אלה נפתלי, עורכת דין ומגשרת

עו"ד אלה היא אמא לשתי בנות. נשואה ליוסי, מתגוררת במושב עגור, עורכת דין ומגשרת בעלת משרד שעוסק בענייני משפחה ומקרקעין. תחומי העיסוק שלה מתמקדים בענייני משפחה וכל הקשור לגירושין, צוואות וירושות, הסכמי ממון וחיים משותפים, ייפוי כוח מתמשך ומקרקעין
חזן

עו"ד אלה היא אמא לשתי בנות. נשואה ליוסי, מתגוררת במושב עגור, עורכת דין ומגשרת בעלת משרד שעוסק בענייני משפחה ומקרקעין. תחומי העיסוק שלה מתמקדים בענייני משפחה וכל הקשור לגירושין, צוואות וירושות, הסכמי ממון וחיים משותפים, ייפוי כוח מתמשך ומקרקעין.

"אני מאמינה שלאנשים יש כוח לבנות את החיים שלהם איך שהם רוצים ולהגשים את החלומות שלהם", אמרה עו"ד אלה. "לכן אני תמיד אומרת: אם לא טוב לך – תתגרש.י – החיים עוברים מהר מידיי! קחו שליטה על החיים שאתם רוצים להקנות לעצמכם. בתחום שלי אני רואה הרבה אנשים שמעדיפים להמשיך בנישואין או בקשר הזוגי גם אם הם סובלים, ורק בגלל הפחד,  הרי רק המחשבה על גירושין ומה צופה העתיד מעלה כל כך הרבה חששות ומניסיוני אני יכולה להצביע על פחד אחד מרכזי – פחד כלכלי".

רימון

למה בחרת ללמוד עריכת דין?

"מאז ומתמיד ידעתי שאני אעסוק בעריכת דין. המקצוע משלב כל כך הרבה דברים שאני אוהבת. קריאה, כתיבה, חשיבה ויצירתיות, וכן גם קצת משחק. והכי חשוב הוא שעריכת דין בכל התחומים מלווה בעזרה לאנשים דווקא בזמנים שהם במשבר. ועבור אנשים שנמצאים במשבר הגירושין, שזו אחת התקופות הקשות בחייהם, כל עולמם קורס, ותפקידי לעזור להם לבנות את החיים מחדש. כל משפחה היא עולם ומלואו וכל תיק הוא שונה ומיוחד בדרכו,  והרגע שבו הלקוח מחבק אותי עם חיוך ודמעות יחד זו תחושת הסיפוק הטובה ביותר".

איך את מצליחה לשלב בין אימהות לקריירה?

"את דרכי המקצועית התחלתי במקביל לחתונה, היריון ולידות, המשרה הראשונה שלי הייתה במשרד גדול בתל אביב ואחרי זמן קצר הציעו לי שותפות ובאותה נשימה אמרו לי 'רק אם תשימי את המשפחה במקום השני', ובאותה הזמן הייתי בהריון הראשון שלי. המשפט הזה זעזע אותי, כמה שחשבתי שהתקדמנו ונשים כן יכולות להיות בתפקידי מפתח במשק הישראלי, בסוף מתנים את זה בוויתור על המשפחה, יש יותר שוביניסטי מזה?

עו"ד אלה נפתלי

"כמובן שוויתרתי על ההצעה, ואחרי ניסיון של שנים בחרתי להקים את המשרד שבבעלותי, והיום אני יכולה להגיד שאפשר לשלב בין קריירה לבין אימהות וזה לא צריך לבוא אחד על גבי השני. כל זה לא מובן מאליו בימים אלו שעדיין יש פערי שכר נוראיים בין גבר לאישה ובמיוחד הקושי למצוא עבודה כשאת אמא ובפרט כהורה יחידני, ובכלל שעדיין מצופה שהאמא תגדל את הילדים והאבא יעבוד כאליו נשארנו במאה הקודמת".

"והמסר החשוב ביותר שאני מנחילה לנשים שאני מייצגת הוא שלמרות שיש ילדים אפשר לטפח קריירה וזה נותן להן תקווה ומוטיבציה".

יש מקרה שזכור לך במיוחד?

"בתחילת דרכי הגיעה אליי אישה, היא הייתה יותר צעירה ממני בת 25 בערך, והיו לה שלושה ילדים קטנים, היא סיפרה לי שהיא שסבלה מאלימות פיזית קשה, בעלה בוגד בה והיא תלויה בו כלכלית. האישה לא עבדה, היא הגיעה מהפריפריה, לא למדה, אין לה מקצוע, היא פוחדת כי היא לא יודעת איך היא תתמודד ואין לה משפחה שיכולה לעזור לה כלכלית. 

