ניצחון מוחץ

הסיבוב השני היה מותח, אך הקולות הכריעו: שמואל גרינברג הוא ראש העירייה של בית שמש ל-5 שנים הקרובות | פער הקולות היה גדול מתמיד – גרינברג הוביל על בלוך בכ-10 אלף קולות והדיח באופן חד משמעי את ראשת העירייה | ב-31.3 הוא יכנס לתפקידו באופן רשמי ויתחיל בהקמת הקואליציה, "נשרת את כל התושבים באופן שווה", אמר גרינברג בנאום הניצחון
עידן מערכות

ניצח ברוב קולות: סיבוב הבחירות הראשון היה מתעתע וגם תוצאות הבחירות. גרינברג אומנם הוביל על עליזה בלוך במספר קולות, אך בסיבוב השני לא היה צל של ספק: גרינברג קיבל 31,054 קולות (58.7 אחוז) ובלוך 21,885 קולות (41.3 אחוז) – מה שהוביל לעובדה ששמואל גרינברג הוא ראש העירייה החדש של בית שמש.

אחרי חשיפת התוצאות בליל יום ראשון השבוע, גרינברג נאם את נאום הניצחון שלו, "בית שמש אמרה הערב שהיא רוצה שינוי", אמר בהתרגשות גרינברג. "אני מודה לבורא עולם על הדרך הארוכה שעברנו וכעת אנחנו מביאים יום חדש לעיר. אני רוצה להגיד תודה לעליזה בלוך על כל הדברים הטובים שהיא עשתה בעיר ואנחנו נשתף פעולה, אני קורא לה להצטרף לקואליציה ויחד נקים קואליציה מקיר לקיר. יש אחדות בעיר, יש בעיר ציבורים מהמגזר החרדי, החילוני והדתי. כולם יהיו אצלי בקואליציה ונשרת את כל התושבים באופן שווה.

רימון
נאום הניצחון של גרינברג

"בית שמש אמרה הערב שהיא רוצה שינוי", אמר בהתרגשות גרינברג. "אני מודה לבורא עולם על הדרך הארוכה שעברנו וכעת אנחנו מביאים יום חדש לעיר. אני רוצה להגיד תודה לעליזה בלוך על כל הדברים הטובים שהיא עשתה בעיר ואנחנו נשתף פעולה"

"אני מודה על הזכות הגדולה להיות שליח של האחדות והשלום", המשיך בדבריו גרינברג. "בשבוע שעבר התבשרנו בבשורת האחדות בקרב הציבור החרדי כאן בעיר. והערב אני מבקש ומבשר את בשורת האחדות בקרב כלל הציבורים בעיר. ברשותכם אני רוצה לפנות מכאן ברגע הזה דווקא אחרי הניצחון הברור אל כל תושבי בית שמש – אני אהיה ראש העירייה של כולם. זה הדבר הנכון רבותיי. זוהי עיר מגוונת, עיר עם אוכלוסיות שונות ולכולם מגיע לקבל את כל מה שהם צריכים וכך יהיה. כפי שאתם יודעים גם גדולי ישראל הביעו את דעתם, ומחובתי לשרת את כולם ולהיות שליח נאמן לכל תושביה גם לאלה שהצביעו עבורי גם לאלה שאינם חרדים – לא נוותר על אף תושב, נכבד ונשרת את כולם. אני קורא לכל הסיעות במועצת העיר להצטרף לקואליציה רחבה מקיר לקיר. האחדות שהובילה אותנו לאחדות בשבוע האחרון היא המפתח לניהול העיר. וכולם מוזמנים להצטרף לאחדות. למען בית שמש, ולמען כל הקהילות שבה. אין סיבה שבבית שמש לא תהיה קואליציה מקיר לקיר כדי שנוכל להוביל את העיר לשגשוג והצלחה בכל התחומים. העבודה רבה והאחריות גדולה זו תקופה משבר לאומי גם בטחוני וגם כלכלי ומחובתנו לעשות הכל כדי לרתום את הממשלה לסייע לבית שמש – כדי שנוכל להביא תחבורה, תעסוקה, תרבות וכל מה שהעיר זקוקה. להגדיל את ההכנסות, להגדיל את ההשקעה בתושבים".

יו"ר דגל התורה ח"כ משה גפני, שלקח חסות אישית על גרינברג שהיה בעבר יו"ר לשכתו, הגיע לביתו של ראש העירייה הנבחר כדי לברך אותו על נצחונו. הראשונים לתמוך בגרינברג, כזכור, היו שלומי אמונים, במסגרת הציר שנפתח עם דגל התורה לקראת הבחירות המקומיות. בסיבוב השני הצטרפו לתמיכה בגרינברג גם ש"ס ואגודת ישראל. גורמים ב'דגל' ושלומי אמונים אומרים כי "הציר הוכיח את עצמו בגדול והצליח בסופו של דבר להביא לאחדות חרדית מורחבת".

