המנהיג החדש

הוא כיהן כמנכ"ל טירת הכרמל, מנכ"ל נמל אילת ומנכ"ל של חברת נוף, וכעת אחרי תפקידים בכירים ברחבי הארץ – אבישי כהן חוזר לתפקיד מקומי, כראש מועצת מטה יהודה וצועד בדרך שבה אביו צעד לפני 60 שנה | בראיון חגיגי הוא מדבר על תכנית העבודה ועל דעתו לגבי חלוקת נשקים לתושבים בעקבות המתיחות הביטחונית
חשמל

הדרך של אבישי כהן, ראש מועצת מטה יהודה הייתה ארוכה ומפותלת עד שהחליט שהגיע הזמן לחזור הביתה. הוא כיהן כמנכ"ל במגוון תפקידים ברחבי הארץ ובנה קריירה משגשגת וזאת כאשר הוא מתגורר במושב נס הרים. 60 שנים אחרי שאביו היה ראש המועצה, הוא מחליט לחזור, להגיש את מועמדותו לראשות ולהיבחר ברוב קולות. השבוע לקראת החג הוא מדבר על הזכייה, על התכניות שירצה לממש בקדנציה, מה דעתו על חלוקת נשקים לתושבים בעקבות המלחמה ואיך הוא מתכנן לשמור על סטטוס קוו בין כל התושבים מכלל המגזרים שגרים במועצה.

אבישי איך ההרגשה אחרי הזכייה?

בן הרוש

"התרגשות", שיתף. "אני מרגיש חדווה שמתלווה לעשייה. יש לנו מה לעשות והתחלנו בלמידת הדברים על פרטיהם".

החיבור שלך למועצה הוא לא מקרי, גם אביך כיהן כראש מועצה במשך 14 שנים לפני 60 שנה. מה הייתה הסיבה שהחלטת עכשיו להתמודד לראשות המועצה?

"הרגיש לי נכון להביא הנה את כל הניסיון שצברתי. אם זה כמנכ"ל חברת נמל אילת, עיריית טירת הכרמל או כסגן אלוף בצבא. רציתי לסגור מעגל לאחר פטירתו של אבא לפני כארבע שנים. אני מקווה שהוא מסתכל עליי ומרגיש גאה באדם שהפכתי להיות. זו שאלה שאני שואל את עצמי כל יום".

חזר הביתה. ראש המועצה הנכנס – אביש כהן

למה מטה יהודה?

"הרגיש לי נכון להביא הנה את כל הניסיון שצברתי. אם זה כמנכ"ל חברת נמל אילת, עיריית טירת הכרמל או כסגן אלוף בצבא. רציתי לסגור מעגל לאחר פטירתו של אבא לפני כארבע שנים. אני מקווה שהוא מסתכל עליי ומרגיש גאה באדם שהפכתי להיות. זו שאלה שאני שואל את עצמי כל יום"

אם כבר אנחנו מדברים על אביך, שהיה ממקימי מושב נס הרים. האם אתה מתכנן תכניות גדולות למועצה בזמן כהונתך? בדומה למה שאביך?

"כפי שאבי שהיה ראש המועצה הראשון והקים את המועצה, איחד אותה והניע תהליכים שאיתנו עד היום אני מקווה שבסוף התפקיד אשאיר חותם לפחות מקביל בכמה תחומים. זו העת לקחת את המועצה עוד שלב קדימה".

באופן טבעי התושבים מצפים מאדם שגדל בבית שבו אביו היה ראש מועצה, להביא רוח דומה/שונה בהתאם לתקופה. איך אתה מרגיש עם ההשוואה לאביך בימים אלו?

"אני גאה מאד להיות בנו של אבי ושמח על ההשוואה, היא מחמיאה לי מאד. הלוואי ואגיע לרמתו. יש לי עוד דרך…".

אם אביך היקר היה בחיים, מה הוא היה אומר לך על הזכייה או על ניהול המועצה? אתה מאמין שהוא היה גאה?

"אבי היה אומר לי בכל בוקר להמשיך לפתח את עצמי כדי לתת שירות טוב יותר ולהמשיך לצמוח בד בבד עם שמירה על צניעות וענווה. אנחנו שליחי ציבור וכך ראוי שננהג".

עד לרגע הגשת המועמדות לראשות המועצה, היית מנכ"ל עיריית טירת הכרמל. לאורך התקופה שלך שם, מה למדת על עצמך? מה הבאת חדש לעיר?

"בעיקר למדתי. למדתי על עצמי שאני איש של עשייה, ובהמשך לתפקידים קודמים שביצעתי שאפשר להפוך חזון למציאות, עם נחישות והתמדה ואנשי מקצוע מעולים. אני מאמין שהרבה מהתוצאות מתחילות ונגמרות בניהול טוב".

