נווה שמיר: פועלים ערביים תועדו במצלמות נערכים לתקיפה

תושבי השכונה נחרדו לגלות במצלמות האבטחה של הבניין, פועלי בניין ערביים שעובדים בנווה שמיר ומדמים פעולות של תקיפה או היערכות לתקיפה עם ברזלים ובקבוקים | לדברי הדיירים, אותם פועלים נכנסו למחסנים של הדיירים והפחידו ילדים באותה הצורה | גרינברג: "מדובר באירוע חמור מאוד"

מה הם ניסו לעשות? פועלי בניין ערביים, העובדים בבניינים בשכונת נווה שמיר (רמה ה') החדשה תועדו במצלמות האבטחה של הבניין כשהם מחזיקים בברזלים ומדמים פעולת ירייה ובבקבוקים, כשהם מדמים בקבוקי תבערה. הכל תוך כדי שהם מדברים בשפה הערבית. לדברי הדיירים הם גם נכנסו למחסנים של הדיירים והפחידו ילדים.

האירוע קרה השבוע בשעות הצהריים ומשטרה הוזעקה למקום. לאחר מכן הם נלקחו לחקירה, אך בשכונה מסתובבת שמועה שהם כבר שוחררו.

ראש העירייה, שמואל גרינברג שצפה בסרטון ושמע על המקרה אמר, "מדובר באירוע חמור מאוד. אני סומך על משטרת ישראל שתבצע את עבודתה, תחקור את זה ובמידת הצורך תמצה את הדין עם אותם פועלים שהטילו אימה על תושבים. אפגש עם מפקד משטרת בית שמש ונוודא שהמשטרה מבצעת אכיפה מוגברת למען ביטחונם של תושבי העיר ולא פחות חשוב כדי להגביר את תחושת הביטחון של התושבים. יש בעיר עשרות אתרי בנייה, עבודות בינוי ופיתוח העיר צריכות להימשך אך בשום אופן לא נאפשר פשרות בסוגיה זו".

הרב שמעון גולדברג:

"התמונות מטרידות וקצת מדאיגות. אפנה למשטרה לוודא שבאמת המקרה מטופל במלוא החומרה ואף מעבר לכך. אם זה שב"חים לוודא שהם מגורשים, אם הם גרים בשטחים ועם רישיון נוודא שרישיונם יישלל. ככל ומדובר בערבים ישראלים, אני יפנה לקבלן לוודא שהם לא יועסקו בבית שמש"

המשנה לראש העירייה, משה שטרית הוסיף: "פניתי למפקד התחנה אלון ויינשטיין עם התמונות המטרידות המתפרסמות בכל מה שקשור לפועלים הערבים בנוה שמיר. אנחנו חייבים לגלות אפס סבלנות למעשים קיצוניים ועל העובדים הערבים המגיעים לעירנו להבין זאת. אני מצפה ליותר אכיפה מצד המשטרה, יותר ערנות של התושבים למעשים חשודים ואפס סובלנות מצד הקבלנים למעשים כאלה".

מ"מ וסגן ראש העירייה, הרב שמעון גולדברג הממונה על התכנון והבניה שנחשף להודעה ולסרטון המטריד משכונת רמת בית שמש ה' מסר: "התמונות מטרידות וקצת מדאיגות. אפנה למשטרה לוודא שבאמת המקרה מטופל במלוא החומרה ואף מעבר לכך. אם זה שב"חים לוודא שהם מגורשים, אם הם גרים בשטחים ועם רישיון נוודא שרישיונם יישלל. ככל ומדובר בערבים ישראלים, אני יפנה לקבלן לוודא שהם לא יועסקו בבית שמש".

תמונות: הפועלים בזמן שהם מדמים פעולות טרור במסדרונות בנווה שמיר בבית שמש | צילום: מתוך מצלמות האבטחה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שיתוף הכתבה:

עוד כתבות שאולי יעניינו אותך:

12 נערים חגגו בר מצווה

12 צעירים מבית שמש חגגו השבוע את בר המצווה שלהם ביחד בכותל המערבי בירושלים

מייצג אותנו בכבוד במנהטן

דביר יצחק, תושב העיר לשעבר נתפס בעדשת המצלמה של לכלוכית בעודו צועד במצעד במנהטן שכל מטרתו היה לתמוך במדינת ישראל ובעם היהודי

מינוי חדש בעירייה

יוסי גמליאל מבית שמש שכיהן מזה עשור כמנהל מחלקת הנוער בעירייה, מונה לסגן מנהל אגף התרבות ומנהל התרבות החרדית

