האם יהיה מהפך?

הבחירות לראשות המקומית היו מותחות ולחוצות עבור שלושת המועמדים | בלוך, אבוטבול וגרינברג קיבלו את תוצאות המדגמים לפי שעה, כשבכל פעם שניים מהם מובילים ואחד בחוץ | בינתיים גרינברג מוביל ועולה לסבב השני מול בלוך. נכון לסגירת הגיליון אבוטבול בחוץ. אלא אם יהיה משהו דרמטי בספירת הקולות של החיילים ובעלי המוגבלויות
חזן

ליל הבחירות היה מותח ולחוץ. אחרי סגירת הקלפיות ביום שלישי בשעה 22:00, החלו ערוצי התקשורת להפיץ מדגמים ולפני ספירת חולות החיילים ובעלי המוגבלויות. אחד מהמדגמים הציג שעליזה בלוך מובילה עם 38 אחוזים מהקולות, אחריה עמד אבוטבול עם 33 אחוזים מהקולות ובמקום השלישי גרינברג עם 29 אחוזים מהקולות.

בחצות הלילה החלה ספירת קולות החיים ובעלי המוגבלויות וחל מהפך: גרינברג העפיל למקום הראשון, עם 35.72 אחוזים שהם 19,642 קולות מתושבי העיר, אחריו עליזה עם 32.40 אחוזים ובמקום השלישי אבוטבול עם 31.88 אחוזים. עליזה בלוך מובילה על משה אבוטבול בפער של חצי אחוז בלבד, כלומר פחות מ-300 קולות. נכון לסגירת הגיליון אבוטבול בחוץ. (אלא אם יהיה משהו דרמטי בספירת הקולות של החיילים ובעלי המוגבלויות).

עידן מערכות

בבוקר יום רביעי הוחלט לצאת לסיבוב שני, וזאת מכיוון ואף מועמד לא קיבל 40 אחוזים מהקולות ולכן לא ניתן להכריע מי יהיה ראש או ראשת העירייה הבאים. כעת מי שעולים לסבב השני הם גרינברג ובלוך, כאשר אחד מהם יכהן כראש העירייה הבא/ה של בית שמש ל-5 שנים הבאות.

משה שטרית. סיעת הליכוד קיבלו 2 מנדטים

משה שטרית, מסיעת הליכוד:

"היו הערכות שצדקנו בהם והיו גם כאלה שטעינו בהם. עברנו קמפיין השחרה מקצועי ומלוטש שפגע בקולות שקיבלנו ובמיוחד בימים האחרונים. ועדיין, אנחנו פה. אגב, לפי החישובים שלי הסכם העודפים של הליכוד עם הבית שלנו עתיד לספק מנדט נוסף לאחת המפלגות מה שיכול להוביל להיבחרותו המחודשת של שותפי צבי ווליצקי. כך שנחכה לברר הכל ביום-יומיים הקרובים"

לגבי הסיעות והמנדטים – כעת אנחנו מביאים לפניכם את תוצאות המנדטים של הסיעות והם כמובן לפני ספירת קולות החיילים ובעלי המוגבלויות. דגל התורה קיבלה 18.82 אחוזים מקולות הבוחרים. כלומר, בסך הכל יש ברשותם 5 מנדטים. מי שנכנס: שמואל גרינברג, ישראל סילברסטין, שלמה ברילנט, חיים זמורה וקלמן ריימן. סיעת ש"ס קיבלה 16.36 אחוזים, שזה ארבעה מנדטים. מי שנכנס: משה אבוטבול, יצחק אלמליח, מרדכי כהן ושמואל חזן. סיעת כוח קיבלה 13.63 אחוזים מהקולות, והם למעשה ארבעה מנדטים: שמעון גולדברג, ישעיהו וייסמן, אברהם פרנקל ואליעזר קרפמן. סיעת בית שמש מאוחדת עם 11.25 אחוזים, והיא קיבלה שלושה מנדטים: עליזה בלוך, דוד גוזלן וישראל גטאצ'ו בוגלה. סיעת אגודת ישראל עם 10.13 אחוזים ועם שלושה מנדטים: חנוך דרנגר, מאיר שכטר ויהושוע בוקסבוים. סיעת הליכוד עם 9.14 אחוזים. הם קיבלו רק שני מנדטים, שלום אדרי ומשה שטרית נכנסו. סיעת דרך עם 6.48 אחוזים, גם שני מנדטים, מוטי לייטנר ויונה קאופמן. הסיעות הבאות קיבלו אחוזי הצבעה נמוכים, ולכן זכאיים רק למנדט אחד. סיעת הציונות הדתית עם 5.24 אחוזים, המנדט ניתן לנתי גבאי. הבית שלנו עם 5.19 אחוזים ורינה הולנדר ממשיכה אל המועצה החדשה. בני תורה ובית שמש ליברלית לא עוברת את אחוז החסימה.

