משרד התחבורה: יוקצה 147 מיליון שקל לחיזוק התחבורה הציבורית בבית שמש

אחרי כתבת התחקיר שביצענו בשבוע שעבר, משרד התחבורה הוציא הודעה על תוכנית החיזוק החדשה לחיזוק תשתיות התחבורה הציבורית בבית שמש בעלות של 147 מיליון שקל, והרחבת התחבורה בהתאם לקצב הצמיחה של התושבים

נלחמים להוריד את העומסים: כתבת תחקיר שפורסמה בגיליון הקודם כבר התחילה לעורר שינוי בתחבורה המקומית.  השבוע הממשלה אישרה את בקשת משרד התחבורה להארכת תוקף החלטת הממשלה משנת 2022 לחיזוק העיר בית שמש, עד לסוף שנת 2027.

הארכת התוקף נועדה לאפשר את השלמת סעיפי התחבורה והפרויקטים התשתיתיים הנדרשים לעיר המתפתחת בקצב מהיר.

בית שמש חוותה בשנים 2020-2025 גידול אוכלוסייה של כ-40%, מה שהוביל לפער משמעותי בין הביקוש לתשתיות ולשירותים לבין היכולת המוניציפלית לספקם. במסגרת הארכת התוכנית, משרד התחבורה ימשיך לממן את סעיפי התחבורה שטרם בוצעו, בהיקף כולל של כ-147 מיליון שקלים, בפריסה על פני השנים 2026-2027.

עיקר התקציב יוקדש לרשת נתיבי העדפה לתחבורה ציבורית, כולל הרחובות נהר הירדן, לוי אשכול ויגאל אלון עד תחנת הרכבת (97 מיליון שקלים). בנוסף, יוקצו 22 מיליון שקל להשלמת מסופי תחבורה ציבורית ו-9 מיליון שקל להסדרת רחובות ולהתאמתם לאוטובוסים מפרקיים.

"בית שמש חוותה בשנים 2020-2025 גידול אוכלוסייה של כ-40%, מה שהוביל לפער משמעותי בין הביקוש לתשתיות ולשירותים לבין היכולת המוניציפלית לספקם. במסגרת הארכת התוכנית, משרד התחבורה ימשיך לממן את סעיפי התחבורה שטרם בוצעו, בהיקף כולל של כ-147 מיליון שקלים, בפריסה על פני השנים 2026-2027"

בתחום התחבורה המקיימת, יוקצו 19 מיליון שקל לפיתוח רשת שבילי אופניים בעיר, לשיפור הניידות העירונית, הקלת עומסי התנועה והצעת חלופות תחבורה יעילות ובטוחות.

שרת התחבורה והבטיחות בדרכים, מירי רגב אמרה: "בית שמש היא עיר שחווה גידול דמוגרפי יוצא דופן. הארכת תוקף התוכנית מאפשרת לנו להשלים את הפרויקטים שטרם הסתיימו ולוודא שהתחבורה הציבורית והתשתיות בעיר יעמדו בקצב הצמיחה. אנו מחויבים לשפר את השירותים לתושבים וליצור תנאים טובים יותר לניידות ולרמת חיים".

מנכ"ל משרד התחבורה, משה בן זקן, ציין: "אישור ההארכה מאפשר לנו להתמקד בקידום פתרונות תחבורתיים ותשתיתיים, פיתוח תחבורה ציבורית איכותית, שיפור יעילות נתיבי תחבורה ציבורית והקמת שבילי אופניים בטוחים ונגישים. נמשיך לתאם עם עיריית בית שמש ועם כלל הגורמים המקצועיים כדי להבטיח ביצוע אמיתי בשטח".

תמונה:

יוקצו 22 מיליון שקל להשלמת מסופי תחבורה ציבורית

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שיתוף הכתבה:

עוד כתבות שאולי יעניינו אותך:

12 נערים חגגו בר מצווה

12 צעירים מבית שמש חגגו השבוע את בר המצווה שלהם ביחד בכותל המערבי בירושלים

מייצג אותנו בכבוד במנהטן

דביר יצחק, תושב העיר לשעבר נתפס בעדשת המצלמה של לכלוכית בעודו צועד במצעד במנהטן שכל מטרתו היה לתמוך במדינת ישראל ובעם היהודי

מינוי חדש בעירייה

יוסי גמליאל מבית שמש שכיהן מזה עשור כמנהל מחלקת הנוער בעירייה, מונה לסגן מנהל אגף התרבות ומנהל התרבות החרדית

