כסף תמורת הצבעה: 3 תושבים נעצרו בחשד לזיוף בבחירות

שני גברים מרמת בית שמש בשנות ה-20 הציעו תשלום עבור הצבעה למועמד מסוים | לפי חקירת המשטרה אחד מהם הציע 200 שקל למי שיצביע למועמד מסוים, ו-100 שקל עבור תעודת זהות של בוחר כדי להצביע עבורו לאותו המועמד. והשני הציע תשלום למי שלא בחרו, כדי להצביע בשבילם | תושב שלישי הכין מסמך סודי שמטרתו לגרום ל"חילונים" לא להצביע וכך לזייף 2,500 קולות | כך תכננו לזייף ולשבש את הבחירות בעיר
חזן

הציע כסף תמורת הצבעה למועמד

תושב רמת בית שמש נעצר השבוע לאחר שהציע כסף לאזרחים תמורת הצבעה למתמודד מסוים. החשוד, בשנות ה-20 לחייו, פרסם ברשתות החברתיות והמציע מאות שקלים עבור ההצבעה, וגם הציע תשלום תמורת תעודת זהות של בוחר, באמצעותן התכוון על פי החשד להצביע.

עם פתיחת יום הבחירות המוניציפליות ביום שלישי האחרון, משטרת ישראל פעלה בכוחות מתוגברים במוקדי ההצבעה לרשויות המקומיות ברחבי הארץ, על מנת  לשמור על הסדר והביטחון ולהבטיח את קיום ההליך הדמוקרטי באופן תקין ובהתאם לחוק. החקירה החלה בעקבות דיווח שהתקבל במשטרה על חשוד בשנות ה-20 לחייו, תושב רמת בית שמש, שהציע שוחד לבוחרים על מנת שיצביעו בעד מועמד מסוים בעיר. מחקירת המקרה במחוז ירושלים עלה כי ברשתות החברתיות, פורסמו פרטיו של החשוד כמי שמציע תשלום עבור הצבעה בעד מועמד מסוים ובכך על פי החשד, התכוון לזייף ולהפריע למהלך התקין של הבחירות בעיר בית שמש.

חשמל
המסמך שהופץ כדי לשבש את הבחירות

"תושב רמת בית שמש הציע שוחד לבוחרים על מנת שיצביעו בעד מועמד מסוים בעיר. מחקירת המקרה במחוז ירושלים עלה כי ברשתות החברתיות, פורסמו פרטיו של החשוד כמי שמציע תשלום עבור הצבעה בעד מועמד מסוים ובכך על פי החשד, התכוון לזייף ולהפריע למהלך התקין של הבחירות בעיר בית שמש"

עוד עלה בחקירה המשטרתית, כי החשוד הציע לבוחר מסוים תשלום של 200 שקל אם יצביע בעד מועמד מסוים. במקרה נוסף על פי החשד, החשוד הציע 100 שקל תמורת כל תעודת זהות של בוחר, באמצעותה התכוון על פי החשד להצביע, לזייף ולהפריע למהלך התקין של הבחירות בעיר. חוקרי יחידת ההונאה בימ"ר מחוז ירושלים, הצליחו להתחקות אחר החשוד, לעוצרו ולהעבירו לחקירה. החשוד הובא לדיון בהארכת מעצרו בבית המשפט וחקירת המשטרה נמשכת.

בבוקר יום שלישי מפקד מחוז ירושלים ניצב דורון תורג׳מן, קיים סיור שטח שהחל בעיר בית שמש והמשיך באבו גוש. במהלכו עמד מקרוב אחר הפריסה וההיערכות המבצעית עם מפקדי הגזרות השונות.

תכננו לזייף מעל אלפיים פתקי הצבעה

מסמך שהגיע למשטרה הציג הטיית בחירות מובהקת, שתוכננה למופת. על פי החשד, הוכן מסמך סודי שהופץ ובו פורטו הצעדים כיצד לזייף בבחירות. המטרה שלהם הייתה: לזייף לפחות אלפיים ו-500 פתקי הצבעה באמצעות רשימת שמות, מספרי זהות והצבעות כפולות. במסמך נכתב, "ניתן לחילונים סנדוויצ'ים וסיגריות כדי שנוכל להוציא אותם מהקלפי".

