לוחמת מג"ב ייצגה את ישראל בפורטוגל

לאחרונה, גל ניר (24) תושבת העיר ולוחמת מג"ב יצאה למשלחת עם עוד ארבעה שוטרים ממחוזות שונים לפורטוגל, ונבחרה לייצג את כל לוחמי מג"ב הישראליים | לפי מפקדיה, היא התבלטה מעל כולם והוכיחה יכולות מצוינות | השבוע שוחחנו עמה וגילנו המון צניעות וענווה, ובעיקר ציונות ותחושה של שליחות בהצלת חיים

שבוע עבר מאז שגל ניר (24), תושבת העיר ולוחמת מג"ב בתפקיד סיירת בתחנת מטה יהודה-בית שמש ביקרה בפורטוגל כחלק מהמשלחת של המשטרה. ארבעה שוטרים מרחבי הארץ טסו יחד איתה, אחד ממחוז חוף, אחד ממחוז דרום ונוספים ממחוזות אחרים. במהלך המשלחת הנציגים נפגשו עם המפקדים הבכירים של משטרת ליסבון, יצאו לסיורי שטח, הכירו את הטכנולוגיה והאמצעים של משטרת ליסבון ונערכו לאירועים המוניים. הם למדו מהפורטוגלים המון, ועל דרכי ההתנהלות וההתמודדות שלהם במצבי חירום וסכנת חיים. השבוע שוחחנו עם גל אחרי חזרתה ארצה, כדי לשמוע איך התחושה לייצג את העיר בית שמש ואת המשטרה בכבוד בפורטוגל, ואיך היא, מבין כל לוחמי מג"ב בישראל נבחרה להיות זו שתייצג אותם במשלחת.

גל מה שלומך?

"הכל מעולה. בדיוק נמצאת בנופש מבצעים באילת אחרי המשלחת המוצלחת שלנו בפורטוגל".

מעניין. איך היה המפגש שלכם עם הפורטוגלים?

"היה מאוד טוב. נסענו לפורטוגל חמישה שוטרים. כשכל שוטר נבחר ממחוז אחר, אני נבחרתי ממג"ב. נסענו למשלחת בפורטוגל, ביקרנו בתחנות משטרה מקומיות, ראינו תצוגות תכלית של צוותי המניעה והתגובה המיידית והיינו בתדריך והיערכות לאירוע המוני במשחק ליגת אלופות שנערך שם ששיחקו בו מכבי חיפה נגד בנפיקה. בנוסף, היה לנו ביקור אצל שגריר ישראל לפורטוגל. במהלך המשלחת ראינו איך השוטרים שלהם  עובדים ומתמודדים עם אירועים וראינו את האמצעים הטכנולוגיים שיש ברשותם".

"נסענו לפורטוגל חמישה שוטרים. כשכל שוטר נבחר ממחוז אחר, אני נבחרתי ממג"ב. נסענו למשלחת בפורטוגל, ביקרנו בתחנות משטרה מקומיות, ראינו תצוגות תכלית של צוותי המניעה והתגובה המיידית. במהלך המשלחת ראינו איך השוטרים שלהם  עובדים ומתמודדים עם אירועים וראינו את האמצעים הטכנולוגיים שיש ברשותם"

למה פורטוגל?

"משטרת ישראל מוציאה מספר משלחות בשנה, פורטוגל היא חלק מהמדינות. יצאנו עוד משלחות למדינות נוספות".

אחרי המשלחת, מה קורה? איך אתם מיישמים את מה שראיתם?

"בסיום המשלחת מתקיים דיון עם ראש אג״מ של משטרת ישראל. אנחנו מביאים לו את המסקנות שחווינו במהלך הביקור, את השימור שיפור. המטרה של הדיון היא לשמוע את הסיירים ומה שהם חוו במשלחת כדי להביא את זה לידי ביטוי במשטרה וליישם".

מה גרם לך להתחיל את השירות במג"ב?

