בניין של הצלת חיים

למעלה מ-500 מתנדבים חדשים נכנסו לארגון "עזרת אחים" וקיבלו על עצמם להיות "נציגי בניין" | הערב המיוחד שהתקיים לכבודם, כלל הצדעה והוקרה למתנדבים היקרים בשיתוף "כללית" ובחסות חברת "פרפקט מערכות"
בן הרוש

רבנים, אנשי ציבור ומרצים בכירים נטלו חלק בכינוס של 500 מתנדבים חדשים שהתחילו את פעילותם ב"עזרת אחים". הרה"ר הגאון רבי דוד לאו ליו"ר הארגון הרב קאפ: "פתחת את הלב והובלת מאות מתנדבים אחריך". רבים נרשמו לקורס עזרה ראשונה ותיקי טיפול בכוויות חולקו למתנדבים. המשתתפים בכינוס הם אלו שהצטרפו ב'מצ'ינג המתנדבים' שערך הארגון לפני חודשים אחדים, אז נרשמו יותר מ-500 מתושבי בית שמש ונבחרו לשמש כ'נציגי בניין', כל אחד בבניין המגורים בו הוא מתגורר. האירוע נערך על שולחנות ערוכים וארוחה בשרית עשירה, בהשקעה יוצאת דופן, כדי לכבד את המתנדבים ולייקר אותם על תרומתם המיוחדת למען הארגון ולמען תושבי בית שמש כולה.

את הכינוס הנחה איש התקשורת הרב בצלאל קאהן, שמלווה את הארגון כבר שנים רבות, ונמצא בקשרי ידידות קרובים עם היו"ר הרב אברהם קאפ, שנעזר בו לא פעם כדי לחדד מסרים ולהעביר לציבור מידע אודות סכנת הכוויות ונושאים נוספים.

בן הרוש

ראשון הדוברים היה רמ"ט ראשת העירייה, נתי גבאי, שהביא את דברה של ראשת העירייה הגברת בלוך ובירך את המתנדבים החדשים על כך שבחרו לעסוק בגמילות חסדים בכל רגע נתון, מעצם היותם נציגיו ושגריריו של ארגון "עזרת אחים" שמרכז תחתיו את כל תחומי פעילות החסד בבית שמש. הוא הזכיר את זכיית הארגון בהאקתון של עיריית בית שמש על תיקי העזרה ראשונה שחולקו בטקס, כאשר מדובר היה ביוזמה זוכה מתוך 300 יוזמות שהוצגו.

אחריו נשא דברים הרב אוריאל בלמס, מומחה להתמודדות במצבי משבר ומנהל אגף 'חוסן' ב"איחוד הצלה". הרב בלמס תיבל את דבריו בווארט נפלא מהגר"ש פינקוס זצ"ל ונתן למשתתפים הדרכה בסיסית כיצד עליהם להגיב ואיך יוכלו לתפקד במקרה חירום חלילה וחס.

"חבר מועצת העיר הרב יוסי גולדהירש שיבח את פעולותיו הכבירות של ארגון 'עזרת אחים' ואמר שהוא לא מכיר עוד ארגון בארץ עם נוכחות גבוהה ומרוכזת כל כך של פעילות חסד במגוון רחב כל כך של תחומים: 'אנחנו בעירייה נעשה הכל כדי לסייע לארגון ולהוסיף ולהתפתח עוד ועוד', אמר"

את האירוע כיבד בנוכחות ראשת העירייה לשעבר וחבר הכנסת כיום, הרב משה אבוטבול, שהתקבל בכבוד גדול וזכה למחיאות כפיים סוערות כשהתברר שגם הוא עצמו התנדב לשמש כנציג בניין מטעם 'עזרת אחים'.

חבר מועצת העיר הרב יוסי גולדהירש שיבח את פעולותיו הכבירות של ארגון 'עזרת אחים' ואמר שהוא לא מכיר עוד ארגון בארץ עם נוכחות גבוהה ומרוכזת כל כך של פעילות חסד במגוון רחב כל כך של תחומים: "אנחנו בעירייה נעשה הכל כדי לסייע לארגון ולהוסיף ולהתפתח עוד ועוד", אמר.

