המתחזה

אלי מלכה (53) תושב העיר התחזה בשלושה מקרים שונים לאינסטלטור, ניצל אנשים מבוגרים, גנב כרטיסי אשראי וכסף מזומן. לאחרונה הוגש נגדו כתב אישום חמור | לפי האישום: "הוא ביקש מסבתא ונכדתה בת ה-6 לבדוק מתי יוצאים מים נקיים מהברזים – ולאחר מכן הבחינה האישה שהארנק שלה נעלם"
בן הרוש

שלושה מקרים, בהם אלי מלכה (53) תושב העיר הגיע לבתים פרטיים בהם שהו קשישות מבוגרות, והציג את עצמו כנותן שירותי אינסטלטור, כבעל מקצוע שהגיע לתקן תקלות או כעובד עירייה שצריך לבדוק דבר מה בתוך הבית. למרות שהקשישות לא הזמינו שירותים מהסוג הזה, הם הכניסו אותו לביתם והוא התחיל במלאכת עבודתו. בזמן שהוא בודק את מצב התקלה, הוא מבקש באופן תמידי, לבדוק מהבעלים או מהנוכחים האם המים יוצאים נקיים או שיש זרימת מים מהברזים. בזמן שהם הולכים לבדוק האם תוקנה התקלה, הוא היה מנצל את ההזדמנויות להסתובב בבית, לגנוב ארנק ובו מסמכים וסכומי כסף ולהיעלם.

מקרה הגניבה הראשון התרחש לפני כשנה, מלכה התחזה לאינסטלטור ונכנס לדירתם של בני זוג בבית שמש. זמן קצר לאחר שעזב, הבחין הבעל כי כרטיסי האשראי נעלמו ומבירור שערכו מול חברת האשראי עלה שנעשה בהם שימוש. חודש לאחר מכן אירע מקרה נוסף, הפעם מלכה חדר לביתה של אישה מבוגרת בזמן שנכדתה בת השש הייתה נוכחת בבית. הוא ביקש מהאישה ומהנכדה "לבדוק מתי יוצאים מים נקיים מהברזים" ובינתיים ניצל את חלון ההזדמנויות כדי להסתובב בבית. לאחר שעזב את הבית, הבחינה האישה שהארנק שלה נעלם ובתוכו כסף ותעודות שונות.

רימון
אלי מלכה

"תושב העיר הגיע לבתים פרטיים בהם שהו קשישות מבוגרות, והציג את עצמו כנותן שירותי אינסטלטור, כבעל מקצוע שהגיע לתקן תקלות או כעובד עירייה שצריך לבדוק דבר מה בתוך הבית. למרות שהקשישות לא הזמינו שירותים מהסוג הזה, הם הכניסו אותו לביתם והוא התחיל במלאכת עבודתו"

המקרה השלישי התרחש בחודש מאי האחרון והוא זה שהביא לפריצת הדרך בחקירת המשטרה. מלכה הגיע לביתם של זוג מבוגרים וטען בפניהם כי הגיע לבדוק את מערכת האינסטלציה עקב בעיות של חול במים. המתחזה ביקש מאחד מהם לעמוד ליד ברז הכיור במטבח והשני התבקש לעמוד בחדר האמבטיה. לאחר מספר דקות בהן חילק הנחיות לזוג, הם החלו לחשוד. השניים ניגשו לסלון והבחינו כי נותרו לבד וה"אינסטלטור" נמלט עם מסמכים, כרטיסי אשראי וכסף מזומן.

אחרי המקרה השלישי, אלי מלכה נתפס על ידי שוטרי תחנת בית שמש בחשד שניצל את תמימותן של נשים קשישות ונכנס במרמה לבתיהן במטרה לגנוב חפצים יקרים. לדברי השופט שקיבל את המקרה, "קיים חשד סביר שהוא ביצע את המעשים". לאחר מכן, הודיע השופט ציון סהראי כי הוא מחליט להאריך את מעצרו וקבע כי קיים חשד סביר שביצע את העבירות.

לפי החשד הראשון, מלכה היה גונב מבתיהן של הקשישות תכשיטים, כסף, כרטיסי אשראי ורכוש יקר, תוך כדי שהוא מתחזה לבעל מקצוע.

רב-פקד אביעד בלמס, קצין אגף החקירות והמודיעין של משטרת בית שמש, אמר כשנחשפה הפרשה כי "החשוד נעצר על ידי שוטרי התחנה והועבר לחקירה". הוא הוסיף כי "משטרת ישראל קוראת לציבור לדווח במקרה של זיהוי אירועים דומים שביצע החשוד, ומבהירה כי היא תמשיך לפעול בכל הכלים והאמצעים שברשותה נגד עברייני הרכוש – ובפרט נגד אלו המרמים ומנצלים קשישים וחסרי ישע".

