שנים של מצוקה: בעיית הקליטה ברמת בית שמש גובלת בסכנת חיים

אחד מתושבי הרמה סיפר כי לבן שלו נקטעה האצבע וכאשר ניסה להוציא שיחה, הוא לא הצליח. "התקשרתי למד"א ולא הצלחתי להשלים שיחה בשל העדר קליטה". תושבת אחרת שנעזרת במכשיר הנשמה, סיפרה: "מכשיר ההנשמה התקלקל, לקח לי 20 דקות עד שהטלפון החל לחייג" | בעיות הקליטה ברמה מחמירות, ומי לוקח אחריות?

שכונות הרמה נחשבות למתפתחות מאוד בציבור החרדי והדתי, יחד עם תנופת הפיתוח המרשימה, אי אפשר להתעלם מהמצוקה שתושביה מלינים ומהנושא המעיק, הקשה והבלתי נסבל שהפך לסיוט – בעיות הקליטה. בעיקר בשכונות החדשות אך לא רק. המציאות הקשה שמתמודדים איתה בסבלנות יש לומר, תושבי השכונות, גורמת לעשרות אלפי תושבים למגבלה של הוצאת שיחות, ביצוע גלישה באינטרנט ושימוש כללי בטלפון. בעיקר במצבי מצוקה. במקרים הללו, בלתי אפשרי להוציא שיחות לכוחות ההצלה והשבוע מסתבר, שזה קורה לא מעט. "מדובר בסיוט של כל הורה, שלצערי התרחש בביתי," סיפר יוסי דושינסקי, תושב רמה ד2 בבית שמש. "קרה למשפחתי אירוע לפני כמעט חודשיים, ביום שישי, כשאצבעו של אחד מילדי נקטעה", אמר בכאב. "זה היה כשעתיים לפני כניסת שבת, הייתי בעיצומן של ההכנות לפתע אני שומע צעקות אימה, הגעתי לסלון ואני רואה שהכל מלא בדם וזאת לאחר שלצביקי בני בן השנתיים נקטע האצבע מדלת המרפסת".

יוסי, תושב רמה ד'2 מספר כי חייג מיידית למד"א אך נתקל בהודעה של 'לא רשום ברשת' לדבריו: התקשרתי למד"א תוך כדי שאני מחזיק את האצבע של בני צביקי, אך לא הצלחתי להשלים את השיחה בשל העדר הקליטה, נכנסתי ללחץ מטורף, הכל סביבי מלא בדם ואין לי איך לעזור לילד! זה היה נורא" משחזר יוסי את המקרה.

נווה שמיר. מצב הקליטה חמור כמעט בכל האזורים

יוסי, תושב רמה ד'2:

"לילד נקטעה האצבע ונכנסתי להיסטריה, לא באמת ידעתי מה לעשות, אני מוצא את עצמי עם ילד מדמם, ומסביבי שלולית של דם מבלי יכולת לתקשר ולהזעיק עזרה, זו הייתה חוויה קשה ומזעזעת, ניסיתי לחייג שוב ושוב במשך כמה דקות אך ללא הועיל"

"נכנסתי להיסטריה, לא באמת ידעתי מה לעשות, אני מוצא את עצמי עם ילד מדמם, ומסביבי שלולית של דם מבלי יכולת לתקשר ולהזעיק עזרה, זו הייתה חוויה קשה ומזעזעת, ניסיתי לחייג שוב ושוב במשך כמה דקות אך ללא הועיל, דפקתי באחת הדלתות של השכנים שם בנס מצאתי מישהו שהחל לטפל בילד, במקביל ירדתי את חדר המדרגות ויצאתי מהבניין בניסיון למצוא שביב של קליטה כדי להזעיק את כוחות ההצלה, אך גם זה לא הועיל", סיפר יוסי בתסכול.

"מצאתי את עצמי מטייל בחוץ עם פלאפון ביד כשצביקי שלי בן השנתיים מדמם ונאנק מכאבים" סיפר יוסי בדמעות, לדבריו רק אחר שהתרחק כארבעים מטרים הוא הצליח לטלפן, וגם זה בקושי, כשהשיחה שניהל עם כוחות החירום הייתה קטועה ולא ברורה בעקבות שיבושי הקליטה.

יוסי מסכם כי לקח לו מעל רבע שעה מתחילת האירוע עד שהצליח לטלפן למד"א! "זה דבר חמור" אומר לנו יוסי, "פה עוד היה מדובר בקטיעת אצבע, אך מה יהיה באם מישהו יצטרך הנשמה או החייאה או חלילה במקרה של חנק, 15 דקות זה עניין של חיים ומוות! אומר לנו יוסי בדאגה.

