עצמאות בקורונה

חשמל

תושבי בית שמש נערכים לחגיגות יום העצמאות בהסגר בגלל מגפת הקורונה איך הם יחגגו הפעם, אילו מאכלים יהיו דומיננטיים ומה יחסר להם בחגיגות העצמאות שבשגרה חג עצמאות שמח

לרגל יום העצמאות שמתקרב בצעדי ענק, יצאנו השבוע לבדוק איך תושבי העיר מתכננים לחגוג את החג בעיצומה של מגפת הקורונה. כזכור, הממשלה הודיעה בשבוע שעבר על הסגר מיום הזיכרון (27.4, יום שלישי) ועד לסוף יום העצמאות (28.4, יום רביעי) ולכן, התושבים יאלצו לאלתר ולהיות יצירתיים כמה שאפשר בכדי לחגוג את יום העצמאות כראוי. שוחחנו השבוע עם כמה מתושבי העיר והמושבים וניסנו להבין איך חג העצמאות ייראה בצל הקורונה.

חזן

ירון ושירה אבוקרט, תושבי מושב צלפון סיפרו איך הם מתמודדים עם הנגיף ביום העצמאות, למה הם הכי מתגעגעים ואיפה הם מתכננים לחגוג? בבית כמובן.

איך אתם חוגגים את יום העצמאות בדרך כלל?

"אנחנו חוגגים את החג עם כל המשפחה והחברים שלנו בחפלה ענקית ביער או בבית. כל שנה אנחנו מארחים ואחראיים כמובן על הלוגיסטיקה: סידור ועריכת שולחנות, שתייה חמה, חד פעמי, סלטי הבית, מנגל מוכן לצלייה ועוד".

והשנה, בהסגר?

"השנה לצערנו נלך לפי החוק כמובן ונשאר בבית. נחגוג בגינה היפה שלנו, נשמח מהמרפסת את חמי וחמותי שגרים בצמוד אליי, נתלה דגלים, נשים לנו שירים, נרקוד לצלילי המוזיקה ונהנה מהרגע".

מכינים דברים מיוחדים לחג?

"אני מכינה מגש ספינג' בשביל לשמח את הילדים, פשטידה, עלי גפן וירון ממנגל בשרים לבחירתם".

מה יהיה לכם חסר בחגיגות השנה?

"אנחנו כל שנה צופים בטקס המשואות ואחרי כן נוהגים לצאת להופעות. השנה תהיה חסרה השמחה ברחובות, קולות הילדים, המטסים בשמיים והזיקוקים. אנחנו בעיקר מתגעגעים ומחכים לרגעים המופלאים של הביחד יותר מהכל".

מה יום העצמאות מסמל עבורכם?

"יום העצמאות עבורי הוא חופש האדם להתבטאות לשמחה, יום של אחדות העם ותהילת המוזיקה שהיא חלק ניכר מחי".

ישראל אבוקסיס, תושב בית שמש מספר על רגעי העצמאות לצד המשפחה, הגעגועים והרגע הציוני – "מאמין שנחגוג למדינה כמו שצריך גם מהבית".

איך אתם חוגגים את יום העצמאות בדרך כלל?

"בכל חג העצמאות, אחרי החגיגות, הייתי קם מוקדם בבוקר והולך עם המשפחה ועם החברים לראות את המטס בבסיס תל נוף ובחזור, היינו עושים על האש בבית. יש משהו מאוד מיוחד ביום הזה – אחדות משפחתית ולהעריך את המדינה שיש לנו. לפעמים אנחנו שוכחים שזכינו בה לאחר סבל רב שהעם שלנו עבר".

מה יהיה לכם חסר בחגיגות השנה?

"הייתי אוהב לראות את השמחה של האנשים ובני משפחותיהם בפארקים ובהופעות. קשה לי לדמיין שביום כזה שתמיד סימל שמחה, אנחנו עצובים בסגר".

והשנה, בהסגר?

"אני חושב שלהיות עם המשפחה זו החגיגה הכי גדולה. סוף סוף אפשר להיות מאוחדים ובין כל הלחץ והטירוף של החיי היום יום יש לנו את הביחד בדיוק כמו שהייתי קטן. אני מאמין שנעשה על האש ונחגוג למדינה כמו שצריך גם מהבית".

מה יום העצמאות מסמל עבורך?

"יום העצמאות בשבילי, הוא יום שאפשר לזכות את הדברים החיוביים בעם, את השמחה והאחדות. אני גאה במדינה שלי ובהיותי חלק ממנה".

אילנה דוד, תושבת מושב זכריה, מנהלת קהילה וחברת המליאה במועצה מספרת על ימי העצמאות השגרתיים באמפי בבית שמש, על מסורת הדגלים ועל המשאית המאולתרת שהם מתכננים במושב בעידן הקורונה – "הכל בשביל מצב רוח טוב כמה שאפשר", אמרה.

איך אתם חוגגים את יום העצמאות בדרך כלל?

"בדרך כלל כל המשפחה חוגגת לעצמה ורוב התושבים מגיעים לאמפי בבית שמש. כמובן שבכל שנה אנו מקשטים את היישוב בדגלים".

והשנה, בהסגר?

"השנה מאחר שלא יתקיימו חגיגות יום העצמאות בשל מגפת הקורונה, החלטנו בוועד היישוב להסתובב ביישוב עם משאית מקושטת בבלונים, דגלים, תאורה חגיגית, חלוקת דגלים לילדים וכמובן שכל זה עם DJ שיגמרו למצב רוח טוב כמה שאפשר".

מה יהיה חסר לך השנה בחג?