התלונה שהוגשה

"על פי החשד, ניסיון הזיוף תוכנן באופן מסודר לצד מסמך כללים מנחים שיוביל להשגת המטרה – להטות את הבחירות באמצעות אלפיים ו-500 קולות מזויפים. במסמך נמצאו הוראות כיצד להסיח את דעתם של המשקיפים 'החילונים'"

המשטרה פתחה ביום שני האחרון בחקירת חשד לניסיון זיוף לכאורה בבחירות המקומיות בבית שמש, זאת לאחר שהוגשה תלונה במשטרה לקראת הבחירות הצפויות להתקיים מחר בעיר. על פי החשד, ניסיון הזיוף תוכנן באופן מסודר לצד מסמך כללים מנחים שיוביל להשגת המטרה – להטות את הבחירות באמצעות אלפיים ו-500 קולות מזויפים. במסמך נמצאו הוראות כיצד להסיח את דעתם של המשקיפים. למשטרה נמסר מסמך הכולל אלפיים ו-400 שמות ומספרי תעודות זהות של תושבי העיר המשתייכים לקהילת הקנאים שאינה מתכוונת להצביע בבחירות. אחת המפלגות סוחרת ברשימת השמות ומתכוונת לאתר תושבים שיצביעו הצבעה כפולה – בשם אותם תושבים שידוע שלא יצביעו.

ריאן גאנם, המפקח הארצי על הבחירות ברשויות המקומיות הסביר בריאיון ל-N12: "בשל המלחמה אנחנו צפויים לכמות מעטפות כפולות שהמשרד לא טיפל בהם מעולם, הערכה של בין רבע מיליון ל-300 אלף". נתון זה מעיד על האתגר שצפוי בשמירה על טוהר הבחירות – לשם השוואה, בבחירות בשנת 2018 היו כ-97,000 מעטפות כפולות. בשל כך, הסביר גאנם, הוכפלה גם כמות המזכירים משנת 2018 – "מעל 30,000 מזכירי קלפי הוכשרו ברמה הארצית".

הציע כסף לתושבים של בחרו

חוקרי בלשי ימ"ר ירושלים, עצרו חשוד נוסף תושב רמת בית שמש בשנות ה-20 לחייו, בחשד לשוחד בחירות בעיר בית שמש. מחקירת המקרה ביחידת ההונאה של מחוז ירושלים עלה כי החשוד, שהינו פעיל מטעם מפלגה המתמודדת בבחירות לראשות העירייה בית שמש, פעל לגייס קולות של בוחרים שבחרו שלא להצביע, זאת תמורת תשלום כספי בעבור קולם. בעקבות החשד כי התכוון לזייף ולהפריע למהלך התקין של הבחירות בעיר בית שמש, בלשי ימ"ר ירושלים, עצרו את החשוד לחקירה המתנהלת במשטרה.

כמו כן, במהלך השעות האחרונות עיכבו בלשי ימ"ר ירושלים בבית שמש מספר חשודים נוספים, ומידת מעורבותם בהקשר זה עודנה נבדקת במשטרה בשעות אלו.

"ביחידת ההונאה של מחוז ירושלים עלה כי החשוד, שהינו פעיל מטעם מפלגה המתמודדת בבחירות לראשות העירייה בית שמש, פעל לגייס קולות של בוחרים שבחרו שלא להצביע, זאת תמורת תשלום כספי בעבור קולם. בעקבות החשד כי התכוון לזייף ולהפריע למהלך התקין של הבחירות בעיר בית שמש"

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

new1
new1
new1

עוד כתבות שאולי יעניינו אותך:

יפתחו מעונות במתנ"סים

בצעד מאוד יוצא מהכלל ראש העירייה הודיעה כי בעקבות המחסור במיקום למעונות, השנה יפתחו חלק מהמעונות במתנ"סים | תושב הרמה אמר ל"שוס הדרך": "למה אי אפשר למצוא מקום ייעודי למעונות ומקום למתנ"סים? | תושבת אחרת הוסיפה, "בתקופת עליזה נפתחו 2 מעונות ולא במתנ"סים, והפעם אנחנו מרגישים שלא דואגים לנו"

בשורות משמחות!