יום הולדת שמח

ליטל שושן המהממת, המוכרת לכולנו ממשרד התיווך mi"נדלן" בעיר חגגה לאחרונה את יום הולדתה

מתחת לראדר

העירייה ניסתה להעביר תוכנית "פינוי בינוי" בשכונת הנשיא שנפגעה מהטיל האיראני במרץ האחרון ללא ידיעת התושבים והמשפחות השכולות | רק לאחר שהחלו עיכובים בתשלום הפיצויים על הנזקים, התושבים גילו שנותרו להם כמה ימים להתנגד לתוכנית | הסערה התפוצצה והעירייה הודיעה: "אנחנו מורידים את נושא פינוי בינוי"

המתכון של השף: טארט מסקרפונה

את טארט המסקרפונה אפשר להכין לימי הולדת, כקינוח אחרי ארוחה עם חברים ולסופ"ש של שישי-שבת. מה שמרגיש לכם | הכי חשוב שכל שכבה היא עונג צרוף לחך, טעימה, רכה ומרגישים שהיא נאפתה באהבה

המתכון של אושרת: פסטה תרד ברוטב שמנת

הכנת פסטה לא רק למשקיענים! לפעמים כשמתחשק לנו משהו מיוחד - להכין פסטה זה בדיוק הכיוון | הילדים שלי אוהבים אותה בכל מצב, אני אוהבת להכין אותה כמנת צהריים. מבטיחה לכם שהכל מתחסל

תושב העיר השתולל והחל לזרוק אבנים על רכבים

תושב בן 32, מבית שמש נעצר השבוע על ידי השוטרים לאחר שהחל לזרוק אבנים על רכבים חונים ונוסעים בירושלים | לפי המשטרה: הוא גרם נזק כבד | החשוד נעצר ולאחר חקירה התגלו מעשי אלימות נוספים

הציתו את תחנת המשטרה ונעצרו

שלושה תושבים מבית שמש בגילאי, 26, 46 ו-56 נעצרו השבוע בחשד שביצעו סדרת פעולות אלימות כלפי תחנת המשטרה בבית שמש: פרצו בכוח את שערי התחנה, נכנסו, הציתו, פגעו בעצים ובצמחיה ועוד | ממ"ז ירושלים אמר: "לא נסבול כל פגיעה בסמלי שלטון ובשוטרים היקרים"

גאווה לעיר: תלמידי בי"ס "שלב" העפילו לגמר הארצי ברובוטיקה

עשו דרך והגיעו לגמר: תלמידי בית הספר "שלב" השקיעו במשך חודשים של למידה עצמאית ומאתגרת של תוכנת רובוטיקה, ובסיום ניגשו לתחרות ארצית והצליחו להעפיל לגמר הגדול

זכו באליפות: קבוצת האריות המקומית, ניצחו 5:4 את אשקלון

קבוצת "אריות בית שמש" לקחו אליפות אחרי משחק מרשים מול הקבוצה מאשקלון וניצחון דרמטי של 5:4 | לאורך כל העונה הפגינו השחקנים נחישות, מחויבות ורוח לחימה יוצאת דופן – והתוצאות הגיעו

אמית נגה: התלמידות יצאו למרוץ לזכר נופלי "חרבות ברזל"

בנות שכבת י"ב מאולפנת אמית נגה בעיר, ניגשו השבוע למבחן הבגרות בחינוך הגופני והחליטו להקדיש אותו לזכר חללי מלחמת "חרבת ברזל" | במרוץ נכחו חלק מנציגי המשפחות השכולות שהגיעו לכבד את הבנות בנוכחותם

לוחם אש הגן על אישה מבוגרת במהלך אזעקה

המבצע שפרץ ל-24 שעות בלבד במדינת ישראל, הקפיץ את כל תושבי המדינה וגם בבית שמש | אנשים מבוגרים ששמעו את האזעקות החלו ללכת למרחבים המוגנים, ולוחם האש שראה את אחת מהם, עצר וסייע לה להגיע למקום מחסה

מטה יהודה: אזור היין זכה ב-9 מדליות בתחרות היין באיטליה

שנה שלישית ברציפות שאזור היין במועצה האזורית מטה יהודה, זוכה במדליות בתחרויות בינלאומיות | השבוע הייתה זכייה נוספת בתחרות היין היוקרתי Città del Vino שבאיטליה