יוצאים למאבק: נגד הקמת תחנה מרכזית ומגדלי ענק ברמה א'

תושבים המתגוררים ברמת בית שמש החליטו לצאת כנגד התכנית החדשה להקמת תחנה מרכזי ומגדלי ענק בשכונה. לטענתם: "זוהי פצצה תכנונית", אמרו. "הבנייה תוביל לזיהום אוויר, לפקקים ופגיעה בצביון השכונה השקטה"

שערוריית הבנייה בעיר: תכנית חדשה להקמת תחנה מרכזית ענקית ושני מגדלי משרדים רבי קומות בלב שכונת המע"ר ורמת בית שמש א', מעוררת התנגדות בקרב התושבים ורבני השכונה. בראיון לתוכנית "עושים סדר" ב'קול חי' בהגשת ישראל מאיר, זעקו נציגי התושבים נגד מה שהם מכנים "פצצה תכנונית" שתשנה את אופי השכונה לבלי הכר ותהפוך את חייהם לסיוט תחבורתי וסביבתי.

יהודה, תושב השכונה וחבר ועד הפעולה, תיאר בשידור את המציאות המתוכננת: "רוצים לבנות תחנה מפלצתית בגודל 15 דונם עם שני מגדלים של 19 ו-23 קומות, ממש בלב שכונת מגורים שקטה". לדבריו, התוכנית ממוקמת על צירי תנועה שכבר היום כורעים תחת העומס, והוספת מאות אוטובוסים ביום תיצור "כאוס תחבורתי בלתי נסבל ופגיעה אנושה באיכות החיים".

עו"ד שמואל אלחרר, תושב השכונה המתגורר בסמוך למתחם המתוכנן, הדגיש את הסכנות הבריאותיות החמורות. "מקימים לנו תחנה מרכזית בסדר גודל של חיפה מתחת לחלון הבית", התריע אלחרר, והזכיר כי התחנות המרכזיות בירושלים ובתל אביב סובלות מזיהום אוויר חריג המסכן חיי אדם. "את הרעל הזה הילדים שלנו הולכים לנשום בגינות המשחקים", הזהיר.

מעבר להיבטים הבריאותיים והתחבורתיים, התושבים חרדים גם לצביון הרוחני של השכונה. רמת בית שמש א' מתאפיינת באופי חרדי מובהק ושקט, והחשש הוא כי הקמת מרכז תחבורה עירוני תביא לתנועה המונית של עוברי אורח זרים ותהפוך את האזור למוקד מסחרי רועש, בניגוד גמור לאורח החיים הקהילתי. "זה יהפוך שכונה משפחתית למרכז עסקים תוסס 24/6", טענו המתנגדים.

התוכנית, שכבר הופקדה בוועדה המחוזית, מקודמת בקצב מהיר, ולתושבים נותרו שבועות ספורים להגיש התנגדויות. "חבל שעושים את זה על ראש התושבים ולא בשיתוף פעולה איתם", סיכם אלחרר בכאב. התושבים מבהירים כי אינם מתנגדים לפיתוח העיר, אך דורשים להעביר את התחנה המרכזית לאזורי תעשייה או לשולי העיר, כפי שנהוג בערים אחרות.

בתגובה מסר ראש עיריית בית שמש, שמואל גרינברג: "אנחנו באמצע דיבורים בוועדה המחוזית, יהיו שינויים ולכן כרגע אין צורך לדבר על הנושא". התושבים, מצידם, מבטיחים להמשיך במאבק עד לשינוי הגזירה.

תמונה:

השכונות ברמה בית שמש יהפכו משקטות לרועשות? | צילום: ויקיפדיה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שיתוף הכתבה:

עוד כתבות שאולי יעניינו אותך:

12 נערים חגגו בר מצווה

12 צעירים מבית שמש חגגו השבוע את בר המצווה שלהם ביחד בכותל המערבי בירושלים

מייצג אותנו בכבוד במנהטן

דביר יצחק, תושב העיר לשעבר נתפס בעדשת המצלמה של לכלוכית בעודו צועד במצעד במנהטן שכל מטרתו היה לתמוך במדינת ישראל ובעם היהודי

מינוי חדש בעירייה

יוסי גמליאל מבית שמש שכיהן מזה עשור כמנהל מחלקת הנוער בעירייה, מונה לסגן מנהל אגף התרבות ומנהל התרבות החרדית

