נחשפו הסיכומים בין הליכוד לש"ס

כפי שפרסמנו בשבוע שעבר, סיעת הליכוד וסיעת ש"ס, בראשות משה אבוטבול החליטו לחתום על הסכם שותפות ותמיכה | השבוע בית המשפט הורה לפרסם את ההסכם מכיוון שבתוכו התגלה מידע שהציבור צריך לדעת | מה בדיוק סיכמו שתי הסיעות? ומי הרוויח מזה? | ההסכם, הבנייה לחילונים והחרדים והג'ובים שנמכרו
בן הרוש

ימים ספורים לפני הבחירות המוניציפליות, סיעת הליכוד בראשות יו"ר שלום אדרי ומשה שטרית הודיעו על חתימת הסכם עם סיעת ש"ס בראשות משה אבוטבול. אך מה שמאוד עניין את הציבור: מה בדיוק נכתב בהסכם? מהמעט שפורסם לתושבים היה בעיקר ההתחייבות של סיעת הליכוד לתמוך באבוטבול ובסיעתו בבחירות לראשות. ובזכות הצהרת תמיכתם הם מעדכנים את בוחרי הליכוד אילו שני פתקים לשים בקלפי.

תושבי העיר המשיכו ועסקו בחתימת ההסכם ובעיקר בהשלכות שלו. כמו: כמה קולות ההסכם יוריד מראשת העירייה הנוכחית לטובת אבוטבול, כאשר המספר ככל הנראה יעמוד בין אלף לאלפיים מצביעים חילונים כשכל השאר יצביעו למועמדת המגזר הכללי – דתי וחילוני עליזה בלוך.

עידן מערכות

סעיפי ההסכם הוסתרו גם מבוחרי הליכוד, זאת למרות שתוכנו מציג הסכמים כמעט חסרי תקדים עבור התושבים החילוניים והדתיים-לאומיים, בעיקר, ככל הנראה בשל האפקט שפרסום פרטי ההסכם עלול להתרחש במגזר החרדי, שם מתחולל מאבק איתנים על כל קול בין מועמד דגל התורה שמוליק גרינברג למועמד ש"ס משה אבוטבול.

הפרשנויות וההשערות הלכו וגברו. אך עתירה שהוגשה לבית המשפט בנושא ההסכם בין השניים אילצה את אבוטבול בסופו של דבר לחשוף לציבור הרחב את כלל סעיפי ההסכם הכוללים בעיקר את התחייבויותיו של המועמד אבוטבול לאנשי סיעת הליכוד.

הרב משה אבוטבול וסיעת הליכוד. ביום חתימת ההסכם

"מינהלת העיר הוותיקה תועבר לידי הליכוד שיהיו המחליטים הבלעדיים על העיר הוותיקה, נווה שמיר והשכונה העתידית ה' 2 שם מיועדות 5000 יח"ד שעתידם יהיה בידי הליכוד וממנו יודרו החרדים. יוקמו בעיר קאנטרי ובריכות שחייה במספר שכונות עליהם יהיה מר משה שטרית הממונה הבלעדי מטעם עיריית בית שמש. בנוסף, תאגיד מי שמש יועבר מידי הרב ארנרייך לידי הליכוד"

ההסכם בין ש"ס לליכוד 

מה סוכם בין שתי הסיעות? לפי ההסכם שפורסם לאחרונה נכתב כך, "מינהלת העיר הוותיקה תועבר לידי הליכוד שיהיו המחליטים הבלעדיים על העיר הוותיקה, נווה שמיר והשכונה העתידית ה' 2 שם מיועדות 5000 יח"ד שעתידם יהיה בידי הליכוד וממנו יודרו החרדים. יוקמו בעיר קאנטרי ובריכות שחייה במספר שכונות עליהם יהיה מר משה שטרית הממונה הבלעדי מטעם עיריית בית שמש. בנוסף, תאגיד מי שמש יועבר מידי הרב ארנרייך לידי הליכוד. לרבות סמכות על קביעת התעריפים, תשתיות ועוד".

על פי ההסכם עליו חתום הרב אבוטבול, "תחום הגיל הרך והאחריות על מרכזי גיל הרך בכל שכונות העיר יועבר מידי הרב ישראל סילברסטין לאחריותם הבלעדית של נציגי הליכוד".