 "המקרה הגניבה הראשון התרחש לפני כשנה, מלכה התחזה לאינסטלטור ונכנס לדירתם של בני זוג בבית שמש. זמן קצר לאחר שעזב, הבחין הבעל כי כרטיסי האשראי נעלמו ומבירור שערכו מול חברת האשראי עלה שנעשה בהם שימוש"

עורך דינו של מלכה, זכריה שינקולובסקי, טען בדיון בבית המשפט כי "מדובר באדם שלפני שנה החליט לקחת את גורלו בידיו והצטרף לקהילה טיפולית ביישוב קדימה. אין מחלוקת על כך שבין אם מלכה אחראי למעשים ובין אם לאו, רובם בוצעו לפני הצטרפותו לקהילה". הוא הוסיף כי "אני חושב שאירוע בודד לכאורה, שבוצע בזמן שמלכה היה בחופשה בחודש שעבר, לא צריך להכשיל הליך טיפולי שבו הוא נמצא כבר שמונה חודשים".

אחרי חודש – הוגש כתב אישום

אחרי שלושת המקרים בהם הצליח מלכה, תושב העיר להתחזות לאינסטלטור, להיכנס לבתיהם של הדיירים בזמן שהם בבית ולגנוב מהם אלפי שקלים, ואחרי דיון ממושך בבית המשפט בה דובר רבות על כך שניצל את תמימותן של נשים מבוגרות ועולים חדשים, הציג כעובד עירייה שהגיע לבדוק את מערכת האינסטלציה והמים, ובזמן שחדר לבתים – גנב כרטיסי אשראי, מסמכים וכסף מזומן. הוא נתפס על ידי הבלשים של תחנת בית שמש, נחקר ועומת פנים אל פנים בחדר החקירות עם קורבנותיו. בימים האחרונים הוגש נגדו כתב אישום על גניבה והתפרצות לבתים.

"המקרה השני קרה כאשר מלכה הגיע לביתם של זוג מבוגרים וטען בפניהם כי הגיע לבדוק את מערכת האינסטלציה עקב בעיות של חול במים. המתחזה ביקש מאחד מהם לעמוד ליד ברז הכיור במטבח והשני התבקש לעמוד בחדר האמבטיה. לאחר מספר דקות בהן חילק הנחיות לזוג, הם החלו לחשוד"

בימים האחרונים הוגש נגד מלכה כתב אישום על התפרצות וגניבה, באמצעות לשכת התביעות המשטרתית של מחוז ירושלים. סגן ניצב שלומי טובול, מפקד תחנת בית שמש מחוז ירושלים, אמר ל-N12: "החשוד הוא תושב העיר בית שמש שפרץ לשלושה בתים של עולים חדשים ואנשים מבוגרים בתחבולה. פשוט הגיע לזירות הוא הציג את עצמו כאינסטלטור נותן שירות, נכנס לתוך הבתים וגנב כסף, תכשיטים וכרטיסי אשראי. החשוד נעצר והועבר לחקירה ובימים האחרונים הוגש נגדו כתב אישום. אני קורא לכל התושבים והאזרחים לשים לב ולבדוק לפני שפותחים את הדלת, לוודא שמי שנכנס לתוך הבית הוא באמת בעל מקצוע שאמור להגיע ולתת שירות ולא לכל אדם".

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

new1
new1
new1

עוד כתבות שאולי יעניינו אותך:

שמואל גרינברג

הוא נכנס לתפקיד בחרדת קודש אך מוכן ומזומן לקבל את האתגרים הצפויים לו בקדנציה הקרובה. ראש העירייה הנבחר, שמואל גרינברג מפנה זמן להתראיין לפני החג וחושף לראשונה למגזין "שוס הדרך" את התכנית שלו לאיחוד בין המגזרים, מהי דעתו האמיתית על עליזה בלוך ועל הגרעון התקציבי העצום, שהחריף בקדנציה האחרונה | בלעדי

המנהיג החדש

הוא כיהן כמנכ"ל טירת הכרמל, מנכ"ל נמל אילת ומנכ"ל של חברת נוף, וכעת אחרי תפקידים בכירים ברחבי הארץ – אבישי כהן חוזר לתפקיד מקומי, כראש מועצת מטה יהודה וצועד בדרך שבה אביו צעד לפני 60 שנה | בראיון חגיגי הוא מדבר על תכנית העבודה ועל דעתו לגבי חלוקת נשקים לתושבים בעקבות המתיחות הביטחונית

סופ"ש כיפי בטבע

ליאור משעלי החתיך שבתמונה, ביקר בסוף השבוע האחרון במיין עין ורדי שנמצא סמוך לכרמי יוסף

