הפגנה: 40 בנות עם צרכים מיוחדים יישארו ללא מסגרת

הורים לבנות עם צרכים מיוחדים הגיעו השבוע (יום ראשון) להפגין מול בניין העירייה בגין החלטת גורמים בכירים בעירייה לסגור ארבעה גני ילדים לחינוך המיוחד | אחת האימהות אמרה: "בא לי לבכות, הורסים את החיים של הילדה שלי" | ההפגנה השתלמה: עמותת "סולם" והעירייה הגיעו להסדר
חזן

הצפי לפתרון היה עוד כחצי שנה, השבוע הם הגיעו להסדר: עיריית בית שמש פעלה לסגירת מוסדות הלימוד לחינוך המיוחד של עמותת "סולם" לבנות עם צרכים מיוחדים בגילי 3-6. המשמעות: עשרות בנות יישארו בבית. אחרי ההפגנה שהתקיימה ביום ראשון, עמותת "סולם" ונציגים בכירים בעירייה נפגשו והגיעו להסכמה: הבנות ייכנסו למבנים אחרים בימים הקרובים.

הסיפור התגלגל לפתחו של בית המשפט כבר לפני שבועות אחדים אלא שהעירייה התעקשה ודרשה בבית המשפט לסגור את המבנה ולא דאגה לכאורה למקום חלופי אחר, עד לפתרון הדברים מה שסוכם שהילדות יישארו בבית עד לפתיחת מסגרת מתאימה. הצפי שניתן היה בספטמבר. אנשי מקצוע מהתחום אומרים כי הבנות עם צרכים מיוחדים שנותרו בבית או חוות שינויים פתאומיים עלולים לחוות חרדות, ירידה חדה במצב הרוח, להגיע לרגרסיות קשות ובעיות התנהגות חמורות.

בן הרוש

בעירייה אמרו תחילה לעמותה כי הם ידאגו לילדות ויפזרו אותן במוסדות חינוך אחרים בעיר, אלא שהפתרון הזה היה פתרון מגוחך ומקומם "ילדים הם לא שק חבטות – לא שייך 'לחלק' ילדי חינוך מיוחד למוסדות אחרים באמצע שנה, אין מוסדות ואנשי טיפול מתאימים והנזק הטיפולי והרגשי לילדות עצום", אמרו ההורים. "אנחנו ההורים בחרנו ורוצים את השירות המקצועי של סולם שנותן את הטיפול הכי מקצועי, זו העמותה שמשקיעה בעיר הכי הרבה בילדים ובאנשי מקצוע מיומנים שמובילים תהליכי טיפול מדהימים".

ההורים נאבקו בהפגנה מול העירייה, אחת האימהות סיפרה "אטימות, אין מילה אחרת. הילדה שלי כל כך התקדמה בגן "סולם" ועכשיו כל ההתקדמות הזו הולכת לפח, זה מקומם ומכעיס. אני מדברת עם הורים אחרים וכולנו בוכים, איך אפשר להתעמר ככה בילדים"

מעיריית בית שמש נמסר בתגובה: "ראשת העירייה רואה חשיבות והעירייה בונה מבנה למוסד סולם שאמור להימסר בספטמבר. על פי החלטת בית המשפט סולם היו צריכים לפנות את הדירה ברחוב סיני. הם קיבלו ארכה ולצערנו לא מצאו מקום חלופי. בלשכת ראשת העירייה ולמרות זאת לא מצאה העמותה פתרון. החלופות שהעמותה העלתה לא היו ישימות. העירייה הציע פתרון זמני של מתן מענה לילדים במוסדות שונים. העמותה אמרה שהדבר לא אפשרי. ראשת העירייה הנחתה את מנהל חינוך שלא יוותר ילד ללא מסגרת ומענה טיפולי מיטבי".

הפתרון שהוצע להורים

זעקת הילדות וההורים נשמעה: עמותת "סולם" המפעילה רשת מוסדות הכולל: מעונות יום שיקומיים, גני חינוך המיוחד ובתי ספר בעיר בית שמש ובערים נוספות  בישראל הגיעה לסיכום עם ראשת העירייה, ד"ר עליזה בלוך כי 40 הילדות שהיו עד כה ללא מבנה מאחר ופונו על פי צו בית משפט מהגנים ברחוב סיני בעיר תעבורנה למבנה חדש שהעמותה תשכור לטובת הילדות.

במהלך הימים האחרונים ניהלה העמותה משא ומתן מול העירייה ומול גורמים נוספים כדי לעשות את המיטב עבור הבנות ועבור הוריהם, כעת כאמור נמצא פתרון והילדות יעברו בימים הקרובים למבנה חדש לטובת הילדות ולהמשך המענה החינוכי החשוב והמיוחד שמקבלות הילדות מהצוות החינוכי והמקצועי של רשת  "סולם".

