גן האירועים "הגן הקסום" נסגר

רשויות האכיפה הגיעו לאחרונה לגן האירועים הממוקם במושב מחסיה, בעקבות הקמה והפעלה לא חוקית על אדמות המדינה שמיועדות לחקלאות | רשות מקרקעי ישראל פתחה בהליכים משפטיים כנגד בעלי הגן והובילה להפסקת השימוש בו. בעקבות זאת, נאלצו הבעלים להרוס את המבנים שהוקמו ולסגור את הפעילות
בן הרוש

סגירה בעקבות הקמת גן באופן לא חוקי: גן האירועים הבלתי חוקי "הגן הקסום" במושב מחסיה במטה יהודה נסגר בעקבות פעילות רשויות האכיפה.

גן האירועים "הגן הקסום" הפעיל בשנים האחרונות מבנה ייעודי לחתונות, בר ובת מצווה ואירועים נוספים ולאחרונה נודע למערכת "שוס הדרך" על סגירתו. הסיבה: הוקם והופעל באופן לא חוק על אדמות המדינה המיועדות לחקלאות, בניגוד לתנאי ייעוד הקרקע והסכם השכירות.

חזן

המקרה נחשף בעקבות צעדי האכיפה הרבים של רשות מקרקעי ישראל כנגד תופעת גני האירועים הבלתי חוקיים על אדמות המדינה. הרשות פתחה בהליכים משפטיים כנגד גן האירועים להפסקת השימוש העסקי החורג בשטח המיועד לחקלאות ולפינוי הבנייה הבלתי חוקית, ובעקבות זאת נאלץ גן האירועים להרוס את המבנים הבלתי חוקיים שהקים לסגור את פעילותו. רשות מקרקעי ישראל אמרה: "אנו קוראים למזמיני האירועים ולזוגות המתחתנים לוודא שגן האירועים איננו מופיע ברשימת גני האירועים ללא היתר כדי להימנע מעוגמת הנפש הכרוכה בסגירת גן אירועים בלתי חוקי לפני החתונה"

"רשות מקרקעי ישראל:

"אנו קוראים למזמיני האירועים ולזוגות המתחתנים לוודא שגן האירועים איננו מופיע ברשימת גני האירועים ללא היתר כדי להימנע מעוגמת הנפש הכרוכה בסגירת גן אירועים בלתי חוקי לפני החתונה"

"הגן הקסום",  אולם האירועים, נסגר בעקבות הליך משפטי. גן האירועים פעל בתוך מבנים בלתי חוקיים, ללא היתר, על קרקע חקלאית האסורה לשימוש מסחרי.

גן האירועים הופעל על קרקע בניהול רשות מקרקעי ישראל אשר נמסרה לחוכר למטרת שימוש חקלאי. למרות זאת, הקרקע הוסבה לגן אירועים ששטחו הכולל כ-4,700 מ"ר והוא הופעל בסמוך לבתי המגורים של נחלות המושב, תוך כדי גרימת מטרד לשכנים. בנוסף, הוקמו על הקרקע מבנים בלתי חוקיים.

הפעלת גני אירועים על קרקע חקלאית היא בלתי חוקית, ופרט לשימוש הבלתי חוקי בקרקע ולמטרד הנגרם לשכנים, מדובר גם בפעילות בלתי חוקית שיש בה לגרום עוגמת נפש למזמיני האירועים, אשר לעיתים מזמינים במקום אירוע בתום לב ואז מתבשרים על סגירת המקום עוד בטרם הגיע מועד האירוע.

גן האירועים "הגן הקסום" הופיע ברשימת גני האירועים ללא היתר שמפרסמת הרשות לאכיפה במקרקעין. רשימה זו נועדה להזהיר את הציבור מפני התקשרות עם גן אירועים בלתי חוקי, אשר עלול להיסגר על ידי הרשויות טרם מועד האירוע המתוכנן על ידי המזמינים, ולהעמיד את המזמינים ומשפחותיהם בפני עוגמת נפש רבה.