אחרי פרסום תוצאות האחוזים של סיעת הליכוד, משה שטרית מטעם סיעת הליכוד כתב ברשת החברתית סיכום, "קודם כל תודות. נתחיל עם המשפחה היקרה שלי שנרתמה והקריבה רבות. הייתי שמח לומר לכם שנגמר אבל יש סיבוב שני. אז עוד קצת. תודה לחמשת אלפים פלוס התושבות והתושבים על הבעת האמון בקלפי. תודה גדולה לפעילי המטות, עובדי הקלפיות ובמיוחד לחבורה מאוד מצומצמת של אנשים שאני מאוד אוהב שבמשך חודשים אוכלת, שותה וקמה בבוקר עם הבחירות הללו. תודה לחברים לרשימה. חלקם חדשים וחלקם ותיקים, שעבדו יחד תקופה ארוכה. תודה גדולה לחברי היקר אסצ׳לאו מולה שנפרד ממועצת העיר אחרי 5 שנים. הנציג הראשון של בני העדה האתיופית במועצת העיר של בית שמש וחבר טוב. ועכשיו, ניתוחים ראשוניים. אמרו לי שגם אם אני לא מאמין שבמספרים הקיימים אני יכול לזכות בראשות עיר, כדאי שארוץ בכל זאת כדי לא להיפגע במספר המנדטים שנקבל. אז אמרו. אני קצת מיושן ואוהב לעשות דברים בדרך שלי לא ראיתי היתכנות לזכייה בראשות ולכן היה ברור לי שנאלץ כמפלגה לקבל החלטה שרבים בציבור לא יאהבו. היו הערכות שצדקנו בהם והיו גם כאלה שטעינו בהם. עברנו קמפיין השחרה מקצועי ומלוטש שפגע בקולות שקיבלנו ובמיוחד בימים האחרונים. ועדיין, אנחנו פה. אגב, לפי החישובים שלי הסכם העודפים של הליכוד עם הבית שלנו עתיד לספק מנדט נוסף לאחת המפלגות מה שיכול להוביל להיבחרותו המחודשת של שותפי צבי ווליצקי. כך שנחכה לברר הכל ביום-יומיים הקרובים. ועכשיו, ממשיכים בכל הכוח לסבב ב׳".

רינה הולנדר, יו"ר הבית שלנו שקיבלה מנדט אחד אמרה אחרי תוצאות הבחירות, "מצביעים ותומכים יקרים, מערכת הבחירות למועצת העיר עוד מעט תהיה מאחורינו, ועל אף שטרם הסתיימה, היה חשוב לי לעצור הכל ולהגיד תודה. תודה לבורא עולם על החסד שעשה עימנו ותודה לכם על הבחירה שלכם ועל התמיכה שלכם בנו. יחד אתכם ובעזרת הקולות שלכם, הגענו להישג לא מבוטל, אחרי מערכת בחירות קשוחה ומאתגרת במיוחד, תחת לחצים אדירים, כאשר מולנו פעלו כוחות אדירים, עם משאבים בלתי מוגבלים, בעוד אנחנו עבדנו בתנאים לא פשוטים, עם משאבים דלים יותר מכל רשימה אחרת שהתמודדה למועצת העיר בית שמש.