בעיות קליטה של מעל עשור

מרים, תושבת הרמה:

"היינו צריכים להשיג את הרופא של הבן שלי ואת קופת חולים כללית כי הייתה בעיה עם מכונת ההנשמה שלו. רצינו לדעת האם צריך פינוי בניידת טיפול נמרץ, וכיצד לפעול בסיטואציה שקרתה" לדבריה, פעם ראשונה שהמכשיר הנשמה התקלקל, לקח להם לא פחות מאשר 20 דקות עד שהטלפון החל לחייג וכוחות ההצלה הצליחו לשמוע אותם כראוי"

עם כל האבסורד שבדבר, אין זה האירוע היחיד שאירע עם אופי דומה אירע ג"כ לפני כחודשיים, "היינו צריכים סיוע רפואי בעיצומה של השבת לקח לנו הרבה זמן עד שבכלל יכולנו לחייג בגלל חוסר הקליטה" סיפרה מרים מ. המתגוררת ברמה ג' בעיר בית שמש.

נוסף ליוסי, תושבת העיר מרים סיפרה כי יש לה ילד מונשם, ובעיצומה של השבת התקלקל מכשיר ההנשמה, "היינו צריכים להשיג את הרופא שלו ואת קופת חולים כללית כדי לדעת האם צריך פינוי בניידת טיפול נמרץ, וכיצד לפעול בסיטואציה שקרתה" לדבריה, פעם ראשונה שהמכשיר הנשמה התקלקל, לקח להם לא פחות מאשר 20 דקות עד שהטלפון החל לחייג וכוחות ההצלה הצליחו לשמוע אותם כראוי.

מרים זועמת ומציינת שבמקרים כאלו "כל דקה היא חשובה" לדבריה, הוא יכל בזמן הזה להוריד את כמות החמצן בדם וכן להתקשות נשימתית ברמה שתסכן אותו, בנס הילד לא הידרדר מצבו יותר מידי" מסכמת מרים את האירוע שחוותה.

כונני מד"א שאיתם שוחחנו הסבירו על המצב הקטסטרופלי במקום, דוד כ. כונן במד"א סיפר כי יש פעמים שהוא לא מצליח לתקשר עם המוקד, בנוסף כוננים רבים לא מקבלים קריאות על מקרי חירום בשל בעיות הקליטה בשכונות.

"מדובר במצב אבסורדי שחייב טיפול מיידי" אומר דוד, לא ייתכן שדמם של אלפי משפחות מופקרים ואין גורם שייקח אחריות אשר ירים את הכפפה ויטפל בעניין למען תושבי העיר, לצער ההתנהלות במדינה למציאת פתרונות מחייבת רח"ל התרחשות של אסון, ורק לאחר מכן נושאים כאלו זוכים לטיפול, אנחנו מטר מאסון שכזה" מזהיר דוד.

מעיריית בית שמש נמסר בתגובה כי "העירייה קבעה 10 נקודות להקמת אנטנות חדשות בעיר. על כל אנטנה יהיו כל החברות. כרגע חברות הסלולר צריכות לפנות לבקשת היתר להקמה. לחלק מתושבי השכונה יש התנגדויות שעתידות להגיע לדיון".

בארגון נתיבות המשפט המרכז החרדי לחברה ולמשפט (ע"ר) נמסר כי "התקבלו תלונות רבות בנושא וכי הארגון מציין כי לאור הפניות הרבות הופק קמפיין שאליו הצטרפו מאות מתושבי רמת בית שמש, הקמפיין הצליח לעורר את הרשות המקומית עיריית בית שמש שזירזה ניפוק היתר לאחד המתקנים. במסגרת צעדים מנהליים ומשפטיים שנקטנו הושגו נתונים ומסמכים מעיריית בית שמש, אך לצד מאמצי העיירה, אין די בכך, את התשתיות העירונית יש לבצע טרם האכלוס ולא בדיעבד. בכוונתנו לצאת בקמפיין להתאגד יחד ולהשמיע קול, לדרוש פתרונות, ולהבהיר שזכויות אזרחיות ושירות יעיל מגיעים לאזרח החרדי לא פחות מכל אזרח אחר. נמשיך לנקוט צעדים מול כלל הגופים הרלוונטיים. גלגול אחריות, לא על גבם של התושבים החרדים".