"יהיה חסר החגיגות והשמחה שהיום הזה מביא איתו, המנגלים והביחד עם כולם (המשפחה המורחבת) יהיה חסר לראות את הפארקים ריקים ללא המנגלים והשמחה של האנשים ברחובות".

מה המשמעות של יום העצמאות בשבילך?

"המשמעות של יום העצמאות בשבילי זה היום הולדת למדינה שלנו והזכות לחגוג את העצמאות שלה כי אין לנו ארץ אחרת!".

כתיבה ועריכה : מירב בן יאיר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

new1
new1
new1

עוד כתבות שאולי יעניינו אותך:

עצמאות 76 למדינה

עם ישראל רגיל למעבר בין יום הזיכרון לעצמאות במשך 75 שנה. אך השנה המעבר היה קשה מהרגיל: עשרות טקסי זיכרון למען החללים שנהרגו ונרצחו במלחמת חרבות ברזל התקיימו בעיר, אליהם הגיעו תושבים רבים שכאבו את כאב המשפחות השכולות | המעבר החד היה מאתגר ולמרות זאת, המשפחות בחרו לחגוג למען הדור הבא. כי "אין לנו ארץ אחרת"

אין לה ארץ אחרת

מור חלפון התותחית, נצפתה עם מדי משטרת ישראל, מצדיעה כשמאחוריה דגל ישראל מרגש מתנופף

מתוקים

אור אדרי, תושבת העיר ובנה המתוק נסעו לאחרונה לטיול כיפי בגן החיות התנכ"י שבירושלים.

מצטיינת נשיא: סמ"ר אורית חן קיבלה הצטיינות

סמ"ר אורית מבית שמש, רק בת 20 וכבר זכתה במעמד ובאות הצטיינות מנשיא המדינה | אורית היא פרמדיקית צבאית שהצילה המון חיילים במהלך הלחימה בעזה וסיפרה על הוויתור שעשתה למען השירות, "כשהגיע הזמן, בחרתי לוותר על הקריירה כג'ודוקא ולהתגייס לשירות משמעותי"

אישום: יוגש נגד החשוד שרדף עם גרזן אחר תושב

לפני כחודש וחצי, החשוד ניסה לתקוף אדם אחר באלימות קשה וסיכן חיים בעת שהוא עם גרזן בידו | הוא נוטרל על ידי שוטרים, ונעצר. השבוע הוגש נגדו כתב אישום על ידי הפרקליטות

יום השואה: מיזם זיכרון בסלון נחל הצלחה

מאות מתושבי העיר נכחו במפגשי העדות במסגרת מיזם "זיכרון בסלון" | השנה המיזם התרחב והוא התקיים עבור כלל המגזרים, וכן גם בשפה האנגלית עבור קהילת העולים | רשת המרכזים הקהילתיים: "נפעל להרחיב את המיזם בשנים הבאות"

מרכינים ראש: טקס יום הזיכרון בבית העלמין

השבוע התקיים טקס יום הזיכרון לחללי מערכות ישראל ונפגעי פעולות האיבה בבית העלמין בעיר במעמד ראש העירייה, שמואל גרינברג | במהלך הטקס נאמרו מילותיהן של המשפחות השכולות, שאיבדו את ילדיהן במלחמת חרבות וברזל

גרינברג: משפר את התחבורה הציבורית בעיר

השבוע (ראשון) קיים ראש העירייה, שמואל גרינברג פגישת היכרות ראשונה עם הנהלת חברת "בית שמש אקספרס" מפעילת התחבורה הציבורית העירונית בעיר. בסוף הפגישה אמר גרינברג: "אני משוכנע שיחד נוכל להביא לשינוי משמעותי שישפר את מצב התחבורה הציבורית בעיר"

השר גולדקנופף: "נסייע לממש את פוטנציאל העיר"

שר הבינוי והשיכון יצחק גולדקנופף, קיים השבוע פגישת עבודה ראשונה עם ראש עיריית בית שמש שמואל גרינברג. במהלכה דנו בפרויקטים החדשים והעתידיים ובתכניות להתפתחות הבנייה בעיר לשנים הקרובות

לראשונה: התקיים טקס מעבר בין יום הזיכרון לעצמאות

המחלקה למורשת ישראל, עלייה ממונה רינה הולנדר – החליטה השנה לקיים טקס מעבר בין יום הזיכרון לעצמאות |בסיום הטקס התקיימה תפילת ערבית חגיגית ועוד

יום השואה: מיזם זיכרון בסלון נחל הצלחה

מאות מתושבי העיר נכחו במפגשי העדות במסגרת מיזם "זיכרון בסלון" | השנה המיזם התרחב והוא התקיים עבור כלל המגזרים, וכן גם בשפה האנגלית עבור קהילת העולים | רשת המרכזים הקהילתיים: "נפעל להרחיב את המיזם בשנים הבאות"

רמה א': טקס יום הזיכרון במתנ"ס

רינה הולנדר, המשנה לראש העירייה קיימה לאחרונה טקס יום הזיכרון לחללי מערכות ישראל ואמרה, "התורה מצווה עלינו לזכור" | לאורך הטקס ציינו את הגיבורים והגיבורות ומעשי גבורתם

סערה בערב עצמאות: חרדים הורידו דגלי ישראל; התושבים מנעו מהם

שידור חוזר משנה שעברה: חרדים קיצוניים ניסו לתלוש דגלי ישראל שנתלו בשכונת רמת בית שמש ד' | זאת אחרי שבשנה שעברה הם ניסו לעשות אותו הדבר – ברמה ב' | תושבי השכונה שהיו ערים למקרה, מנעו מהם לתלוש, הזעיקו משטרה ובכך מזערו את הנזק לדגלים

דילוג לתוכן