הולנדר. היחידה שנכנסה בסיעתה

רינה הולנדר, יו"ר הבית שלנו

"יחד אתכם ובעזרת הקולות שלכם, הגענו להישג לא מבוטל, אחרי מערכת בחירות קשוחה ומאתגרת במיוחד, תחת לחצים אדירים, כאשר מולנו פעלו כוחות אדירים, עם משאבים בלתי מוגבלים, בעוד אנחנו עבדנו בתנאים לא פשוטים, עם משאבים דלים יותר מכל רשימה אחרת שהתמודדה למועצת העיר בית שמש"

זה קרה בזכותכם ובזכות האמון שנתתם בנו, למרות הכל. הוכחתם שאתם יודעים להעריך עשיה אמיתית, יושר, כנות, עמידה על עקרונות והתעקשות לייצג אתכם באופן עצמאי וללא תלות בגורמים חיצוניים ובפוליטיקה ארצית. אנו שמחים וגאים על כך שעמדנו בפיתוי וויתרנו על ההזדמנויות השונות ולא נגררנו למעגל של הכפשות והשמצות מול יריבים פוליטיים, גם במחיר של הפסד אלקטוראלי, וניהלנו מערכת בחירות נקיה ומכובדת, כפי שראוי לציבור אותו אנו מייצגים. בעז"ה נמשיך לייצג אתכם במועצת העיר ונמשיך לפעול למענכם ובשבילכם. המסע תם ולא נשלם ועדיין מוקדם לדעת מה הכלים שיעמדו לרשותנו כדי לשרת אתכם בקדנציה הבאה, אך אנו מתחייבים לפעול עבורכם בכל דרך ובכל אמצעי שנוכל להשיג".

מטעם סיעתו של הרב משה אבוטבול לא נמסרה תגובה, עד למועד סגירת הגיליון. כמו כן, גם מטעם המועמדים שממשיכים לסיבוב השני, שמואל גרינברג ועליזה בלוך – לא הוצאה תגובה מסודרת.

הקרב על העיר בית שמש היה צמוד מאוד. קולות הבוחרים התחלקו כמעט באופן שווה בין שלושת המועמדים ועד לסיום ספירת המעטפות הכפולות, לא ברור מי המועמד שיעלה לצד שמואל גרינברג לסבב נוסף של בחירות שייערך בעוד שבועיים.

המעטפות הכפולות של בית שמש עשויות לשנות את המשחק עם כ-3 אלף קולות שטרם נספרו. במערכת הבחירות האחרונה ב-2018, בלוך רשמה מהפך בזכות קולות החיילים במעטפות הכפולות, כך שבמטה הבחירות של בלוך דיי אופטימיים לגבי סיכוייה להעפיל לסיבוב השני.

כ-70% מתושבי בית שמש משתייכים למגזר החרדי. אילו הייתה מתקיימת אחדות חרדית סביב מועמד מוסכם, הניצחון מול ראשת העירייה עליזה בלוך היה מובטח. בעקבות ההחלטה של ישראל פרוש להתמודד על קדנציה נוספת באלעד, בניגוד להסכם קודם עם מפלגת ש"ס, יו"ר ש"ס אריה דרעי החליט להציב את סגן השר משה אבוטבול כמועמד בבית שמש. אבוטבול זכה לתמיכה של החסידויות ויז'ניץ' וגור, כמו גם של מפלגת הליכוד ושל קבוצת קיצונים בעיר.

לצד התמיכה של דגל התורה, שמואל גרינברג זכה לתמיכת שלומי אמונים וחסידות בעלזא. בלוך זכתה לתמיכת הציבור הציוני-דתי והכללי בעיר, לצד תמיכה שקטה של חלק ממצביעי ש"ס. ההסכמים הללו הובילו לתוצאות צמודות מאוד, והקרב יוכרע סופית בעוד שבועיים בסיבוב השני.