יו"ר שלומי אמונים השר מאיר פרוש הגיע למטה כח עם סגירת הקלפיות והודה באידיש ובעברית לכלל הפעילים שהגיעו מכל רחבי הארץ: "אני רוצה להודות לכל הפעילים שעבדו קרוב ל-10 שעות, שבזכותם הגענו באמת לתוצאה מרשימה ומכובדת. בעזרת ה' בית שמש תהיה עיר לאלוקים ולתושביה".

 גרינברג. מודה על הזכות 

"אני מודה על הזכות הגדולה להיות שליח של האחדות והשלום", המשיך בדבריו גרינברג. "בשבוע שעבר התבשרנו בבשורת האחדות בקרב הציבור החרדי כאן בעיר. והערב אני מבקש ומבשר את בשורת האחדות בקרב כלל הציבורים בעיר. ברשותכם אני רוצה לפנות מכאן ברגע הזה דווקא אחרי הניצחון הברור אל כל תושבי בית שמש – אני אהיה ראש העירייה של כולם"

פרוש בירך על ניצחונו של גרינברג ואמר: "האחדות החרדית ניצחה היום. כבר לפני חצי שנה ידענו שר' שמואל גרינברג הוא מועמד הניצחון המובטח למען עתידה של העיר בית שמש, וכעת כלל הציבור החרדי תושבי העיר יקצרו את הפירות האלו ב-5 השנים הקרובות. ברכות גם לסגנו ר' שמעון גולדברג שיהיה שותף מוביל בניהול העיר ופיתוחה למען כלל קהילות הקודש".

הרב הראשי לישראל הגאון, הרב דוד לאו התקשר לפני לראש העירייה הנבחר שמואל גרינברג ובירך אותו על ניצחונו בבחירות. הרב לאו שיבח את גרינברג על מאמציו לאורך כל הדרך להוביל לאחדות השורות ואיחל לו לקדש שם שמיים ובהצלחה בתפקיד לטובת כלל תושבי בית שמש מכל המגזרים, העדות והחוגים.

יו"ר סיעת "כח", סגן ראש העירייה הרב שמעון גולדברג, האיש והסיעה שמהתחלה ולאורך כל הדרך תמכו בראש העירייה הנבחר שמוליק גרינברג אמר: "אני רוצה לומר תודה לרוב תושבי העיר בית שמש שהצביעו, האמינו והשקיעו בדרך שבה רצנו, בסיעתא דשמיא ניצחנו, וגם לשאר התושבים אשר בסיעתא דשמיא אנחנו נייצג אותם ונדאג לכל הצרכים שלהם. בית שמש ניצחה ובעזרת בורא עולם כולם יבינו שאפשר אחרת. עכשיו יש לנו חמש שנים להוכיח הבחירה הייתה נכונה ואנחנו נצעיד את בית שמש למקום הרבה יותר טוב".

מנהיג הציבור הליטאי ראש ישיבת סלבודקה הרב דוב לנדו שוחח עם גרינברג, "שמעתי בשמחה רבה את הבשורה הגדולה, ה' יתן לך כל טוב, תצליח לעשות את הדברים המתאימים והטובים, ויהיה לך כל טוב, אני שמח, לשמחת כל הציבור החרדי, של כולנו ביחד".

גרינברג בן 48, נשוי, אב ל-5 ילדים וסבא ל-3 נכדים. נולד וגדל ברכסים, למד בישיבת "כפר חסידים", שירת ביחידת 995 בצה"ל ובמילואים בבסיסי ג'למה ופילון. יצא לשליחות הוראה במשך שנה בפנמה. לאחר מכן הגיע להתגורר בעיר בית שמש. בעל תואר ראשון במשפטים ותואר שני במדיניות ציבורית, כמו כן בעל תעודת הוראה, בוגר תכנית לניהול ומנהיגות במכון מנדל.

גרינברג מתגורר בעיר בית שמש למעלה מ-20 שנה, תחילה עבד כמורה וכמנהל מוסדות חינוך בעיר (ביניהם ישיבת "אור לישרים"), בשנת 2003 מונה למנהל אגף ח"ן חרדי בעירייה ופוטר בידי ראש העירייה דאז דני ועקנין, מונה לעוזרו הפרלמנטרי של ח"כ גפני.

