העונש התקצר: הווטרינר יונתן ליטווין משתחרר מהכלא

הוא שלח ב-2015 בריונים כדי לבצע לינץ' בווטרינר אחר, נשפט ל-7 שנים ושילם פיצוי של רבע מיליון שקלים – יונתן ליטווין, ווטרינר מבית שמש צפוי להשתחרר מהכלא בימים הקרובים לאחר החלטה שהתקבלה בוועדת השחרורים
נטלי נקש

בתחילת השבוע (יום ראשון) וועדת השחרורים החליטה: עונשו של הווטרינר יונתן ליטווין מבית שמש, שנידון ל-7 שנות מאסר בפועל בגין שליחת בריונים לתקוף וטרינר אחר – יקוצר והוא ישוחרר בימים הקרובים.

פרשת שליחת הבריונים התרחשה ב-2015, כאשר ליטווין החליט לשלוח בריונים על מנת לתקוף את יריבו – ווטרינר המתחרה בו, ד"ר ירון דגן. הוא פנה לחברו י' (השם המלא שמור במערכת) ששכר על מנת לתקוף במכוון את דגן.

בן הרוש

י' גייס צוות והחליט לפתות את ד"ר ירון דגן, ודאג שאחד מחברי צוותו יתקשר אליו ב-1:00 בלילה כדי לדווח על כלב פצוע באצטדיון בבית שמש. דגן ענה לשיחה ונענה והגיע במהירות. שם נחרד לגלות שחמישה בריונים מחכים לו. הם עטו על פניהם מסכות שנרכשו על ידם בטויס אר אס, וכפפות, והתנפלו עליו באכזריות, תוך שהם תוקפים אותו וצועקים לעברו "רוצח, רוצח". אחר כך, הותירו פליירים של ארגון אנונימוס במקום עם המילים "רוצח, לא לניסויים בקופים", כדי להסוות את המניע לתקיפה.

דגן אמר בעדותו במשטרה: "הם זרקו עליי אבנים, בעטו בי ונתנו לי אגרופים בכל הגוף. התחננתי שיניחו לי, שאלתי למה הם מרביצים לי ואחד מהם ענה לי: 'רוצח, רוצח'". בנוסף, ניפצו חמשת התוקפים את שמשות רכבו, חיבלו במערכת ההצתה וברחו מהמקום כשהם משאירים את הווטרינר מוכה וחבול בכל גופו. הוא נזקק לקבלת טיפול רפואי והיה מאושפז במשך כשבוע בבית חולים.

החמישה קיבלו סכום של כ-20 אלף שקלים עבור התקיפה. מיד לאחר האירוע הם ברחו לנחל שורק, שם זרקו את בגדיהם כדי להעלים ראיות, לצד הכפפות והמסכות, ודיווחו ל'-י', שגייס אותם כאמור, על המשימה. המשטרה, שפתחה בחקירת המקרה, הצליחה במסגרתה לגייס את י' כעד תביעה מרכזי בתיק.

ליטווין וחמשת המעורבים האחרים, הואשמו בבית המשפט המחוזי בירושלים בעבירות חמורות של חבלה בכוונה מחמירה, השמדת ראיות ושיבוש הליכי משפט. ליטווין נידון לשבע שנות מאסר בפועל, תוך שדגן תבע אותו על סכום של 18 מיליון שקלים בגין הנזקים שגרם לו.

פרקליטתו של ליטווין, עו"ד רותם טובול, פנתה לאחרונה לוועדת השחרורים וביקשה לקצר את עונשו. לדבריה, ליטווין העביר למרכז לגביית חובות סכום של 230 אלף שקלים מתוך 250 אלף שהוטלו עליו לפיצוי ד"ר דגן. היא ציינה שהוא יצא לחופשות, ונחשב לאסיר ממושמע ללא עבירות משמעת. "מדובר באסיר למופת השוהה באגף השיקום הקבוצתי, ואין לחובתו עבירות משמעת", כפי שציינה.

בפרקליטות סירבו לקצר את עונשו של ליטווין בנימוק שלא שילם את הפיצוי שנגזר עליו בביהמ"ש, לא לקח אחריות ולא הודה במעשה, אולם הוועדה כאמור החליטה לקצר את עונשו לאור הליך השיקום שעבר.

