלה הוא לגמרי תחום החינוך, אבל היא יודעת שבכל תחום היא מסוגלת לשנות. "אני מביאה איתי לכנסת כל מה שקשור לנושא החברתי ולחינוך. הייתי מורה, מחנכת וראש מטה של שני שרים בתחומי החינוך והתחבורה", אמרה. באותו ריאיון בעיתון והוסיפה שאחרי שהיא תבחר לכנסת היא תדרוש כמה דברים עבור הציבור, "אדרוש דברים אם אראה עיוותים או חוסר שוויון", אמרה, "ולאורך כל הדרך ארצה לדעת מה קורה עם בית שמש", הוסיפה. "אתן לעליזה בלוך יד בכל מה שצריך ולהנהלת העיר גם. אייעץ להם אם ירצו לקבל ובכלל, אעמוד לרשות כל תושבי העיר בכל דבר", הדגישה.

למה זה חשוב לך?

"אני חושבת שברגע שיש כתובת מתוך העיר, התהליך הופך להיות קל יותר. כך אני רואה את הדברים. אדם שמרגיש עוולה או כל דבר אחר, יכול לפנות אלי ואני זו שאוכל לדרוש עבורו, אפנה לכל גורם בשביל לעזור לו. זוהי עוצמה אדירה ואני שם לכל דבר. בבית שמש למשל, יש את העניין של עמידר וסל תרופות, במקרים האלה אני יכולה לפנות לשר, להגיד לו על זה ולנסות לפתור את זה".

שטרית כאמור, נבחרה לכנסת ה-23 ותכהן במפלגת הליכוד.

"אני מביאה איתי לכנסת כל מה שקשור לנושא החברתי ולחינוך. הייתי מורה, מחנכת וראש מטה של שני שרים בתחומי החינוך והתחבורה"

נבחר ש"ס

להכניס את זה כבולד. שימי לב – יש כאן בולטים.

משנה הוא כיהן כחבר מועצה, מומנה על אגף ההנדסה והבינוי, סגן ראש העירייה וממלא מקומו מטעם ש"ס בעיריית בית שמש # משה אבוטבול היה ראש עיריית בית שמש בעשור האחרון והתפטר # השבוע נבחר לכנסת ה-23 במפלגת ש"ס במקום ה-9

טקסט משה אבוטבול (54), ראש העירייה לשעבר של בית שמש, ממוקם במקום התשיעי ברשימת ש"ס. בשונה מהבחירות לכנסת ה-21, שם הוא נותר בחוץ בהפרש של מנדט אחד, בבחירות ה-22 הוא נכנס לרשימת ש"ס, אך בשל פירוק הממשלה הוא הגיש את מועמדותו לכנסת ה-23 ונבחר פעם נוספת. כעת הוא יכול להגיד ובקול בטוח – ח"כ משה אבוטבול.

ח"כ משה אבוטבול נכנס במקום התשיעי לסיעת ש"ס ומתכוון לסייע לעיר ולמדינה במגוון תחומים, "אסייע בתקציבים, לשכה פרלמנטרית שנוכל לקבל קהל, לשמוע, לעזור ולסייע. אם נהיה באחת מוועדות הכנסת נוכל גם שם לתרום לעשייה המקומית פה. אמרתי גם לראשת העירייה שתפקידנו לעזור לעיר בכל דבר שרק תרצה", כך אמר בריאיון לעיתון "שוס הדרך" לאחרונה. כשמדברים איתו על התפקיד שהוא חולם לבצע בקדנציה הקרובה הוא אומר, "אשמח שהתפקידים שיטילו עלי יהיו בתחומי החינוך, הקליטה, הרווחה והדיור. אלו תחומים שתמיד אהבתי, אם יטילו עלי את התחומים האלו אהיה שמח בחלקי".

