לינוי לוי – הדגלנית הייצוגית בהר הרצל | ריאיון בלעדי

לינוי לוי, תושבת העיר זכתה השנה להופיע כדגלנית בטקס הדלקת המשואות המסורתי ביום העצמאות ה-73 למדינת ישראל. "עבורי זו זכות. הגשמתי חלום"

מאת | מירב בן יאיר

את אירועי יום העצמאות בהר הרצל שהתקיימו אתמול בערב (יום רביעי), פותח כתמיד טקס הדלקת המשואות המסורתי. אחרי חודשים של אימונים מפרכים, רס"ל לינוי לוי, תושבת העיר בית שמש הייתה אחת מ־72 דגלני יחידות שהובילו את הטקס לתפארת מדינת ישראל והעיר.

לוי (27), תסיים את תפקידה כמנהלת מחסן ח"ח ואחראית תפ"י באחד מגדודי עוצבת האש ותעבור מיד לאחר הטקס לגדוד 638 השייך לאגף הטכנולוגיה והאחזקה (יחידת חימוש של פיקוד מרכז), שם תועלה לדרגת רס"ר. "לפני שהגעתי להר הרצל, הודיעו לי שסוכמתי למינוי ואקבל את דרגת הרס"ר בהתיצבותי ליחידה החדשה מיד אחרי יום העצמאות. והמשמעות של זה, היא מעבר מקבע ראשוני למובהק, קידום בתפקיד ושינוי יחידה"

איך נבחרת לקחת חלק בטקס יום העצמאות בהר הרצל?
"ביקשתי לגשת למיונים בשנה הראשונה שלי בקבע, בשנת 2014. המפקדים שלי אמרו לי שאני לא יכולה לגשת בגלל שהגובה שלי הוא 1.65. אז בזמנו מפקד הטקס היה רוקני, שלקח רק גבוהים ורזים (מ-1.77-1.80). באותה התקופה הבנתי שזה חלום שכנראה לא אוכל להגשים.

"אחרי שרוקני התחלף באל"מ שמעון דרעי, נגמרו הסלקציות של הגובה והרזון וכעת המדד היחידי הוא לדעת לצעוד, להניף יד ולהרים רגל וכמובן משמעת ומוטיבציה. אחרי שבע שנים בקבע, בהם חשבתי שלעולם לא אוכל להגיע למיונים, נפלה בחלקי הזכות ממש במקרה". לוי נזכרת בדרך שעברה, "במהלך יום שיגרתי הקפצתי טרמפ את רס"ר החטיבה ובמהלך הנסיעה הוא קיבל טלפון שנגד מהיחידה שלי לא עבר מיונים ונדרש להציב עד מחר איש קבע אחר במקום.

לינוי לוי עם סגן מפקד טקס המשואות בהר הרצל

"ביקשתי לגשת למיונים בשנה הראשונה שלי בקבע, בשנת 2014. המפקדים שלי אמרו לי שאני לא יכולה לגשת בגלל שהגובה שלי הוא 1.65. אז בזמנו מפקד הטקס היה רוקני, שלקח רק גבוהים ורזים (מ-1.77-1.80). באותה התקופה הבנתי שזה חלום שכנראה לא אוכל להגשים"

"המשכתי כל הדרך אל המטרה ואז קיבלתי טלפון בו הודיעו לי שסוכמתי למינוי קבע מובהק ושאני צריכה לעזוב מידית את היחידה שלי ולעבור ליחידה חדשה, לקבל דרגה ותפקיד חדש. המשמעות של זה – קידום! מבחינתי התזמון היה מעולה"

"אני זוכרת שהתחננתי לרס"ר שייקח אותי, אבל הוא אמר לי לבקש אישור מהמפקד הישיר שלי. מסתבר שזה מצריך היעדרות של חודש וחצי מהיחידה. פניתי אל המפקד שלי בהתרגשות מטורפת, והתשובה הראשונה שלו הייתה 'לא'. הוא הסביר לי שאני צריכה לעבור חודשיים של חזרות והמשמעות שחודשיים לא אהיה ביחידה והתפקיד שלי לא מאפשר לי להיעדר. המשכתי להתחנן והמטרה עמדה לנגד עיניי – אני רוצה להגשים את החלום ולהניף את הדגל בהר הרצל. ואז קיבלתי טלפון בערב, הודיעו לי שסוכמתי למינוי קבע מובהק ושאני צריכה לעזוב מידית את היחידה שלי ולעבור ליחידה חדשה, לקבל דרגה ותפקיד חדש. המשמעות של זה – קידום! מבחינתי התזמון היה מעולה", משתפת בהתרגשות.

"המפקד שלי אמר שרק אם אמצא מחליף הוא ייתן לי את האפשרות לצאת. בינתיים הרס"ר שלי אימן אותי ולמחרת הלכתי למיונים בפקע"ר ברמלה. עברתי אותם בהצלחה. תוך שבוע מצאתי מחליף. והספקתי לעשות איתו חפיפה טרם התיצבותי לחזרות. החיל שלי אישר את דחיית ההצבה ביחידה החדשה עד לאחר הטקס".

