"נזכור אותך כגיבור"

המאבטח שנרצח בפיגוע הירי על ידי שני מחבלים באריאל, לויאצ'סלב דניאל גולב (23) הוא תושב בעיר | בן דודו ספד לו: "היה לך לב גדול וטוב. נספר עליך לילדים ולנכדים ותהיה דוגמה בשבילם" | יהי זכרו ברוך
חזן

המאבטח הובא השבוע למנוחות: מאות בני אדם הגיעו לבית העלמין בבית שמש כדי לחלוק כבוד אחרון לויאצ'סלב (דניאל) גולב (23), שנרצח על ידי שני מחבלים בכניסה לאריאל. האב זאב ולדימיר אמר קדיש, האם נזנדה התייפחה על הקבר הטרי. בן דודו ולדימיר ספד: "היה לך לב כל כך גדול וכל כך טוב, נספר עליך לילדים ולנכדים ותהיה דוגמה בשבילם". ראשת העירייה: "עמדת כחומה בצורה עד שקרסת ממכת האש"

כ-300 בני אדם, בהם שר התיירות יואל רזבוזוב וחברת הכנסת קטי שטרית, מ"מ וסגן ראשת העירייה, משה שטרית, סגנית ראשת העירייה רינה הולנדר ומכובדים נוספים הגיעו להלוויה כדי לחלוק לגולב כבוד אחרון. ראשת העירייה עליזה בלוך אמרה בדברי ההספד: "ולדי-דניאל שלנו אתה גיבור, כך נזכור אותך כולנו. ולדי-דניאל עמדת בפתח הכניסה לאריאל והגנת כחומה בצורה למול כדורי המחבלים הנפשעים הרצחניים. עמדת כחומה בצורה עד שקרסת ממכת האש הרצחנית.

רימון
ראשת העירייה נואמת בהלוויתו של ולדי-דניאל ז"ל

ראשת העירייה:

"ולדי-דניאל שלנו אתה גיבור, כך נזכור אותך כולנו. ולדי-דניאל עמדת בפתח הכניסה לאריאל והגנת כחומה בצורה למול כדורי המחבלים הנפשעים הרצחניים. עמדת כחומה בצורה עד שקרסת ממכת האש הרצחנית"

"ולדי-דניאל חשב על אחרים לפני שחשב על עצמו. המסירות, האחריות, העוצמה שלו ראויה לכל מילות גבורה. אנחנו נמשיך כאן בעיר לספר את סיפורו של ולדי-דניאל. נספר את גבורתו, נעשה הכול שהיא לא תישכח"

"שמרת וגוננת על האחים שלך והוריך. למדת בבית הספר עתיד דביר בעיר בית שמש וגם שם המורים שלך החל מאמש מדברים על העוצמה שלך. על כך שהיית סלע איתן. השקט שבך אפיין אותך גם בביצוע המשימות בצבא. ולדי-דניאל חשב על אחרים לפני שחשב על עצמו. המסירות, האחריות, העוצמה שלו ראויה לכל מילות גבורה. אנחנו נמשיך כאן בעיר לספר את סיפורו של ולדי-דניאל. נספר את גבורתו, נעשה הכול שהיא לא תישכח.

"אנחנו לא ניתן למחבלים הנפשעים להרפות את ידינו. אנחנו לא ניתן למחבלים שפלים לעצור אותנו במסע שלנו. נעשה הכול שכל אחד מילדי בית שמש, מכל הקהילות ומכל המגזרים, ייקח עמו להמשך חייו משהו מתכונותיו ומגבורתו של ולדי-דניאל. תהיה זו נחמה קטנה תהיה זו דרכנו לשמור על זכרו של ולדי-דניאל הגיבור חי עמנו כאן בעיר בית שמש. אני מצדיעה לך בשם כל תושבי העיר בית שמש על גבורתך העילאית", סיכמה בלוך.

