גיבור אמיתי

רב סמל (מיל') שמעון יהושע אסולין (24) תושב בית שמש, נפל השבוע בקרב בדרום רצועת עזה והובא למנוחות בהר הרצל בירושלים. תושבי העיר הגיעו לביתם של הוריו עם דגלי ישראל, כדי ללוות אותם להלוויה ולהרכין ראש | אחיו ישראל ספד לו, "היה אחד הגברים הקשוחים שיש, אבל עם לב רך ביותר"
חשמל

יום ראשון האחרון הביא איתו בשורה קשה לבית שמש. רב-סמל (מיל') שמעון יהושע אסולין, לוחם וגיבור אמיתי נפל בקרב בדרום רצועת עזה. משפחתו וקרוביו של אסולין ליוו אותו בדרכו האחרונה עם דגלי ישראל, עד לצאתם להלוויה שהתקיימה בהר הרצל בירושלים. "הוא היה חסין מאש, אני לא מבין איך הכדורים הצליחו לחדור לו לתוך הגוף", ספד אחיו ישראל אסולין בבכי. "אחי היה אחד הגברים הקשוחים שיש, אבל עם לב רך ביותר".

תושבי בית שמש ומקורבים למשפחה, הגיעו לבית משפחת אסולין עם דגלים וליוו את המשפחה. הרב רפי אסולין, ראש הישיבה התיכונית "שעלי תורה" בעיר ואביו של הלוחם שמעון אמר, "יצאנו להגיד תודה על השותפות והביחד. אנחנו מתפללים לחזק את היחד שלנו. לראות את הטוב שיש בכל אחד. החיבור שיש בכל אחד. על זה אנחנו צריכים להגיד תודה. אנחנו מתפללים שנרקוד ברחובות הללו ריקודים של שמחה וגאולה, אבל עד אז כנראה שנכונה לנו דרך יותר ארוכה. רק ביחד זה ילך. רק ביחד נתחזק וננצח. תודה לכולם, זה ממש מחמם את הלב".

חזן
הלוחם שמעון אסולין ז"ל, שנפל בקרב בדרום עזה

רב בישיבת ההסדר משה מאלי:

"זה היה עוד חלק מאותה חתירה למצוינות ודבקות במטרה של שמעון, דבר שמאוד אפיין אותו. היה חשוב לו להיות נוכח ומשמעותי במלחמה הזו, החברים שלו אמרו שהיה לוחם בכמה רמות מעל כולם. שמעון תכנן ללכת בהמשך חייו ליחידה מיוחדת. הוא היה במיונים והתקבל ליחידה מסוימת אבל הוא רצה משהו יותר רציני, ובכל התהליך הזה נפתחה המלחמה"

חירף את נפשו

האח הצעיר במשפחת אסולין שיתף על הלוחם בכאב בהלוויה, "זה הרגע שבו הוא הראה לנו את המהות שלו", אמר בהערצה. "שמעון אחי יצא לפני חודש וחצי מעזה ולא נח בבית לרגע. הוא רצה לחזור והפך את כל העולם. בסוף הצליח לחבור לחבר שלו, מ"מ בצנחנים, דרך השלישות בדרך לא דרך, ולחם בגבורה עד לשבת שנפל בה.

"שמעון היה בכוח הראשון שנכנס לטהר בתים", המשיך לספר אחיו. "באחד הבתים שככל הנראה היה חשוב לחמאס, שמעון החל להילחם יחד עם הרביעייה שאיתו. הוא והצמד שלו הגיעו לקומה השנייה ועל גרמי המדרגות שמעון ביצע לחימה, חתר למגע בצורה לא נורמלית ונהרג מירי ככל הנראה במקום. הוא היה גיבור אמיתי, אחד שבורא עולם אוהב אותו. הוא בא למסור את הנפש וביצע את זה על הצד טוב ביותר".

הלוחם אסולין שירת בגדוד ההנדסה 924 של חטיבת הראל ולמד בישיבת ההסדר "מדברה כעדן" במצפה רמון. רב בוגרי הצבא בישיבת ההסדר משה מאלי, לימד את אסולין בשנתיים האחרונות סיפר כי "שמעון השתחרר לפני חודש וחצי מהמלחמה בעזה במסגרת הלחימה עם המחלקה שלו, עם החברים מהשירות ומישיבת ההסדר. הם היו בצפון הרצועה, השתחררו להפוגה של חודשיים והיו אמורים לחזור עוד חודש, אבל שמעון ביקש לחזור וניסה בכל דרך ולבסוף הצליח", אמר והוסיף, "חבר טוב של אסולין משך אותו אליו לצנחנים במילואים ללחימה בדרום הרצועה, שם נפל. זה היה עוד חלק מאותה חתירה למצוינות ודבקות במטרה של שמעון, דבר שמאוד אפיין אותו. היה חשוב לו להיות נוכח ומשמעותי במלחמה הזו, החברים שלו אמרו שהיה לוחם בכמה רמות מעל כולם. שמעון תכנן ללכת בהמשך חייו ליחידה מיוחדת. הוא היה במיונים והתקבל ליחידה מסוימת אבל הוא רצה משהו יותר רציני, ובכל התהליך הזה נפתחה המלחמה".

