נוטעים את עץ הנשיא במטה יהודה

ידעתם שיש דבר כזה עץ הנשיא? השבוע (יום שני) התקיים טקס נטיעת העץ של נשיא המדינה ה-11 של מדינת ישראל בשדרות הנשיאים במועצה האזורית מטה יהודה | אל המקום הגיע נשיא המדינה ורעייתו, ראש המועצה האזורית ונציגי המשפחות השכולות

השבוע התקיים טקס נטיעת עץ נשיא המדינה ה־11 של מדינת ישראל, יצחק הרצוג, בשדרת הנשיאים בבית ארזה שבמוצא, במועצה האזורית מטה יהודה. הטקס נערך במעמד נשיא המדינה ורעייתו מיכל הרצוג, ראש המועצה האזורית מטה יהודה אבישי כהן, נציגי המשפחות השכולות, תושבות ותושבי מוצא, בית חלוצי האור ואורחים נוספים

הטקס התקיים לכבוד ט״ו בשבט, חג הנטיעות והיווה ביטוי עמוק לחיבור בין אדמה, קהילה וזיכרון, במיוחד על רקע השריפה הגדולה שאירעה במטה יהודה בחודש מאי האחרון, במהלכה נשרפו מאות דונמים של חורש, כרמים ועצים.

שדרת הנשיאים בארזה היא מסורת ארוכת שנים של נטיעת זיכרון, צמיחה והתחדשות, שראשיתה עוד בשנת 1898 ביוזמת בנימין זאב הרצל, ונמשכה לאורך הדורות בידי נשיאי מדינת ישראל. כל עץ שניטע בה מסמל תקופה, ערכים ומנהיגות. היום הצטרף לשדרה עץ נוסף סמל לפרק הישראלי הנוכחי ולתקווה לעתיד.

הטקס נערך במתחם בית ארזה, ששימש בעבר כבית הבראה לחלוצי המדינה, וכיום פועל בו “בית חלוצי האור” מרחב של ריפוי, ליווי והמשכיות עבור נפגעי אירועי השבעה באוקטובר ומלחמת חרבות ברזל ובני משפחותיהם. במלחמה איבדה המועצה האזורית מטה יהודה 19 מבניה ובנותיה, ושבעה אזרחים שנרצחו.

ראש המועצה האזורית מטה יהודה, אבישי כהן, אמר בטקס: "אנו מציינים היום את ט״ו בשבט, ונטיעת העץ מבטאת חיבור לאדמה, לקהילה ולמרחב הכפרי שבו אנו חיים ובפרט לאחר השריפה שפגעה בשטחנו. הטקס הזה הוא בעיניי גשר בין דור המייסדים שבנה את הארץ בעמל ובאמונה, לבין הדור שלנו, המבקש לרפא, לשמור ולחזק את החוסן האנושי והקהילתי של מדינת ישראל. העץ שניטע כאן היום יזכיר לכולנו כי הדרך לשיקום, כמו דרך הצמיחה, נשענת על סבלנות, אחריות, מחויבות ואמונה.”

נשיא המדינה יצחק הרצוג אמר: “גאים להיות כאן, בבית ההבראה של ארזה מקום יפה במועצה חיה ופועמת, שמגלם יוזמה של כאב עם תקווה, ומזכיר לנו כמה אנשים מופלאים יש בעם שלנו. מיכל רעייתי מקדישה לכך את עיקר פעילותה לחיזוק תחום בריאות הנפש ולליווי נפגעי השבעה באוקטובר. תודה לאבישי, למועצה הנהדרת ולמשפחות השכולות.”

נציגת המשפחות השכולות הוסיפה: “זהו מסר של המשכיות ואמונה בעתיד. בית עבור כל נפגעי המלחמה מקום להחלים, לצמוח ולבנות עתיד באחריות ובאור.”

המועצה האזורית מטה יהודה הודתה לכל השותפים שליוו את שיקום בית ארזה, בהם אגף ההנדסה של המועצה, המועצה לשימור אתרים, קק״ל, ועד מוצא, ותיקי היישוב, בית חלוצי האור, המשפחות השכולות והשותפים המקצועיים, על פרויקט המשלב תכנון, ערכים ואנושיות, ומעצב מרחב משמעותי לדורות הבאים.

