מליאת העירייה: בכיר בקואליציה תוקף את בלוך

שבוע שעבר נערכה מליאת מועצה בה עלה לסדר היום נושא התב"רים | דגל התורה, אגודת ישראל, ליכוד והבית היהודי הבהירו לראשת העירייה בישיבה "עד פה. לא ניתן לזה להמשיך" | הסיבה: בלוך מעלה נושאים תקציביים ישירות להנהלה ולא דרך וועדת הכספים | מתחממים לפני הבחירות

המשבר הפוליטי הגיע לשיא חדש: ביום רביעי האחרון, מליאת מועצת העיר התכנסה למספר ישיבות. תחילה ישיבת הנהלת מועצת העיר ולאחר מכן מליאת המועצה שלא מן המניין ולבסוף, מליאה מן המניין.

בישיבת ההנהלה היו אמורים לעלות מספר נושאים להצבעה, ובניהם סעיף התב"רים – תב"ר הינו סעיף בלתי רגיל המיועד לשמש את הרשות המקומית לצורך מימון פרויקטים וקידום נושאים שונים, לפי החלטת מועצת העיר.  

בעיר בעלת ניהול תקין וישר, נושאים כמו חלוקת תב"רים אמורים לעלות קודם כל בוועדת הכספים, שם נשמע קולם של חברי מועצת העיר, ומתקבלת שם החלטה על אופי החלוקה. לאחר וועדת הכספים, הנושא עולה להצבעה בהנהלת מועצת העיר ובסוף לאישור מליאת מועצת העיר.

המליאה האחרונה הייתה סוערת

"ראשת העירייה, ד"ר עליזה בלוך בחודשים האחרונים לא מעלה נושאים לוועדת הכספים, אלא מעלה נושאים תקציביים ישירות להנהלת העיר. מה הסיבה? ראשת העירייה מחלקת בעצמה את התקציבים והתב"רים מבלי לשמוע את דעתם של חברי המועצה"

בבית שמש הסיפור הוא שונה. ראשת העירייה, ד"ר עליזה בלוך בחודשים האחרונים לא מעלה נושאים לוועדת הכספים, אלא מעלה נושאים תקציביים ישירות להנהלת העיר. מה הסיבה? ראשת העירייה מחלקת בעצמה את התקציבים והתב"רים מבלי לשמוע את דעתם של חברי המועצה. ההתנהלות הזו לא מקובלת על חברי סיעת הליכוד ועל סגנית ראשת העירייה, רינה הולנדר, שמשמשת גם כיו"ר ועדת הכספים. בגלל התנהלותה של ראשת העירייה, היא יודעת שאין לה בעצם רוב בוועדת הכספים.

חמור מכך הוא מה שקורה עם התב"רים. ראשת העירייה מחויבת לדווח על היתרה הקיימת לרשות. על מה שמתקדם, מה שנתקע ומה שנדחה. מה קורה בפועל? מלבדה אף חבר מועצה לא יודע מה קורה עם הפרויקטים שכבר אושרו. החשש הכנה הוא שפרויקטים שכבר אושרו, כבקשה מצד חברי מועצה אחרים, יתקעו בעקבות התב"רים החדשים שהיא מבקשת לפתוח. זאת כי התקציב לא יכול להספיק לשני הנושאים. כך בקשות חשובות כמו הספרייה העירונית של רינה הולנדר או הספורטק של משה שטרית יצטרכו להמתין כדי שראשת העירייה תוכל לממן דברים אחרים שהיא רוצה לקדם.

ויש גרסה יותר קיצונית. זאת שאומרת שהיא בכלל לא מתכוונת לקיים את הפרויקטים שהתב"רים האלה אמורים לממן והיא סך הכל מנסה להרוויח עוד כותרות על חשבון חברי המועצה (שנת בחירות סובלת הכל).

