נפתח לציבור: אירוע האוכל הגדול במטה יהודה יצא לדרך

החל מסוף השבוע האחרון, ולמשך שלושה סופ"שים יתקיים במטה יהודה אירוע האוכל הוותיק | והפעם האירוע יהיה בסימן חיזוק העסקים המקומיים וחיבורים עם אנשי קולינריה מהנגב המערבי
רימון

אירוע האוכל במטה יהודה התחיל: פסטיבל האוכל של מטה יהודה יצא לדרך בסוף השבוע האחרון וימשיך גם סוף השבוע הזה ובשבוע הבא. במסגרת האירוע, שמתקיים זו השנה ה-24, תוכלו להגיע ולחזק עסקים מקומיים, עסקי מילואימניקים וליהנות מחיבורים קולינריים עם אנשי קולינריה מהנגב המערבי.

במשך שלושה סופי שבוע, החל מה- 21.3 ועד ל- 6.4, יוכלו להגיע חובבי אוכל וטיולים ולפגוש את המגוון האנושי, התרבותי והקולינרי של המועצה האזורית הגדולה. על הדרך, אפשר ורצוי לחזק עסקי מילואימניקים ואנשי קולינריה מהנגב המערבי, בהם: הגבינות הטבעוניות של "שוני" שיתארחו במאפיית "ברדלי" בשריגים, "קרמזינה", מבשלת הבירה מתלמי יפה תתארח במבשלת הבירה בשריגים, "שוקולד קפה" ממגן יתארח ב"איש לחם" במושב תעוז ועוד. כל זאת לצד הנופים היפהפיים של העונה לאחר גשמים רבים שירדו באזור, פריחות שקדיות, תורמוסים, כלניות, כרמים ומרחבים ירוקים רחבים.

עידן מערכות
ארוחת הודית מופלאה בתעוז | צילום: ליהי רוזנברג, דיגיטל תיירות מטה יהודה

"פסטיבל האוכל של מטה יהודה יצא לדרך בסוף השבוע האחרון וימשיך גם סוף השבוע הזה ובשבוע הבא. במסגרת האירוע, שמתקיים זו השנה ה-24, תוכלו להגיע ולחזק עסקים מקומיים, עסקי מילואימניקים וליהנות מחיבורים קולינריים עם אנשי קולינריה מהנגב המערבי"

במקביל לחיבורים אלה למעלה מ-15 מקומות חדשים יפתחו את דלתותיהם באירועים השנה, בין היתר, חגית דניאל מלוזית, בעלת עבר קולינרי מרשים מפאריז ובריסל עם "רומי בממלכת המאפים" בשיתוף פעולה עם ג'וליאנו ראש, שף וצייר המתמחה בבישול ברזילאי, שירלי משה, המלקטת ממוצא שתכין ארוחות ליקוט בשטח, בראנץ' טורקי-יווני ב"גינה של מיה'לה" באביעזר ופנינות קולינריות חדשות בעין רפא, בהן הגריל הכשר של ג'יי-ג'יי שחזר לכפר מארצות הברית ופתח רק לפני מספר שבועות מקום חדש, ההמבורגר של אדם, ותפריט צמחוני ב"קפרסקו".ולצדם, ניצבים כבר שנים רבות בקדמת הבמה, המבשלות והמבשלים של האזור, בהם: חוויה גיאורגית ביקב קדמא, אבי ויעל רוזנבוים שיגישו מנפלאות הגריל הארגנטינאי בשריגים, "נורה" – המלקטת ממושב מטע שמפתיע בארוחת 8 מנות מטריפה מהטבע, עליה גבאי עם תבשלי כבש ובשר ראש מהמטבח המרוקאי, אורן שמואלי ממאפיית "ברדלי" בשריגים לא מפסיק להפתיע והשנה יארח את יצרנית הגבינות הטבעוניות מניר עוז "שוני" וגם אופה הולנדי שיגיע לאפות יחד איתו, נפלאות הג'יבן המטופלת היטב ב"קפרסקו" בעין רפא המופיעה בכנאפה ובסלטים טריים מהגינה, אוכל תימני אצל רמי ויפה אלוני בבקוע, ארוחות שף המשלבות מפגש עם ייננית עם אבנר ניב ולורי לנדר מיקב צפרירים, יפה אלוני בסירי קובה מהמטבח הכורדי ומרק הבשר של רמי, בעלה התימני, קפה משובח ומאפים בשילובים מפתיעים עם השף קונדיטורית המשובחת, מיכל ברנס בעגלת הקפה "ילדתי שלי", סדנאות אוכל קוצ'יני במשק אליהו בכפר אוריה ועוד.

בימי שישי, כמיטב המסורת, יתקיימו "סיורים בין הסירים". הסיור השני (29.3) יתחיל בטעימות יין ובראנץ' בכרם ברק, ימשיך למושב צלפון שם יקבלו אתכם משפחת קראוזה עם תוצרת המחלבה שלהם ותוצרת של פרויקט ואתי עתיר מהנגב המזרחי המשלב קדמה, מסורת וקיימות ויתסיים בחוויה קוצ'ינית במשק אליהו בכפר אוריה.

הסיור השלישי, שיתקיים ב 6.4, יתחיל בקפרסקו, בית הקפה של מונדר ובשאר בכפר, זוג שמגדל הכל בעצמו ומציע חוויה קולינרית ערבית טרייה מול נוף הררי. בין המנות שמציעים במקום – קראס זעתר בר וגבינת עזים, ביצים על כרישה, מאפים ופיתות מיוחדות וכנאפה עם מתכון ייחודי שלהם. משם תמשיכו ל"מתססה" ביד השמונה, הלא היא הסיידריה הראשונה בארץ לסיור טעימות במרכז המבקרים של המפעל החדש ותחתמו אותו בביקור אצל ג'וליאנו ראש, שם ואמן, שיארח בביתו הקיבוצי בקרית ענבים לחוויה ברזילאית עם טעימות של פיג'ואדה, פארופה וקפירינייה.