אבוטבול כאמור, התראיין לעיתון "שוס הדרך" לפני הבחירות לכנסת ה-21. בריאיון הוא סיפר מדוע החליט לבנות שכונות נפרדות לחרדים ולציבור הכללי בבית שמש, "אי אפשר לחיות זה לצד זה (חילונים ודתיים) באותה השכונה", אמר והוסיף, "המטרה הייתה למנוע חיכוכים, שלכל מגזר יהיה את מוסדות החינוך המתאימים לו. אולמות ספורט לציבור הכללי ברמה ה' ובתי מדרש לציבור החרדי ברמה ד'. רציתי ליצור שכונה עם אופי תורני ועם אופי כללי", המשיך בדבריו. ולגבי הבחירות לכנסת סיכם, "אני שמח לצאת עם שלל של עשייה טובה שאמורה להיחרט לדורות הבאים בתוך העיר בית שמש".

באתר "כיכר השבת" שאלו אותו מספר שאלות חשובות, הנוגעות גם בבית שמש.

אילו נושאים תרצה לקדם?

"הנושא שהתחלתי די בהצלחה זה נושא הדיור" אומר ראש העירייה לשעבר. "חסרות רבבות דירות לציבור החרדי. גם נושא של כיתות לימוד שחסרות וצריך עוד ועוד וכן הנושא של בית חולים בעיר בית שמש, אני חשוב שזו ההזדמנות שלי לקדם את הנושא הזה".

מה תהיה הצעת החוק הראשונה שלך?

"למשל גני ילדים שהיו בחזקת הממלכתי או ממלכתי דתי – מיד שהייתי מעביר אותם לחרדים, פתאום צריכים רישיונות מיוחדים ולעבור את הדרך הקשה ביותר. אבדוק את זה כדי לטפל לעומק".

ליד "לאחר 25 שנים בעיריית בית שמש מובן מאליו שמדובר כאן בסיפור אחר ואני מקווה שאתרום את חלקי מהניסיון שיש לי"

הח"כית החרדית השנייה

להכניס את זה כבולד. שימי לב – יש כאן בולטים.

ניסו לספח אותה למפלגת "הליכוד" בכנסת ה-21, אך היא התנגדה נחרצות # קראו לה אשת הסוד של בני גנץ עד שהדליפה לכאורה מידע פנימי מתוך המפלגה, עברה פוליגרף ונכשלה # כיכבה בהקלטות של היועץ נגד בני גנץ ושללה את האפשרות שתערוק לקואליציה של נתניהו # עו"ד עומר ינקלביץ',נכנסה במשבצת "כחול לבן" במקום ה-23

טקסט עומר (גילינסקי)  ינקלביץ' (41), חרדית ותושבת העיר, נכנסה במקום ה-23 ברשימת "כחול לבן". ינקלביץ היא חברת הכנסת החרדית השנייה בהיסטוריה של מדינת ישראל, זו שהוכתרה זה מכבר כאשת סודו של יו"ר כחול לבן, בני גנץ, הייתה עד לפני מספר חודשים דמות לא מוכרת בזירה הפוליטית. ינקלביץ' נשואה ואם לחמישה ילדים, היא עורכת דין, מרצה, פעילה חברתית ומייסדת קרן "רק התחלנו" למען הפריפריה בישראל. היא חברה ופעילה בקהילה החרדית האנגלו-סכסית בבית שמש. ינקלביץ' מוכרת מאוד בקהילה חרדית ובמסגרת פעילותה החברתית היא הקימה מיזם, שנקרא "אמנות ואמונה – המרכז לאמנות ברוח יהודית". ינקבליץ' הקימה גם את המרכז "עלמא" המעניק סיוע משפטי לנשים חרדיות. ינקלביץ' תקפה את המאבק שמנהלים ארגונים בישראל נגד ההפרדה המגדרית בציבור החרדי וטענה כי מדובר ב"רדיפה אנטי-חרדית המבקשת לכפות ערכים חילוניים על הציבור החרדי". לטענתה, המאבק נגד הפרדה מגדרית אצל החרדים מונע מנשים חרדיות להתקדם.