האח הצעיר במשפחת אסולין:

"זה הרגע שבו הוא הראה לנו את המהות שלו", אמר בהערצה. "שמעון אחי יצא לפני חודש וחצי מעזה ולא נח בבית לרגע. הוא רצה לחזור והפך את כל העולם. בסוף הצליח לחבור לחבר שלו, מ"מ בצנחנים, דרך השלישות בדרך לא דרך, ולחם בגבורה עד לשבת שנפל בה"

היה אהוב, שקט ומצחיק

אחיו הצעיר של אסולין אמר שלשמעון היה חוש הומור מדהים. "הוא ניהל את הצחוק במשפחה. אני האח הקטן מתחתיו, ותמיד כשהייתי צריך, הוא היה שם, מגן עליי. הוא עשה הכול בשקט, בענווה, באמת. מספרים לנו כמה הוא היה שקט-שקט. היה עושה מה שצריך, לומד מה שצריך כדי להיות הכי מקצועי שאפשר, חתר למה שצריך לדעת ועשה הכול על הצד הטוב ביותר".

הרב מאלי הוסיף לדברי אחיו על אסולין, "תכונה נוספת שמאוד אפיינה אותו הייתה שקט פנימי שמעיד על עוצמות מאוד גדולות בתוכו. שמעון תמיד היה אחד שלא מדבר יותר מדי, אבל כשהיה מדבר, היה לו מה לומר בחכמה וטוב טעם. הייתה לו חתירה לאמת. תמיד רצה ושאף שהאמת תצא לאור ודאג למה לא רואים אותה תמיד. כשמשהו הטריד אותו, אם בישיבה ואם בעולם שבחוץ, תמיד היה מברר את הדברים לעומקם ופותח הכל, מעמיק וחוקר. היה אכפת לו ממה שקורה מסביב".

לסיכום אמר הרב, "שמעון היה איש של עקשנות ורצינות. זהו הדבר הראשון שעולה לי בזיכרון שלו – עז נפש. לוחם בעל רצינות לא מתפשרת. הוא הלך ועשה כל משימה ומטרה שהוא הציב לעצמו בדרך, הן בבית המדרש, ברוח, והן במלחמה".

ראשת העירייה, לצד האב במסע להלוויתו של בנו

ראשת העירייה בלוך:

"כולם זוכרים, הרב רפי, איך הספדת ברטט את גיבור ישראל החלל הראשון במלחמת 'חרבות ברזל' מבית שמש רס"ל (מיל) דניאל קסטיאל ז"ל, והיום אתם משפחת אסולין באים בשערי משפחת השכול המורמת מעם"

ראשת העירייה, ד"ר עליזה בלוך אמרה: "משפחת אסולין, הרב רפי ותהלה היקרים, הלב מסרב להאמין. בשורה בלתי נתפסת וקשה מנשוא. העיר בית שמש כולה אבלה ודואבת עם נפילתו של בנכם גיבור ישראל רס"ל (מיל) שמעון אסולין. שמעון, שהתעקש להתגייס למילואים והיה אמור להשתחרר ביום שני, נפל בקרב בדרום רצועת עזה בהגנה על העם והארץ. משפחת אסולין היא משפחה שורשית ומהווה מופת בקהילת העיר בית שמש. תהלה היקרה, הרב רפי, ראש ישיבת 'שעלי תורה' בבית שמש וקהילת 'קול אליהו', מעמיד תלמידים הרבה ונותן בהם עוצמות אדירות ובייחוד בימים אלו להגנה על עמנו במערכה הקשה. הכאב עצום ובלתי נתפס. מחבקים אתכם בשעה קשה זו, ונמשיך ללוות אתכם ולהיות לצידכם".

ד"ר בלוך סיכמה ואמרה: "כולם זוכרים, הרב רפי, איך הספדת ברטט את גיבור ישראל החלל הראשון במלחמת 'חרבות ברזל' מבית שמש רס"ל (מיל) דניאל קסטיאל ז"ל, והיום אתם משפחת אסולין באים בשערי משפחת השכול המורמת מעם".