בהסכם חתם הרב אבוטבול כי 50% מכלל תקציבי הפיתוח שתפנה הממשלה לבית שמש, יופנו לעיר הוותיקה ובנוסף 50% מתקציבי משרד הפנים, מפעל הפיס, משרד התרבות. זאת ועוד, תקציבי תרבות ומתנ"סים שיתקבלו מקולות קוראים יועברו במלואם לנציגי הליכוד. כלל תקציבי 360 מהמשרד לביטחון לאומי לנוער מנותק, פעילות חינוכית לילדים מתקשים ונוער מתמודד יועברו לנציגי הליכוד ולאחריותם הבלעדית.

אבוטבול נתן כוחו רב לליכוד בחתימת ההסכם

"בהסכם חתם הרב אבוטבול כי 50% מכלל תקציבי הפיתוח שתפנה הממשלה לבית שמש, יופנו לעיר הוותיקה ובנוסף 50% מתקציבי משרד הפנים, מפעל הפיס, משרד התרבות. זאת ועוד, תקציבי תרבות ומתנ"סים שיתקבלו מקולות קוראים יועברו במלואם לנציגי הליכוד"

משה שטרית מסיעת הליכוד יהיה האחראי הבלעדי על היכל התרבות, האצטדיון העירוני, אמפי עירוני, בית הצעירים, מגרשי הספורט, האולמות העירוניים וכל יתר הפרויקטים שעתידים להיבנות בעיר. האחריות תהיה גם על התקציבים שיתקבלו מהממשלה לטובת פרויקטים אלו. כמו כן, סיעת הליכוד תקבל אחריות מלאה על התיקים הבלתי פורמליים, כולל מחלקות הנוער, מחצית מתיק החינוך כולו ועוד.

בנוסף לכל המאות מיליוני שקלים שציינו, הרב אבוטבול מתחייב לתת לאורך הקדנציה 3 מיליון שקל לעמותות ספורט חילוניות לפי החלטת ועדה בראשות נציג הליכוד. משה שטרית יקבל מהרב אבוטבול תקציבים להקמת מתנ"סים בשכונות החרדיות ויהיה אחראי על הניהול, התקציבים והתוכן. הרב אבוטבול מתחייב כי כלל הפרויקטים העירונים שיוצאים לספקים חיצוניים יינתנו בעדיפות לרשת המתנ"סים בניהולו של נציג הליכוד, כולל אחריות מלאה על כלל מעונות היום בציבור החרדי. תקציבי עתק שמוענקים לעירייה מדי שנה על ידי קק"ל והג'וינט יועברו גם הם לאחריות הבלעדית של הליכוד.

הרב אבוטבול מדגיש בהסכם כי עיריית בית שמש בראשותו לא תקצה שטחים ומבני ציבור לציבור החרדי בשכונות אלו ולתושבים החרדים באותן שכונות יוקצו שטחי תפילה מחוץ לשכונות.

"משה שטרית מסיעת הליכוד יהיה האחראי הבלעדי על היכל התרבות, האצטדיון העירוני, אמפי עירוני, בית הצעירים, מגרשי הספורט, האולמות העירוניים וכל יתר הפרויקטים שעתידים להיבנות בעיר. האחריות תהיה גם על התקציבים שיתקבלו מהממשלה לטובת פרויקטים אלו"

משמעות ההסכם בפועל

הסעיף הראשון עוסק בשאלת עתידה של העיר. שאלה זו מעסיקה את כלל תושבי העיר – הן החרדים והן החילונים. אין זה סוד שבית שמש התחרדה בשנים האחרונות. אולם, עתודות הבנייה בעיר, מלמדות על כוונות אכלוס של עוד עשרות אלפי תושבים.

מי יאוכלס באותם אלפי יחידות דיור? תלוי כמובן בהמון גורמים. הבולטת שבהם – זהות ראש העירייה ופעולותיו בנידון. אבל עוד קודם לעתודות הבנייה, בעיר הוותיקה בבית שמש, קיימות שכונות מעורבות. שכונות אלו אוכלסו ע"י עולים מרוסיה ואתיופיה ומעוד ישראלים שבחרו לגור בעיר המוקפת ביערות ענק ונוף מרהיב.

בשנים האחרונות, עם אכלוסם של שכונות רמת בית שמש, הציבור החרדי החל לנהור לבית שמש. מי שהשיגה ידו – קנה לו בית בשכונות החדשות. ומי שלא השיגה ידו – רכש לו בית בשכונות הוותיקות, וכך נולדו בבית שמש השכונות המתחרדות.

שכונה מתחרדת, מגבירה את הצורך בבתי כנסת חדשים, מקוואות, מעונות יום וגני ילדים, כמו בתי ספר ומתנ"סים למגזר החרדי שבסך הכל חי בשלום עם השכנים הוותיקים מהמגזרים הכללי והדתי.