"אני אוהבת את עבודת המשטרה והעשייה ואת היכולת שיש לנו לעזור לאזרחים ולתת מענה לאנשים שנמצאים במצוקה וזקוקים לסיוע. היכולת להיות בזמן הנכון וברגע הנכון וחלק מהסיבות זה הציוניות, לשרת את המשטרה ומדינת ישראל. התפקיד המהותי שלי הוא סיירת. אני נותנת מענה ראשוני במגוון אירועים, כגון חשש לחיי אדם, שריפות, עבירות תעבורה, אלימות במשפחה וכדומה".

"אני אוהבת את עבודת המשטרה והעשייה ואת היכולת שיש לנו לעזור לאזרחים ולתת מענה לאנשים שנמצאים במצוקה וזקוקים לסיוע. היכולת להיות בזמן הנכון וברגע הנכון וחלק מהסיבות זה הציוניות, לשרת את המשטרה ומדינת ישראל"

סקרנת. בעקבות העלייה במקרה האלימות בארץ, יצא לך להתמודד עם מקרה דומה בעיר?

"לצערי היום זה קיים, אנחנו כמשטרה מתייחסים לזה בחומרה מאוד. הסייר מגיע למקום, תפקידו להבין מה קרה בשטח. מבצעים תשאול ראשוני, מקבלים התרשמות כמו לדוגמא בית מסודר או מבולגן, אם מזהים סימני אלימות ובסופו של דבר ממשיכים טיפול לפי המסקנות. במידה וצריך, מעכבים או עוצרים את החשוד לתחנה והחקירות של משטרת ישראל ממשיכה טיפול".

איך היום שלך נראה?

אנחנו עובדים משמרות, בוקר צוהריים ולילה, שבתות חגים ולילות. עובדים 24/7. אני מגיעה לעבודה, עוברים תדריך חותמים על הציוד למשמרת ויוצאים. אני יודעת איך היום מתחיל אבל אף פעם אני לא יודעת איך הוא הסתיים.  אנחנו מקבלים אירועים שהגיעו למוקד 100 ונותנים מענה לכל אירוע. יש לנו גם אחריות על מספר רב של מושבים בגזרת מטה יהודה. אנחנו מסיירים במושבים על מנת למנוע עבירות פח״ע ועבירות פע״ר כגון התפרצויות וגניבות. בנוסף, אנחנו מבצעים מחסומים על מנת למנוע עבירות כגון נהיגה בשכרות , סמים וכו'. ובנוסף, שיש אירועים גדולים כמו מצעד הדגלים זה מצעד הגאווה וכו' אנחנו שם לתת מענה ולשמור על הסדר הציבורי שהאירוע יתנהל כשגרה".

איך ההורים מגיבים לעשייה שלך?

"ההורים מפחדים קצת. הם רואים שטוב לי, שאני מביאה את עצמי לידי ביטוי. הם תומכים והכי מפרגנים בעולם".

את נהנית מהשירות שלך?

"אני מאוד נהנית. בראש ובראשונה הסיפוק. הידיעה, שאני נמצאת שם ברגע הנכון ובזמן הנכון כדי לסייע לאנשים".

מה איתך עוד 5 שנים?

"כרגע אני לומדת תואר ראשון בקרימינולוגיה. אחרי שאסיים את התואר אני מקווה לצאת לקורס קצינים או להתקדם במערכת. להתפתח בעוד תפקידים ולשרת את המשטרה בחזיתות אחרות. כרגע, טוב לי כסיירת, תפקיד הסייר הוא הבסיס בעבודת המשטרה ואני חושבת שצריך ללמוד את הבסיס ואז להמשיך ולהתקדם".

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עוד כתבות שאולי יעניינו אותך:

יום הולדת לאתי

אתי סידי המהממת שבתמונה, חגגה את יום הולדתה לאחרונה

זכו בטורניר בהצלחה

בשבוע שעבר התקיים טורניר כדורעף לכיתות ח'. מי שזכתה במקום הראשון הייתה נבחרת ישיבת "אהבת ישראל"

מזל טוב!

