חילופי שלטון

ראש העירייה הנבחר שמואל גרינברג – נכנס השבוע לתפקידו באופן רשמי | ד"ר עליזה בלוך, ראשת העירייה היוצאת הודיעה בסיום טקס העברת התפקידים על התפטרותה. "אני מודה לעליזה על תרומתה ומאחל לה המון הצלחה", אמר גרינברג והחל לסייר במחלקות העירייה ונתן דגש על שיפור התחבורה
בן הרוש

טקס חילופי תפקידים התקיים השבוע בין ראשת העירייה היוצאת, ד"ר עליזה בלוך לבין ראש העירייה הנכנס – שמואל גרינברג. בטקס השתתפו סגני ראשי העירייה, חברי המועצה היוצאים והנכנסים, מנכ"ל העירייה, הגזבר, מבקר העירייה, צוות ההנהלה ועשרות עובדים.

בסיום הטקס אמר גרינברג, "אני נכנס לתפקיד ראש העירייה ביראת כבוד ובחרדת קודש. אני תפילה לבורא עולם שאהיה שליח ציבור נאמן ושתצליח דרכי. כבר היום אפגש עם נציגות עובדי העירייה ומנהלי האגפים והמנהלים. אנחנו מתחילים לעבוד מיד". עוד הוסיף, "אני מבקש לומר לתושבי העיר: הדלת שלי פתוחה בפניכם. יש לנו עיר מדהימה והמשימה שלי ושל הנהגת העיר זה לגשר ולתת לכולם. בית שמש היא של כולם ואהיה ראש העירייה של כולם. עבודה רבה לפנינו ובעזרת השם נעשה ונצליח".

חזן
גרינברג מסייר במחלקות העירייה

גרינברג:

"אני נכנס לתפקיד ראש העירייה ביראת כבוד ובחרדת קודש. אני תפילה לבורא עולם שאהיה שליח ציבור נאמן ושתצליח דרכי. כבר היום אפגש עם נציגות עובדי העירייה ומנהלי האגפים והמנהלים. אנחנו מתחילים לעבוד מיד"

אחרי שהתפזרו העובדים, המנהלים והבכירים בעירייה גרינברג פתח את יומו במסוף התחבורה הציבורית ואמר, "המשימה הראשונה  – שיפור התחבורה בעיר". גרינברג דיבר עם הנהגים, שאל לשלומם, הקשיב ובירר לגבי האתגרים איתם הם מתמודדים בשטח. "הציבור מצפה לשינוי ולבשורה ואנחנו נפעל להביא את הבשורה הזו", הוסיף. לאחר מכן הגיע גרינברג לביקור במרכז יום לקשיש, פגש את ציבור הוותיקים והבטיח לעמוד לימינם. "לא בכדי אני פותח כאן את יומי הראשון בתפקיד. הגעתי לפה כדי לומר אני כאן בשבילכם, העירייה תיתן את מלוא תשומת הלב לציבור הגיל השלישי".

גרינברג לתושבי העיר:

"אני מבקש לומר לתושבי העיר: הדלת שלי פתוחה בפניכם. יש לנו עיר מדהימה והמשימה שלי ושל הנהגת העיר זה לגשר ולתת לכולם. בית שמש היא של כולם ואהיה ראש העירייה של כולם. עבודה רבה לפנינו ובעזרת השם נעשה ונצליח"

לאחר מכן קיים גרינברג סיור נרחב בבניין העירייה, עבר בין האגפים, פגש את העובדים ומנהלי המחלקות וסייר במוקד העירוני. הצוות שליווה את גרינברג היה: רמ"ט ראש העירייה רבקה רביץ, מנהלת הלשכה מיכל לוי ועוזרו הבכיר של ראש העירייה, אבי מייערס. בימים הקרובים ישלים גרינברג את סבב מינוי אנשי לשכתו והצוות המקצועי בלשכת ראש העירייה.

