לא שותקות עוד

49 נשים שנפגעו על ידי סא"ל שרוני, ממושב זכריה לא מוכנות לשתוק יותר ולאחרונה הן פתחו קבוצת פייסבוק ודף גיוס לתמיכה במאבק שלהן | הן כתבו: "לא נסכים להסדר הטיעון המקל. בעזרתכם נעתור לבג"צ נדרוש צדק ונחתור לעונש מחמיר ומרתיע"

האיש שהרס את חייהן: נשים צעירות שעבדו תחת סא"ל שרוני בצבא, לא היו מוכנות לקבל את הכרעת הדין שניתנה לו ופתחו קבוצת פייסבוק ועמוד תמיכה כלכלי כדי שהן יוכלו לגשת לבג"צ בעזרת סיוע משפטי, ולהוביל לעונש מחמיר ומרתיע. בדף המימון, העומד כרגע על גיוס של 71 אלף שקלים כתבו 49 הנשים שנפגעו, "סא"ל דן שרוני היה מפקד אהוב ונערץ, אבל מאחורי החזות התמימה הסתתרה מפלצת. במשך שנים צילם אותנו בסתר, הפר את הפרטיות שלנו ברגל גסה ומכוערת, בגד באמון שלנו והותיר צלקות בנפשנו. בטלפון הנייד שלו נמצאו מאות תמונות וצילומים שלנו במקומות הכי אישיים ואינטימיים. אין מילים שיתארו את ההשפלה והכאב שאנו חשות. לאחר שהוגש נגדו כתב אישום חמור, היינו משוכנעות שצה"ל ימצה עימו את הדין במלוא החומרה, אבל נדהמנו לגלות שהפרקליטות הצבאית סגרה איתו הסדר נוח: ימתינו שנתיים עד שיגיע לגיל הפרישה כדי שיקבל את כספי הפנסיה שלו ועד אז, גם עונש המאסר יחכה. הזוי ומקומם! אבל זה לא נגמר בכך, הפרקליטות הצבאית לא טרחה לעדכן אותנו, הסתפקה בשיחות טלפון עם מידע חלקי בלבד, הציגה מצג מסולף לפיו אנו מסכימות להסדר ההזוי. לא היה ולא נברא. ברגע האחרון הצלחנו לעכב את אישור הסדר הטיעון והחלטנו לצאת למאבק נחוש. אנו דורשות שהקצין שהרס את חיינו – ישלם את המחיר הכי חמור ומרתיע. כאן ועכשיו. אנו דורשות מצה"ל מעטפת טיפולית ראויה, תמיכה נפשית וסיוע משפטי. התמיכה שלכם תאפשר לנו לצאת למאבק ציבורי ומשפטי, לעתור לבג"צ ולבצע פעולות נוספות כדי לעשות צדק עבור 49 נפגעות ובמטרה למנוע ליצור הרתעה שתמנע את האירוע הנורא הבא".

דן שרוני | צילום: פרטי

"סא"ל דן שרוני היה מפקד אהוב ונערץ, אבל מאחורי החזות התמימה הסתתרה מפלצת. במשך שנים צילם אותנו בסתר, הפר את הפרטיות שלנו ברגל גסה ומכוערת, בגד באמון שלנו והותיר צלקות בנפשנו. בטלפון הנייד שלו נמצאו מאות תמונות וצילומים שלנו במקומות הכי אישיים ואינטימיים. אין מילים שיתארו את ההשפלה והכאב שאנו חשות"