חברי המועצה כעסו שבלוך העבירה תב"רים ללא אישור וועדת הכספים

"בהתארגנות של חברי מועצת העיר מרוב סיעות הקואליציה, חרדים, דתיים לאומיים וחילונים הוחלט להצביע נגד התב"רים, ובעצם למחות כנגד ראשת העירייה שפעם אחר פעם לא משתפת את כל חברי הקואליציה בחלוקה של עשרות מיליוני שקלים"

כאמור, בישיבת ההנהלה האחרונה ראשת העירייה הייתה אמורה להעלות להצבעה את חלוקת התב"רים, כמובן מבלי להעלות את הסעיף בוועדת הכספים. בהתארגנות של חברי מועצת העיר מרוב סיעות הקואליציה, חרדים, דתיים לאומיים וחילונים הוחלט להצביע נגד התב"רים, ובעצם למחות כנגד ראשת העירייה שפעם אחר פעם לא משתפת את כל חברי הקואליציה בחלוקה של עשרות מיליוני שקלים.

כשעליזה בלוך הבינה שאין לה רוב במועצת העיר, היא פחדה להפסיד הפסד ענק, ומשכה ברגע האחרון את סעיף התב"רים והוא ירד מסדר היום. מאז ישיבת ההנהלה קיימנו שיחות עם לא מעט גורמים שנמצאים בלב העניינים, קל מאוד להבין שראשת העירייה נמצאת בבעיה קשה מאוד, רגע לפני הבחירות שיתקיימו באוקטובר.  

"עליזה בלוך בלחץ" מוסר לנו גורם בכיר מאוד בקואליציה, "היא החליטה ללכת נגד כולם. שבועות ארוכים שהיא מנסה לקבל תמיכה לראשות העיר וללא הצלחה. היא ראשת העירייה המכהנת היחידה בארץ שארבעה חודשים לפני בחירות לא נתמכת על ידי אף מפלגה. אז היא החליטה לשבור את כל הכלים. זו הפעם הראשונה שהיא מאבדת את הרוב מאז סוף המשבר הפוליטי האחרון".

"הישיבה הייתה אמורה להתחיל ב-17:00 אבל היא התחילה אחרי חצי שעה. מדוע? כי היא חיכתה לראות אם היא מצליחה לשנות את דעתם של חברי המועצה שעוד לא החזירו לה תשובה".

המשבר הגדול

כזכור, בקיץ 2021 החליטה ראשת העירייה לפטר את רוב חברי הקואליציה – דגל התורה, רוב אגודת ישראל, הליכוד ורינה הולנדר מהבית היהודי. החלטה ששלחה את בית שמש למשבר הפוליטי הגדול ביותר שהיה כאן בשנים האחרונות, כשלראשת העירייה משך תקופה ארוכה לא הייתה קואליציה ולא הצליחה להעביר שום החלטה במועצת העיר. בסופו של דבר כולם חזרו לקואליציה.

"הם חזרו לקואליציה אחרי הבטחות שווא של ראשת העירייה לשיתוף פעולה אמיתי בינה לבין חברי המועצה", ממשיך להסביר אותו גורם בכיר מאוד בקואליציה, "אבל כמו רוב הקדנציה האחרונה – היא שיקרה. המליאה האחרונה הייתה רק הצעד הראשון לפני צעדים אחרים שינקטו אם היא לא תתיישר ותתחיל לשתף אותם בהחלטות החשובות. הם מייצגים את הציבור ששלח אותנו למועצת העיר! היא לא עושה טובה לאף אחד. על פי החוק היא חייבת להעלות דיונים תקציביים לוועדת הכספים אבל היא לא עושה את זה כי אין לה רוב! ובטח שגם בהנהלה לא יהיה לה רוב! לא ניתן לה לחזור על טעויות העבר".

"עליזה בלוך בלחץ בלחץ" מוסר לנו גורם בכיר מאוד בקואליציה, "היא החליטה ללכת נגד כולם. שבועות ארוכים שהיא מנסה לקבל תמיכה לראשות העיר וללא הצלחה. היא ראשת העירייה המכהנת היחידה בארץ שארבעה חודשים לפני בחירות לא נתמכת על ידי אף מפלגה. אז היא החליטה לשבור את כל הכלים"

ניתן להסיק מהדברים של אותו בכיר ומשיחות עם גורמים נוספים בעיר שבית שמש בדרך לפיצוץ פוליטי אמיתי בזמן הקרוב. ישנו כעס גדול על ראשת העירייה ועל צעדיה בתקופה האחרונה, וככל שנתקרב למועד הבחירות כך הלהבות ימשיכו לעלות. תוך כדי שיחה חושף אותו גורם את הסיבה שראשת העירייה לא מצליחה להתמודד עם הטענות הקשות של חברי המועצה, והסיבה טמונה בחבר מועצה מורד מדגל התורה.