ולדי-דניאל זכרו לברכה מימי התיכון

מנהל בית הספר בו למד גולב:

"הבחור שתמיד בכל מסע היה נושא אחרים. הקב״ה נתן לו כוחות גוף וכוחות נפש, הוא סייע לאחרים. תמיד הגיש עזרה איפה שהיה צריך כמה שהיה צריך. בורא עולם, עם ישראל סבל מספיק. נוסף חלל נוסף לחללי מערכות ישראל. דניאל אתה עולה למעלות קדושים וטהורים"

מנהל בית הספר בו למד גולב: ״עם ישראל הקריב קורבן ציבור. איך נפלו גיבורים? הבחור שתמיד בכל מסע היה נושא אחרים. הקב״ה נתן לו כוחות גוף וכוחות נפש, הוא סייע לאחרים. תמיד הגיש עזרה איפה שהיה צריך כמה שהיה צריך. בורא עולם, עם ישראל סבל מספיק. נוסף חלל נוסף לחללי מערכות ישראל. דניאל אתה עולה למעלות קדושים וטהורים. תבקש מבורא עולם שיחוס על עם ישראל שאתה תהיה קורבן הציבור האחרון שאנחנו נקריב״.

חברת הכנסת קטי שטרית, תושבת בית שמש: ״משפחה יקרה, איבדתם את היקר מכל. שמעתי על הצניעות ועל האדם שהיה. המעשה שקרה היה מבזה אבל דניאל בחר להגן על חברתו והרטיט את לבבות עם ישראל. לאחר המעשה האצילי הזה, מה שאנחנו אומרים לו זה שאנחנו אוהבים אותו. מאחלים למשפחה היקרה שיהיו חזקים״.

אחד מחברי משפחת גולב: ״הבחור הקדוש דניאל זכה להתקרב לבורא עולם. הוא עשה ברית בן חמש יחד עם אבא שלו. הוא היה הבכור במשפחה. דניאל הוא גיבור, חזק, חסין. הוא רקד על הכתפיים שלי בבר מצווה ושמח שהוא מניח תפילין, הוא נפטר על קידוש השם. הוא נהרג בגלל שהוא יהודי, בגלל שהוא שייך לעם ישראל. מי שירה בדניאל ירה בקב״ה, לכן הוא נקרא קדוש. אין לי ספק שיהיה מליץ יושר לכל מי שעשו לו טובה בחיים ולכל היהודים ברוסיה שעוברים תהליך כזה קשה. הוא הציל נפש של עוד יהודיה. זכותו גדולה מאוד״.

קטי שטרית:

"שמעתי על הצניעות ועל האדם שהיה. המעשה שקרה היה מבזה אבל דניאל בחר להגן על חברתו והרטיט את לבבות עם ישראל. לאחר המעשה האצילי הזה, מה שאנחנו אומרים לו זה שאנחנו אוהבים אותו. מאחלים למשפחה היקרה שיהיו חזקים"

גולב מגיע ממשפחה חרדית, התגייס לצה"ל באוגוסט 2017, ושירת בפלגת הנגב – יחידה המגנה על בסיס חיל האוויר נבטים שבנגב ובה חיילים חרדים שמעוניינים לשרת בתפקידי לוחמה. הוא השתחרר ב-2020, לאחר שירות מלא. בפלוגה אמרו כי חבריו ומפקדיו לשירות הצבאי העידו בסוף השבוע: "הוא היה חייל שקט מאוד, מעולם לא שמענו אותו מתלונן. היה עושה הכול, גם כשהיה קשה". גולב היה בעברו סטודנט באוניברסיטת אריאל הגן בגופו על המאבטחת שהייתה עמו בעמדת השמירה, ארוסתו ויקטוריה פליגלמן תושבת העיר אשקלון שהתגוררה עמו בשכירות באריאל.