תמה הקדנציה של בלוך

ראשת העירייה היוצאת ד"ר עליזה בלוך, הודיעה על התפטרותה לאחר טקס החלפת התפקידים ואמרה, "הגשתי את התפטרותי ממועצת העירייה. יש לי תחושת סיפוק אדירה על ההישגים הכבירים שהבאנו לבית שמש בקדנציה האחרונה ואני מאחלת הצלחה גדולה לראש העירייה הנכנס שמואל גרינברג בהמשך מימוש היעדים שהצבנו.

"לפני חמש שנים יצאנו למסע. מסע שהיה בגדר חלום. היו רבים שתמכו אבל חשבו שזה בלתי אפשרי, שלא נוכל להשפיע. אתגרים רבים הונחו לפתחנו, אתגרים רבים שיכולים היו לגרום לנו שלא להצליח  – קורונה, מערכות בחירות ארציות חוזרות ונשנות, הסכם גג בעייתי לעיר, קצב התפתחות מטורף. למרות הכול בחרנו לא לוותר ולהמשיך לפעול למען מציאות טובה יותר. יחד הפכנו חלום למציאות. מידי בוקר קמתי בתחושת שליחות בשמחה רבה, ובהתרגשות גדולה כדי לשרת אתכם עד השעות הקטנות של הלילה, עשיתי זאת באהבה גדולה ובאמונה אמיתית שאנחנו עושים את הכי טוב שאפשר. העיר שלנו היום הרבה יותר נקייה. החלטנו שזה חשוב, והשקענו בזה יום וליל כדי שכל תושב ותושבת ירגישו שמכבדים אותם ושהמרחב הציבורי ראוי.

בלוך. מרגישה שהספיקה המון בקדנציה בראשותה

בלוך מתפטרת:

"הגשתי את התפטרותי ממועצת העירייה. יש לי תחושת סיפוק אדירה על ההישגים הכבירים שהבאנו לבית שמש בקדנציה האחרונה ואני מאחלת הצלחה גדולה לראש העירייה הנכנס שמואל גרינברג בהמשך מימוש היעדים שהצבנו"

"פגשתי אתכם תושבים יקרים מדי יום. נפגשנו בהצגות בהיכל התרבות, התרגשנו יחד באירועי אגף קהילה, בפסטיבלים בפארקים המדהימים שלנו, באירועי ספורט, בחנוכת עשרות מוסדות החינוך ברחבי העיר, בפתיחת מקוואות בשכונות העיר, בחנוכת כבישים ומחלפים, בהצגת תוכניות של התחדשות עירונית, בחנוכת אזורי תעשייה, במחצלות בלילות, ובבית הספר להורות בקהילה, חנוכת מנהלת התעסוקה. נפגשנו באירועי חירום בימי הקורונה ומלחמת "חרבות ברזל" ובעיקר באלפי מפגשים מקריים ברחובה של עיר. נטענו יחד הרבה מאד נטיעות וכולנו נראה אותם יחד בעוד שנים מספר נושאים פרי.

"במשמרת שלנו גדלה העיר בית שמש מעיר בת 119 אלף תושבים, לעיר עם כמעט 180 תושבים. בצד ההישגים הגדולים שלנו והקמת השכונות החדשות, יש עוד הרבה דברים שלא הספקתי שנמצאים בתהליך, כמו מבנה לצופים ולתנועת אריאל, טיפות חלב, בריכה שחייה בעיר הוותיקה, בריכה בנווה שמיר ובשכונת המשקפיים, ספורטק, מתנ"ס נווה שמיר, מגרשי ספורט, פרוייקט של דיור להשכרה,  פארק אורי וישעי, מע"ר צפון ועוד. אני מעריכה שביצועם יימשך בתקופה הקרובה ושעוד תהנו מהם.