המאמן רפאל חזן חתם עם נערים ב' לעונה ועם אופציה לשלוש עונות נוספות בקבוצה המקומית "עירוני בית שמש"

מתחבקים עם סלב

תמר ובר אוחנה המהממים, נצפו בעדשת המצלמה של לכלוכית כשהם מצטלמים עם לא אחרת מאשר עדן בן זקן, הזמרת המטורפת

יוצאים מהשגרה

אבי עמר התותח ואישתו המהממת נתפסו בעדשה של לכלוכית כשהם במסעדה, שותים בירה ונהנים מכמה רגעים שקטים בשגרה

עוגיות שוקולד צ'יפס במילוי עוגת גבינה

עוגיות שוקולד צ'יפס קלאסיות נימוחות עם טוויסט משוגע של מילוי עוגת גבינה המבוסס על גבינת כנען של תנובה ושוקולד לבן | אל תגידו לא שמעתם או לא ראיתם – רוצו להכין!!

המתכון של אושרת כהן: שווארמה ביתית

במקור שווארמה (מהשורש שווירמה בערבית, מלשון להסתובב) מגיעה מטורקיה, ושם השם שלה הוא דונר קבאב. מדובר בשכבות שכבות של בשר, לרוב בקר ולפעמים גם טלה, שמסתובב על שיפוד לצד גחלים לוהטות עד שהוא מזהיב מבחוץ | שווארמה מכינים מהודו נקבה, פרגית עוף או בשר עגל וטלה - במתכון שלי שילבתי פרגית ושומן כבש

ההצלחה הגדולה של "ילדי מטריה"

המחזמר "ילדי המטריה" שיצא בהפקת פסגות השבע ברשת מרכזים קהילתיים הצליח ובגדול | גרינברג אמר: "המחזמר הוא אחד מתוך מגוון אירועי תרבות ייחודיים שבלטו בעיר ואף גרפו הצלחה גדולה"

היכרות למצב חירום

במסגרת הערכות למצבי חירום בבית שמש התקיימה ישיבה בהולה | גרינברג אמר: "אנחנו מתכנסים במסגרת ההערכות שלנו לחירום" | הממונה חירום מוטי לייטנר הוסיף: "אני מדגיש את השכונות החדשות ואזורים שנמצאים בתהליך אכלוס. אזורים אלו לא היו חלק מאירועי החירום שהיו לאחרונה"

מרגש: האקדמיה לכדורגל סיימה מחזור

השבוע התקיים סיום מחזור באקדמיה לכדורגל בית שמש | ראש העירייה גרינברג והמומנה על התרבות, אירועים וספורט משה שטרית הגיעו למפגש הסיום וברכו. גרינברג אמר: "אין לי ספק שבעתיד הלא רחוק תחזקו את הכדורגל העיר"

משרד העבודה: נערך מבצע אכיפה באתרי בנייה בעיר

השבוע משרד העבודה דיווח כי התקיים מבצע אכיפה נרחב בעיר | במהלך הביקורים נמצאו ליקויים רבים באתרי בנייה בעיר. כמו: ליקויי חשמל, ליקויי בגידור, ליקויי בביצוע עבודה בגובה וליקויי בעסקת קטינים באתרי בנייה

המשת"פ של איראן קיבל כתב אישום

כתב אישום הוגש נגד אלימלך שטרן, תושב העיר בן 21 לאחר שקיים מערכת יחסים עסקית עם סוכן איראני וביצע משימות בהנחייתו בתמורה לתשלום בקריפטו | כתב האישום מייחס לנאשם עבירות של מגע עם סוכן חוץ וקשירת קשר לאיומים

טרגדיה: בית שמש: גבר כבן 72 התמוטט בתוך חנות

"צוות הצלה" הוזעקו לרחוב השבעה בעיר בעקבות דיווח על גבר בן 72 שהתמוטט בתוך חנות | לדברי עוברי אורח הוא התמוטט בפתאומיות ונמצא ללא דופק או נשימה | לאחר מכן הוא פונה לבית החולים להמשך טיפול

חשד: הגישו טפסים מזויפים על מחלות נפש

תלונה שהתקבלה מהמוסד הרפואי "איתנים" על כך שהוגשו מסמכים מזויפים על מחלות נפש לביטוח לאומי, והוציאו במרמה מכספי המדינה שלא כדין בסכום של למעלה ממיליון שקל | המשטרה עצרה 11 חשודים במעשים

רמה ג': מתחם בן 120 יחידות ישווק למגורים ומסחר

רשות מקרקעי ישראל ומשרד הבינוי והשיכון הודיעו לאחרונה כי אחד מהמגרשים האחרונים בשכונת רמת בית שמש ג' ישווק למסחר, משרדים ומגורים | מדובר בכ-90 דונם ומחירו יהיה מינימום | בקרוב יפורסם המכרז להגשת מועמדות

דילוג לתוכן