במהלך הקמפיין שלך, רבים מהאנשים שהכירו אותך מהעירייה בטירת הכרמל המליצו עליך ועל העשייה שלך. אשמח לדעת מה אתה מתכנן לעשות במהלך הקדנציה שלך?

"יש לי הרבה עבודה וכבר התחלתי לעשות, אבל אין ספק שהחינוך לפני הכל".

אבישי ומליאת המועצה. מתכנן לעשות המון בקדנציה שלו

"כפי שאבי שהיה ראש המועצה הראשון והקים את המועצה, איחד אותה והניע תהליכים שאיתנו עד היום אני מקווה שבסוף התפקיד אשאיר חותם לפחות מקביל בכמה תחומים. זו העת לקחת את המועצה עוד שלב קדימה"

היה לך חשוב להצהיר במהלך הקמפיין שבקדנציה שלך תקדם נשים, מדוע הנושא כל כך חשוב לך?

"באמת יש צורך להסביר? נראה לי שבשנת 24, במקום שזה יהפוך לנושא שכבר לא צריך לדבר עליו, אנחנו עוד מתעסקים במגדר במקום בכישורים. בואו נשנה את השיח ונעשה בפועל במקום לדבר על זה".

בתור מי שנכנס לנעליו של ניב ויזל ומשה דדון, אילו דברים אתה מתכנן לשנות במועצה – פנימה החוצה – הן מבחינת תפקידים חדשים, ניהול אחר, שינוי בעובדים קיימים ועוד?

"'אמור מעט ועשה הרבה – זה כלל גדול בתורה'. הבטחות הבחירות נסתיימו, את התוצאות ייראו בשטח, זה בעיני המבחן האמיתי".

מועצה אזורית מטה יהודה מכילה תושבים מגוונים – מושבניקים, קיבוצניקים, יהודים, ערבים, דתיים, חילוניים ותרבויות מעורבות.  איך אתה מתכנן לשמור על האופי התרבותי ולתת מענה לכל תושב וצרכיו?

אבישי בחר שלא להגיב.

יש המון יישובים במטה יהודה שמרגישים "מוזנחים" הן מבחינת הנראות שלהם, הכבישים ועוד – האם יש תכנון לשפר ולשפץ את התחום הזה בימים הקרובים?

"כפי שכבר הצהרתי בכל מקום, פרויקט תשתיות נרחב יתקיים במועצה בחמש ועשר השנים הקרובות, אנחנו כבר מטפלים בזה ברבדים שונים".

כאשר נכנסת למועצה, והיית צריך לעבור חפיפה והעברת מקל. האם נתקלת בקשיים? גילית בעיות כלכליות במועצה? בעיות של תקציבים?

"יש אתגרים, לא בעיות ונתגבר בע"ה על כולם. דרך הסתכלות שונה מייצרת בהכרח מדיניות אחרת שמחייבת גם התאמות של תקציבים למשל".

אבישי בזמן שירות המילואים במלחמה

"למדתי על עצמי שאני איש של עשייה, ובהמשך לתפקידים קודמים שביצעתי שאפשר להפוך חזון למציאות, עם נחישות והתמדה ואנשי מקצוע מעולים. אני מאמין שהרבה מהתוצאות מתחילות ונגמרות בניהול טוב"

האם החפיפה והפרידה מניב ויזל עברה בהצלחה?

"הייתה בינינו חפיפה טובה מאד והכל בסדר".

איך עובדי המועצה קיבלו את הכניסה שלך לתפקיד?

"אני רוצה להאמין שטוב מאד, כבר נפגשנו בשבועות האחרונים עם מספר אגפים על כל עובדיהם וכך אמשיך לעשות. חשוב לי לשמוע, להכיר ולהשמיע באופן אישי".

קמפיין בזמן מלחמה

המלחמה הפתיע גם את אבישי כהן לקראת הבחירות שהיו אמורות להתקיים באוקטובר. לאורך המלחמה הוא נאלץ להתגייס לשירות המילואים ולהתמקד בביטחון המדינה.

תוכל להרחיב מה עשית במהלך המלחמה?

"במילואים הייתי בתפקיד קצין אגמ אוגדת איוש".

אילו מחשבות עברו לך בראש, כשאתה מבין שאתה בעיצומו של קמפיין וצריך כרגע להשקיע משאבים וזמן גם בלחימה?