"גן האירועים הופעל על קרקע בניהול רשות מקרקעי ישראל אשר נמסרה לחוכר למטרת שימוש חקלאי. למרות זאת, הקרקע הוסבה לגן אירועים ששטחו הכולל כ-4,700 מ"ר והוא הופעל בסמוך לבתי המגורים של נחלות המושב, תוך כדי גרימת מטרד לשכנים"

מפקחי רשות מקרקעי ישראל, האמונים על השמירה על קרקעות המדינה, נקטו לאורך השנים האחרונות בצעדי אכיפה, במסגרתם הוזהרו בעלי הנחלה כי עליהם לפנות את גן האירועים מהשטח שנמסר לשימוש חקלאי, ושאם לא יעשה כן יהיו חשופים לתביעות. אך למרות אזהרות הרשות, הקרקע לא פונתה וגן האירועים המשיך לפעול על הקרקע בניגוד לחוק.

בעקבות זאת הגישה רשות מקרקעי ישראל תביעה לפינוי גן האירועים, ולאחר הליכים משפטיים ממושכים שכללו ערעור לבית המשפט המחוזי נוכחו היזמים לדעת כי הרשות נחושה לפנותם ולהחזיר את הקרקע החקלאית לשימושה החוקי. לאור זאת, החליטו היזמים כי עדיף להם לחסוך את עלויות ההריסה והפינוי שהרשות משיתה על עברייני מקרקעין, ועל כן העדיפו לפנות את הקרקע בעצמם.

"אנו קוראים לציבור להיזהר, ולוודא היטב, לפני בחירת גן אירועים , שמדובר במקום הפועל בהיתר כדי להימנע מהמבוכה והצער שכבר נגרמה למשפחות רבות שהגן בו הזמינו אירוע נסגר עקב הפרת דיני מקרקעין.  בנוסף, יש לציין כי הרשות מקיימת הליכים משפטיים שנועדו לפנות גן אירועים בלתי חוקי נוסף הפועל במושב מחסיה", אמר יואב ששון, הממונה על שמירת הקרקע במרחב ירושלים ברשות מקרקעי ישראל.

תגובת בעלי הגן הקסום: "בניגוד לנטען, גן האירועים הופעל במבנים אשר הוקמו כדין ועל פי היתר בנייה שניתן, בין היתר, על ידי רשות מקרקעי ישראל. יודגש כי המפעיל תמיד נהג באחריות כלפי לקוחותיו ומשכך מעולם לא הייתה סכנה שאירוע שנסגר בגן לא יוכל להתקיים וזאת בניגוד לחשש שמעלה הרשות בכתבה. המקום הופעל תוך קבלת כלל האישורים מהרשויות הרלבנטיות לבטיחות האורחים כגון: משטרת ישראל, משרד הבריאות, כבאות והצלה ועוד. במהלך השנים אכן הוחלפו דין ודברים ברוח טובה עם נציגי רשות מקרקעי ישראל שהיו אמורים להוביל לעסקת שימוש חורג, אך זאת מעולם לא נשלחה אל המפעיל, כפי שהתברר בדיעבד, העסקה (השומה) נשלחה אל בעלי אינטרסים אשר לא הביאו את דבר השומה לידי המפעיל. המפעיל פעל לכל אורך הדרך, ועודנו פועל להסדרת השימוש. במסגרת פסק הדין שניתן, וזאת מתוקף הסכמות, הפעילות מופסקת עד לקבלת האישורים המתאימים".

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

new1
new1
new1

עוד כתבות שאולי יעניינו אותך:

התחפשה לעליזה

חסיה מלייב, ממועדון יום לקשיש בבית שמש, התחפשה ללא אחרת מאשר ראשת העירייה היוצאת, ד"ר עליזה בלוך. לכלוכית שמעה שראשת העירייה התל

מתנחל ציוני

כמה פעמים יצא לכם לראות מתנחל ציוני, שמסתובב עם שלט גדול עליו כתוב "מוות למחבלים?"

אינדיאני מקומי

נתי סעדון התותח, תושב העיר התחפש בחג הפורים שחל השבוע לאינדיאני. לכלוכית שמעה שהוא נהנה מהחג ובילה היטב

דייט עם הבת

חשבתם פעם לצאת לדייט עם הבת שלכם? יוסי דהן, תושב העיר הגדיל במחשבותיו והחליט להזמין את ביתו המתוקה לדייט של אב ובת

נופשת לה

בר וקנין המהממת, מעצבת הגבות והמניקוריסטית לשעבר נתפסה בעדשת המצלמה של לכלוכית נופשת בכיף בנורבגיה

מצעד התחפושות 2024

תושבי העיר לקחו השנה את חג הפורים ברצינות: עשרות הכינו תחפושות מקוריות ומושקעות וגרפו מחמאות ותגובות פליאה – אספנו והגרלנו את 10 כוכבי התחפושות הגדולים בעיר – משיחיים מדובאי ועד למשפחה חרדית | קבלו אותם

עם ממ"ד ובלי: איך מדינת ישראל מגנה על אזרחיה במלחמה?