בהסכם שנחתם בין אבוטבול לנציגי הליכוד, מתחייב המועמד משה אבוטבול – כי באם ייבחר לראשות העיר לקדנציה שלישית בקריירה, הרי שהוא לא יספק מענה נוסף על המבנים והמוסדות הקיימים. קרי – לא יתחרדו יותר שכונות העיר הוותיקה.

גורמים ב'דגל התורה' וב'שלומי אמונים' אמרו ל'כיכר השבת': "אנחנו פשוט מזועזעים. צריך להגיד ביושר גם שניהלנו משא ומתן עם הליכוד, אבל בשום שלב לא העזנו להסכים לכאלו דרישות מופרכות, שהלכה למעשה מוכרות את העיר לציבור החילוני. אנחנו לא נגד החילונים, אבל הדרישות שם הן הזויות ומבישות. בושה שנציגי ציבור חרדים הסכימו לכאלו דרישות – גם אם מדובר בשביל לקבל קצת ג'ובים".

סגן ומ"מ ראש העירייה, משה שטרית ממפלגת הליכוד:

"מעבר לניהול נושא התשתיות והתרבות, הליכוד קיבל לידיו שלטון עצמי בעיר הוותיקה ובנווה שמיר, וניהול כל הנושאים הרלוונטיים לציבור החילוני, המסורתי, הדתי לאומי והחרדי מודרני. כמו כן, קיבלו לידם הליכוד את כל נושא התעסוקה והתעשייה, שבוודאי יקבלו נפח גדול בקדנציה הבאה"

המועמד הרב משה אבוטבול מסיעת ש"ס בתגובה:  "כשאני אכהן בע"ה כראש עירייה, הציבור החרדי בבית שמש יקבל את חלקו באופן מלא. זו תהיה בשורה גדולה אחרי חמש שנים בהן חלק ממי שהתיימרו לייצג את הציבור החרדי הפקירו אותו בעד הקצאות לקהילות מקורבות ונזידי עדשים. ההרמוניה בין האוכלוסיות בעיר בית שמש תפרח אף היא. לכל הציבורים מגיע לחיות בעיר וכולם יקבלו את חלקם באופן ראוי ומבלי שצרכי ציבור אחד יפגעו באחר, וכפי שנהגתי בהיותי ראש עיר כשכלל האוכלוסיות הרגישו כי יש להן מקום ואיש לא הדיר את רעהו.

"אני מבטיח לכולם, הצביון החרדי בעיר יישמר, ולא אצר את צעדיהם של אף קהילה חרדית באף שכונה בעיר. צריך לזכור שבצד השני הציעו לליכוד הכל כולל הכל, העיקר שלא יתמכו בי. מיד לאחר הבחירות אקים קואליציה רחבה יחד עם דגל התורה ושלומי אמונים, כולל תפקידים מכובדים ששמרנו עבורם, ויחד, נדאג לכלל תושבי העיר בצורה הטובה ביותר".

תגובתו של סגן ומ"מ ראש העירייה, משה שטרית ממפלגת הליכוד, "בשבוע שעבר געשה הרשת בעקבות ההסכם הקואליציוני בין הליכוד למשה אבוטבול. ליכודניקים רבים הביעו את אכזבתם מההסכם, למרות הסברים של הליכוד שלבלוך אין סיכוי להיבחר שוב. כעת, לאחר פרסום ההסכם של הליכוד עם אבוטבול בעקבות העתירה של עמותת 'שקופית' מתברר גודל ההישג של הליכוד:

מעבר לניהול נושא התשתיות והתרבות, הליכוד קיבל לידיו שלטון עצמי בעיר הוותיקה ובנווה שמיר, וניהול כל הנושאים הרלוונטיים לציבור החילוני, המסורתי, הדתי לאומי והחרדי מודרני. כמו כן, קיבלו לידם הליכוד את כל נושא התעסוקה והתעשייה, שבוודאי יקבלו נפח גדול בקדנציה הבאה".

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

new1
new1
new1

עוד כתבות שאולי יעניינו אותך:

המינוי המטלטל

ניצב אבשלום פלד ממושב זכריה ימונה בקרוב למפכ"ל המשטרה. כך לפי החלטתו של בן גביר | ברקע – נציבים בדימוס וגם המועצה האזורית מטה יהודה לא שמחים על המינוי | הסיבה: לפני 9 שנים פלד נחקר במח"ש על עבירות בנייה שביצע במושב, ובסיום החקירה הומלץ שלא למנות או לקדם אותו לתפקיד ניצב בשל מעשיו. אך מאז ועד היום הוא מתקדם בתפקידים | חשיפה