עוד הוסיף כהן: "בשם תושבות ותושבי מטה יהודה, בשם הקהילות, המשפחות והדורות שצמחו כאן, אנו מודים לך, כבוד הנשיא. מי ייתן והעץ יעמיק שורשים, יפרוש צמרת רחבה ויהיה סמל לחברה ישראלית מחוברת, חזקה ומלאת אור"

תמונה: נשיא המדינה וראש המועצה בזמן נטיעת העץ

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שיתוף הכתבה:

עוד כתבות שאולי יעניינו אותך:

תותח בכדורגל

הגיע היום והגיעה השעה – המאמן של הקבוצה המקומית "עירוני בית שמש" אלירן סגל התותח חגג את יום הולדתו

"נלחם כדי שנמשיך לחיות"

סמ"ר נוה חבשוש (20) נהרג בתקרית הטנק בלבנון. יחד איתו נהרגו עוד שלושה חברי צוות | "היה ילד של אור, טוב לב, צנוע ואוהב אדם", שיתף חיים חבשוש, אביו. "תמיד ראה את האחר לפני שראה את עצמו" | יהי זכרו ברוך

המתכון של השף: טארט תרד וגבינות

מתכון קל להכנה לקיש פריך עם בצק מלוח עשוי מעשבי תיבול ומלית תרד וגבינות | השילוב של גבינת בולגרית פיראוס וגבינת שמנת מבטיח טעם עשיר וקרמי. הקיש הזה מתאים לארוחה קלה, ויכול לשמש גם כתוספת לפיקניק או לארוחת ערב קלילה

המתכון של אושרת: גושגושדה בוכרי

מאפה בצק קריספי במילוי בשר עסיסי. מנה שאני אוהבת להכין לארוחת צהריים ולארוחת ביניים | אבל מי שממש אוהב את המנה – לכו על מנה עיקרית. שאף אחד לא יעצור אתכם | מומלץ לקרוא את הטיפים תחילה

נערכים לעשור הבא: העירייה הציגה תוכנית פיתוח בסך כ-200 מיליון

השבוע נפגשו בכירי העירייה, בניהם ראש העירייה עם יו"ר מפעל הפיס לגבי תוכנית פיתוח העיר בסך של כ-200 מיליון שקל | התוכנית נועדה לתת מענה לקצב הצמיחה המהיר של העיר

מפחיד: פיצוץ ענק תועד ליד בית שמש

פיצוץ גדול תועד השבוע סמוך לעיר בית שמש והפיץ אור גדול | החברה הביטחונית "תומר" אמרה כי מדובר בפיצוץ מבוקר וכי אין חשש לציבור | בשלב זה לא הוברר מדוע הפיצוץ המבוקר לדבריהם, התקיים בשעות הלילה - וללא התרעה לציבור

מרכז חדש להתפתחות הילד נחנך ברמה ד'

שלוחה חדשה של מרכז "קשת" - המרכז העירוני לגיל הרך, נחנכה השבוע במתנ"ס דורות שברמה ד' | השלוחה הוקמה במטרה להנגיש שירותי התפתחות הילד למשפחות המתגוררות בשכונה ובסביבתה

אישום: חרדי בן 46 הצית צמחיה סמוך למשטרה

פרקליטות המדינה הגישה השבוע לבית המשפט המחוזי, כתב אישום חמור כנגד חרדי בן 46 מהעיר בחשד שהצית שלוש פעמים צמחייה סמוך למשטרת בית שמש במהלך המחאות

מפחיד: אם ובנה נמחצו ברכב בתאונת דרכים וניצלו בנס

אישה בת 26 ותינוק בן חצי שנה נלכדו ברכב לאחר שהתנגשות עם משאית | לוחמי האש הוזעקו למקום וחילצו אותם מתוך הרכב המעוך תוך רגישות ומקצועיות ולאחר מכן, הם פונו לבית החולים כשמצבם הוגדר בינוני

יחידת החילוץ העירונית: הצטרפו עשרות מתנדבים חדשים

אחרי מלחמת "שאגת אר" והצורך להרחיב את המענה העירוני לשעת חירות – העירייה הודיעה על קורס הכשרה למתנדבי יחידת סע"ר העירונית והכשירה מתנדבים בתחומי החילוץ

כ-500 בני נוער נהנו מאירועי קיץ

השבוע נפתחו אירועי הקיץ בבית שמש. מעל 500 בני נוער מהעיר הגיעו, ונהנו מלהקת הייפ קרו ואושיית הטיקטוק אייל לוי שהופיעו באמפי ברנקו וייס | משה שטרית אמר: "האירוע מהווה את פתיחת סדרת אירועי הקיץ שיתקיימו ברחבי העיר במהלך החודשים הקרובים"