גל קסטל המשנה למנכ"ל בחברת "אורון נדל"ן" בטור אישי על מצב הממ"דים ברחבי העיר בזמן המלחמה | "מאות אלפי ישראלים ללא הגנה בסיסית של ממ"ד תקני", אמר. "אני זועק על הצורך בחיזוק מבנים, חידושם ותוספת הכרחית של חדרי ממ"ד לדירות בישראל"

נפתח לציבור: אירוע האוכל הגדול במטה יהודה יצא לדרך

החל מסוף השבוע האחרון, ולמשך שלושה סופ"שים יתקיים במטה יהודה אירוע האוכל הוותיק | והפעם האירוע יהיה בסימן חיזוק העסקים המקומיים וחיבורים עם אנשי קולינריה מהנגב המערבי

המתכון של השף: דג צלוי עם תחתיות ארטישוק ועגבניות

ימי שישי שמורים לדגים, יש את הדגים הקבועים ויש פעמים שרוצים לגוון | אז הפעם הבאנו מתכון לגיוון קל - הוא מהיר וחגיגי עם תחתיות ארטישוק שניתן להשיג בכל מקום | מנה טעימה, מרשימה ובהחלט משביעה

המתכון של אושרת כהן: פאי סניקרס קרמל

הרי לכם קינוח מושחת שנעשה בשלבים, אומנם מעט עבודה אבל שווה את זה – פאי סניקרס קרמל שנעשה באופן אומנותי ומיוחד. טעים, נימוח וישאיר אתכם עם טעם של עוד

לזכר חללי העיר: מצפה הגיבורים מוכן למבקרים

בסוף השבוע האחרון הסתיימה עבודת התאורה במצפה הגיבורים "נתיב עוז" שהוקם לזכרם של חללי עירנו במלחמת "חרבות וברזל" | ראשת העירייה היוצאת, ד"ר עליזה בלוך אמרה: "מדהים ומרגש היה לעמוד אמש בשעת לילה. לחשוב עליהם, לזכור אותם. המשיכו להגיע למקום וללמד על גיבורי עירנו"

מליאה ראשונה: בעוד שבועיים תוקם קואליציה באופן רשמי

בעוד כשבועיים מועצת העיר החדשה תתכנס למליאה חגיגית ובה יתקיימו הצהרות אמונים, הקמת קואליציה ואישור תקציבים | על סדר היום: אישור העסקת עובדים במשרות אמון - צוות לשכתו של ראש העירייה גרינברג, אישור תב"רים ועוד

ח"כ גפני נפגש עם גרינברג

יו"ר דגל התורה, חבר הכנסת משה גפני נפגש בשבוע האחרון עם ראש העירייה נכנס, שמואל גרינברג | גרינברג הודה לו על הלווי והעזרה במערכת הבחירות. גפני אמר: "אעבוד עם גרינברג בשיתוף פעולה מלא כדי להוביל את בית שמש להישגים גדולים"

מפחיד: שני ערבים התחזו לרכב משטרתי והסיעו שב"חים

רשת הברחות מאורגנות של שוהים בלתי חוקיים נתפסה השבוע על ידי משטרת מג"ב | על הפרק: שני ערבים משטחי יהודה והשומרון התחזו לרכב משטרה והסיעו 13 שוהים בלתי חוקיים למדינת ישראל ועוד 18 ברכב הסעות

מפחיד: רצה ללמוד תורה לבר מצווה, והוטרד

תושב בית שמש, בן 5- חשוד בכך שביצע מעשים מגונים במשך שנתיים בנער, אותו לימד לקרוא בתורה לקראת בר המצווה | הוריו אמרו: "סמכנו עליו בעיניים עצומות. ובשלב מסוים הוא החל לנצל את זה"

אירוע חריג: גבר הסתובב עם גרזן ונוטרל

לוחם מג"ב מתחנת המשטרה במטה יהודה הבחין בחשוד החובש קסדה, כשגרזן בידו בכוונה לפגוע | הלוחם זיהה את הסכנה, ביצע ירי לעבר החשוד ונטרל אותו | המשטרה פתחה בחקירה

דילוג לתוכן