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שיתוף הכתבה:

עוד כתבות שאולי יעניינו אותך:

12 נערים חגגו בר מצווה

12 צעירים מבית שמש חגגו השבוע את בר המצווה שלהם ביחד בכותל המערבי בירושלים

מייצג אותנו בכבוד במנהטן

דביר יצחק, תושב העיר לשעבר נתפס בעדשת המצלמה של לכלוכית בעודו צועד במצעד במנהטן שכל מטרתו היה לתמוך במדינת ישראל ובעם היהודי

מינוי חדש בעירייה

יוסי גמליאל מבית שמש שכיהן מזה עשור כמנהל מחלקת הנוער בעירייה, מונה לסגן מנהל אגף התרבות ומנהל התרבות החרדית

יום הולדת שמח

ליטל שושן המהממת, המוכרת לכולנו ממשרד התיווך mi"נדלן" בעיר חגגה לאחרונה את יום הולדתה

מתחת לראדר

העירייה ניסתה להעביר תוכנית "פינוי בינוי" בשכונת הנשיא שנפגעה מהטיל האיראני במרץ האחרון ללא ידיעת התושבים והמשפחות השכולות | רק לאחר שהחלו עיכובים בתשלום הפיצויים על הנזקים, התושבים גילו שנותרו להם כמה ימים להתנגד לתוכנית | הסערה התפוצצה והעירייה הודיעה: "אנחנו מורידים את נושא פינוי בינוי"

המתכון של השף: טארט מסקרפונה

את טארט המסקרפונה אפשר להכין לימי הולדת, כקינוח אחרי ארוחה עם חברים ולסופ"ש של שישי-שבת. מה שמרגיש לכם | הכי חשוב שכל שכבה היא עונג צרוף לחך, טעימה, רכה ומרגישים שהיא נאפתה באהבה

המתכון של אושרת: פסטה תרד ברוטב שמנת

הכנת פסטה לא רק למשקיענים! לפעמים כשמתחשק לנו משהו מיוחד - להכין פסטה זה בדיוק הכיוון | הילדים שלי אוהבים אותה בכל מצב, אני אוהבת להכין אותה כמנת צהריים. מבטיחה לכם שהכל מתחסל

תושב העיר השתולל והחל לזרוק אבנים על רכבים

תושב בן 32, מבית שמש נעצר השבוע על ידי השוטרים לאחר שהחל לזרוק אבנים על רכבים חונים ונוסעים בירושלים | לפי המשטרה: הוא גרם נזק כבד | החשוד נעצר ולאחר חקירה התגלו מעשי אלימות נוספים

הציתו את תחנת המשטרה ונעצרו

שלושה תושבים מבית שמש בגילאי, 26, 46 ו-56 נעצרו השבוע בחשד שביצעו סדרת פעולות אלימות כלפי תחנת המשטרה בבית שמש: פרצו בכוח את שערי התחנה, נכנסו, הציתו, פגעו בעצים ובצמחיה ועוד | ממ"ז ירושלים אמר: "לא נסבול כל פגיעה בסמלי שלטון ובשוטרים היקרים"

גאווה לעיר: תלמידי בי"ס "שלב" העפילו לגמר הארצי ברובוטיקה

עשו דרך והגיעו לגמר: תלמידי בית הספר "שלב" השקיעו במשך חודשים של למידה עצמאית ומאתגרת של תוכנת רובוטיקה, ובסיום ניגשו לתחרות ארצית והצליחו להעפיל לגמר הגדול

זכו באליפות: קבוצת האריות המקומית, ניצחו 5:4 את אשקלון

קבוצת "אריות בית שמש" לקחו אליפות אחרי משחק מרשים מול הקבוצה מאשקלון וניצחון דרמטי של 5:4 | לאורך כל העונה הפגינו השחקנים נחישות, מחויבות ורוח לחימה יוצאת דופן – והתוצאות הגיעו

אמית נגה: התלמידות יצאו למרוץ לזכר נופלי "חרבות ברזל"

בנות שכבת י"ב מאולפנת אמית נגה בעיר, ניגשו השבוע למבחן הבגרות בחינוך הגופני והחליטו להקדיש אותו לזכר חללי מלחמת "חרבת ברזל" | במרוץ נכחו חלק מנציגי המשפחות השכולות שהגיעו לכבד את הבנות בנוכחותם

לוחם אש הגן על אישה מבוגרת במהלך אזעקה

המבצע שפרץ ל-24 שעות בלבד במדינת ישראל, הקפיץ את כל תושבי המדינה וגם בבית שמש | אנשים מבוגרים ששמעו את האזעקות החלו ללכת למרחבים המוגנים, ולוחם האש שראה את אחת מהם, עצר וסייע לה להגיע למקום מחסה

מטה יהודה: אזור היין זכה ב-9 מדליות בתחרות היין באיטליה

שנה שלישית ברציפות שאזור היין במועצה האזורית מטה יהודה, זוכה במדליות בתחרויות בינלאומיות | השבוע הייתה זכייה נוספת בתחרות היין היוקרתי Città del Vino שבאיטליה