כזכור, האירוע החל כאשר בסמוך לחצות, רכב בעל לוחית זיהוי צהובה ובו שני מחבלים הגיע למחסום הכניסה לעיר אריאל בדרך רון נחמן. המחבלים ביצעו ירי במהלך הנסיעה ולאחר מכן ירדו מהרכב וביצעו ירי נוסף לעבר הבוטקה שבו עמדו המאבטחים. מייד לאחר מכן, המחבלים חזרו לרכב, עשו פרסה ונמלטו מהזירה. כוחות צבא וביטחון הגיעו לאירוע זמן קצר מאוד לאחריו, והחלו בסריקות נרחבות ובמצוד אחר המחבלים.

גולב ז"ל יחד עם זוגתו ויקטוריה

אחד מחברי משפחת גולב:

"הבחור הקדוש דניאל זכה להתקרב לבורא עולם. הוא עשה ברית בן חמש יחד עם אבא שלו. הוא היה הבכור במשפחה. דניאל הוא גיבור, חזק, חסין. הוא רקד על הכתפיים שלי בבר מצווה ושמח שהוא מניח תפילין, הוא נפטר על קידוש השם"

חובשים ופרמדיקים של מד"א הגיעו למקום הפיגוע והעניקו טיפול רפואי לגולב שנפגע באורח אנוש, אולם נאלצו לקבוע את מותו במקום. המאבטחת ששמרה לצידו הוגדרה כנפגעת חרדה. כאמור, גולב ובתו זוגו, תושבת אשקלון, התגוררו בשכירות באריאל. שניהם התארסו בחודשים האחרונים והתכוונו להתחתן. לאחר הפיגוע הרצחני, האגף לשירותים חברתיים יצר קשר עם הוריה, שהגיעו ואספו אותה לאשקלון.

לבית המשפחה של המאבטח הגיע השבוע, יבגני פליגלמן, אביה של ויקטוריה שהייתה ארוסתו של ויאצ'סלב וניצלה כשבן זוגה הגן עליה בגופו מפני הקליעים שירו המחבלים. "ויאצ'סלב זה מלאך, הוא הציל את הבת שלי. חצי שנה הם היו ביחד ותכננו להתחתן בשנה הבאה. לפני שבועיים הוא נתן טבעת אירוסין. מבחינתו היא הייתה האישה שלו. ויקטוריה עדיין בטראומה ממה שקרה ומצבה הנפשי קשה".

צה"ל וימ"מ עצרו את שני המחבלים באזור אריאל בתום מצוד שנמשך כ-20 שעות, והעבירו אותם לחקירת שב"כ. כלי הנשק ששימשו אותם בפיגוע נתפסו גם הם. במהלך החיפושים אחריהם התפתחו הפרות סדר בכפר עזון, ומחבל שהשליך בלילה בקבוק תבערה לעבר חיילים נורה למוות על-ידי הכוחות. אחרי המעצרים התפתחו עימותים בין כוחות הביטחון לתושבים בכפר קראוות בני-חסן במחוז סלפית שבאזור אריאל, שם נלכדו השניים.

המחבלים שרצו את גולב ז"ל

יבגני פליגלמן, אביה של ארוסתו:

"ויאצ'סלב זה מלאך, הוא הציל את הבת שלי. חצי שנה הם היו ביחד ותכננו להתחתן בשנה הבאה. לפני שבועיים הוא נתן טבעת אירוסין. מבחינתו היא הייתה האישה שלו. ויקטוריה עדיין בטראומה ממה שקרה ומצבה הנפשי קשה"

מבדיקה ראשונית של כוחות הביטחון עולה כי שני המחבלים, יחיא מרעי (19) ויוסף עאסי (20), לא נשלחו על-ידי ארגון טרור כלשהו – אך אחד מהם מזוהה עם חמאס. שניהם מנועי כניסה לישראל, ואחד מהם ריצה בעבר תקופת מאסר קצרה בכלא הישראלי. הם נעצרו בבתיהם, יחד עם כמה קרובי משפחה שחשודים בסיוע להם.