"המקרה שלה ממש חרוט לי כי עם שנות ניסיוני בתחום גיליתי שיש רבות כמותה, ורואים זאת בכמות הנרחצות בשנים האחרונות ע"י בני זוגן, יש עוד הרבה לשנות חברתית, משפטית וחוקתית בנושא".

יש הרבה גברים שמתגרשים ולא מאמינים במערכת המשפט, מה דעתך?

"לצערי, רבים הגברים שהרימו ידיים עוד לפני שהחלו ההליכים, לעיתים, גברים שמתגרשים מרגישים כמו 'כספומט', וצריכים להילחם כדי לפגוש בילדים שלהם. לכך מצטרפת העובדה שעדיין מערכת המשפט תופסת פעמים רבות את האישה כקורבן, והיא רוצה להגן עליה, ורואים זאת בריבוי צו הגנה שמוגשים גם כשאין הצדק ואפילו תלונות שווא במשטרה. "הנקודה שהכי מציקה לי היא העובדה שלמרות שהשתנו הזמנים והיום אבות הרבה יותר מעורבים בגידול הילדים,  עדיין אבות צריכים לחכות לאישור של עובד סוציאלי או של בית המשפט שיחליט שאותו אב הוא "כשיר" להיות עם הילדים, ובפועל "מאשרים לו" לפגוש את הילדים ליותר מ-3 שעות בכל מפגש, פעמיים בשבוע, בעוד האמא אוטומטית 'כשירה'.

"כך לדוגמא מקרה שטיפלתי בו, זוג נשוי למעלה מ- 10 שנים ולהם 3 ילדים, האישה לקחה את הילדים לבית הוריה וניתקה כל קשר בין האב לילדים, ורק לאחר התערבות של עו"ס הסכימה (!!) האמא שהאב יפגוש בילדים פעמיים בשבוע בין השעות 16:00 – 19:00, והתנגדה שהילדים ישנו אצלו ובלי כל סיבה מוצדקת.

"באותו המקרה, האב לאורך כל החיים המשותפים היה פעיל בגידול הילדים אוסף מהמסגרות, מקלחות, מכין ארוחת ערב, ועדיין היה זקוק לאותו אישור כדי להיות עם הילדים מעבר לפעמיים בשבוע. "האם סביר להניח כי כל האימהות הן בעלות מסוגלות הורית טובה יותר משל האהבות? התשובה היא לא! "האב הגיע בשלב מוקדם למשרדי, וכיום זמני השהות שלו ושל האם שווים, והילדים, נותרו מאושרים".

כל הליך גירושין מגיע לבית המשפט או שיש דרכים חלופיות?

"פירוק התא משפחתי הוא אירוע מכונן ומאוד מטלטל, ואחת מתפקידיי כעו"ד הוא ללוות ולכוון את הלקוחות למקום בטוח יותר עם מינימום נזקים, לכן אני מאמינה שרצוי בכל סכסוך לפעול תחילה ליישוב הסכסוך בהליך משא ומתן או גישור ורק במידה שזה לא מצליח להמשיך לערכאות השיפוטיות. (להחריג מקרים דחופים ויוצאי דופן). אנשים פחות מודעים לאפשרות של גישור, ומי שמכיר טועה וחושב שהליך גישורי מעיד על חולשה מצידו, או על כך שההליך דורש ויתורים מהותיים ופשרנות יתר, ולמעשה אין הדבר כך.

"את דרכי המקצועית התחלתי במקביל לחתונה, היריון ולידות, המשרה הראשונה שלי הייתה במשרד גדול בתל אביב ואחרי זמן קצר הציעו לי שותפות ובאותה נשימה אמרו לי 'רק "אם תשימי את המשפחה במקום השני', ובאותה הזמן הייתי בהריון הראשון שלי. המשפט הזה זעזע אותי, כמה שחשבתי שהתקדמנו ונשים כן יכולות להיות בתפקידי מפתח במשק הישראלי"

"הליך הגישור נועד לסייע לצדדים לסיים את המחלוקות באמצעות צד שלישי ניטרלי, וחשוב להבין שהמגשר לא מחליט או מכריע בין הצדדים. לכן, אני תמיד מסבירה ללקוחותיי עדיף שתיקחו אחריות ושליטה ותעצבו את החיים שלכם אחרי הגירושין, ובעזרת עו"ד שמתמחה בתחום, נבין במדויק מה הצרכים שלכם ושל הילדים, מאשר לתת לאדם זר, השופט, להחליט בלי שלכם תהיה שליטה על הפסיקה שלו. בגישור ההליך הרבה יותר מהיר, זול, ומדויק ללקוח ומצמצם מחלוקות העתידיות".