הרב משה רוזנגרטן, מנהל מגזר חרדי בכללית מחוז ירושלים, ציין שלכללית שותפות ארוכה מאוד עם ארגון 'עזרת אחים', בשנות הקורונה פעלנו בשת"פ מלא כאשר כללית שמובילה את הבריאות בעיר בית שמש יחד עם 'עזרת אחים' ארגון הגג של העיר, חידדנו את המסרים של שמירה על ההוראות באותם הימים, סיפקנו אוכל ועזרה למבודדים בעיר, וכך אנו פועלים בזמני שגרה כבזמני חירום".

הרב דוד שכטר, מנהל הפרויקטים של המחלקה החרדית במחוז ירושלים בכללית, הסביר על החלטת כללית לפרוס את חסותה על האירוע: "ארגון כזה נפלא, שכל כולו מבוסס בנושאים שמסביב לתחום הרפואה, מהסעות לבתי החולים, ועד יעוץ רפואי וקידום תורים, דרך הסעת חולים ומתן שירותי אמבולנס, כל זה בהחלט מעורר השתאות, ארגון בריאות כמו כללית עם למעלה מ-4.5 מיליון מבוטחים ויותר מ-1,500 מרפאות, לא יכול להישאר אדיש מול פעילות מעוררת השראה כמו זו של 'עזרת אחים'".

יו"ר הארגון הרב אברהם קאפ הוזמן על ידי המנחה לשאת דברים, בפתח דבריו אמר שהוא מתרגש במיוחד, משום שזאת הפעם הראשונה שבה הוא פוגש בבת אחת 500 מתנדבים חדשים, שהחליטו לרתום את עצמם ואת זמנם הפנוי לטובת עשיית חסד עם הזולת. "בקמפיין הגדול לגיוס מתנדבים גייסנו למעלה מ-1,500 מתנדבים חדשים", אמר הרב קאפ, "באירוע הנוכחי הוזמנו נציגי הבניינים, אבל יש עוד אלף מתנדבים שלא הוזמנו לכאן, כי אנחנו מחלקים את האירועים הללו לכל אגף ומחלקה".

"יו"ר הארגון הרב אברהם קאפ הוזמן על ידי המנחה לשאת דברים, בפתח דבריו אמר שהוא מתרגש במיוחד, משום שזאת הפעם הראשונה שבה הוא פוגש בבת אחת 500 מתנדבים חדשים, שהחליטו לרתום את עצמם ואת זמנם הפנוי לטובת עשיית חסד עם הזולת. 'בקמפיין הגדול לגיוס מתנדבים גייסנו למעלה מ-1,500 מתנדבים חדשים'"

הרב קאפ הודה מקרב לב לכל המתנדבים, וסיפר שכשהוא הקים את הארגון היו בבית שמש כ-22 אלף תושבים בלבד, כשכיום מספר התושבים גבוה מ-150 אלף, ועוד היד נטויה בעז"ה. "פתחתי ארגון חסד קטן, ביתי, לא חלמתי אפילו בחלומות הכי ורודים שהוא יהפוך לכזה ארגון ענק ומסועף", אמר הרב קאפ, "ואני מודה לקב"ה שנתן לי להיות חלק מזה ולהשתתף יחד איתכם בעשיית החסד הבלתי פוסקת הזאת".

הרב הראשי לישראל הגאון רבי דוד לאו, הגיע לכבד את האירוע שהוקדש לרפואתה של רעייתו הרבנית הצדקנית מרת פייגא ציפורה בת הדסה. בעיניים דומעות סיפר הגר"ד לאו שליט"א על רוח ההתנדבות של רעייתו שתחי' ואמר שאכן אין מתאים מהקדשתו של ערב כזה שכול כולו קודש להתנדבות למען הזולת, לרפואתה של אשת החסד שהוא זכה להיות בעלה.