אחרי הבחירות ה-21, מפלגת הליכוד ניסתה לספח אותה. המטרה: להגדיל את מפלגת הליכוד ולצמצם את חברי הקואליציה. בעיתון "ידיעות אחרונות" צוין כי נתן אשל מהליכוד, פנה לאנשים רבים מהעולם החרדי בניסיון להשפיע על ינקלביץ' מגורם שלישי ואף הבטיח, כי ימסור לה תרומה מכובדת במידה ותחליט לעבור למפלגת הליכוד. חברת הכנסת ינקלביץ' הגיבה לסיפור: 'איזה תענוג' לקום בבוקר לידיעה חדשותית לפיה אני מבוקשת בליכוד, תוך פירוט ה'מאמצים' היצירתיים לגרום לי לערוק. אני מתנצלת מראש על שאני צריכה להרוס סיפור צבעוני טוב, אבל מי שמכיר אותי יודע שאין לפנטזיה הזו בדל של סיכוי- מדובר בשקר מוחלט! הצטרפתי למפלגת 'חוסן לישראל' ולסיעת 'כחול לבן', לא כסידור תעסוקה או כמפלט פוליטי. אני מאמינה בדרכו של בני גנץ. לנגד עיניי שליחות חברתית ערכית. צו מצפוני ואמונתי בלבד הם שמנחים אותי בפעילותי החברתית והפוליטית. כך היה עד כה וכך יהיה גם הלאה בכל תחום ונושא אליו אדרש. לכן, כל אופציה לסחר פוליטי מכוער מהסוג הנ"ל אינה קיימת בעולם המושגים שלי".

ח"כ ינקלביץ' הייתה אנונימית בהחלט כשנבחרה לכנסת ה-21. אך לאחרונה נודע כי הדליפה מידע לתקשורת מתוך המפלגה, עברה פוליגרף ונכשלה. לפי הדיווחים, בני גנץ טיפל בנושא בכפפות משי, וכך למעשה השאיר את הסיפור מאחוריו.

לאחרונה נחשף סיפור חדש בסוגיית ינקלביץ' – שמה נקשר באחרונה לפרשת ההקלטות של ישראל בכר, יועצו לשעבר של יו"ר המפלגה בני גנץ. ינקלביץ' פרסמה לאחר חשיפת ההקלטה הודעה חריפה והכחישה כי מתחה ביקורת על בני גנץ במהלך שיחות פרטיות שניהלה עם היועץ בכר. באותה הקלטה, אמר בכר כי "היא (עומר ינקלביץ') אומרת שהוא טיפש והוא אפס מאופס, והיא אומרת שאסור שהוא יהיה ראש ממשלה".

בדף הפייסבוק שלה כתבה, "פוליטיקה היא מקום קשה ומורכב, לעיתים נפגשים בשקר וברוע שקשה להכיל. כשיצאתי לדרך הזו הבטחתי לעצמי ולסביבתי שאהיה עסוקה רק בעשייה טובה, אני ממוקדת ומחויבת לעשות עשייה משמעותית ודברים טובים רבים בהם אני מאמינה, לנסות להשפיע ולצרף אחרים לחזון הזה, שמושתת על עקרונות, ערכים, ועשייה חיובית – רבה ככל הניתן, תוך כבוד הדדי, הכלה והקשבה, ולא להירתע גם כאשר לא הכל הולך בדיוק לפי התכנית והחזון האישי שלי". סיכמה.

"אני ממוקדת ומחויבת לעשות עשייה משמעותית ודברים טובים רבים בהם אני מאמינה, לנסות להשפיע ולצרף אחרים לחזון הזה, שמושתת על עקרונות, ערכים, ועשייה חיובית"

מועמד רודף צדק

להכניס את זה כבולד. שימי לב – יש כאן בולטים.