איך הגיבה המשפחה להשתתפות שלך?
"אי אפשר לתאר במילים את האושר של אימי כשסיפרתי לה שאזכה לצעוד במסדר הדגלים בטקס המשואות עצמאות 73. אימי תמיד חלמה שאצעד בטקס המרגש וכל שנה היא מגיעה כקהל יחד עם דודה שלי שבעלה הוא חלל צה"ל. אני זוכרת שסיפרתי לה שלא התקבלתי בגלל הגובה המתאים, חשבתי שלא אוכל להגשים לה את החלום. עכשיו שזה קורה כאשר אני בשנה התשיעית שלי בצבא, אני מבינה שאין דבר העומד בפני הרצון.

"עבורי זו זכות להיות חלק עיקרי במעבר מיום הזיכרון ליום העצמאות. לנוע במדי הקבע בגאווה בהר הרצל. אני חושבת שכל מי שצופה בטקס רק מחכה לקטע שלנו. כי זמרים והופעות יש תמיד. אבל מסדר דגלים, צעידות וצורות ייחודיות – יש רק פעם בשנה".

רצתה להגשים את החלום והגשימה | לינוי במרכז התמונה צועדת

"אי אפשר לתאר במילים את האושר של אימי כשסיפרתי לה שאזכה לצעוד במסדר הדגלים בטקס המשואות עצמאות 73. עכשיו שזה קורה כאשר אני בשנה התשיעית שלי בצבא, אני מבינה שאין דבר העומד בפני הרצון"

האם היו דברים שונים בטקס בגלל מגבלות הקורונה?
"לצערי הרב ההורים שלי לא קיבלו כרטיס בעקבות הקורונה והקהל השנה מאוד מצומצם. וגם חלק מההופעות של הרקדנים צולמו מראש ולא נעשו בלייב".

מבאס. איך המשפחה הגיבה?
"המשפחה התבאסה. במיוחד שאימי כל שנה בטקס ודווקא השנה בה הבת שלה מופיעה היא לא תהיה בקהל".

"היו חזרות אינטנסיביות מאוד", חלק מהדגלנים מצולמים מתכוננים לטקס

"עבורי זו זכות להיות חלק עיקרי במעבר מיום הזיכרון ליום העצמאות. לנוע במדי הקבע בגאווה בהר הרצל. אני חושבת שכל מי שצופה בטקס רק מחכה לקטע שלנו. כי זמרים והופעות יש תמיד. אבל מסדר דגלים, צעידות וצורות ייחודיות – יש רק פעם בשנה"

בתהליך החזרות, על מה שמים דגש?
"החזרות אינטנסיביות מאוד. אנחנו קמים כל בוקר בשעה שש, צועדים בגשם, ברוחות, בימים החמים מאוד ובלילות הקרים של ירושלים. צריך לזכור מיקומים, לאן לצעוד, לספור משבצות, להניף את היד נגדית לרגל, להיות בקצב, בראש מורם, להחזיק דגל ישר ולשמור על שורה ישרה. וכמובן משמעת, עמידה בזמנים וייצוגיות. בפתיחת הצעידה זכיתי להיות ראשונה להוביל את הטור בכניסה לרחבה וכך גם ביציאה".

זו אחריות גדולה – בטח פחדת לעשות טעות.
"ברור. הראייה בלילה לא כמו בבוקר.  זה שונה. התאורה. ההתרגשות הקהל. אבל אני מאמינה שיהיה בסדר, עבדנו כל כך קשה, שכל מה שנותר זה להחזיק את הדגל, לחייך ולצעוד בגאווה".

חששת שינפו אותך בדרך?
"מידי שנה בטקס הדלקת המשואות בהר הרצל צועדים עשרות דגלנים. השנה הביאו 83 דגלנים, עשרה יותר מבדרך כלל. יש חיילים ששמו אותם בזוגות, ובשבוע של הטקס מחליטים מי בסוף יעלה ומי לא. בסוף נשארו 72 דגלנים. למזלי, לא הייתי עם זוג ונכנסתי חלק".

אחרי קבלת הדגל, צועדים ומתכננים את הצורות

מעמד מאוד מרגש.
"ברור! ההשתתפות שלי בטקס מרכזת גם את החיל שלי(טנ"א) את היחידה שלי, את פיקוד מרכז, גם את העיר, את המשפחה ואת כל המערך הצהלי. זה לעמוד בהר הרצל ולהיות חלק מהדבר המשמעותי שקורה במעבר בין יום הזיכרון ליום העצמאות. משהו מאוד עוצמתי שאי אפשר לתאר אותו במילים. בערב הטקס היה קפוא, היינו בלי מעילים ועם חצאיות. הידיים והרגלים רועדות, אבל איך שהמפקד נותן הנחייה 'מסדר, קדימה צעד!' האורות עלייך, הקהל מריע והראש מורם. רגל שמאל קדימה, יד שמאלית אחורה וזהו, הקור נשכח וכל שנותר זה רק לחייך וליהנות מהרגע".