"בחרתי לראות בכם כשותפים שלי ולא רק כלקוחות שצריך לשרת. ולכן הבחירה שלי לקיים ימי ניקיון, האקאתון, מפגשי שתוף ציבור, ועוד באה כדי שתהיו יחד איתי חלק מהפיתוח ומהעשייה בעיר. כל מפגש עמכם היה עבורי פגישת ייעוץ. נדהמתי בכל פעם מחדש מהשותפות, מהמסירות, מהעצות הטובות, מכך שבכל פעם בחרתם לשתף אותי בחזון שלכם עבור העיר היקרה שלנו. שמעתי אתכם מביעים אמונה בצדקת הדרך. זכיתי כראש עיריית בית שמש, זכתה עיריית בית שמש וזכתה העיר בית שמש בכם תושבים מדהימים. זכינו לגור בעיר מופלאה שמשלבת בתוכה עולים וותיקים, חרדים ודתיים, מסורתיים וחילונים, צעירים ומבוגרים, עיר של קהילות.

בלוך ותמי זוסמן, שתכנס למועצה

נאום הפרידה:

"אני בעיקר שמחה שבסוף המשמרת שלי, אנחנו גאים להיות תושבי העיר בית שמש", אמרה בלוך. "הפכנו את השונות להזדמנות לחיים משותפים, בית שמש היום שקטנה ונעים לחיות בה. עיר שנמצאת על המפה כעיר בצמיחה"

"לעיתים חשנו שהאתגרים יוצרים מתחים אך לא חששנו והתמודדנו עמם תוך בניית גשרים בין הקהילות, לא כי זו הדרך הטובה ביותר אלא כי זו הדרך האפשרית היחידה. יחד עמכם תושבי העיר, הצלחנו להפוך את בית שמש מעיר שהייתה לסמל הקונפליקט, לעיר המקדמת חינוך, תרבות ופיתוח כלכלי.

"יותר מכל ההישגים, אני בעיקר שמחה שבסוף המשמרת שלי, אנחנו גאים להיות תושבי העיר בית שמש. הפכנו את השונות להזדמנות לחיים משותפים, בית שמש היום שקטנה ונעים לחיות בה. עיר שנמצאת על המפה כעיר בצמיחה. אחת העדויות היא יזמים רבים שרואים בה מקום עם פוטנציאל ואכן לא מעט הגיעו הנה.  ביניהם דלוייט, שיבולת, ריט 1, אירוקה, פוקס, רמי לוי ועוד. כמות תושבים גדולה מאד מהארץ ומהעולם, שראו את התהליך שהעיר עוברת בחרו לחיות כאן, בעיר שלנו.

"אני נפרדת מכם בעיצומה של מלחמת חרבות ברזל, מלחמה שנכפתה עלינו ובמהלכה שילמנו ב-13 בנים יקרים. משפחות שכולות שאיבדתם את היקר לכם, הייתם עבורי השראה גם ברגעים הקשים. חורשת הנופלים וגינת הכלניות שהקמנו הם איתות מתמיד עבור כולנו לעשות הכל כדי שנהיה ראויים למחיר ששילמתם, שנבנה פה יחד חברה אמיתית ערכית וצודקת. כראשת עירייה הקפדתי מידי יום שישי לבקר בגני הילדים בעיר, לקרוא איתם סיפור ובעיקר להזכיר לכולנו שאנחנו מחויבים לדור העתיד שלנו. ילדי בית שמש, הלב הפועם של העיר שלנו, המשיכו לחלום ובגדול אתם ההשקעה הכי טובה שלנו. אני נפרדת  מתפקידי כראש עיריית בית שמש, אך איני נפרדת מכם, אני נשארת תושבת העיר בית שמש העיר שאני כל כך אוהבת.