יום הולדת שמח

ליטל שושן המהממת, המוכרת לכולנו ממשרד התיווך mi"נדלן" בעיר חגגה לאחרונה את יום הולדתה

מתחת לראדר

העירייה ניסתה להעביר תוכנית "פינוי בינוי" בשכונת הנשיא שנפגעה מהטיל האיראני במרץ האחרון ללא ידיעת התושבים והמשפחות השכולות | רק לאחר שהחלו עיכובים בתשלום הפיצויים על הנזקים, התושבים גילו שנותרו להם כמה ימים להתנגד לתוכנית | הסערה התפוצצה והעירייה הודיעה: "אנחנו מורידים את נושא פינוי בינוי"

המתכון של השף: טארט מסקרפונה

את טארט המסקרפונה אפשר להכין לימי הולדת, כקינוח אחרי ארוחה עם חברים ולסופ"ש של שישי-שבת. מה שמרגיש לכם | הכי חשוב שכל שכבה היא עונג צרוף לחך, טעימה, רכה ומרגישים שהיא נאפתה באהבה

המתכון של אושרת: פסטה תרד ברוטב שמנת

הכנת פסטה לא רק למשקיענים! לפעמים כשמתחשק לנו משהו מיוחד - להכין פסטה זה בדיוק הכיוון | הילדים שלי אוהבים אותה בכל מצב, אני אוהבת להכין אותה כמנת צהריים. מבטיחה לכם שהכל מתחסל

תושב העיר השתולל והחל לזרוק אבנים על רכבים

תושב בן 32, מבית שמש נעצר השבוע על ידי השוטרים לאחר שהחל לזרוק אבנים על רכבים חונים ונוסעים בירושלים | לפי המשטרה: הוא גרם נזק כבד | החשוד נעצר ולאחר חקירה התגלו מעשי אלימות נוספים

הציתו את תחנת המשטרה ונעצרו

שלושה תושבים מבית שמש בגילאי, 26, 46 ו-56 נעצרו השבוע בחשד שביצעו סדרת פעולות אלימות כלפי תחנת המשטרה בבית שמש: פרצו בכוח את שערי התחנה, נכנסו, הציתו, פגעו בעצים ובצמחיה ועוד | ממ"ז ירושלים אמר: "לא נסבול כל פגיעה בסמלי שלטון ובשוטרים היקרים"

גאווה לעיר: תלמידי בי"ס "שלב" העפילו לגמר הארצי ברובוטיקה

עשו דרך והגיעו לגמר: תלמידי בית הספר "שלב" השקיעו במשך חודשים של למידה עצמאית ומאתגרת של תוכנת רובוטיקה, ובסיום ניגשו לתחרות ארצית והצליחו להעפיל לגמר הגדול

זכו באליפות: קבוצת האריות המקומית, ניצחו 5:4 את אשקלון

קבוצת "אריות בית שמש" לקחו אליפות אחרי משחק מרשים מול הקבוצה מאשקלון וניצחון דרמטי של 5:4 | לאורך כל העונה הפגינו השחקנים נחישות, מחויבות ורוח לחימה יוצאת דופן – והתוצאות הגיעו

אמית נגה: התלמידות יצאו למרוץ לזכר נופלי "חרבות ברזל"

בנות שכבת י"ב מאולפנת אמית נגה בעיר, ניגשו השבוע למבחן הבגרות בחינוך הגופני והחליטו להקדיש אותו לזכר חללי מלחמת "חרבת ברזל" | במרוץ נכחו חלק מנציגי המשפחות השכולות שהגיעו לכבד את הבנות בנוכחותם

לוחם אש הגן על אישה מבוגרת במהלך אזעקה

המבצע שפרץ ל-24 שעות בלבד במדינת ישראל, הקפיץ את כל תושבי המדינה וגם בבית שמש | אנשים מבוגרים ששמעו את האזעקות החלו ללכת למרחבים המוגנים, ולוחם האש שראה את אחת מהם, עצר וסייע לה להגיע למקום מחסה

מטה יהודה: אזור היין זכה ב-9 מדליות בתחרות היין באיטליה

שנה שלישית ברציפות שאזור היין במועצה האזורית מטה יהודה, זוכה במדליות בתחרויות בינלאומיות | השבוע הייתה זכייה נוספת בתחרות היין היוקרתי Città del Vino שבאיטליה