הוא שירת כלוחם ומפקד ביחידת דובדבן, מסייע למשפחות מוחלשות וממקימי עמותה המקדמת צדק חברתי # יחיאל חילי טרופר, תושב נס הרים נכנס לכנסת ה- 23 במקום ה-12

יחיאל חילי טרופר (41), תושב נס הרים, נכנס לכנסת ה-23 במקום ה-12 ברשימת "כחול לבן". טרופר נשוי לצופית ואב לארבעה, שירת כלוחם וכמפקד ביחידת דובדבן, ממקימי עמותת "שכן טוב" שמסייעת למשפחות מוחלשות, ממקימי עמותת "במעגלי צדק" המקדמת צדק חברתי מתוך זיקה למסורת היהודית, ממקימי קרן "פסיפס" המסייעת לאנשים לצאת מקשיים כלכליים ועוד. כל פעילותו בעמותות הללו נעשית בהתנדבות מלאה. הוא כיהן כסמנכ"ל חינוך בתנועת "אחריי" ובהמשך הפך לחבר הוועד של המנהל שלה. טרופר עבד בעיריית בת ים בחטיבת הקהילה המרכזת את אגף החינוך והרווחה בעירייה, הוא ניהל את בית הספר 'ברנקו וויס' ברמלה ולקראת הבחירות לכנסת ה-19, לקח חלק במפלגת העבודה והוצב במקום ה-23 – אך לא נבחר. לאחר הבחירות, מונה ליועץ שר החינוך, שי פירון ולאחר פרישתו של פירון מהממשלה, החל לשמש כמנהל אגף החינוך, הרווחה והתרבות בירוחם.

על ההיכרות בינו לבין גנץ מספר טרופר: "הוד בצר, חבר משותף שהיה עוזר של בני בצבא, חיבר בינינו. בני רצה להבין איך העולם הזה של חינוך ורווחה עובד. איזה אפשרויות יש, מה הצרכים המרכזיים, איפה אפשר להשפיע".

מתי התחילו המחשבות על כניסה לפוליטיקה?

"זה היה תהליך איטי, שהפך להיות רלוונטי רק בשנה האחרונה, אחרי שחוק הצינון אפשר לו לרוץ. כל הזמן אנשים אמרו לו אתה חייב לרוץ, המדינה צריכה אותך. היינו מסתובבים ברחוב ואחרי לחיצת יד היו אומרים לו, כנס לפוליטיקה, תוביל אותנו. הלחץ הציבורי ועצם זה שכולם דיברו, ופוליטיקאים ביקשו לשבת איתו, התכנסו ביחד לאופציה שעל הפרק".

יש תפקיד מסוים שאתה מעוניין בו?

"אני אעשה מה שצריך. זה לא באמת משנה".

מה מעניין אותך?

"באופן טבעי, חינוך ורווחה. יש לנו כבר שני רמטכ"לים", הוא מחייך, "אז מבחינה ביטחונית לא צריך אותי".

ההיכרות בינו לבין גנץ:
"הוד בצר, חבר משותף שהיה עוזר של בני בצבא, חיבר בינינו. בני רצה להבין איך העולם הזה של חינוך ורווחה עובד. איזה אפשרויות יש, מה הצרכים המרכזיים, איפה אפשר להשפיע"

"ניצחנו ניצחון ערכי"

הוא שירת בשייטת 13 והשלים מסלול לוחם בקומנדו הימי, מונה לראש מערך ההסברה הלאומי במשרד ראש הממשלה וכתב טורים בנושא פוליטיקה, צבא, ציונות ויהדות # ד"ר יועז הנדל, הוא הנציג בכנסת ה-23 במקום ה-9 במפלגת "כחול לבן"

ד"ר יועז הנדל (44), תושב נס הרים, נכנס לרשימת "כחול לבן" במקום התשיעי. הנדל נשוי ואב לארבעה, דוקטור להיסטוריה, ובעבר פובליציסט, מגיש רדיו ישראלי, ראש המכון אסטרטגיה ציונית ו"דתי לסירוגין", כפי שהוא מגדיר את עצמו. "אני מתגורר בנס הרים, מושב מעורב לדתיים וחילוניים, ואני נהנה לחנך את ילדַי על המסורת", הוא מספר. "התחנכתי בבני עקיבא, שהתפיסה האידיאליסטית שלהם היא לגשר בין חילוניים ודתיים, בין הציונות לדת. אלא שבשנים האחרונות יש לי הרבה ביקורת נגד הציונות הדתית ונגד המחנה הלאומי, שמוכן לקבל תופעות לא ערכיות, כמו מה שקורה כיום עם ראש הממשלה ביבי נתניהו".