"אני נרגשת לברך את חברתי תמי זוסמן שתהיה חברת המועצה החרדית הראשונה בישראל וגאה במגוון האנושי המופלא של רשימת ׳בית שמש מאוחדת׳ – אין עוד רשימה בישראל שמכהנים בה בהרמוניה נציג חילוני, רב דתי לאומי עולה מאתיופיה ואישה חרדית. החברה הישראלית נמצאת כעת בנקודת שבר קשה ביותר ואני אעשה ככל שביכולתי כדי לתרום ולסייע לטובת אחדות העם וחוסנו. אמשיך לשרת את הציבור בכל מקום שאליו אדרש מתוך אמונה גדולה ואהבה לעם ישראל בכלל ולתושבי בית שמש בפרט. היו שלום. אוהבת אתכם. עליזה בלוך".

בנאום סיום כהונתה, עליזה בלוך העניקה לגרינברג תמונה של 13 חללי צה"ל בני העיר שנפלו במלחמה.

גרינברג הגיב על התפטרותה של בלוך. בהודעה מטעמו נמסר: "קיבלתי את התפטרותה של ראשת העירייה היוצאת ממועצת העיר. אין לי ספק שבכל מקום שתהיה בו היא תהיה שגרירה של העיר בית שמש. אני מודה לעליזה על תרומתה הרבה לעיר ומאחל לה הצלחה גדולה בהמשך הדרך. אני מאחל הצלחה רבה לחברת המועצה הנכנסת תמי זוסמן, אשת חסד מופלאה שתתרום תרומה משמעותית לעיר כולה".

התפטרותה של בלוך הינה בהתאם להוראות סעיף 43 לפקודת העיריות. בלוך התפטרה ממועצת העירייה כאמור, אך גם מרשימת "בית שמש מאוחדת". במקומה  תכנס הגב׳ תמי זוסמן לכהן כחברת מועצת העיר בית שמש.

הייתה מגדלור

תושבים רבים ששמעו על התפטרותה חד המשמעית של ראשת העירייה היוצאת, ד"ר עליזה בלוך נפרדו ממנה בפוסטים מרגשים ברשתות החברתיות וכתבו לה, "עליזה יקרה, תודה על חמש שנים מלאות תקווה ועשיה, את היית המגדלור שלנו. עצוב לנו מאד מאד. את נועדת לגדולות. כנראה שבית שמש לא ראויה למנהיגה כמוך. ההפסד הכואב שלנו נקווה לבשורות טובות ושהצדק יצא לאור". אמרו שתי תושבות.

התושבים:

"עליזה יקרה, תודה על חמש שנים מלאות תקווה ועשיה, את היית המגדלור שלנו. עצוב לנו מאד מאד. את נועדת לגדולות. כנראה שבית שמש לא ראויה למנהיגה כמוך. ההפסד הכואב שלנו נקווה לבשורות טובות ושהצדק יצא לאור". אמרו שתי תושבות

אחת אחרת כתבה "אני זוכרת את היום בו ניצחת והפכת לראשת העירייה שלנו, נתת לנו התושבים תקווה, נטעת בנו גאווה ולימדת אותנו איך לשווק את העיר. אישית אני מודה לך על כל העשייה ברמה הפנימית וברמה הארצית. ומאחלת לך שתצליחי בכל מקום בו תהיי ובטוחני שעוד תהיי שרת החינוך של מדינת ישראל. תמשיכי לעשות חייל ושברכת ה' תשרה עלייך". תושב אחר כתב, "אני משוכנע שהעבודה וההקרבה הרצינות והכישרון יפרצו גבולות ועשייתך לטובת הכלל והמדינה החלה והשם בעזרך לאורך כל הדרך. תודה על כל העשייה והתרומה שהובלת במהלך שהותך בעירנו. כמי שגדל מימי המעברה לראות את ההתפתחות, הפיתוח והקידמה לראות את הגבולות ואזורי התעשייה שילוש מספר התושבים במקום שאין טוב ממנו במרכז הארץ. מאחל לך את כל הטוב שבעולם והצלחה בכל מעשייך בהמשך".