מערכת "שוס הדרך" מרכינה ראש ומוסרת למשפחת אסולין היקרים שלא תדעו עוד צער.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

new1
new1
new1

עוד כתבות שאולי יעניינו אותך:

עצמאות 76 למדינה

עם ישראל רגיל למעבר בין יום הזיכרון לעצמאות במשך 75 שנה. אך השנה המעבר היה קשה מהרגיל: עשרות טקסי זיכרון למען החללים שנהרגו ונרצחו במלחמת חרבות ברזל התקיימו בעיר, אליהם הגיעו תושבים רבים שכאבו את כאב המשפחות השכולות | המעבר החד היה מאתגר ולמרות זאת, המשפחות בחרו לחגוג למען הדור הבא. כי "אין לנו ארץ אחרת"

אין לה ארץ אחרת

מור חלפון התותחית, נצפתה עם מדי משטרת ישראל, מצדיעה כשמאחוריה דגל ישראל מרגש מתנופף

מתוקים

אור אדרי, תושבת העיר ובנה המתוק נסעו לאחרונה לטיול כיפי בגן החיות התנכ"י שבירושלים.

מצטיינת נשיא: סמ"ר אורית חן קיבלה הצטיינות

סמ"ר אורית מבית שמש, רק בת 20 וכבר זכתה במעמד ובאות הצטיינות מנשיא המדינה | אורית היא פרמדיקית צבאית שהצילה המון חיילים במהלך הלחימה בעזה וסיפרה על הוויתור שעשתה למען השירות, "כשהגיע הזמן, בחרתי לוותר על הקריירה כג'ודוקא ולהתגייס לשירות משמעותי"

אישום: יוגש נגד החשוד שרדף עם גרזן אחר תושב

לפני כחודש וחצי, החשוד ניסה לתקוף אדם אחר באלימות קשה וסיכן חיים בעת שהוא עם גרזן בידו | הוא נוטרל על ידי שוטרים, ונעצר. השבוע הוגש נגדו כתב אישום על ידי הפרקליטות

יום השואה: מיזם זיכרון בסלון נחל הצלחה

מאות מתושבי העיר נכחו במפגשי העדות במסגרת מיזם "זיכרון בסלון" | השנה המיזם התרחב והוא התקיים עבור כלל המגזרים, וכן גם בשפה האנגלית עבור קהילת העולים | רשת המרכזים הקהילתיים: "נפעל להרחיב את המיזם בשנים הבאות"

מרכינים ראש: טקס יום הזיכרון בבית העלמין

השבוע התקיים טקס יום הזיכרון לחללי מערכות ישראל ונפגעי פעולות האיבה בבית העלמין בעיר במעמד ראש העירייה, שמואל גרינברג | במהלך הטקס נאמרו מילותיהן של המשפחות השכולות, שאיבדו את ילדיהן במלחמת חרבות וברזל

גרינברג: משפר את התחבורה הציבורית בעיר

השבוע (ראשון) קיים ראש העירייה, שמואל גרינברג פגישת היכרות ראשונה עם הנהלת חברת "בית שמש אקספרס" מפעילת התחבורה הציבורית העירונית בעיר. בסוף הפגישה אמר גרינברג: "אני משוכנע שיחד נוכל להביא לשינוי משמעותי שישפר את מצב התחבורה הציבורית בעיר"

השר גולדקנופף: "נסייע לממש את פוטנציאל העיר"

שר הבינוי והשיכון יצחק גולדקנופף, קיים השבוע פגישת עבודה ראשונה עם ראש עיריית בית שמש שמואל גרינברג. במהלכה דנו בפרויקטים החדשים והעתידיים ובתכניות להתפתחות הבנייה בעיר לשנים הקרובות

לראשונה: התקיים טקס מעבר בין יום הזיכרון לעצמאות

המחלקה למורשת ישראל, עלייה ממונה רינה הולנדר – החליטה השנה לקיים טקס מעבר בין יום הזיכרון לעצמאות |בסיום הטקס התקיימה תפילת ערבית חגיגית ועוד

יום השואה: מיזם זיכרון בסלון נחל הצלחה

מאות מתושבי העיר נכחו במפגשי העדות במסגרת מיזם "זיכרון בסלון" | השנה המיזם התרחב והוא התקיים עבור כלל המגזרים, וכן גם בשפה האנגלית עבור קהילת העולים | רשת המרכזים הקהילתיים: "נפעל להרחיב את המיזם בשנים הבאות"

רמה א': טקס יום הזיכרון במתנ"ס

רינה הולנדר, המשנה לראש העירייה קיימה לאחרונה טקס יום הזיכרון לחללי מערכות ישראל ואמרה, "התורה מצווה עלינו לזכור" | לאורך הטקס ציינו את הגיבורים והגיבורות ומעשי גבורתם

סערה בערב עצמאות: חרדים הורידו דגלי ישראל; התושבים מנעו מהם

שידור חוזר משנה שעברה: חרדים קיצוניים ניסו לתלוש דגלי ישראל שנתלו בשכונת רמת בית שמש ד' | זאת אחרי שבשנה שעברה הם ניסו לעשות אותו הדבר – ברמה ב' | תושבי השכונה שהיו ערים למקרה, מנעו מהם לתלוש, הזעיקו משטרה ובכך מזערו את הנזק לדגלים

דילוג לתוכן