מורת המאה

היילי וולפורט רכזת אנגלית המלמדת בישיבת אמית נחשון, קיבלה הצטיינות ואת תעודת "מורת המאה"

החברים מהבית

מיכאל אלמלם, תושב העיר נסע הרחק לנהריה כדי לבקר חברי ילדות שעברו מבית שמש אל העיר הצפונית

חוגגים משפחתיות

לא צריך חג כדי לחגוג משפחתיות – משפחת וטורי המהממת הצטלמה השבוע יחד, כשהם מחובקים ואוהבים

המסע לקיבוץ רעים

מאור רוזנפלד, תושב העיר יוצא פעם החודש יחד עם משפחות החטופים והנרצחים למסע לקיבוץ נובה

שבת על טרקטורון

אמיר בוהדנה נתפס בעדשת המצלמה של לכלוכית יחד עם בנו, כשהם נהנים ומבלים מסופ"ש על הטרקטורון

הרמת כוסית: עובדי העירייה הרימו כוסית לרגל חג הפסח

כמו בכל שנה, רק הפעם עם ראש עירייה חדש: מאות עובדי עיריית בית שמש התכנסו לאחרונה לרגל הרמת כוסית בהיכל התרבות לכבוד חג הפסח # גרינברג נאם, "בימים אלו אנחנו מברכים את ברכת האילנות. ברכה שבה אנו מודים על הטוב שיש וגם מודים על האנשים הטובים. ברכה זו מעניקה לי השראה בשליחותנו הציבורית"

מברוכ: גרינברג חתם הסכם קואליציוני עם סיעת דרך

מועצת העיר מתחילה לקבל צורה ואופי: ראש העירייה שמואל גרינברג חתם בימים האחרונים הסכם קואליציוני עם סיעת דרך בראשות מוטי לייטנר | גרינברג אמר: "אני שמח על החתימה עם סיעת דרך, זו שותפות אמת שתתבטא בעשייה משותפת. יחד נפתח את העיר ונצעיד אותה קדימה"

מלחמה בצפון: גרינברג נפגש עם מפקד פיקוד העורף

ראש העירייה נפגש לאחרונה עם אל"מ יגאל דהן, מפקד הנפה בפיקוד העורף לפגישת עבודה | במהלכה הם סיכמו על שיתוף פעולה ושורה של צעדים שיסייעו להיערך באופן הטוב יותר לאירועי חירום

נערכים: מועצת העירייה נערכת למצב הסלמה מהצפון

גרינברג כינס את מועצת העירייה לאחרונה על מנת להיערך למצב חירום והסלמה אפשרית מהצפון | במהלך הישיבה גרינברג בחן את המצבים השונים בעת חירום ואת המוכנות לכל תרחיש

נערכים לחג: גרינברג נפגש עם אגף שפ"ע

ראש העירייה שמואל גרינברג, כינס בשבוע האחרון ישיבת היערכות מקיפה לקראת חג הפסח | המטרה: לקבל תמונת מצב על מוכנות אגפי העירייה לקראת ימי החג | הדגש שהיה בישיבה: ניקיון העיר. גרינברג: המשימה לא פשוטה, אך אני סומך על העובדים"

יורם נעלם: "המדינה לא מתגייסת למצוא אותו"

יורם הלל פלייטר מצפת החל להתנדב באשקלון עם פרוץ המלחמה, וזמן קצר לאחר מכן נעלם. מכוניתו נמצאה נטושה ליד בית שמש בחודש שעבר, אך בני משפחתו טוענים שהמשטרה לא עושה מספיק: "היא חייבת להקדיש לזה יותר מאמצים", אמרו

מפחיד: בן 76 ביצע מעשים מגונים בבן 15

תושב בית שמש בן 76, ניצל את מצבו של נער בן 15 עם צרכים מיוחדים וביצע בו עבירות מין | שוטרי מחוז ירושלים עצרו את החשוד לאחרונה ולאחר שהחקירה הושלמה, צפויים להגיש נגדו כתב אישום

חשד: תושבת העיר ירתה האימה

תושבת בית שמש בסביבות גיל ה-40 חשודה שירתה באימה בת ה-70 ופצעה אותה באורח קל באמצעות נשק השייך לאביה | השבוע הוגשה נגדה הצהרת תובע ובימים הקרובים יוגש גם כתב אישום

מצה מגולגלת במילוי גבינה לבנה ובטטה

חג הפסח הגיע, ואיתו המתכונים הטעימים שהתגעגענו אליהם כל השנה – הנה מתכון למצה מגולגלת במילוי גבינה לבנה ובטטה | מדובר במנה קלה! טעימה, וזו שתמיד נגמרת

דילוג לתוכן