מנכל"ית העמותה הגב' אסתר ארנסטר, עדכנה את ההורים שהעמותה פעלה שעות על גבי שעות כדי למצוא פתרון לילדות: "ראינו את הילדות, את התהליך הטיפולי בו הן נמצאות ואת הזעקה שלהן והלב שלנו נחמץ ולכן פעלנו בימים אלה ללא הפסקה כדי למצוא מענה הולם ומבנה חדיש שייתן לילדות את התנאים המיטביים להמשך התקדמות וצמיחה"

תמונה: גני עמותת "סולם" נסגרים | צילום באדיבות ההורים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

new1
new1
new1

עוד כתבות שאולי יעניינו אותך:

עצמאות 76 למדינה

עם ישראל רגיל למעבר בין יום הזיכרון לעצמאות במשך 75 שנה. אך השנה המעבר היה קשה מהרגיל: עשרות טקסי זיכרון למען החללים שנהרגו ונרצחו במלחמת חרבות ברזל התקיימו בעיר, אליהם הגיעו תושבים רבים שכאבו את כאב המשפחות השכולות | המעבר החד היה מאתגר ולמרות זאת, המשפחות בחרו לחגוג למען הדור הבא. כי "אין לנו ארץ אחרת"

אין לה ארץ אחרת

מור חלפון התותחית, נצפתה עם מדי משטרת ישראל, מצדיעה כשמאחוריה דגל ישראל מרגש מתנופף

מתוקים

אור אדרי, תושבת העיר ובנה המתוק נסעו לאחרונה לטיול כיפי בגן החיות התנכ"י שבירושלים.

מצטיינת נשיא: סמ"ר אורית חן קיבלה הצטיינות

סמ"ר אורית מבית שמש, רק בת 20 וכבר זכתה במעמד ובאות הצטיינות מנשיא המדינה | אורית היא פרמדיקית צבאית שהצילה המון חיילים במהלך הלחימה בעזה וסיפרה על הוויתור שעשתה למען השירות, "כשהגיע הזמן, בחרתי לוותר על הקריירה כג'ודוקא ולהתגייס לשירות משמעותי"

אישום: יוגש נגד החשוד שרדף עם גרזן אחר תושב

לפני כחודש וחצי, החשוד ניסה לתקוף אדם אחר באלימות קשה וסיכן חיים בעת שהוא עם גרזן בידו | הוא נוטרל על ידי שוטרים, ונעצר. השבוע הוגש נגדו כתב אישום על ידי הפרקליטות

יום השואה: מיזם זיכרון בסלון נחל הצלחה

מאות מתושבי העיר נכחו במפגשי העדות במסגרת מיזם "זיכרון בסלון" | השנה המיזם התרחב והוא התקיים עבור כלל המגזרים, וכן גם בשפה האנגלית עבור קהילת העולים | רשת המרכזים הקהילתיים: "נפעל להרחיב את המיזם בשנים הבאות"

מרכינים ראש: טקס יום הזיכרון בבית העלמין

השבוע התקיים טקס יום הזיכרון לחללי מערכות ישראל ונפגעי פעולות האיבה בבית העלמין בעיר במעמד ראש העירייה, שמואל גרינברג | במהלך הטקס נאמרו מילותיהן של המשפחות השכולות, שאיבדו את ילדיהן במלחמת חרבות וברזל

גרינברג: משפר את התחבורה הציבורית בעיר

השבוע (ראשון) קיים ראש העירייה, שמואל גרינברג פגישת היכרות ראשונה עם הנהלת חברת "בית שמש אקספרס" מפעילת התחבורה הציבורית העירונית בעיר. בסוף הפגישה אמר גרינברג: "אני משוכנע שיחד נוכל להביא לשינוי משמעותי שישפר את מצב התחבורה הציבורית בעיר"

השר גולדקנופף: "נסייע לממש את פוטנציאל העיר"

שר הבינוי והשיכון יצחק גולדקנופף, קיים השבוע פגישת עבודה ראשונה עם ראש עיריית בית שמש שמואל גרינברג. במהלכה דנו בפרויקטים החדשים והעתידיים ובתכניות להתפתחות הבנייה בעיר לשנים הקרובות

לראשונה: התקיים טקס מעבר בין יום הזיכרון לעצמאות

המחלקה למורשת ישראל, עלייה ממונה רינה הולנדר – החליטה השנה לקיים טקס מעבר בין יום הזיכרון לעצמאות |בסיום הטקס התקיימה תפילת ערבית חגיגית ועוד

יום השואה: מיזם זיכרון בסלון נחל הצלחה

מאות מתושבי העיר נכחו במפגשי העדות במסגרת מיזם "זיכרון בסלון" | השנה המיזם התרחב והוא התקיים עבור כלל המגזרים, וכן גם בשפה האנגלית עבור קהילת העולים | רשת המרכזים הקהילתיים: "נפעל להרחיב את המיזם בשנים הבאות"

רמה א': טקס יום הזיכרון במתנ"ס

רינה הולנדר, המשנה לראש העירייה קיימה לאחרונה טקס יום הזיכרון לחללי מערכות ישראל ואמרה, "התורה מצווה עלינו לזכור" | לאורך הטקס ציינו את הגיבורים והגיבורות ומעשי גבורתם

סערה בערב עצמאות: חרדים הורידו דגלי ישראל; התושבים מנעו מהם

שידור חוזר משנה שעברה: חרדים קיצוניים ניסו לתלוש דגלי ישראל שנתלו בשכונת רמת בית שמש ד' | זאת אחרי שבשנה שעברה הם ניסו לעשות אותו הדבר – ברמה ב' | תושבי השכונה שהיו ערים למקרה, מנעו מהם לתלוש, הזעיקו משטרה ובכך מזערו את הנזק לדגלים

דילוג לתוכן