"בזמנו הסיבה שבלוך התעקשה להשאיר את כל הגוש באופוזיציה הייתה שצמד חברי מועצה מדגל התורה, סילברסטין וגולדהירש, הבטיחו לה שהם יכניסו את דגל התורה ללא הליכוד ואגודת ישראל. בלוך הייתה מוכנה להבטיח את כל העולם, לתת להם את כל התיקים של הליכוד ושל אגודת ישראל, רק לשבור את המצב שהם בחוץ. כל אלה שמבלבלים את המוח שהיא ציונית או שמעניין אותה הוותיקה שידעו שאם היא הייתה מצליחה כל התיקים של הליכוד היו אצלם".

בכיר בקואליציה:

"אין לאף אחד אמון בה ובטח לא באנשים שעובדים בשבילה. אני מאמין שמארבע המפלגות הללו תצא הנהגה שבסוף תביא אליה חלק ממי שנמצא איתה וכך נעמוד במצב של מועמד שמקבל תמיכה גדולה מול בלוך מוכשלת ולחוצה. במצב כזה המשחק נגמר"

מדוע באמת היא לא הצליחה?

"הליכוד חכמים, הם ידעו שהיא תפנה לדגל התורה לבקש לפרק את הגוש. אז הם פשוט סגרו עם ההנהגה שלהם שהם לא יכנסו בלעדיהם. וזה עבד. ככה כולם חזרו לתיקים שלהם. הרי את סילברסטין לא סופרים וגולדהירש לא אמין. כך יצאה שההנהגה של דגל התורה העדיפה לוותר על התפקידים של הליכוד והעיקר לא למכור את העקרונות שלהם לבלוך".

חזרה לדיון, מה ההצבעה בעצם אומרת?

"ראינו משהו מאוד ברור בישיבה האחרונה. דגל התורה, אגודת ישראל, הליכוד והבית היהודי לא רוצים את בלוך כראשת עירייה נקודה. כל המפלגות הללו יחד זה הרבה מעבר ל-50% וזה אגב לא אומר שמי שלא היה איתם בהצבעה הוא איתה. כדי לנצח היא צריכה חלק מהמפלגות האלה חזרה. אנחנו 4 חודשים מבחירות. איך היא כבר תספיק לשכנע אותם?".

מה הלאה?

"זה תלוי מאוד בבלוך. אני מאמין שהיא תפטר אותם כמו שהיא פיטרה בעבר. היא הוכיחה שהיא לא עומדת במצבי לחץ ומתנהגת בצורה פזיזה. אז היא תפטר אותם והם יוכלו להתחיל יום לאחר מכן קמפיין וגם להכריז על מועמד מוסכם מטעמם כי פיטורים ללא ספק יוכלו להוריד את הבעיות שעוד מונעות העמדה של מועמד אחד. יכול להיות שהיא לא תפטר ותנסה להמשיך ולייבש כמו שהיא עושה עכשיו, אבל בסוף זה יתפוצץ בפרצוף. חברי מועצה שמפילים תב"רים בעצם אומרים 'אנחנו לא מאמינים בשלטון שיש כאן היום'. אין לאף אחד אמון בה ובטח לא באנשים שעובדים בשבילה. אני מאמין שמארבע המפלגות הללו תצא הנהגה שבסוף תביא אליה חלק ממי שנמצא איתה וכך נעמוד במצב של מועמד שמקבל תמיכה גדולה מול בלוך מוכשלת ולחוצה. במצב כזה המשחק נגמר".

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שיתוף הכתבה:

עוד כתבות שאולי יעניינו אותך:

12 נערים חגגו בר מצווה

12 צעירים מבית שמש חגגו השבוע את בר המצווה שלהם ביחד בכותל המערבי בירושלים

מייצג אותנו בכבוד במנהטן

דביר יצחק, תושב העיר לשעבר נתפס בעדשת המצלמה של לכלוכית בעודו צועד במצעד במנהטן שכל מטרתו היה לתמוך במדינת ישראל ובעם היהודי

מינוי חדש בעירייה

יוסי גמליאל מבית שמש שכיהן מזה עשור כמנהל מחלקת הנוער בעירייה, מונה לסגן מנהל אגף התרבות ומנהל התרבות החרדית