עיריית בית שמש הוציאה הודעת ניחום על כל אגפיה ושלחה חיבוק למשפחת המאבטח שנהרג בפיגוע הקשה באריאל. "צוותי הרווחה של עיריית בית שמש עוטפים ומלווים את משפחת המאבטח שנהרג בפיגוע הירי בעיר אריאל. המאבטח התגלה בגבורתו העילאית והציל את חייה של המאבטחת שפעלה עמו. צוותים ממנהל הרווחה בעירייה מלווים את המשפחה ברגעים קשים אלו. אני מבקשת לשלוח תנחומים לבני המשפחה ברגע קשה זה. נמשיך ללוות ולעטוף את בני המשפחה.

מאות הגיעו ללוות את גולב בדרכו האחרונה

סגן ומ״מ ראשת העירייה משה שטרית הוסיף לדבריה ואמר: "מחר יחלו אירועי יום הזיכרון, זו הפעם השניה שאנו נאלצים להוסיף שם ותמונה על הקיר ממש בסמוך לקיומם של הטקסים.

בפעם הקודמת זה קרה כשאליהו דרורי ז"ל נהרג לפני 4 שנים והפעם לאחר הירצחו של דניאל-ולאדי הי"ד. שמו של ולאדי נחקק על האנדרטה העירונית, התווסף למצגת הנופלים וכפי שניתן לראות, גם תמונתו הצטרפה לקיר בבית הבנים. תודה למיכאל קריספל ואיציק קניזו על המענה המהיר. ולאדי הוא גיבור. אין דרך אחרת לתאר את מה שעשה בשברירי השניות האחרונים לחייו מלבד מעשי גבורה. הוא הותיר אחריו אחים צעירים כואבים והורים המומים. יהי זכרו ברוך".

ויאצ'סלב (דניאל) גולב הותיר אחריו זוג הורים ושבעה אחים ואחיות.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

new1
new1
new1

עוד כתבות שאולי יעניינו אותך:

שמואל גרינברג

הוא נכנס לתפקיד בחרדת קודש אך מוכן ומזומן לקבל את האתגרים הצפויים לו בקדנציה הקרובה. ראש העירייה הנבחר, שמואל גרינברג מפנה זמן להתראיין לפני החג וחושף לראשונה למגזין "שוס הדרך" את התכנית שלו לאיחוד בין המגזרים, מהי דעתו האמיתית על עליזה בלוך ועל הגרעון התקציבי העצום, שהחריף בקדנציה האחרונה | בלעדי

המנהיג החדש

הוא כיהן כמנכ"ל טירת הכרמל, מנכ"ל נמל אילת ומנכ"ל של חברת נוף, וכעת אחרי תפקידים בכירים ברחבי הארץ – אבישי כהן חוזר לתפקיד מקומי, כראש מועצת מטה יהודה וצועד בדרך שבה אביו צעד לפני 60 שנה | בראיון חגיגי הוא מדבר על תכנית העבודה ועל דעתו לגבי חלוקת נשקים לתושבים בעקבות המתיחות הביטחונית

סופ"ש כיפי בטבע

ליאור משעלי החתיך שבתמונה, ביקר בסוף השבוע האחרון במיין עין ורדי שנמצא סמוך לכרמי יוסף

מורת המאה

היילי וולפורט רכזת אנגלית המלמדת בישיבת אמית נחשון, קיבלה הצטיינות ואת תעודת "מורת המאה"

החברים מהבית

מיכאל אלמלם, תושב העיר נסע הרחק לנהריה כדי לבקר חברי ילדות שעברו מבית שמש אל העיר הצפונית

חוגגים משפחתיות

לא צריך חג כדי לחגוג משפחתיות – משפחת וטורי המהממת הצטלמה השבוע יחד, כשהם מחובקים ואוהבים

המסע לקיבוץ רעים

מאור רוזנפלד, תושב העיר יוצא פעם החודש יחד עם משפחות החטופים והנרצחים למסע לקיבוץ נובה