תושבת נוספת כתבה, "אני רוצה להגיד לך שאת אחד הדברים הכי טובים שקרו לעיר בה גרתי 30 שנה. את מנהיגה אמיתית. מבחינתי את שליחה לכל העם ובע"ה אני יודעת שאת תהיי אפילו הרבה יותר מראשת עירייה. זה קטן עליך את בהחלט יכולה להיות ראשת הממשלה שלי. תתחלי משרת החינוך וה' יצליח אותך אמן בכל דרך אמן אוהבת אותך".

"עליזה מידי בוקר כשהייתי מגיעה למשרד, הרכב שלך תמיד היה שם, בחניה של העירייה, מקדים אותי איכשהו. וגם בלילות כשקפצתי לפגישות, הוא היה שם. מסירות סביב השעון למען העיר והתושבים. בטוחה שתמשיכי להמריא, והיכן שתהיי בית שמש תישאר קרובה לליבך", סיכמה תושבת נוספת.

האם בלוך תמשיך לפוליטיקה הארצית? האם היא תיקח הפסקה מהפוליטיקה באופן כללי? מערכת "שוס הדרך" מאחלת לבלוך דרך צלחה ולגרינברג – כניסה חלקה וברגל ימין לתפקיד ראש העירייה של בית שמש ל-5 השנים הקרובות.

לאחר כניסתו של גרינברג לתפקידו באופן רשמי, ככל הנראה הוא החל להרחיב את הקואליציה ולסכם עם סיעת הליכוד להצטרף לקואליציה שלו. גרינברג והליכוד חתמו על הסכם שותפות ולאחר מכן הנציגים הודו על השותפות.

גרינברג אמר סיום החתימה, "מזל טוב לבית שמש. בשעה טובה חתמנו על הסכם ואנחנו יוצאים לדרך חדשה בעשייה ברוכה ומשמעותית. אני אהיה ראש העירייה של כולם ויחד נפעל למען כלל תושבי העיר".

מה נכתב בהסכם? לליכוד ימסרו מספר תיקים – ממונה תיק התרבות, הספורט והאירועים, רישוי עסקים וככל הנראה, משה שטרית שהיה סגן ומ"מ ראשת העירייה היוצאת, יכהן גם בקדנציה הזו כסגן ויקבל את המינוי לקראת סוף חצי קדנציה. צבי ווליצקי יישאר בתפקיד תיק תיירות וקשרי חוץ ושלום אדרי יקבל את תיק התחדשות עירונית, ויישאר מופקד על העיר הוותיקה.

ההסכם המלא בין הצדדים עוד לא פורסם, אך לפי החוק בימים הקרובים הוא יפורסם למען הציבור.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

new1
new1
new1

עוד כתבות שאולי יעניינו אותך:

המינוי המטלטל

ניצב אבשלום פלד ממושב זכריה ימונה בקרוב למפכ"ל המשטרה. כך לפי החלטתו של בן גביר | ברקע – נציבים בדימוס וגם המועצה האזורית מטה יהודה לא שמחים על המינוי | הסיבה: לפני 9 שנים פלד נחקר במח"ש על עבירות בנייה שביצע במושב, ובסיום החקירה הומלץ שלא למנות או לקדם אותו לתפקיד ניצב בשל מעשיו. אך מאז ועד היום הוא מתקדם בתפקידים | חשיפה

חוגג חג בכיף

קובי סולימני התותח נצפה בעדשת המצלמה של לכלוכית כשהוא נערך לחגיגות חג הפסח המשפחתיות

תרבחו ותסעדו

המימונה כיכבה בבית משפחתם של אסתי ובועז זיו, שארגנו ערב עם עוגיות ומופלטות בשפע

מפיקים מימונה

מרדכי דרעי ואישתו המהממים, התארגנו מהר לקראת סוף חג הפסח והחלו בהפקת אירוע המימונה המשפחתי והמרגש. לכלוכית שמעה שהיה בשפע, המון

חוגגת מימונה

אתי אביכזר המהממת שבתמונה חגגה השבוע את חג המימונה עם המשפחה והחברים הטובים, ואף הספיקה להצטלם