הוא שירת בשייטת 13 והשלים מסלול לוחם בקומנדו הימי. היה מנהל צוות ומפקד פלוגה וסיים את שירותו לאחר שש וחצי שנים. לאחר מכן, מונה לראש מערך ההסברה הלאומי במשרד ראש הממשלה, וסיים את תפקידו לאחר חצי שנה בעקבות פרשת נתן אשל, ראש לשכתו של נתניהו שנחשד בהטרדה מינית.

את הביקורת נגד נתניהו משמיע הנדל, כמי שהיה ממקורבי ראש הממשלה, כששימש כראש מערך ההסברה של לשכתו ב־2011. "במקביל ללימודי הדוקטורט, בעודי צובר משקל בעולם התקשורת כעיתונאי ופובליציסט, התראיינתי בתוכנית 'פגוש את העיתונות' ואמרתי שלא משנה מה נעשה, לא ניתן להגיע להסכם שלום", הוא מספר על הדרך שהובילה אותו ללשכת ראש הממשלה. "בעקבות דברי קיבלתי במפתיע שיחת טלפון מלשכת ראש הממשלה ונאמר לי שנתניהו רוצה לפגוש אותי. מבחינה אידיאולוגית אני חושב שאני לא רחוק ממנו, אלא שכיום לא מעניינת אותו אידיאולוגיה. אבל זה כבר סרט אחר. כשביבי הציע לי להיות ראש המערך ההסברה הלאומי, לא כל כך הבנתי מה הוא רוצה ממני".

התחנכתי בבני עקיבא, שהתפיסה האידיאליסטית שלהם היא לגשר בין חילוניים ודתיים אלא שבשנים האחרונות, יש לי הרבה ביקורת נגד הציונות הדתית שמוכנים לקבל תופעות לא ערכיות"

כתיבה ועריכה : מירב בן יאיר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

new1
new1
new1

עוד כתבות שאולי יעניינו אותך:

התחפשה לעליזה

חסיה מלייב, ממועדון יום לקשיש בבית שמש, התחפשה ללא אחרת מאשר ראשת העירייה היוצאת, ד"ר עליזה בלוך. לכלוכית שמעה שראשת העירייה התל

מתנחל ציוני

כמה פעמים יצא לכם לראות מתנחל ציוני, שמסתובב עם שלט גדול עליו כתוב "מוות למחבלים?"

אינדיאני מקומי

נתי סעדון התותח, תושב העיר התחפש בחג הפורים שחל השבוע לאינדיאני. לכלוכית שמעה שהוא נהנה מהחג ובילה היטב

דייט עם הבת

חשבתם פעם לצאת לדייט עם הבת שלכם? יוסי דהן, תושב העיר הגדיל במחשבותיו והחליט להזמין את ביתו המתוקה לדייט של אב ובת

נופשת לה

בר וקנין המהממת, מעצבת הגבות והמניקוריסטית לשעבר נתפסה בעדשת המצלמה של לכלוכית נופשת בכיף בנורבגיה

מצעד התחפושות 2024

תושבי העיר לקחו השנה את חג הפורים ברצינות: עשרות הכינו תחפושות מקוריות ומושקעות וגרפו מחמאות ותגובות פליאה – אספנו והגרלנו את 10 כוכבי התחפושות הגדולים בעיר – משיחיים מדובאי ועד למשפחה חרדית | קבלו אותם

עם ממ"ד ובלי: איך מדינת ישראל מגנה על אזרחיה במלחמה?