שבת על טרקטורון

אמיר בוהדנה נתפס בעדשת המצלמה של לכלוכית יחד עם בנו, כשהם נהנים ומבלים מסופ"ש על הטרקטורון

הרמת כוסית: עובדי העירייה הרימו כוסית לרגל חג הפסח

כמו בכל שנה, רק הפעם עם ראש עירייה חדש: מאות עובדי עיריית בית שמש התכנסו לאחרונה לרגל הרמת כוסית בהיכל התרבות לכבוד חג הפסח # גרינברג נאם, "בימים אלו אנחנו מברכים את ברכת האילנות. ברכה שבה אנו מודים על הטוב שיש וגם מודים על האנשים הטובים. ברכה זו מעניקה לי השראה בשליחותנו הציבורית"

מברוכ: גרינברג חתם הסכם קואליציוני עם סיעת דרך

מועצת העיר מתחילה לקבל צורה ואופי: ראש העירייה שמואל גרינברג חתם בימים האחרונים הסכם קואליציוני עם סיעת דרך בראשות מוטי לייטנר | גרינברג אמר: "אני שמח על החתימה עם סיעת דרך, זו שותפות אמת שתתבטא בעשייה משותפת. יחד נפתח את העיר ונצעיד אותה קדימה"

מלחמה בצפון: גרינברג נפגש עם מפקד פיקוד העורף

ראש העירייה נפגש לאחרונה עם אל"מ יגאל דהן, מפקד הנפה בפיקוד העורף לפגישת עבודה | במהלכה הם סיכמו על שיתוף פעולה ושורה של צעדים שיסייעו להיערך באופן הטוב יותר לאירועי חירום

נערכים: מועצת העירייה נערכת למצב הסלמה מהצפון

גרינברג כינס את מועצת העירייה לאחרונה על מנת להיערך למצב חירום והסלמה אפשרית מהצפון | במהלך הישיבה גרינברג בחן את המצבים השונים בעת חירום ואת המוכנות לכל תרחיש

נערכים לחג: גרינברג נפגש עם אגף שפ"ע

ראש העירייה שמואל גרינברג, כינס בשבוע האחרון ישיבת היערכות מקיפה לקראת חג הפסח | המטרה: לקבל תמונת מצב על מוכנות אגפי העירייה לקראת ימי החג | הדגש שהיה בישיבה: ניקיון העיר. גרינברג: המשימה לא פשוטה, אך אני סומך על העובדים"

יורם נעלם: "המדינה לא מתגייסת למצוא אותו"

יורם הלל פלייטר מצפת החל להתנדב באשקלון עם פרוץ המלחמה, וזמן קצר לאחר מכן נעלם. מכוניתו נמצאה נטושה ליד בית שמש בחודש שעבר, אך בני משפחתו טוענים שהמשטרה לא עושה מספיק: "היא חייבת להקדיש לזה יותר מאמצים", אמרו

מפחיד: בן 76 ביצע מעשים מגונים בבן 15

תושב בית שמש בן 76, ניצל את מצבו של נער בן 15 עם צרכים מיוחדים וביצע בו עבירות מין | שוטרי מחוז ירושלים עצרו את החשוד לאחרונה ולאחר שהחקירה הושלמה, צפויים להגיש נגדו כתב אישום

חשד: תושבת העיר ירתה האימה

תושבת בית שמש בסביבות גיל ה-40 חשודה שירתה באימה בת ה-70 ופצעה אותה באורח קל באמצעות נשק השייך לאביה | השבוע הוגשה נגדה הצהרת תובע ובימים הקרובים יוגש גם כתב אישום

מצה מגולגלת במילוי גבינה לבנה ובטטה

חג הפסח הגיע, ואיתו המתכונים הטעימים שהתגעגענו אליהם כל השנה – הנה מתכון למצה מגולגלת במילוי גבינה לבנה ובטטה | מדובר במנה קלה! טעימה, וזו שתמיד נגמרת

דילוג לתוכן