את עוסקת בעוד תחומים מלבד גירושין?

"בהחלט, המשרד נותן מענה בכל הקשור לניהול משברים בתא המשפחתי, טיפול בסוגיות אנושיות וממוניות, ובין היתר גם בעריכת צוואות, הוצאת צווי ירושה, והתנגדויות לצוואות, עריכת ייפוי כוח מתמשך עריכת הסכמי ממון, הורות משותפת וכל הסכם בתא המשפחתי. מתמשך ובנוסף, מלווה עסקאות מקרקעין והעברת זכויות".

ספרי לנו קצת יותר על המשרד?

"אני דוגלת בתפירת חליפה מתאימה לכל אדם שנכנס למשרדי, הרי צריך להבין שיש מעין שרשרת תכנון כללית לכל משפחה ומשפחה, לדוגמה אדם שרוצה לתכנן כלכלית את סוף חייו בעולם, לא תמיד מספיק לערוך צוואה סטנדרטית, יש לבחון את כל השרשרת האם יש הסכם ממון ועד כמה הוא משפיע על הוראות הצוואה, האם אותו אדם רוצה לתכנן את ההתנהלות בזקנתו באמצעות ייפוי כוח מתמשך? ועוד.

"היום אני יכולה להגיד שאפשר לשלב בין קריירה לבין אימהות וזה לא צריך לבוא אחד על גבי השני. כל זה לא מובן מאליו בימים אלו שעדיין יש פערי שכר נוראיים בין גבר לאישה ובמיוחד הקושי למצוא עבודה כשאת אמא ובפרט כהורה יחידני"

"בנוסף המשרד דוגל בכך שהלקוח הוא חלק אינטגרלי וחשוב בניהול ההליך, לכן בהליכי גירושין שהם עצמם מלאי אמוציות אני נותנת ללקוח מעטפת של ליווי רגשי ואם יש צורך גם ייעוץ פיננסי ופנסיוני וככה אני בונה ללקוח מעטפת שלמה משפטית ורגשית כדי לצלוח את המשבר ולהגיע למקום טוב ושלם יותר".

טיפים ללקוחות:

"גברים – שלא יטעו אתכם – לא כל תיק שיש בו משמורת משותפת על הילדים פוטר אתכם ממזונות. קודם כל תבינו את המשמעות, אפשר להיות אבא טוב גם אם תראה את הילדים פחות"

"נשים – תהיו מעורבות בחשבון הבנק, תנהלו את הכספים תדעו כמה הבן זוג מרוויח, אל תעצמו עיניים ואל תפחדו להרוויח כסף, כדי שפחד הכלכלי לא ימנע ממכם להתחיל דף חדש, קחו שליטה ואל תהיו תלותיות בבן הזוג" 

כתובת המשרד: כנפי נשרים 31 ירושלים.

זמני פתיחה: א-ה 8:30-18:00

דוא"ל: [email protected]

יצירת קשר טלפוני

050-7653670

משרד: 02-9707125

אתר: www.ellanaftali-law.co.il

פייסבוק:

עו"ד אלה נפתלי, ענייני משפחה וגירושין

אינסטגרם:

 ella_naftali_adv

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

new1
new1
new1

עוד כתבות שאולי יעניינו אותך:

שמואל גרינברג

הוא נכנס לתפקיד בחרדת קודש אך מוכן ומזומן לקבל את האתגרים הצפויים לו בקדנציה הקרובה. ראש העירייה הנבחר, שמואל גרינברג מפנה זמן להתראיין לפני החג וחושף לראשונה למגזין "שוס הדרך" את התכנית שלו לאיחוד בין המגזרים, מהי דעתו האמיתית על עליזה בלוך ועל הגרעון התקציבי העצום, שהחריף בקדנציה האחרונה | בלעדי

המנהיג החדש

הוא כיהן כמנכ"ל טירת הכרמל, מנכ"ל נמל אילת ומנכ"ל של חברת נוף, וכעת אחרי תפקידים בכירים ברחבי הארץ – אבישי כהן חוזר לתפקיד מקומי, כראש מועצת מטה יהודה וצועד בדרך שבה אביו צעד לפני 60 שנה | בראיון חגיגי הוא מדבר על תכנית העבודה ועל דעתו לגבי חלוקת נשקים לתושבים בעקבות המתיחות הביטחונית

סופ"ש כיפי בטבע

ליאור משעלי החתיך שבתמונה, ביקר בסוף השבוע האחרון במיין עין ורדי שנמצא סמוך לכרמי יוסף