בבחירות שנת 2008 נכנס לראשונה למועצת העיר בית שמש, מונה לכהן כסגן ראש העיר דאז אבוטבול והחזיק את תיקי תחבורה, תרבות, ח"ן חרדי ומתנ"סים במשך עשור. בקדנציה האחרונה לאחר הבחירות מונה לממונה אגף שפ"ע וכיהן כמשנה לראש העירייה ללא שכר. לאחר שהתקבל לעבוד כמנהל מחלקת חינוך חרדי בעיריית ירושלים אולץ להתפטר מתפקידיו בעיר.

לפני מספר חודשים, שב לזירה הפוליטית והוכרז כמועמד "דגל התורה" לראשות העיר וזכה ברוב הקולות.

מגעים להקמת קואליציה

אחרי הניצחון בבחירות, גרינברג כבר החל במגעים להקמת קואליציה מקיר לקיר עם המפלגות. זאת על מנת לבסס קואליציה חזקה ולהצעיד את העיר בדרך אחרת, וזאת באופן שיחלק בהמשך את התקציבים העירוניים באופן שווה בין כלל המגזרים ושבהמשך לכך גם יביא לאחדות בקרב התושבים.  המטרה כפי שהצהיר ראש העירייה גרינברג, היא להביא לשוויון זכויות בעיר ולהצעיד את העיר למקום טוב בהרבה משהיה. חלק נרחב מהתיקים כבר הובטח למפלגות טרם הבחירות, אך ישנם תיקים נכבדים וחשובים הממתינים למפלגות הנוספות שיצטרפו לקואליציה הרחבה בראשות ראש העירייה החדש.

גרינברג וגולדברג, שמחים על התוצאה

"אני קורא לכל הסיעות במועצת העיר להצטרף לקואליציה רחבה מקיר לקיר. האחדות שהובילה אותנו לאחדות בשבוע האחרון היא המפתח לניהול העיר. וכולם מוזמנים להצטרף לאחדות. למען בית שמש, ולמען כל הקהילות שבה. אין סיבה שבבית שמש לא תהיה קואליציה מקיר לקיר כדי שנוכל להוביל את העיר לשגשוג והצלחה בכל התחומים"

מי יקבל את התיקים?

בסיבוב הראשון תמכה מפלגת ש"ס בסגן שר החקלאות משה אבוטבול שהפסיד והעביר את תמיכתו לגרינברג. לש"ס הובטח במסגרת ההסכם לתמיכה בגרינברג, מ"מ וסגן ראש העירייה, תיק חינוך מלא גם לציבור החרדי וגם לציבור הכללי, תכנון ובינוי מוסדות חינוך שיוצא מתוך תכנון ובנייה.

עוד הובטח: הקמת חברה עירונית למוסדות חינוך, תיק תרבות מורשת מן המזרח, יו"ר מועצה דתית, תיק מינהלות שכונתיות, יו"ר ועדת מכרזים, תיק מבנה דת, יו"ר ועדת חינוך, נציג בתאגיד מי שמש ונציגים בכל הוועדות בעירייה.

לאגודת ישראל הובטח בהסכם שנחתם עם דגל התורה, סגן בשכר, תיק כספים, תיק שיפור פני העיר, יו"ר ועדת כספים עם חתימה מחייבת, תיק מחלקת חינוך שירכז את הצהרונים, קייטנות וחונכים, תיק התרבות החסידית, ראשות תאגיד מי שמש ואת החברה למתנסי"ם.

מה לגבי ניקיון העיר?

ראש העירייה הנכנס שמואל גרינברג, קיים השבוע שיחה ממושכת עם ראש מינהל תפעול בעירייה, בנוגע להיערכות לניקיון העיר לקראת פסח. הוא הודה לו על פעילותו הרבה למען ניקיון העיר, יחד עם זאת גרינברג הבהיר לו, כי מהיום ואילך, הניקיון בעיר יהיה בראש סדר העדיפויות שלו והעיר תעבור מהפכת ניקיון והעיר תשמש סמל ודוגמה לשאר הערים בארץ. בשיחה השתתף, גם מחזיק תיק שפ"ע חבר המועצה הרב שלמה ברילנט, שקיבל עליו את האחריות לדאוג שאכן מבצע פסח שהתווה ראש העירייה הנבחר גרינברג ייצא לפועל בצורה מושלמת.

המסע של בלוך הסתיים

ראשת העירייה הראשונה של בית שמש – שלפני 5 שנים ניצחה בפער זעום – הובסה הפעם ברוב גדול למועמד שהסיעות החרדיות התאחדו סביבו: שמואל גרינברג, שגרף 58.7% מהקולות. הוא קרא לאחדות, תומכיו צעקו "בושה" כשהודה לבלוך. היא ניצחה ב-2018 בעזרת קולות החיילים, עם פער של 533 פתקים בלבד, אבל כעת המעטפות הכפולות לא הצילו את עליזה בלוך  – והיא הודחה מראשות העיר בתום קדנציה אחת.