חוגג חג בכיף

קובי סולימני התותח נצפה בעדשת המצלמה של לכלוכית כשהוא נערך לחגיגות חג הפסח המשפחתיות

תרבחו ותסעדו

המימונה כיכבה בבית משפחתם של אסתי ובועז זיו, שארגנו ערב עם עוגיות ומופלטות בשפע

מפיקים מימונה

מרדכי דרעי ואישתו המהממים, התארגנו מהר לקראת סוף חג הפסח והחלו בהפקת אירוע המימונה המשפחתי והמרגש. לכלוכית שמעה שהיה בשפע, המון

חוגגת מימונה

אתי אביכזר המהממת שבתמונה חגגה השבוע את חג המימונה עם המשפחה והחברים הטובים, ואף הספיקה להצטלם

יאללה בית"ר

יוסי דהן ההורס, תושב העיר נסע ביחד עם חברים למשחק הכדורגל של בית"ר ירושלים בבלומפילד שבתל אביב

המתכון של השף: מתכון לפנקייק מתוק מקוטג׳

אנחנו אוהבים פנקייקים מתוקים. בייחוד שהם אווריריים, עבים ושאפשר לאכול אותם מינימום זו מנה עיקרית | הפעם את הפנקייקים הכנו עם קוטג' 12 אחוזים של תנובה. תודו לנו אחר כך

קובה סלק צמחוני במילוי פטריות ובצל מטוגן

אחרי שאכלנו כל כך הרבה בשר ומצות, יש יותר טוב ממנת קובה עסיסית עם רוטב שנמס בתוך הפה? | השבוע החלטתי לפנק אתכם עם מתכון של קובה סלק צמחוני טעים ומתאים בדיוק לצוהרי שישי

החום לא מנע: עשרות מטיילים ביקרו בתל ירמות

למרות עומס החוום הכבד ששרר בחול המועד, עשרות מטיילים הגיעו לבילוי וטיול בתל ירמות ונהנו מפעילויות שונות: הצגות, חפירה ארכיאולוגית, יצירת אגרטלים מחימר ועוד

חג בתל בית שמש

במהלך חול המועד הגיעו מעל מאה מטיילים לסיורים מודרכים בעברית ובאנגלית בתל בית שמש | כל הנוכחים נהנו ממזג אוויר מעולה, מהדרכות מדויקות ומאווירה מקצועית ומאורגנת

בלוך: השיקה את ספרה "גשרים של אור"

ראשת העירייה לשעבר, ד"ר עליזה בלוך השיקה את ספרה החדש "גשרים של אור" מספר ימים לאחר שסיימה את תפקידה באופן רשמי בעירייה | במהלך ההשקה אמרה: "בית שמש היא במידה רבה תמונת מראה של מדינת ישראל ואתגריה"

חדש: נפתח משרד לניהול פרויקט פינוי בינוי

לאחרונה נערך טקס חניכת המשרד החדש של "התחדשות ביאליק" מקבוצת נתיב וישרקאפ גרנג | מטרת המשרד: קידום פרויקט פינוי בינוי בשכונת ביאליק

תאונות בעיר: רוכב אופנוע החליק ואישה נפגעה מרכב

השבוע אירעו שתי תאונות דרכים בעיר; רוכב אופנוע בן 23 נפצע בזמן שהחליק עם האופנוע בשדרות נהר הדן ואישה בת 24, נפצעה מתאונת דרכים בין שני כלי רכב – כי הייתה בסביבה | המזל: שניהם נפצעו במצב קל

ניקיון העיר: הפרויקט הגדול של עובדי העירייה

לפני חג הפסח היה חשוב לראש העירייה, שמואל גרינברג לנקות את העיר לעילא ולעילא ולכן, עשרות עובדי מינהל תפעול בעירייה, יחד עם צוותי תגבור, משאיות, פקחי תברואה ובלווי כלים מיוחדים – דאגו כולם לניקיון העיר

מסוכן: שריפה פרצה בזמן שכל המשפחה ישנה

שריפה גדולה פרצה בדירה ברמת בית שמש א' בשעות הבוקר המוקדמות וכאשר כל בני המשפחה ישנים | אחד מהילדים התעורר בנס מהריח השרוף וכך הציל את כל משפחתו

מפחיד: פעוטה נכוותה ממים רותחים

מתנדבי מד"א הוזעקו לבית בשכונת רמה ג' בבית שמש, בעקבות דיווח על פעוטה שנכוותה ממים רותחים. פראמדיק שהגיע למקום סיפר: "היא פונתה על ידי ניידת טיפול נמרץ של מד"א במצב בינוני"

דילוג לתוכן