כחלק מהמימון החלו להיכתב גם תגובות מצד הנפגעות, כל אחת מהן חושפת את נימי נשמתה ומספרת על ההתמודדות שלה: "האיש שהרס את חיינו ביקש היום לצאת הביתה. לחופשי", כתבה אחת הנפגעות. "הגענו לבית הדין הצבאי לדיון שנמשך חמש שעות. זה התחיל עם עצבים שהסנגורית שלו אמרה שהוא לא מסוכן. 8 שנים צילם אותנו בסתר, 24/7, בחר לשמור רק את סרטוני העירום חלקי או מלא. 'אתה מסוכן אפילו לבת שלך', צעקנו לו. 'אם אתה מתחרט תסתכל לנו בעיניים', הוא השפיל מבט. כשחשבנו שאנחנו מתפוצצות, העיקר ה-פצצה הכי גדולה. הוא רוצה ללכת למעצר בית ומי יפקח עליו? אשתו או אימו, כך לפי המלצת שירות המבחן. אשתו תשמור עליו? אמא שלו? צחקנו ואז בכינו. אמיתי. לנו לא נתנו לדבר. הרגשנו אגרוף בבטן, פחדנו שהשופט יאמין לו. הסנגורית שלו לא אהבה שהציבור תומך בנו והפרשה כל הזמן נמצאת בתקשורת. הלוואי שהייתה מבינה מה עובר עלינו, כמה לילות בלי שינה, כמה סיוטים, כמה פחד. השופט קם בלי להחליט. אנחנו לא נשבר. דן שרוני צריך להיות רק במקום אחד. בכלא עכשיו להרבה שנים".

"8 שנים צילם אותנו בסתר, בחר לשמור רק את סרטוני העירום חלקי או מלא. 'אתה מסוכן אפילו לבת שלך', צעקנו לו. 'אם אתה מתחרט תסתכל לנו בעיניים', הוא השפיל מבט. כשחשבנו שאנחנו מתפוצצות. הוא רוצה ללכת למעצר בית ומי יפקח עליו?  לנו לא נתנו לדבר. הרגשנו אגרוף בבטן, פחדנו שהשופט יאמין לו"

נפגעת נוספת כותבת: "פעם היית המפקד שלנו, אדם שאהבנו וסמכנו עליו, שתמיד תהיה שם עבורנו. היה בך משהו לא רגיל, בקטע הכי טוב שיש. ודווקא אתה, בכל הזמן הזה, שיקרת לנו. בזמן שחייכת – שתלת לנו מצלמות. בזמן שהבטחת לסייע – צפיתי בנו במקומות הכי אישיים שלנו. זה כנראה מרגיש לך לא ביג דיל. אחרת היינו שומעות חרטה, התנצלות. במקום זה אתה מרוכז רק בעצמך, מנסה לפלס לעצמך את הדרך לחופש. אל תטעה, מה שעשית לנו זאת אלימות. לא מהסוג שרואים פנס בעין או סימן כחול על הפנים, אבל עם כאבים ששורפים בכל הגוף. תדע לך, אנחנו בקושי ישנות, לא מתפקדות, חולמות שבכל מקום מצלמים אותנו, בוכות המון ובעיקר שואלות למה עשית לנו את זה. למה? בקרוב אתה תגיע לבית הדין ותבקש שישחררו אותך הביתה. עוד תרגיל שלך, כדי שתוכל לומר בעתיד שהכל בסדר איתך ובכלל לא מגיע לך עונש מאחורי הסורגים. חלק מאיתנו נהיה שם בבית הדין. לרובנו קשה להגיע ולראות אותך. אבל אל תתבלבל, גם אם אנחנו כואבות, יש לנו מספיק כוח למאבק נגדך, מאבק שחייב להסתיים בכך שתישאר בכלא להרבה שנים. זה לא מאבק רק עבור 49 נפגעות, זה מאבק עבור חברה יותר בטוחה ובלי אנשים מסוכנים כמוך. אנחנו לא לבד. קיבלנו חיבוק ענק מהמון נשים וגברים במסע הכבד הזה".

תעזרו להן במאבק, סרקו את הקוד:

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עוד כתבות שאולי יעניינו אותך:

פנינת הנדל"ן בלב בית שמש הוותיקה – רחוב המורה יעקב

זכו בטורניר בהצלחה

בשבוע שעבר התקיים טורניר כדורעף לכיתות ח'. מי שזכתה במקום הראשון הייתה נבחרת ישיבת "אהבת ישראל"

מזל טוב!