יום הולדת שמח

ליטל שושן המהממת, המוכרת לכולנו ממשרד התיווך mi"נדלן" בעיר חגגה לאחרונה את יום הולדתה

מתחת לראדר

העירייה ניסתה להעביר תוכנית "פינוי בינוי" בשכונת הנשיא שנפגעה מהטיל האיראני במרץ האחרון ללא ידיעת התושבים והמשפחות השכולות | רק לאחר שהחלו עיכובים בתשלום הפיצויים על הנזקים, התושבים גילו שנותרו להם כמה ימים להתנגד לתוכנית | הסערה התפוצצה והעירייה הודיעה: "אנחנו מורידים את נושא פינוי בינוי"

המתכון של השף: טארט מסקרפונה

את טארט המסקרפונה אפשר להכין לימי הולדת, כקינוח אחרי ארוחה עם חברים ולסופ"ש של שישי-שבת. מה שמרגיש לכם | הכי חשוב שכל שכבה היא עונג צרוף לחך, טעימה, רכה ומרגישים שהיא נאפתה באהבה

המתכון של אושרת: פסטה תרד ברוטב שמנת

הכנת פסטה לא רק למשקיענים! לפעמים כשמתחשק לנו משהו מיוחד - להכין פסטה זה בדיוק הכיוון | הילדים שלי אוהבים אותה בכל מצב, אני אוהבת להכין אותה כמנת צהריים. מבטיחה לכם שהכל מתחסל

תושב העיר השתולל והחל לזרוק אבנים על רכבים

תושב בן 32, מבית שמש נעצר השבוע על ידי השוטרים לאחר שהחל לזרוק אבנים על רכבים חונים ונוסעים בירושלים | לפי המשטרה: הוא גרם נזק כבד | החשוד נעצר ולאחר חקירה התגלו מעשי אלימות נוספים

הציתו את תחנת המשטרה ונעצרו

שלושה תושבים מבית שמש בגילאי, 26, 46 ו-56 נעצרו השבוע בחשד שביצעו סדרת פעולות אלימות כלפי תחנת המשטרה בבית שמש: פרצו בכוח את שערי התחנה, נכנסו, הציתו, פגעו בעצים ובצמחיה ועוד | ממ"ז ירושלים אמר: "לא נסבול כל פגיעה בסמלי שלטון ובשוטרים היקרים"

גאווה לעיר: תלמידי בי"ס "שלב" העפילו לגמר הארצי ברובוטיקה

עשו דרך והגיעו לגמר: תלמידי בית הספר "שלב" השקיעו במשך חודשים של למידה עצמאית ומאתגרת של תוכנת רובוטיקה, ובסיום ניגשו לתחרות ארצית והצליחו להעפיל לגמר הגדול

זכו באליפות: קבוצת האריות המקומית, ניצחו 5:4 את אשקלון

קבוצת "אריות בית שמש" לקחו אליפות אחרי משחק מרשים מול הקבוצה מאשקלון וניצחון דרמטי של 5:4 | לאורך כל העונה הפגינו השחקנים נחישות, מחויבות ורוח לחימה יוצאת דופן – והתוצאות הגיעו

אמית נגה: התלמידות יצאו למרוץ לזכר נופלי "חרבות ברזל"

בנות שכבת י"ב מאולפנת אמית נגה בעיר, ניגשו השבוע למבחן הבגרות בחינוך הגופני והחליטו להקדיש אותו לזכר חללי מלחמת "חרבת ברזל" | במרוץ נכחו חלק מנציגי המשפחות השכולות שהגיעו לכבד את הבנות בנוכחותם

לוחם אש הגן על אישה מבוגרת במהלך אזעקה

המבצע שפרץ ל-24 שעות בלבד במדינת ישראל, הקפיץ את כל תושבי המדינה וגם בבית שמש | אנשים מבוגרים ששמעו את האזעקות החלו ללכת למרחבים המוגנים, ולוחם האש שראה את אחת מהם, עצר וסייע לה להגיע למקום מחסה

מטה יהודה: אזור היין זכה ב-9 מדליות בתחרות היין באיטליה

שנה שלישית ברציפות שאזור היין במועצה האזורית מטה יהודה, זוכה במדליות בתחרויות בינלאומיות | השבוע הייתה זכייה נוספת בתחרות היין היוקרתי Città del Vino שבאיטליה