הרב לאו דיבר בהרחבה על חשיבות העניין של הצלת חיי אדם, כל אדם באשר הוא אדם, ואפילו הורג נפש בשגגה שהתורה מכנה אותו 'רוצח', ובכל זאת חסה עליו ומצווה להציל אותו ולהכין לו את הדרך כדי שיוכל להימלט על נפשו ולהינצל, על אחת כמה וכמה חשובה היא הצלת חיים של מי שלא רצחו ולא פשעו.

בדבריו הקדיש הרב לאו ברכות חמות שהרעיף על ראשיהם של ראש הארגון, היו"ר הרב אברהם קאפ, והמנכ"ל הרב ברוך הופמן, שעם שיניהם יש לו היכרות אישית, ושאת פועלם הברוך הוא מעריך עד מאוד.

לקראת חלק ההפעלה של האירוע נשא דברים מר אבי שרבינטר, מנכ"ל 'פרפקט מערכות' שפרשה את חסותה על האירוע. הוא הסביר מדוע בחר לסייע דווקא ל'עזרת אחים', וציין כי מדובר בארגון שכל תושב בבית שמש כבר נהנה ממנו בעבר ובוודאי גם יהנה ממנו בעתיד.

בהמשך נערכה הפעלה באמצעות 'קליקרים', עם שאלות אתגר מעניינות ומרתקות, כשתוך כדי התפתחות דיונים מעניינים ומרתקים.

איש הפרסום והמעוף ר' מוטי ויטמן נשא גם הוא דברי ברכה למתנדבים, ורומם את רוחם בתיאור נפלא אודות מה שההתנדבות גורמת לאדם וכיצד הנתינה מרוממת אותו לפסגות רוחניות וגשמיות גבוהות במיוחד.

הרה"ח ר' נפתלי ברנשטיין, מומחה לטיפול בכוויות, סיפר על שיתוף הפעולה ההדוק שלו עם ארגון 'עזרת אחים' והרב אברהם קאפ שבעצמו מתרוצץ ממקרה למקרה ומעניק טיפול מסור ורחימאי בכל מקרה של כוויה בבית שמש, כשרעייתו עומדת לימינו בכל מפעלותיו ומטפלת בנשים ונערות שנכוו חלילה.

בסיום האירוע חולקו תיקי עזרה ראשונה לטיפול בכוויות עם ציוד ומשחות בשווי של מאות שקלים לכל מתנדב, וכן נפתחה הרשמה למתנדבים המעוניינים להצטרף לקורסים של עזרה ראשונה בסיסית.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

new1
new1
new1

עוד כתבות שאולי יעניינו אותך:

התחפשה לעליזה

חסיה מלייב, ממועדון יום לקשיש בבית שמש, התחפשה ללא אחרת מאשר ראשת העירייה היוצאת, ד"ר עליזה בלוך. לכלוכית שמעה שראשת העירייה התל

מתנחל ציוני

כמה פעמים יצא לכם לראות מתנחל ציוני, שמסתובב עם שלט גדול עליו כתוב "מוות למחבלים?"

אינדיאני מקומי

נתי סעדון התותח, תושב העיר התחפש בחג הפורים שחל השבוע לאינדיאני. לכלוכית שמעה שהוא נהנה מהחג ובילה היטב

דייט עם הבת

חשבתם פעם לצאת לדייט עם הבת שלכם? יוסי דהן, תושב העיר הגדיל במחשבותיו והחליט להזמין את ביתו המתוקה לדייט של אב ובת

נופשת לה

בר וקנין המהממת, מעצבת הגבות והמניקוריסטית לשעבר נתפסה בעדשת המצלמה של לכלוכית נופשת בכיף בנורבגיה

מצעד התחפושות 2024

תושבי העיר לקחו השנה את חג הפורים ברצינות: עשרות הכינו תחפושות מקוריות ומושקעות וגרפו מחמאות ותגובות פליאה – אספנו והגרלנו את 10 כוכבי התחפושות הגדולים בעיר – משיחיים מדובאי ועד למשפחה חרדית | קבלו אותם

עם ממ"ד ובלי: איך מדינת ישראל מגנה על אזרחיה במלחמה?