אסצילאו מולה, תושב העיר שמוכר לנו כחבר במועצת העיר לשעבר – קיבל לאחרונה את התואר הראשון שלו בחינוך וחברה בקריה האקדמית אונו

הניצחון שלנו

האבל והשכול של משפחת כץ היו קשים מנשוא כשאיבדו את אב המשפחה, אורן כץ ז"ל מנפילת הטיל האיראני בתחילת המלחמה האחרונה | אבל החיים חזקים מהכל: ביתו לירז חגגה בת מצווה ועשרות תושבים ובעלי עסקים תרמו, לקחו חלק ועזרו למשפחה לשמוח למרות הכל | צילומים: מאור בן חיים

נחנקה, ניצלה ונפגשה עם מי שהציל את חייה

יעל אתרוג, רק בת 5 נחנקה לפני כמה שבועות מג'לי שבלעה | חובשי איחוד הצלה שהגיעו למקום זיהו כי הייתה מחוסרת הכרה, וסייעו לה לחזור למצב שהיא נושמת ומתייצבת | חייה ניצלו בעקבות ההחייאה שקיבלה. והשבוע נפגשה עם מי שהצילו את חייה

ממשיכה לגדול: שכונת אברהם תורחב

הוועדה המקומית לתכנון ובנייה המליצה לעירייה על הרחבת שכונת אברהם, ועל הכוונה להקים כ-4 אלף יחידות דיור חדשות לצד פיתוח מאסיבי של מוסדות ציבור, תשתיות, שטחים ירוקים ועוד | מדובר באחת מתוכניות הבנייה הגדולות המקודמות כיום בעיר

בשורה לתושבים: יבנו עוד 131 דירות בנווה שמיר

השבוע משרד הבינוי והשיכון הודיע כי קבוצת י.ד ברזאני זכתה במרכז בנווה שמיר, והיא זו שתהיה אחראית על השטח ועל בניית 131 יחידות דיור בשכונה | החברה תשלם כ-92 מיליון שקלים עבור הקרקע והפיתוח. מה שאומר שכל יחידת דיור תהיה שווה כ-650 שאלף שקל לפני מע"מ

מפחיד: מאות חרדים פרצו לתחנת המשטרה; 8 נעצרו

החרדים הנמנים מהפלג הקיצוני ניסו לפרוץ לתחנת המשטרה בבית שמש | הם השתמשו באלימות, תקפו שוטרים ולבסוף – 8 נעצרו | הסיבה למהומה: בחור ישיבה נעצר כי סירב להתגייס

אישום: קטין עלה טרמפ, והותקף מינית

תושב העיר רק בן 12.5 המתין לטרמפ לבית הכנסת בבית שמש | תושב העיר, דב אופנהיים בן 36 עצר ואסף אותו כטרמפ | במהלך הנסיעה הוא סטה לכביש עפר באזור כביש 10, וביצע בו מעשים מגונים ברכב

עליזה בלוך: מוכנה עם תוכנית לבחירות לכנסת

בעוד שהתושבים מחכים שעליזה בלוך, ראשת העירייה לשעבר תרים דגל ותגיד "אני מגישה מועמדות לראשות העיר בפעם הנוספת" היא מפנה את הגב ומדברת על הרצון להתמודד לכנסת

תמי זוסמן: "תעצרו את הבנייה, ותאזנו את הגירעון הכלכלי"

חברת מועצת העיר תמי זוסמן התנגדה השבוע במכתב לראש העירייה, וביקשה לעצור את הבנייה המואצת בתירוץ "תהיה הכנסה עתידית". היא אמרה: "העירייה מתמודדת עם גירעון תקציבי של עשרות מיליוני שקלים ועם קושי הולך וגובר לספק שירותים ראויים לתושביה"

העבירות נחשפות

אחרי קריסת המבנה הזמני לפני כחצי שנה במוסד לחינוך המיוחד ברחוב בן עזאי בעיר, הרשות לאכיפה במקרקעין חשפה כשל מבני עמוק בחסות העירייה הכולל: היעדר פיקוח, עבירות בנייה ושטחים שאינם מאוכלסים על פי חוק | מסתבר שזו תופעה רחבה בבית שמש וברשויות בערים אחרות חוששות "לא רוצות להיות בית שמש 2"