יאללה בית"ר

יוסי דהן ההורס, תושב העיר נסע ביחד עם חברים למשחק הכדורגל של בית"ר ירושלים בבלומפילד שבתל אביב

המתכון של השף: מתכון לפנקייק מתוק מקוטג׳

אנחנו אוהבים פנקייקים מתוקים. בייחוד שהם אווריריים, עבים ושאפשר לאכול אותם מינימום זו מנה עיקרית | הפעם את הפנקייקים הכנו עם קוטג' 12 אחוזים של תנובה. תודו לנו אחר כך

קובה סלק צמחוני במילוי פטריות ובצל מטוגן

אחרי שאכלנו כל כך הרבה בשר ומצות, יש יותר טוב ממנת קובה עסיסית עם רוטב שנמס בתוך הפה? | השבוע החלטתי לפנק אתכם עם מתכון של קובה סלק צמחוני טעים ומתאים בדיוק לצוהרי שישי

החום לא מנע: עשרות מטיילים ביקרו בתל ירמות

למרות עומס החוום הכבד ששרר בחול המועד, עשרות מטיילים הגיעו לבילוי וטיול בתל ירמות ונהנו מפעילויות שונות: הצגות, חפירה ארכיאולוגית, יצירת אגרטלים מחימר ועוד

חג בתל בית שמש

במהלך חול המועד הגיעו מעל מאה מטיילים לסיורים מודרכים בעברית ובאנגלית בתל בית שמש | כל הנוכחים נהנו ממזג אוויר מעולה, מהדרכות מדויקות ומאווירה מקצועית ומאורגנת

בלוך: השיקה את ספרה "גשרים של אור"

ראשת העירייה לשעבר, ד"ר עליזה בלוך השיקה את ספרה החדש "גשרים של אור" מספר ימים לאחר שסיימה את תפקידה באופן רשמי בעירייה | במהלך ההשקה אמרה: "בית שמש היא במידה רבה תמונת מראה של מדינת ישראל ואתגריה"

חדש: נפתח משרד לניהול פרויקט פינוי בינוי

לאחרונה נערך טקס חניכת המשרד החדש של "התחדשות ביאליק" מקבוצת נתיב וישרקאפ גרנג | מטרת המשרד: קידום פרויקט פינוי בינוי בשכונת ביאליק

תאונות בעיר: רוכב אופנוע החליק ואישה נפגעה מרכב

השבוע אירעו שתי תאונות דרכים בעיר; רוכב אופנוע בן 23 נפצע בזמן שהחליק עם האופנוע בשדרות נהר הדן ואישה בת 24, נפצעה מתאונת דרכים בין שני כלי רכב – כי הייתה בסביבה | המזל: שניהם נפצעו במצב קל

ניקיון העיר: הפרויקט הגדול של עובדי העירייה

לפני חג הפסח היה חשוב לראש העירייה, שמואל גרינברג לנקות את העיר לעילא ולעילא ולכן, עשרות עובדי מינהל תפעול בעירייה, יחד עם צוותי תגבור, משאיות, פקחי תברואה ובלווי כלים מיוחדים – דאגו כולם לניקיון העיר

מסוכן: שריפה פרצה בזמן שכל המשפחה ישנה

שריפה גדולה פרצה בדירה ברמת בית שמש א' בשעות הבוקר המוקדמות וכאשר כל בני המשפחה ישנים | אחד מהילדים התעורר בנס מהריח השרוף וכך הציל את כל משפחתו

מפחיד: פעוטה נכוותה ממים רותחים

מתנדבי מד"א הוזעקו לבית בשכונת רמה ג' בבית שמש, בעקבות דיווח על פעוטה שנכוותה ממים רותחים. פראמדיק שהגיע למקום סיפר: "היא פונתה על ידי ניידת טיפול נמרץ של מד"א במצב בינוני"

דילוג לתוכן