התגובות של התושבים

מה התושבים חושבים על התוצאות עד כה? לפי התגובות שנרשמו בעמוד הפייסבוק של "שוס הדרך" הם לא כל כך מרוצים, ובעיקר מהמהלכים שביצעה סיעת הליכוד: "תודה לליכוד שהרס לעליזה ולתושבי הוותיקה קדנציה נוספת", כתב בכאב תושב אחד. "אבוטבול קיבל קולות דרך התמיכה של הליכוד עדין זה צמוד בין עליזה לאבוטבול לא סגור עדין מי יהיה מול אדון גרינברג מדגל התורה", הוסיף תושב אחר. "אוי ואבוי אם בגלל שיקול דעת מוטה ומוטעה של הליכוד כולנו נאכל אותה!", אמר תושב העיר שצפה בתוצאות.

גרינברג. עולה לסיבוב השני וכרגע מוביל במקום הראשון

"הקרב על העיר בית שמש היה צמוד מאוד. קולות הבוחרים התחלקו כמעט באופן שווה בין שלושת המועמדים ועד לסיום ספירת המעטפות הכפולות, לא ברור מי המועמד שיעלה לצד שמואל גרינברג לסבב נוסף של בחירות שייערך בעוד שבועיים"

תושב אחר הוסיף והגיב על תוצאות המדגם הראשונות שפורסמו על ידי ערוץ 14: "ערוץ 14 בלבלו את האנשים כמה חבל. מקווה שבסיבוב השני באמת עליזה תנצח. חובה לתת לה עוד צ'אנס. כנראה, אם המספרים האלו, לא נראה שיא התהליך מגיע ל 40% בכל מקרה". תושבת אחרת אמרה, "צריך להילחם שעליזה תיבחר".

הקמפיינים והקהלים של המועמדים

לכל מועמד היה ברור לאיזה קהל הוא פונה. בלוך מיקדה את הקמפיין שלה יותר לקהל החילוני, הדתי הלאומי ולחלק מהחרדים המודרניים. אך לא רק, היא פנתה גם לאלו שמחפשים קידמה לצד לימוד התורה. ריכוז כזה נמצא בהמוניו בשכונה ד' בעיר, אך בגלל הגיוון בו – הוא סימן שאלה גדול עבור הסוקרים וכל המועמדים מחזרים אחריו. בלוך מנהלת קמפיין שקט יחסית למועמדים האחרים, שמתרכז בעשייה בחמש השנים האחרונות – ולא נגטיבי.

לעומתה, שמואל גרינברג, מועמד מטעם דגל התורה פנה לקהילות החרדיות הסגורות, אבל גם לציבור הכללי – כאמור, גם כלפי הקהילה ברמה ד', אך גם כלפי הציבור האמריקני בעיר: קהילה גדולה בעיר שכמעט ולא מעורבת פוליטית, ולמעשה יכולה לבחור בכל אחד מהמתמודדים. בעקבות חזותו החרדית-אמריקנית הקלאסית, גורמים בעיר טוענים שהדבר יוכל להוות יתרון משמעותי עבורו. בימים האחרונים גרינברג מוציא הודעות תכופות על קהילות שתומכות בו וממשיך בקמפיין אגרסיבי תחת הסלוגן: "הגיע הזמן לשינוי".

אבוטבול בחוץ בשלב הזה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

new1
new1
new1

עוד כתבות שאולי יעניינו אותך:

המינוי המטלטל

ניצב אבשלום פלד ממושב זכריה ימונה בקרוב למפכ"ל המשטרה. כך לפי החלטתו של בן גביר | ברקע – נציבים בדימוס וגם המועצה האזורית מטה יהודה לא שמחים על המינוי | הסיבה: לפני 9 שנים פלד נחקר במח"ש על עבירות בנייה שביצע במושב, ובסיום החקירה הומלץ שלא למנות או לקדם אותו לתפקיד ניצב בשל מעשיו. אך מאז ועד היום הוא מתקדם בתפקידים | חשיפה

חוגג חג בכיף

קובי סולימני התותח נצפה בעדשת המצלמה של לכלוכית כשהוא נערך לחגיגות חג הפסח המשפחתיות

תרבחו ותסעדו

המימונה כיכבה בבית משפחתם של אסתי ובועז זיו, שארגנו ערב עם עוגיות ומופלטות בשפע

מפיקים מימונה

מרדכי דרעי ואישתו המהממים, התארגנו מהר לקראת סוף חג הפסח והחלו בהפקת אירוע המימונה המשפחתי והמרגש. לכלוכית שמעה שהיה בשפע, המון