יום הולדת שמח

ליטל שושן המהממת, המוכרת לכולנו ממשרד התיווך mi"נדלן" בעיר חגגה לאחרונה את יום הולדתה

מתחת לראדר

העירייה ניסתה להעביר תוכנית "פינוי בינוי" בשכונת הנשיא שנפגעה מהטיל האיראני במרץ האחרון ללא ידיעת התושבים והמשפחות השכולות | רק לאחר שהחלו עיכובים בתשלום הפיצויים על הנזקים, התושבים גילו שנותרו להם כמה ימים להתנגד לתוכנית | הסערה התפוצצה והעירייה הודיעה: "אנחנו מורידים את נושא פינוי בינוי"

המתכון של השף: טארט מסקרפונה

את טארט המסקרפונה אפשר להכין לימי הולדת, כקינוח אחרי ארוחה עם חברים ולסופ"ש של שישי-שבת. מה שמרגיש לכם | הכי חשוב שכל שכבה היא עונג צרוף לחך, טעימה, רכה ומרגישים שהיא נאפתה באהבה

המתכון של אושרת: פסטה תרד ברוטב שמנת

הכנת פסטה לא רק למשקיענים! לפעמים כשמתחשק לנו משהו מיוחד - להכין פסטה זה בדיוק הכיוון | הילדים שלי אוהבים אותה בכל מצב, אני אוהבת להכין אותה כמנת צהריים. מבטיחה לכם שהכל מתחסל

תושב העיר השתולל והחל לזרוק אבנים על רכבים

תושב בן 32, מבית שמש נעצר השבוע על ידי השוטרים לאחר שהחל לזרוק אבנים על רכבים חונים ונוסעים בירושלים | לפי המשטרה: הוא גרם נזק כבד | החשוד נעצר ולאחר חקירה התגלו מעשי אלימות נוספים

הציתו את תחנת המשטרה ונעצרו

שלושה תושבים מבית שמש בגילאי, 26, 46 ו-56 נעצרו השבוע בחשד שביצעו סדרת פעולות אלימות כלפי תחנת המשטרה בבית שמש: פרצו בכוח את שערי התחנה, נכנסו, הציתו, פגעו בעצים ובצמחיה ועוד | ממ"ז ירושלים אמר: "לא נסבול כל פגיעה בסמלי שלטון ובשוטרים היקרים"

גאווה לעיר: תלמידי בי"ס "שלב" העפילו לגמר הארצי ברובוטיקה

עשו דרך והגיעו לגמר: תלמידי בית הספר "שלב" השקיעו במשך חודשים של למידה עצמאית ומאתגרת של תוכנת רובוטיקה, ובסיום ניגשו לתחרות ארצית והצליחו להעפיל לגמר הגדול

זכו באליפות: קבוצת האריות המקומית, ניצחו 5:4 את אשקלון

קבוצת "אריות בית שמש" לקחו אליפות אחרי משחק מרשים מול הקבוצה מאשקלון וניצחון דרמטי של 5:4 | לאורך כל העונה הפגינו השחקנים נחישות, מחויבות ורוח לחימה יוצאת דופן – והתוצאות הגיעו

אמית נגה: התלמידות יצאו למרוץ לזכר נופלי "חרבות ברזל"

בנות שכבת י"ב מאולפנת אמית נגה בעיר, ניגשו השבוע למבחן הבגרות בחינוך הגופני והחליטו להקדיש אותו לזכר חללי מלחמת "חרבת ברזל" | במרוץ נכחו חלק מנציגי המשפחות השכולות שהגיעו לכבד את הבנות בנוכחותם

לוחם אש הגן על אישה מבוגרת במהלך אזעקה

המבצע שפרץ ל-24 שעות בלבד במדינת ישראל, הקפיץ את כל תושבי המדינה וגם בבית שמש | אנשים מבוגרים ששמעו את האזעקות החלו ללכת למרחבים המוגנים, ולוחם האש שראה את אחת מהם, עצר וסייע לה להגיע למקום מחסה

מטה יהודה: אזור היין זכה ב-9 מדליות בתחרות היין באיטליה

שנה שלישית ברציפות שאזור היין במועצה האזורית מטה יהודה, זוכה במדליות בתחרויות בינלאומיות | השבוע הייתה זכייה נוספת בתחרות היין היוקרתי Città del Vino שבאיטליה