"לו הייתי צריך להחליט שוב היום זו הייתה בדיוק אותה החלטה. הקמפיין נזנח וכך היה צריך להיות. הצוות שלי היה בשטח וסייע לקהילות במה שצריך, יזם פעילויות וכו'. לא נח לי לדבר על זה כיוון שכל הצוות שלי לא עשה את זה כחלק מהקמפיין או כי הנחיתי אותו, אלא כי ברור שזה היה צו השעה הלאומי. מסיבה זו גם לא השתמשתי בהחזרת הקמפיין בנושאים אלו בשום דרך".

על שילוב נשים במועצה:

"באמת יש צורך להסביר? נראה לי שבשנת 24, במקום שזה יהפוך לנושא שכבר לא צריך לדבר עליו, אנחנו עוד מתעסקים במגדר במקום בכישורים. בואו נשנה את השיח ונעשה בפועל במקום לדבר על זה"

יש לך מחשבות שמדאיגות אותך בעקבות המצב?

"כל הזמן. משתדל להתעסק במה שביכולתי. מעבר לדאגה לכוחותינו, לחטופים ולחטופות ולכל הפצועים ומשפחות השכול, אנו נמצאים במצב שהדעת לא סובלת. יש לי שאיפה גדולה שנהיה כולנו קצת יותר טובים".

בימי מלחמה אלו לתושבים חשוב הביטחון ביישובי המועצה. כידוע לך יש המון יישובים ללא אבטחה או גידור וכתוצאה מכך יש חשש גדול מאוד ופחד כשאין אבטחה. האם אתה מתכנן בקרוב לטפל בנושא? ואיך?

"נושא הבטחון בראש מעיינינו. אנחנו כבר על זה כמו שאומרים ובקרוב הוועדים יחוברו למהלך הכללי, כל ישוב על פי צרכיו".

האם יש רצון לתת נשקים לתושבי היישוב או למנות איש אבטחה מקומי שישמור על תושבי המושבים?

"זה לא נושא לעיתון ברשותך".

בהקשר לביטחון היישובים, גם המקלטים אינם במצב תקין. יש מקלטים שהפכו למחסן וזקוקים לשיפוץ ותיקון מחדש. מה לגבי זה?

"בהכל אנחנו מטפלים. חכו ותראו".

הערב אנחנו חוגגים את חג הפסח, אילו אירועים צפויים לתושבים במהלך חול המועד?

"אנו בסיומם של אירועי 'אביב של אוכל כפרי במטה יהודה' שנרשמה הצלחה גדולה למרות התקופה, המוני מבקרים, מטיילים ותושבים בעונה הזו שנהנו מהבישולים והמטעמים הייחודים של העסקים המקומיים שלנו וגם מהטבע הפורח. העסקים המקומיים ממשיכים לעבוד כל השנה ואני מזמין אתכם לעקוב אחרי הפעילות שלנו".

מה היית רוצה לאחל לתושבים לכבוד החג?

"ראשית נישא תפילה לשובם הביתה ובמהרה של כל החטופים והחטופות. נשלח תפילה לשלומם של כל חיילנו, בנינו ובנותינו, אנשי כוחות הביטחון וההצלה שיחזרו הביתה בשלום. נאחל רפואה שלמה לפצועי המלחמה. לתושבי המועצה נאחל חג של תקווה לימים טובים יותר, התחלות חדשות, עשייה, פריחה והצלחה. שנזכה להיות בני חורין בארצנו".

אסוציאציות קצרות 

שאלנו את אבישי כהן שאלות קצרות שיעזרו לנו ולציבור התושבים להכיר אותו טיפה יותר

ספורט: ריצה בטבע שלנו

תחביבים: ספורט

חיות: אוהב, בעיקר סוסים

אבא שלך: דוגמא למנהיגות

המשפחה שלך: הדבר הכי יקר לי

קפה בבוקר: מעדיף מים עם נענע

שיר אהוב: מוזיקה ישראלית

זמר אהוב: יהודה אליאס – קום והתהלך בארץ

כלי נגינה: גיטרה

געגועים למי: אבא

החלום הגדול: לחזור להיות חקלאי

טבעונות: לא מדבר אלי

צמחונות: לא מדבר אלי

אהבה: תמיד!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

new1
new1
new1

עוד כתבות שאולי יעניינו אותך:

המינוי המטלטל

ניצב אבשלום פלד ממושב זכריה ימונה בקרוב למפכ"ל המשטרה. כך לפי החלטתו של בן גביר | ברקע – נציבים בדימוס וגם המועצה האזורית מטה יהודה לא שמחים על המינוי | הסיבה: לפני 9 שנים פלד נחקר במח"ש על עבירות בנייה שביצע במושב, ובסיום החקירה הומלץ שלא למנות או לקדם אותו לתפקיד ניצב בשל מעשיו. אך מאז ועד היום הוא מתקדם בתפקידים | חשיפה