סיורים "בין הסירים" יתקיימו בימי שישי, 22.3, 29.3, 6.4, בין השעות 9:30-14:00.

התכנסות ויציאה ממתחם חניית המועצה האזורית מטה יהודה.

עלות הסיורים: 210 שקל למשתתף, פרטים באתר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

new1
new1
new1

עוד כתבות שאולי יעניינו אותך:

עצמאות 76 למדינה

עם ישראל רגיל למעבר בין יום הזיכרון לעצמאות במשך 75 שנה. אך השנה המעבר היה קשה מהרגיל: עשרות טקסי זיכרון למען החללים שנהרגו ונרצחו במלחמת חרבות ברזל התקיימו בעיר, אליהם הגיעו תושבים רבים שכאבו את כאב המשפחות השכולות | המעבר החד היה מאתגר ולמרות זאת, המשפחות בחרו לחגוג למען הדור הבא. כי "אין לנו ארץ אחרת"

אין לה ארץ אחרת

מור חלפון התותחית, נצפתה עם מדי משטרת ישראל, מצדיעה כשמאחוריה דגל ישראל מרגש מתנופף

מתוקים

אור אדרי, תושבת העיר ובנה המתוק נסעו לאחרונה לטיול כיפי בגן החיות התנכ"י שבירושלים.

מצטיינת נשיא: סמ"ר אורית חן קיבלה הצטיינות

סמ"ר אורית מבית שמש, רק בת 20 וכבר זכתה במעמד ובאות הצטיינות מנשיא המדינה | אורית היא פרמדיקית צבאית שהצילה המון חיילים במהלך הלחימה בעזה וסיפרה על הוויתור שעשתה למען השירות, "כשהגיע הזמן, בחרתי לוותר על הקריירה כג'ודוקא ולהתגייס לשירות משמעותי"

אישום: יוגש נגד החשוד שרדף עם גרזן אחר תושב

לפני כחודש וחצי, החשוד ניסה לתקוף אדם אחר באלימות קשה וסיכן חיים בעת שהוא עם גרזן בידו | הוא נוטרל על ידי שוטרים, ונעצר. השבוע הוגש נגדו כתב אישום על ידי הפרקליטות

יום השואה: מיזם זיכרון בסלון נחל הצלחה

מאות מתושבי העיר נכחו במפגשי העדות במסגרת מיזם "זיכרון בסלון" | השנה המיזם התרחב והוא התקיים עבור כלל המגזרים, וכן גם בשפה האנגלית עבור קהילת העולים | רשת המרכזים הקהילתיים: "נפעל להרחיב את המיזם בשנים הבאות"

מרכינים ראש: טקס יום הזיכרון בבית העלמין

השבוע התקיים טקס יום הזיכרון לחללי מערכות ישראל ונפגעי פעולות האיבה בבית העלמין בעיר במעמד ראש העירייה, שמואל גרינברג | במהלך הטקס נאמרו מילותיהן של המשפחות השכולות, שאיבדו את ילדיהן במלחמת חרבות וברזל

גרינברג: משפר את התחבורה הציבורית בעיר

השבוע (ראשון) קיים ראש העירייה, שמואל גרינברג פגישת היכרות ראשונה עם הנהלת חברת "בית שמש אקספרס" מפעילת התחבורה הציבורית העירונית בעיר. בסוף הפגישה אמר גרינברג: "אני משוכנע שיחד נוכל להביא לשינוי משמעותי שישפר את מצב התחבורה הציבורית בעיר"

השר גולדקנופף: "נסייע לממש את פוטנציאל העיר"

שר הבינוי והשיכון יצחק גולדקנופף, קיים השבוע פגישת עבודה ראשונה עם ראש עיריית בית שמש שמואל גרינברג. במהלכה דנו בפרויקטים החדשים והעתידיים ובתכניות להתפתחות הבנייה בעיר לשנים הקרובות

לראשונה: התקיים טקס מעבר בין יום הזיכרון לעצמאות

המחלקה למורשת ישראל, עלייה ממונה רינה הולנדר – החליטה השנה לקיים טקס מעבר בין יום הזיכרון לעצמאות |בסיום הטקס התקיימה תפילת ערבית חגיגית ועוד

יום השואה: מיזם זיכרון בסלון נחל הצלחה

מאות מתושבי העיר נכחו במפגשי העדות במסגרת מיזם "זיכרון בסלון" | השנה המיזם התרחב והוא התקיים עבור כלל המגזרים, וכן גם בשפה האנגלית עבור קהילת העולים | רשת המרכזים הקהילתיים: "נפעל להרחיב את המיזם בשנים הבאות"

רמה א': טקס יום הזיכרון במתנ"ס

רינה הולנדר, המשנה לראש העירייה קיימה לאחרונה טקס יום הזיכרון לחללי מערכות ישראל ואמרה, "התורה מצווה עלינו לזכור" | לאורך הטקס ציינו את הגיבורים והגיבורות ומעשי גבורתם

סערה בערב עצמאות: חרדים הורידו דגלי ישראל; התושבים מנעו מהם

שידור חוזר משנה שעברה: חרדים קיצוניים ניסו לתלוש דגלי ישראל שנתלו בשכונת רמת בית שמש ד' | זאת אחרי שבשנה שעברה הם ניסו לעשות אותו הדבר – ברמה ב' | תושבי השכונה שהיו ערים למקרה, מנעו מהם לתלוש, הזעיקו משטרה ובכך מזערו את הנזק לדגלים

דילוג לתוכן