גל קסטל המשנה למנכ"ל בחברת "אורון נדל"ן" בטור אישי על מצב הממ"דים ברחבי העיר בזמן המלחמה | "מאות אלפי ישראלים ללא הגנה בסיסית של ממ"ד תקני", אמר. "אני זועק על הצורך בחיזוק מבנים, חידושם ותוספת הכרחית של חדרי ממ"ד לדירות בישראל"

נפתח לציבור: אירוע האוכל הגדול במטה יהודה יצא לדרך

החל מסוף השבוע האחרון, ולמשך שלושה סופ"שים יתקיים במטה יהודה אירוע האוכל הוותיק | והפעם האירוע יהיה בסימן חיזוק העסקים המקומיים וחיבורים עם אנשי קולינריה מהנגב המערבי

המתכון של השף: דג צלוי עם תחתיות ארטישוק ועגבניות

ימי שישי שמורים לדגים, יש את הדגים הקבועים ויש פעמים שרוצים לגוון | אז הפעם הבאנו מתכון לגיוון קל - הוא מהיר וחגיגי עם תחתיות ארטישוק שניתן להשיג בכל מקום | מנה טעימה, מרשימה ובהחלט משביעה

המתכון של אושרת כהן: פאי סניקרס קרמל

הרי לכם קינוח מושחת שנעשה בשלבים, אומנם מעט עבודה אבל שווה את זה – פאי סניקרס קרמל שנעשה באופן אומנותי ומיוחד. טעים, נימוח וישאיר אתכם עם טעם של עוד

לזכר חללי העיר: מצפה הגיבורים מוכן למבקרים

בסוף השבוע האחרון הסתיימה עבודת התאורה במצפה הגיבורים "נתיב עוז" שהוקם לזכרם של חללי עירנו במלחמת "חרבות וברזל" | ראשת העירייה היוצאת, ד"ר עליזה בלוך אמרה: "מדהים ומרגש היה לעמוד אמש בשעת לילה. לחשוב עליהם, לזכור אותם. המשיכו להגיע למקום וללמד על גיבורי עירנו"

מליאה ראשונה: בעוד שבועיים תוקם קואליציה באופן רשמי

בעוד כשבועיים מועצת העיר החדשה תתכנס למליאה חגיגית ובה יתקיימו הצהרות אמונים, הקמת קואליציה ואישור תקציבים | על סדר היום: אישור העסקת עובדים במשרות אמון - צוות לשכתו של ראש העירייה גרינברג, אישור תב"רים ועוד

ח"כ גפני נפגש עם גרינברג

יו"ר דגל התורה, חבר הכנסת משה גפני נפגש בשבוע האחרון עם ראש העירייה נכנס, שמואל גרינברג | גרינברג הודה לו על הלווי והעזרה במערכת הבחירות. גפני אמר: "אעבוד עם גרינברג בשיתוף פעולה מלא כדי להוביל את בית שמש להישגים גדולים"

מפחיד: שני ערבים התחזו לרכב משטרתי והסיעו שב"חים

רשת הברחות מאורגנות של שוהים בלתי חוקיים נתפסה השבוע על ידי משטרת מג"ב | על הפרק: שני ערבים משטחי יהודה והשומרון התחזו לרכב משטרה והסיעו 13 שוהים בלתי חוקיים למדינת ישראל ועוד 18 ברכב הסעות

מפחיד: רצה ללמוד תורה לבר מצווה, והוטרד

תושב בית שמש, בן 5- חשוד בכך שביצע מעשים מגונים במשך שנתיים בנער, אותו לימד לקרוא בתורה לקראת בר המצווה | הוריו אמרו: "סמכנו עליו בעיניים עצומות. ובשלב מסוים הוא החל לנצל את זה"

אירוע חריג: גבר הסתובב עם גרזן ונוטרל

לוחם מג"ב מתחנת המשטרה במטה יהודה הבחין בחשוד החובש קסדה, כשגרזן בידו בכוונה לפגוע | הלוחם זיהה את הסכנה, ביצע ירי לעבר החשוד ונטרל אותו | המשטרה פתחה בחקירה

דילוג לתוכן