חוגג חג בכיף

קובי סולימני התותח נצפה בעדשת המצלמה של לכלוכית כשהוא נערך לחגיגות חג הפסח המשפחתיות

תרבחו ותסעדו

המימונה כיכבה בבית משפחתם של אסתי ובועז זיו, שארגנו ערב עם עוגיות ומופלטות בשפע

מפיקים מימונה

מרדכי דרעי ואישתו המהממים, התארגנו מהר לקראת סוף חג הפסח והחלו בהפקת אירוע המימונה המשפחתי והמרגש. לכלוכית שמעה שהיה בשפע, המון

חוגגת מימונה

אתי אביכזר המהממת שבתמונה חגגה השבוע את חג המימונה עם המשפחה והחברים הטובים, ואף הספיקה להצטלם

יאללה בית"ר

יוסי דהן ההורס, תושב העיר נסע ביחד עם חברים למשחק הכדורגל של בית"ר ירושלים בבלומפילד שבתל אביב

המתכון של השף: מתכון לפנקייק מתוק מקוטג׳

אנחנו אוהבים פנקייקים מתוקים. בייחוד שהם אווריריים, עבים ושאפשר לאכול אותם מינימום זו מנה עיקרית | הפעם את הפנקייקים הכנו עם קוטג' 12 אחוזים של תנובה. תודו לנו אחר כך

קובה סלק צמחוני במילוי פטריות ובצל מטוגן

אחרי שאכלנו כל כך הרבה בשר ומצות, יש יותר טוב ממנת קובה עסיסית עם רוטב שנמס בתוך הפה? | השבוע החלטתי לפנק אתכם עם מתכון של קובה סלק צמחוני טעים ומתאים בדיוק לצוהרי שישי

החום לא מנע: עשרות מטיילים ביקרו בתל ירמות

למרות עומס החוום הכבד ששרר בחול המועד, עשרות מטיילים הגיעו לבילוי וטיול בתל ירמות ונהנו מפעילויות שונות: הצגות, חפירה ארכיאולוגית, יצירת אגרטלים מחימר ועוד

חג בתל בית שמש

במהלך חול המועד הגיעו מעל מאה מטיילים לסיורים מודרכים בעברית ובאנגלית בתל בית שמש | כל הנוכחים נהנו ממזג אוויר מעולה, מהדרכות מדויקות ומאווירה מקצועית ומאורגנת

בלוך: השיקה את ספרה "גשרים של אור"

ראשת העירייה לשעבר, ד"ר עליזה בלוך השיקה את ספרה החדש "גשרים של אור" מספר ימים לאחר שסיימה את תפקידה באופן רשמי בעירייה | במהלך ההשקה אמרה: "בית שמש היא במידה רבה תמונת מראה של מדינת ישראל ואתגריה"

חדש: נפתח משרד לניהול פרויקט פינוי בינוי

לאחרונה נערך טקס חניכת המשרד החדש של "התחדשות ביאליק" מקבוצת נתיב וישרקאפ גרנג | מטרת המשרד: קידום פרויקט פינוי בינוי בשכונת ביאליק

תאונות בעיר: רוכב אופנוע החליק ואישה נפגעה מרכב

השבוע אירעו שתי תאונות דרכים בעיר; רוכב אופנוע בן 23 נפצע בזמן שהחליק עם האופנוע בשדרות נהר הדן ואישה בת 24, נפצעה מתאונת דרכים בין שני כלי רכב – כי הייתה בסביבה | המזל: שניהם נפצעו במצב קל

ניקיון העיר: הפרויקט הגדול של עובדי העירייה

לפני חג הפסח היה חשוב לראש העירייה, שמואל גרינברג לנקות את העיר לעילא ולעילא ולכן, עשרות עובדי מינהל תפעול בעירייה, יחד עם צוותי תגבור, משאיות, פקחי תברואה ובלווי כלים מיוחדים – דאגו כולם לניקיון העיר

מסוכן: שריפה פרצה בזמן שכל המשפחה ישנה

שריפה גדולה פרצה בדירה ברמת בית שמש א' בשעות הבוקר המוקדמות וכאשר כל בני המשפחה ישנים | אחד מהילדים התעורר בנס מהריח השרוף וכך הציל את כל משפחתו

מפחיד: פעוטה נכוותה ממים רותחים

מתנדבי מד"א הוזעקו לבית בשכונת רמה ג' בבית שמש, בעקבות דיווח על פעוטה שנכוותה ממים רותחים. פראמדיק שהגיע למקום סיפר: "היא פונתה על ידי ניידת טיפול נמרץ של מד"א במצב בינוני"

דילוג לתוכן