בהיסטוריית העיר בית שמש רשומים קונפליקטים ממושכים בין תושבים חילונים, מסורתיים ואף דתיים –  לבין חרדים. מאבקים התרחשו על צביונן של שכונות בעיר, למשל – אי הפעלת צופרי שבת, האפשרות לנשים להסתובב בלבוש "לא צנוע", ורצון לשמור על מידת ליברליות מסוימת. האוכלוסייה החרדית ניצחה באותם מאבקים. גם בלוך, אשת חינוך דתייה, לא הייתה חסינה מהמאבק על דמותה של העיר. רק לפני חצי שנה היא חולצה על ידי המשטרה לאחר שמאות חרדים קיצוניים ניפצו את רכבה, התגודדו מחוץ למבנה שבו שהתה, יידו אבנים ושרפו פחי אשפה.

כעת גרינברג עלה לכהונה, ומסקרן לדעת איך בית שמש תשנה את הפנייה.

עליזה נפרדת

ד"ר עליזה בלוך, זו שכיהנה כראשת העירייה ב-5 השנים האחרונות סיימה את הקדנציה ולנעליה כאמור ייכנס גרינברג | השבוע היא נפרדה מהתושבים ובקרוב עם מהעירייה

ד"ר עליזה בלוך, ראשת העירייה היוצאת

"עברנו מסע מדהים", פתחה את דבריה בלוך. "מסע שכל אחת ואחד היה שותף בו. אני גאה על הדרך שעברנו יחד, על המסירות, על האמון והאמונה שנתתם בי. מסע הבחירות הזה היה מרגש ומאתגר מאוד, התושבים שלנו מדהימים, אכפתיים ומסורים.

"תודה למאות הפעילים והמתנדבים, על הנתינה האין סופית, על האמון, על האהבה האדירה ועל הקמפיין המכובד שמונע כולו אך ורק מדבר אחד – מאהבה לעיר בית שמש ואמונה בצדקת הדרך. תודה לעשרות אלפי התושבות והתושבים שטרחו והגיעו לקלפי כדי להצביע עליזה בלוך. אני כמובן לא הסיפור כאן, אתם הצבעתם עבור התקווה והחזון של בית שמש, שתמשיך לפרוח ולשגשג. אני אסירת תודה לכל אחת ואחד מכם.

"תודה למשפחתי האהובה שאפשרה לי לעסוק בעשייה הציבורית סביב השעון, על ההשראה והכוח שנתתם לי לעמוד באתגר הזה. אני מבקשת שלא תשבר רוחכם, זה היה מסע של ערכים ואידיאל והם ינצחו בסוף. הרעיון הוא זה שחשוב ולא אף אחד מאיתנו, 'עם הנצח לא מפחד מדרך ארוכה'.

"אני מאחלת בהצלחה רבה לראש העירייה הנבחר ומתפללת בכל ליבי שיצליח בתפקידו ויצעיד את בית שמש למקום הראוי לה. אני כמובן אהיה לרשותו לסיוע בכל מה שיבקש.  אני אוהבת את העם הזה. אני אוהבת את המדינה הזו. אני אוהבת את העיר הזו. אין לנו ארץ אחרת, אין לנו עיר אחרת.  אוהבת את כולכם, עליזה"

בלוך, במאמצים האחרונים

"עברנו מסע מדהים", פתחה את דבריה בלוך. "מסע שכל אחת ואחד היה שותף בו. אני גאה על הדרך שעברנו יחד, על המסירות, על האמון והאמונה שנתתם בי. מסע הבחירות הזה היה מרגש ומאתגר מאוד, התושבים שלנו מדהימים, אכפתיים ומסורים"

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

new1
new1
new1

עוד כתבות שאולי יעניינו אותך:

המינוי המטלטל

ניצב אבשלום פלד ממושב זכריה ימונה בקרוב למפכ"ל המשטרה. כך לפי החלטתו של בן גביר | ברקע – נציבים בדימוס וגם המועצה האזורית מטה יהודה לא שמחים על המינוי | הסיבה: לפני 9 שנים פלד נחקר במח"ש על עבירות בנייה שביצע במושב, ובסיום החקירה הומלץ שלא למנות או לקדם אותו לתפקיד ניצב בשל מעשיו. אך מאז ועד היום הוא מתקדם בתפקידים | חשיפה