תגובה אחת

  1. לינוי לוי
    תלמידה מבריקה וגם מצטיינת.
    כבוד היה להיות המנהל שלה בלימודים שגם שם הראתה מנהיגות אחריות. לינוי זמרת חכמה הכי יפה שיש ומאחל לה זוגיות .

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עוד כתבות שאולי יעניינו אותך:

פנינת הנדל"ן בלב בית שמש הוותיקה – רחוב המורה יעקב

זכו בטורניר בהצלחה

בשבוע שעבר התקיים טורניר כדורעף לכיתות ח'. מי שזכתה במקום הראשון הייתה נבחרת ישיבת "אהבת ישראל"

מזל טוב!

אסצילאו מולה, תושב העיר שמוכר לנו כחבר במועצת העיר לשעבר – קיבל לאחרונה את התואר הראשון שלו בחינוך וחברה בקריה האקדמית אונו

הניצחון שלנו

האבל והשכול של משפחת כץ היו קשים מנשוא כשאיבדו את אב המשפחה, אורן כץ ז"ל מנפילת הטיל האיראני בתחילת המלחמה האחרונה | אבל החיים חזקים מהכל: ביתו לירז חגגה בת מצווה ועשרות תושבים ובעלי עסקים תרמו, לקחו חלק ועזרו למשפחה לשמוח למרות הכל | צילומים: מאור בן חיים

נחנקה, ניצלה ונפגשה עם מי שהציל את חייה

יעל אתרוג, רק בת 5 נחנקה לפני כמה שבועות מג'לי שבלעה | חובשי איחוד הצלה שהגיעו למקום זיהו כי הייתה מחוסרת הכרה, וסייעו לה לחזור למצב שהיא נושמת ומתייצבת | חייה ניצלו בעקבות ההחייאה שקיבלה. והשבוע נפגשה עם מי שהצילו את חייה

ממשיכה לגדול: שכונת אברהם תורחב

הוועדה המקומית לתכנון ובנייה המליצה לעירייה על הרחבת שכונת אברהם, ועל הכוונה להקים כ-4 אלף יחידות דיור חדשות לצד פיתוח מאסיבי של מוסדות ציבור, תשתיות, שטחים ירוקים ועוד | מדובר באחת מתוכניות הבנייה הגדולות המקודמות כיום בעיר

בשורה לתושבים: יבנו עוד 131 דירות בנווה שמיר

השבוע משרד הבינוי והשיכון הודיע כי קבוצת י.ד ברזאני זכתה במרכז בנווה שמיר, והיא זו שתהיה אחראית על השטח ועל בניית 131 יחידות דיור בשכונה | החברה תשלם כ-92 מיליון שקלים עבור הקרקע והפיתוח. מה שאומר שכל יחידת דיור תהיה שווה כ-650 שאלף שקל לפני מע"מ

מפחיד: מאות חרדים פרצו לתחנת המשטרה; 8 נעצרו

החרדים הנמנים מהפלג הקיצוני ניסו לפרוץ לתחנת המשטרה בבית שמש | הם השתמשו באלימות, תקפו שוטרים ולבסוף – 8 נעצרו | הסיבה למהומה: בחור ישיבה נעצר כי סירב להתגייס

אישום: קטין עלה טרמפ, והותקף מינית

תושב העיר רק בן 12.5 המתין לטרמפ לבית הכנסת בבית שמש | תושב העיר, דב אופנהיים בן 36 עצר ואסף אותו כטרמפ | במהלך הנסיעה הוא סטה לכביש עפר באזור כביש 10, וביצע בו מעשים מגונים ברכב

עליזה בלוך: מוכנה עם תוכנית לבחירות לכנסת

בעוד שהתושבים מחכים שעליזה בלוך, ראשת העירייה לשעבר תרים דגל ותגיד "אני מגישה מועמדות לראשות העיר בפעם הנוספת" היא מפנה את הגב ומדברת על הרצון להתמודד לכנסת

תמי זוסמן: "תעצרו את הבנייה, ותאזנו את הגירעון הכלכלי"

חברת מועצת העיר תמי זוסמן התנגדה השבוע במכתב לראש העירייה, וביקשה לעצור את הבנייה המואצת בתירוץ "תהיה הכנסה עתידית". היא אמרה: "העירייה מתמודדת עם גירעון תקציבי של עשרות מיליוני שקלים ועם קושי הולך וגובר לספק שירותים ראויים לתושביה"

העבירות נחשפות

אחרי קריסת המבנה הזמני לפני כחצי שנה במוסד לחינוך המיוחד ברחוב בן עזאי בעיר, הרשות לאכיפה במקרקעין חשפה כשל מבני עמוק בחסות העירייה הכולל: היעדר פיקוח, עבירות בנייה ושטחים שאינם מאוכלסים על פי חוק | מסתבר שזו תופעה רחבה בבית שמש וברשויות בערים אחרות חוששות "לא רוצות להיות בית שמש 2"