חוגגת מימונה

אתי אביכזר המהממת שבתמונה חגגה השבוע את חג המימונה עם המשפחה והחברים הטובים, ואף הספיקה להצטלם

יאללה בית"ר

יוסי דהן ההורס, תושב העיר נסע ביחד עם חברים למשחק הכדורגל של בית"ר ירושלים בבלומפילד שבתל אביב

המתכון של השף: מתכון לפנקייק מתוק מקוטג׳

אנחנו אוהבים פנקייקים מתוקים. בייחוד שהם אווריריים, עבים ושאפשר לאכול אותם מינימום זו מנה עיקרית | הפעם את הפנקייקים הכנו עם קוטג' 12 אחוזים של תנובה. תודו לנו אחר כך

קובה סלק צמחוני במילוי פטריות ובצל מטוגן

אחרי שאכלנו כל כך הרבה בשר ומצות, יש יותר טוב ממנת קובה עסיסית עם רוטב שנמס בתוך הפה? | השבוע החלטתי לפנק אתכם עם מתכון של קובה סלק צמחוני טעים ומתאים בדיוק לצוהרי שישי

החום לא מנע: עשרות מטיילים ביקרו בתל ירמות

למרות עומס החוום הכבד ששרר בחול המועד, עשרות מטיילים הגיעו לבילוי וטיול בתל ירמות ונהנו מפעילויות שונות: הצגות, חפירה ארכיאולוגית, יצירת אגרטלים מחימר ועוד

חג בתל בית שמש

במהלך חול המועד הגיעו מעל מאה מטיילים לסיורים מודרכים בעברית ובאנגלית בתל בית שמש | כל הנוכחים נהנו ממזג אוויר מעולה, מהדרכות מדויקות ומאווירה מקצועית ומאורגנת

בלוך: השיקה את ספרה "גשרים של אור"

ראשת העירייה לשעבר, ד"ר עליזה בלוך השיקה את ספרה החדש "גשרים של אור" מספר ימים לאחר שסיימה את תפקידה באופן רשמי בעירייה | במהלך ההשקה אמרה: "בית שמש היא במידה רבה תמונת מראה של מדינת ישראל ואתגריה"

חדש: נפתח משרד לניהול פרויקט פינוי בינוי

לאחרונה נערך טקס חניכת המשרד החדש של "התחדשות ביאליק" מקבוצת נתיב וישרקאפ גרנג | מטרת המשרד: קידום פרויקט פינוי בינוי בשכונת ביאליק

תאונות בעיר: רוכב אופנוע החליק ואישה נפגעה מרכב

השבוע אירעו שתי תאונות דרכים בעיר; רוכב אופנוע בן 23 נפצע בזמן שהחליק עם האופנוע בשדרות נהר הדן ואישה בת 24, נפצעה מתאונת דרכים בין שני כלי רכב – כי הייתה בסביבה | המזל: שניהם נפצעו במצב קל

ניקיון העיר: הפרויקט הגדול של עובדי העירייה

לפני חג הפסח היה חשוב לראש העירייה, שמואל גרינברג לנקות את העיר לעילא ולעילא ולכן, עשרות עובדי מינהל תפעול בעירייה, יחד עם צוותי תגבור, משאיות, פקחי תברואה ובלווי כלים מיוחדים – דאגו כולם לניקיון העיר

מסוכן: שריפה פרצה בזמן שכל המשפחה ישנה

שריפה גדולה פרצה בדירה ברמת בית שמש א' בשעות הבוקר המוקדמות וכאשר כל בני המשפחה ישנים | אחד מהילדים התעורר בנס מהריח השרוף וכך הציל את כל משפחתו

מפחיד: פעוטה נכוותה ממים רותחים

מתנדבי מד"א הוזעקו לבית בשכונת רמה ג' בבית שמש, בעקבות דיווח על פעוטה שנכוותה ממים רותחים. פראמדיק שהגיע למקום סיפר: "היא פונתה על ידי ניידת טיפול נמרץ של מד"א במצב בינוני"

דילוג לתוכן