חוגג חג בכיף

קובי סולימני התותח נצפה בעדשת המצלמה של לכלוכית כשהוא נערך לחגיגות חג הפסח המשפחתיות

תרבחו ותסעדו

המימונה כיכבה בבית משפחתם של אסתי ובועז זיו, שארגנו ערב עם עוגיות ומופלטות בשפע

מפיקים מימונה

מרדכי דרעי ואישתו המהממים, התארגנו מהר לקראת סוף חג הפסח והחלו בהפקת אירוע המימונה המשפחתי והמרגש. לכלוכית שמעה שהיה בשפע, המון

חוגגת מימונה

אתי אביכזר המהממת שבתמונה חגגה השבוע את חג המימונה עם המשפחה והחברים הטובים, ואף הספיקה להצטלם

יאללה בית"ר

יוסי דהן ההורס, תושב העיר נסע ביחד עם חברים למשחק הכדורגל של בית"ר ירושלים בבלומפילד שבתל אביב

המתכון של השף: מתכון לפנקייק מתוק מקוטג׳

אנחנו אוהבים פנקייקים מתוקים. בייחוד שהם אווריריים, עבים ושאפשר לאכול אותם מינימום זו מנה עיקרית | הפעם את הפנקייקים הכנו עם קוטג' 12 אחוזים של תנובה. תודו לנו אחר כך

קובה סלק צמחוני במילוי פטריות ובצל מטוגן

אחרי שאכלנו כל כך הרבה בשר ומצות, יש יותר טוב ממנת קובה עסיסית עם רוטב שנמס בתוך הפה? | השבוע החלטתי לפנק אתכם עם מתכון של קובה סלק צמחוני טעים ומתאים בדיוק לצוהרי שישי

החום לא מנע: עשרות מטיילים ביקרו בתל ירמות

למרות עומס החוום הכבד ששרר בחול המועד, עשרות מטיילים הגיעו לבילוי וטיול בתל ירמות ונהנו מפעילויות שונות: הצגות, חפירה ארכיאולוגית, יצירת אגרטלים מחימר ועוד

חג בתל בית שמש

במהלך חול המועד הגיעו מעל מאה מטיילים לסיורים מודרכים בעברית ובאנגלית בתל בית שמש | כל הנוכחים נהנו ממזג אוויר מעולה, מהדרכות מדויקות ומאווירה מקצועית ומאורגנת

בלוך: השיקה את ספרה "גשרים של אור"

ראשת העירייה לשעבר, ד"ר עליזה בלוך השיקה את ספרה החדש "גשרים של אור" מספר ימים לאחר שסיימה את תפקידה באופן רשמי בעירייה | במהלך ההשקה אמרה: "בית שמש היא במידה רבה תמונת מראה של מדינת ישראל ואתגריה"

חדש: נפתח משרד לניהול פרויקט פינוי בינוי

לאחרונה נערך טקס חניכת המשרד החדש של "התחדשות ביאליק" מקבוצת נתיב וישרקאפ גרנג | מטרת המשרד: קידום פרויקט פינוי בינוי בשכונת ביאליק

תאונות בעיר: רוכב אופנוע החליק ואישה נפגעה מרכב

השבוע אירעו שתי תאונות דרכים בעיר; רוכב אופנוע בן 23 נפצע בזמן שהחליק עם האופנוע בשדרות נהר הדן ואישה בת 24, נפצעה מתאונת דרכים בין שני כלי רכב – כי הייתה בסביבה | המזל: שניהם נפצעו במצב קל

ניקיון העיר: הפרויקט הגדול של עובדי העירייה

לפני חג הפסח היה חשוב לראש העירייה, שמואל גרינברג לנקות את העיר לעילא ולעילא ולכן, עשרות עובדי מינהל תפעול בעירייה, יחד עם צוותי תגבור, משאיות, פקחי תברואה ובלווי כלים מיוחדים – דאגו כולם לניקיון העיר

מסוכן: שריפה פרצה בזמן שכל המשפחה ישנה

שריפה גדולה פרצה בדירה ברמת בית שמש א' בשעות הבוקר המוקדמות וכאשר כל בני המשפחה ישנים | אחד מהילדים התעורר בנס מהריח השרוף וכך הציל את כל משפחתו

מפחיד: פעוטה נכוותה ממים רותחים

מתנדבי מד"א הוזעקו לבית בשכונת רמה ג' בבית שמש, בעקבות דיווח על פעוטה שנכוותה ממים רותחים. פראמדיק שהגיע למקום סיפר: "היא פונתה על ידי ניידת טיפול נמרץ של מד"א במצב בינוני"

דילוג לתוכן