אסצילאו מולה, תושב העיר שמוכר לנו כחבר במועצת העיר לשעבר – קיבל לאחרונה את התואר הראשון שלו בחינוך וחברה בקריה האקדמית אונו

הניצחון שלנו

האבל והשכול של משפחת כץ היו קשים מנשוא כשאיבדו את אב המשפחה, אורן כץ ז"ל מנפילת הטיל האיראני בתחילת המלחמה האחרונה | אבל החיים חזקים מהכל: ביתו לירז חגגה בת מצווה ועשרות תושבים ובעלי עסקים תרמו, לקחו חלק ועזרו למשפחה לשמוח למרות הכל | צילומים: מאור בן חיים

נחנקה, ניצלה ונפגשה עם מי שהציל את חייה

יעל אתרוג, רק בת 5 נחנקה לפני כמה שבועות מג'לי שבלעה | חובשי איחוד הצלה שהגיעו למקום זיהו כי הייתה מחוסרת הכרה, וסייעו לה לחזור למצב שהיא נושמת ומתייצבת | חייה ניצלו בעקבות ההחייאה שקיבלה. והשבוע נפגשה עם מי שהצילו את חייה

ממשיכה לגדול: שכונת אברהם תורחב

הוועדה המקומית לתכנון ובנייה המליצה לעירייה על הרחבת שכונת אברהם, ועל הכוונה להקים כ-4 אלף יחידות דיור חדשות לצד פיתוח מאסיבי של מוסדות ציבור, תשתיות, שטחים ירוקים ועוד | מדובר באחת מתוכניות הבנייה הגדולות המקודמות כיום בעיר

בשורה לתושבים: יבנו עוד 131 דירות בנווה שמיר

השבוע משרד הבינוי והשיכון הודיע כי קבוצת י.ד ברזאני זכתה במרכז בנווה שמיר, והיא זו שתהיה אחראית על השטח ועל בניית 131 יחידות דיור בשכונה | החברה תשלם כ-92 מיליון שקלים עבור הקרקע והפיתוח. מה שאומר שכל יחידת דיור תהיה שווה כ-650 שאלף שקל לפני מע"מ

מפחיד: מאות חרדים פרצו לתחנת המשטרה; 8 נעצרו

החרדים הנמנים מהפלג הקיצוני ניסו לפרוץ לתחנת המשטרה בבית שמש | הם השתמשו באלימות, תקפו שוטרים ולבסוף – 8 נעצרו | הסיבה למהומה: בחור ישיבה נעצר כי סירב להתגייס

אישום: קטין עלה טרמפ, והותקף מינית

תושב העיר רק בן 12.5 המתין לטרמפ לבית הכנסת בבית שמש | תושב העיר, דב אופנהיים בן 36 עצר ואסף אותו כטרמפ | במהלך הנסיעה הוא סטה לכביש עפר באזור כביש 10, וביצע בו מעשים מגונים ברכב

עליזה בלוך: מוכנה עם תוכנית לבחירות לכנסת

בעוד שהתושבים מחכים שעליזה בלוך, ראשת העירייה לשעבר תרים דגל ותגיד "אני מגישה מועמדות לראשות העיר בפעם הנוספת" היא מפנה את הגב ומדברת על הרצון להתמודד לכנסת

תמי זוסמן: "תעצרו את הבנייה, ותאזנו את הגירעון הכלכלי"

חברת מועצת העיר תמי זוסמן התנגדה השבוע במכתב לראש העירייה, וביקשה לעצור את הבנייה המואצת בתירוץ "תהיה הכנסה עתידית". היא אמרה: "העירייה מתמודדת עם גירעון תקציבי של עשרות מיליוני שקלים ועם קושי הולך וגובר לספק שירותים ראויים לתושביה"

העבירות נחשפות

אחרי קריסת המבנה הזמני לפני כחצי שנה במוסד לחינוך המיוחד ברחוב בן עזאי בעיר, הרשות לאכיפה במקרקעין חשפה כשל מבני עמוק בחסות העירייה הכולל: היעדר פיקוח, עבירות בנייה ושטחים שאינם מאוכלסים על פי חוק | מסתבר שזו תופעה רחבה בבית שמש וברשויות בערים אחרות חוששות "לא רוצות להיות בית שמש 2"