תמונה: ליטווין ישוחרר בקרוב, לאחר 7 שנות מאסר | צילום: אילוסטרציה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

new1
new1
new1

עוד כתבות שאולי יעניינו אותך:

עצמאות 76 למדינה

עם ישראל רגיל למעבר בין יום הזיכרון לעצמאות במשך 75 שנה. אך השנה המעבר היה קשה מהרגיל: עשרות טקסי זיכרון למען החללים שנהרגו ונרצחו במלחמת חרבות ברזל התקיימו בעיר, אליהם הגיעו תושבים רבים שכאבו את כאב המשפחות השכולות | המעבר החד היה מאתגר ולמרות זאת, המשפחות בחרו לחגוג למען הדור הבא. כי "אין לנו ארץ אחרת"

אין לה ארץ אחרת

מור חלפון התותחית, נצפתה עם מדי משטרת ישראל, מצדיעה כשמאחוריה דגל ישראל מרגש מתנופף

מתוקים

אור אדרי, תושבת העיר ובנה המתוק נסעו לאחרונה לטיול כיפי בגן החיות התנכ"י שבירושלים.

מצטיינת נשיא: סמ"ר אורית חן קיבלה הצטיינות

סמ"ר אורית מבית שמש, רק בת 20 וכבר זכתה במעמד ובאות הצטיינות מנשיא המדינה | אורית היא פרמדיקית צבאית שהצילה המון חיילים במהלך הלחימה בעזה וסיפרה על הוויתור שעשתה למען השירות, "כשהגיע הזמן, בחרתי לוותר על הקריירה כג'ודוקא ולהתגייס לשירות משמעותי"

אישום: יוגש נגד החשוד שרדף עם גרזן אחר תושב

לפני כחודש וחצי, החשוד ניסה לתקוף אדם אחר באלימות קשה וסיכן חיים בעת שהוא עם גרזן בידו | הוא נוטרל על ידי שוטרים, ונעצר. השבוע הוגש נגדו כתב אישום על ידי הפרקליטות

יום השואה: מיזם זיכרון בסלון נחל הצלחה

מאות מתושבי העיר נכחו במפגשי העדות במסגרת מיזם "זיכרון בסלון" | השנה המיזם התרחב והוא התקיים עבור כלל המגזרים, וכן גם בשפה האנגלית עבור קהילת העולים | רשת המרכזים הקהילתיים: "נפעל להרחיב את המיזם בשנים הבאות"

מרכינים ראש: טקס יום הזיכרון בבית העלמין

השבוע התקיים טקס יום הזיכרון לחללי מערכות ישראל ונפגעי פעולות האיבה בבית העלמין בעיר במעמד ראש העירייה, שמואל גרינברג | במהלך הטקס נאמרו מילותיהן של המשפחות השכולות, שאיבדו את ילדיהן במלחמת חרבות וברזל

גרינברג: משפר את התחבורה הציבורית בעיר

השבוע (ראשון) קיים ראש העירייה, שמואל גרינברג פגישת היכרות ראשונה עם הנהלת חברת "בית שמש אקספרס" מפעילת התחבורה הציבורית העירונית בעיר. בסוף הפגישה אמר גרינברג: "אני משוכנע שיחד נוכל להביא לשינוי משמעותי שישפר את מצב התחבורה הציבורית בעיר"

השר גולדקנופף: "נסייע לממש את פוטנציאל העיר"

שר הבינוי והשיכון יצחק גולדקנופף, קיים השבוע פגישת עבודה ראשונה עם ראש עיריית בית שמש שמואל גרינברג. במהלכה דנו בפרויקטים החדשים והעתידיים ובתכניות להתפתחות הבנייה בעיר לשנים הקרובות

לראשונה: התקיים טקס מעבר בין יום הזיכרון לעצמאות

המחלקה למורשת ישראל, עלייה ממונה רינה הולנדר – החליטה השנה לקיים טקס מעבר בין יום הזיכרון לעצמאות |בסיום הטקס התקיימה תפילת ערבית חגיגית ועוד

יום השואה: מיזם זיכרון בסלון נחל הצלחה

מאות מתושבי העיר נכחו במפגשי העדות במסגרת מיזם "זיכרון בסלון" | השנה המיזם התרחב והוא התקיים עבור כלל המגזרים, וכן גם בשפה האנגלית עבור קהילת העולים | רשת המרכזים הקהילתיים: "נפעל להרחיב את המיזם בשנים הבאות"

רמה א': טקס יום הזיכרון במתנ"ס

רינה הולנדר, המשנה לראש העירייה קיימה לאחרונה טקס יום הזיכרון לחללי מערכות ישראל ואמרה, "התורה מצווה עלינו לזכור" | לאורך הטקס ציינו את הגיבורים והגיבורות ומעשי גבורתם

סערה בערב עצמאות: חרדים הורידו דגלי ישראל; התושבים מנעו מהם

שידור חוזר משנה שעברה: חרדים קיצוניים ניסו לתלוש דגלי ישראל שנתלו בשכונת רמת בית שמש ד' | זאת אחרי שבשנה שעברה הם ניסו לעשות אותו הדבר – ברמה ב' | תושבי השכונה שהיו ערים למקרה, מנעו מהם לתלוש, הזעיקו משטרה ובכך מזערו את הנזק לדגלים

דילוג לתוכן