מורת המאה

היילי וולפורט רכזת אנגלית המלמדת בישיבת אמית נחשון, קיבלה הצטיינות ואת תעודת "מורת המאה"

החברים מהבית

מיכאל אלמלם, תושב העיר נסע הרחק לנהריה כדי לבקר חברי ילדות שעברו מבית שמש אל העיר הצפונית

חוגגים משפחתיות

לא צריך חג כדי לחגוג משפחתיות – משפחת וטורי המהממת הצטלמה השבוע יחד, כשהם מחובקים ואוהבים

המסע לקיבוץ רעים

מאור רוזנפלד, תושב העיר יוצא פעם החודש יחד עם משפחות החטופים והנרצחים למסע לקיבוץ נובה

שבת על טרקטורון

אמיר בוהדנה נתפס בעדשת המצלמה של לכלוכית יחד עם בנו, כשהם נהנים ומבלים מסופ"ש על הטרקטורון

הרמת כוסית: עובדי העירייה הרימו כוסית לרגל חג הפסח

כמו בכל שנה, רק הפעם עם ראש עירייה חדש: מאות עובדי עיריית בית שמש התכנסו לאחרונה לרגל הרמת כוסית בהיכל התרבות לכבוד חג הפסח # גרינברג נאם, "בימים אלו אנחנו מברכים את ברכת האילנות. ברכה שבה אנו מודים על הטוב שיש וגם מודים על האנשים הטובים. ברכה זו מעניקה לי השראה בשליחותנו הציבורית"

מברוכ: גרינברג חתם הסכם קואליציוני עם סיעת דרך

מועצת העיר מתחילה לקבל צורה ואופי: ראש העירייה שמואל גרינברג חתם בימים האחרונים הסכם קואליציוני עם סיעת דרך בראשות מוטי לייטנר | גרינברג אמר: "אני שמח על החתימה עם סיעת דרך, זו שותפות אמת שתתבטא בעשייה משותפת. יחד נפתח את העיר ונצעיד אותה קדימה"

מלחמה בצפון: גרינברג נפגש עם מפקד פיקוד העורף

ראש העירייה נפגש לאחרונה עם אל"מ יגאל דהן, מפקד הנפה בפיקוד העורף לפגישת עבודה | במהלכה הם סיכמו על שיתוף פעולה ושורה של צעדים שיסייעו להיערך באופן הטוב יותר לאירועי חירום

נערכים: מועצת העירייה נערכת למצב הסלמה מהצפון

גרינברג כינס את מועצת העירייה לאחרונה על מנת להיערך למצב חירום והסלמה אפשרית מהצפון | במהלך הישיבה גרינברג בחן את המצבים השונים בעת חירום ואת המוכנות לכל תרחיש

נערכים לחג: גרינברג נפגש עם אגף שפ"ע

ראש העירייה שמואל גרינברג, כינס בשבוע האחרון ישיבת היערכות מקיפה לקראת חג הפסח | המטרה: לקבל תמונת מצב על מוכנות אגפי העירייה לקראת ימי החג | הדגש שהיה בישיבה: ניקיון העיר. גרינברג: המשימה לא פשוטה, אך אני סומך על העובדים"

יורם נעלם: "המדינה לא מתגייסת למצוא אותו"

יורם הלל פלייטר מצפת החל להתנדב באשקלון עם פרוץ המלחמה, וזמן קצר לאחר מכן נעלם. מכוניתו נמצאה נטושה ליד בית שמש בחודש שעבר, אך בני משפחתו טוענים שהמשטרה לא עושה מספיק: "היא חייבת להקדיש לזה יותר מאמצים", אמרו

מפחיד: בן 76 ביצע מעשים מגונים בבן 15

תושב בית שמש בן 76, ניצל את מצבו של נער בן 15 עם צרכים מיוחדים וביצע בו עבירות מין | שוטרי מחוז ירושלים עצרו את החשוד לאחרונה ולאחר שהחקירה הושלמה, צפויים להגיש נגדו כתב אישום

חשד: תושבת העיר ירתה האימה

תושבת בית שמש בסביבות גיל ה-40 חשודה שירתה באימה בת ה-70 ופצעה אותה באורח קל באמצעות נשק השייך לאביה | השבוע הוגשה נגדה הצהרת תובע ובימים הקרובים יוגש גם כתב אישום

מצה מגולגלת במילוי גבינה לבנה ובטטה

חג הפסח הגיע, ואיתו המתכונים הטעימים שהתגעגענו אליהם כל השנה – הנה מתכון למצה מגולגלת במילוי גבינה לבנה ובטטה | מדובר במנה קלה! טעימה, וזו שתמיד נגמרת

דילוג לתוכן