גל קסטל המשנה למנכ"ל בחברת "אורון נדל"ן" בטור אישי על מצב הממ"דים ברחבי העיר בזמן המלחמה | "מאות אלפי ישראלים ללא הגנה בסיסית של ממ"ד תקני", אמר. "אני זועק על הצורך בחיזוק מבנים, חידושם ותוספת הכרחית של חדרי ממ"ד לדירות בישראל"

נפתח לציבור: אירוע האוכל הגדול במטה יהודה יצא לדרך

החל מסוף השבוע האחרון, ולמשך שלושה סופ"שים יתקיים במטה יהודה אירוע האוכל הוותיק | והפעם האירוע יהיה בסימן חיזוק העסקים המקומיים וחיבורים עם אנשי קולינריה מהנגב המערבי

המתכון של השף: דג צלוי עם תחתיות ארטישוק ועגבניות

ימי שישי שמורים לדגים, יש את הדגים הקבועים ויש פעמים שרוצים לגוון | אז הפעם הבאנו מתכון לגיוון קל - הוא מהיר וחגיגי עם תחתיות ארטישוק שניתן להשיג בכל מקום | מנה טעימה, מרשימה ובהחלט משביעה

המתכון של אושרת כהן: פאי סניקרס קרמל

הרי לכם קינוח מושחת שנעשה בשלבים, אומנם מעט עבודה אבל שווה את זה – פאי סניקרס קרמל שנעשה באופן אומנותי ומיוחד. טעים, נימוח וישאיר אתכם עם טעם של עוד

לזכר חללי העיר: מצפה הגיבורים מוכן למבקרים

בסוף השבוע האחרון הסתיימה עבודת התאורה במצפה הגיבורים "נתיב עוז" שהוקם לזכרם של חללי עירנו במלחמת "חרבות וברזל" | ראשת העירייה היוצאת, ד"ר עליזה בלוך אמרה: "מדהים ומרגש היה לעמוד אמש בשעת לילה. לחשוב עליהם, לזכור אותם. המשיכו להגיע למקום וללמד על גיבורי עירנו"

מליאה ראשונה: בעוד שבועיים תוקם קואליציה באופן רשמי

בעוד כשבועיים מועצת העיר החדשה תתכנס למליאה חגיגית ובה יתקיימו הצהרות אמונים, הקמת קואליציה ואישור תקציבים | על סדר היום: אישור העסקת עובדים במשרות אמון - צוות לשכתו של ראש העירייה גרינברג, אישור תב"רים ועוד

ח"כ גפני נפגש עם גרינברג

יו"ר דגל התורה, חבר הכנסת משה גפני נפגש בשבוע האחרון עם ראש העירייה נכנס, שמואל גרינברג | גרינברג הודה לו על הלווי והעזרה במערכת הבחירות. גפני אמר: "אעבוד עם גרינברג בשיתוף פעולה מלא כדי להוביל את בית שמש להישגים גדולים"

מפחיד: שני ערבים התחזו לרכב משטרתי והסיעו שב"חים

רשת הברחות מאורגנות של שוהים בלתי חוקיים נתפסה השבוע על ידי משטרת מג"ב | על הפרק: שני ערבים משטחי יהודה והשומרון התחזו לרכב משטרה והסיעו 13 שוהים בלתי חוקיים למדינת ישראל ועוד 18 ברכב הסעות

מפחיד: רצה ללמוד תורה לבר מצווה, והוטרד

תושב בית שמש, בן 5- חשוד בכך שביצע מעשים מגונים במשך שנתיים בנער, אותו לימד לקרוא בתורה לקראת בר המצווה | הוריו אמרו: "סמכנו עליו בעיניים עצומות. ובשלב מסוים הוא החל לנצל את זה"

אירוע חריג: גבר הסתובב עם גרזן ונוטרל

לוחם מג"ב מתחנת המשטרה במטה יהודה הבחין בחשוד החובש קסדה, כשגרזן בידו בכוונה לפגוע | הלוחם זיהה את הסכנה, ביצע ירי לעבר החשוד ונטרל אותו | המשטרה פתחה בחקירה

דילוג לתוכן